DISKUZE K ČLÁNKU FIA zavírá díru v pravidlech o ECU, umožňovala týmům foukat i letos

FIA zaceluje další díru v pravidlech, o níž jsme vás informovali již včera ráno. Řídicí jednotka (ECU) umožňovala i v tomto roce chytře využívat foukání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zavírá díru v pravidlech o ECU, umožňovala týmům foukat i letos

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 24.02.2012 19:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000178 (Hlasoval 1 člověk) 24.02.2012 08:22
"FIA nyní spolupracuje s jedním z výrobců… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 24.02.2012 08:27
No, je to docela možné, že je prásklo Ferrari.… »
» uzivatel000718 (Hlasoval 1 člověk) 24.02.2012 12:04
Nebylo by lepší, kdyby se FIA vykašlala na tyhle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mr.G

    XXX
    Problem, je ze ludia nie su dostatocne informovany. Nemame info z prvej ruky ako FIA. A co sa tyka Lotusu, tak tam bol problem v tom, ze FIA sice oznamili, ze maju taky a onaky system a ze robibo to a to s tlmicmi, ale akosi opomenuli dodat, ze im to vyrazne pomoze s aerodinamikou a to uz nebolo OK. A ked uz sa to potom zacalo skumat este hlbsie, tak sa naslo este viac priestupkov.

    Ono je to aj o tom, ze teamy nie vzdy povedie FIA celu pravdu, potom, ale ked na to pride iny team, tak ten zvykne podat podnet na presetrenie. Ak by bol system Lotusu legalny a citili by sa ukrivdeny, tak by sa iste odvolali a snazili sa to presadit. Ale ked dobre vedia, ze to balancovalo na limite, ale bo aj zanim, tak to nechaju tak.

    To iste je aj s motormi. Porusuje to pravidla a tym to pourusuje este dalsie pravidla, takze dvojity preslap.

    FIA je kontorlny organ a takych nikto nema rad, je v tom aj nejake to politicke pozadie, to je druha vec, ale proste tak to je. Ked obmedzi jednych tak druhy kricia a naopak.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Ano, jasne. V podstate mate pravdu aj Ty aj "hmmm" a rozumiem ako to myslite.

      Vylepsenie aerodynamiky zavesmi - jasne, ze to nebudu spominat 03 ale to nikto.
      Vlastne su to vsetko "stabilizatory" a s reaktivnymi zavesmi este beriem ale hmotove tlmice je ina kava - bol to uplne autonomny system, nicim neovladany/aktivovany. To sa da potom povedat, ze aj obycajne tlmice ovplyvnuju aerodynamiku, co sa aj vlastne deje. Mali by sa zakazat! 04
      Preto moj nazor je, ze to bolo len politicke rozhodnutie, jedno na ciu objednavku.

      P.S.: vitaj konecne aj v "normalnej" diskusii! 01

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Od komisařů nemůžeš chtít, aby dokázali "během dne" posoudit něco, na čem dělala skupina největších machrů v oboru týdny.

    Pravda, někdy FIA mění názor rychle jako korouhvička směr a důvody jsou často nepochopitelné. Reaktivní zavěšení je prd proti hmotovým tlumičům, se kterýmy jezdil Reanult s požehnáním FIA rok a půl a najednou byly ze dne na den nelegální. 05

    Ber to takhle - ano FIA dělá kiksy, ale to ona určuje pravidla hry na hřišti F1, takže buď ber status quo, nebo sleduj jiný sport. Tím nechci říct, že je jakákoliv kritika špatná. Naopak, konstruktivní kritika je vždy fajn. Jenže, ruku na srdce, kritika FIA ze strany fandů F1 z české kotliny je konstruktivní jen velice, velice zřídka. Většinou jsou to jenom hospodské kecy generálů po bitvě a málokdo má snahu vidět problém i z druhé strany. 05

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      To nebolo boehom jedneho dna - vlieklo sa to minimalne tyzden. S tymi hmotovymi tlmicmi je to uplny nonsens. Ok s*** na to... 02

      Popravde, FIA ma absolutne nezaujima a tento sport sledovat budem, to nema s politikou nic spolocne. 03

      Len som chcel povedat to, co som povedal 04 Nic viac ani menej.
      Mozno snad len to, ze "FIJU" 06 ich chaoticke jednanie jednoducho diskvalifikuje. Je jedno ci je alebo neni nejaky lepsi system - nic nenavrhujem a ani ma to nezaujima - teda, pokial by sa to nemalo tykat nejak "bytostne" mojej osoby! 03 14

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Proti tomu existuje velice jednoduchá ochrana, kterou se týmy naučily běžně využívat - dotaz na FIA, zda je daná konstrukce v souladu s pravidly. Jak prosté! 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Tak to asi tiez neni uplne vyhra - viz. reaktivne zavesenie Renault-u - najprv bolo vsetko v sulade a za par tyzdnov zrazu proti pravidlam... 02 03

      Myslim, ze prikladov by sa asi naslo viac.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rogih

    XXX
    Chtělo to uknčit výfuky 30 cm nad zemí v ůrovni zadní hrany zadních kol a mohli by si všicni foukat, kam by chtěli. Takhle je to ale nesporně složitější atechničtí komisaři mohou prokázat svou nezbytnost!!! 03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Tomur

      XXX
      Celou dobu si lámu hlavu, proč to tak nějak podobně nevymezili v pravidlech, ale na to mám asi malou hlavu 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    Nebylo by lepší, kdyby se FIA vykašlala na tyhle kraviny? Ať si foukají třeba horkou polívku když chcou.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Harm

    XXX
    Ale pokud se nemýlím, tak dle FIA (společně s týmy) sezóna technicky začíná prvním závodem....

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      XXX
      To asi ano v testech si mohou jezdit s čím chtějí. FIA se ale snaží zabránit dohadům při prvním závodě proto také přijeli očíhnout třeba výfuky už na testy.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    g0dlike

    XXX
    Mě by spíš zajímalo, jak se k takové informaci konkurenční výrobce dostal. Pokud sami věděli, že to lze takto obejít, mohli to taky začít používat. Takhle to spíš vypadá, že se to k nim odněkud doneslo 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    "Týmy měly dle Autosportu využívat větší otvor škrticí klapky, než je povoleno"
    Pokud je tohle pravda tak přece ani nic upravovat nemusí, stačí kontrola škrtících klapek nebo to nelze jednoduše provést?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    No, aby som pravdu povedal, mohli to urobiť Ferrari s Coswortom spoločne, lebo zdochýňajúce kone najviac kopú a Coswortu mapovanie nikdy nešlo. Ferrari tým tiež neoslnilo a zaostávalo za Renaultom a Mercedesom, navyše tohoto roku vyrobilo křáp s wau efektom, tak nie je sa čomu čudovať. Vážená FIA, počas sezóny by sa pravidlá nemali meniť ! 02

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ifnifn

    XXX
    Pravidla ohledne vyvoje by se mely uplne uvolnit. Popravde nechapu proc nekteri jsou neuveritelne spokojeni kdyz fia zakaze foukani a zaroven nespokojeni kdyz fia zakaze treba f-duct. Jsem pro financni a bezpectnostni a ne pro technicka pravidla. F1 ma hlavne byt o konstrukterech (ne o pilotech jak si vetsina mysli).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petis

      XXX
      Vidím to stejně. Měli by před sezonou udělat pravidla a ty už do konce sezony neměnit! Ať se ukáže kdo si s pravidly jak poradí. Aspoň by měli konstruktéři více prostoru pro své nápady.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • matin

        XXX
        A nebo, jak už jsem tady kdysi dávno psal, FIA by měla mít stanovenou lhůtu na prosazení změny pravidla v průběhu sezóny, aby na tu změnu všechny týmy měly dostatek času pro přizpůsobení vozu.

        Nepříjde mi vůbec fér, aby člověk resp. tým, který objevil skulinu v pravidlech, měl na to doplatit. Investuje se do toho čas, energie a peníze. FIA to s okamžitou platností zatrhne a v okamžiku je z výhody nevýhoda.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      Uvědom si, že řada "technických" pravidel má svůj fundament v bezpečnosti a některá i ve financích.

      Proč FIA tvrdě omezovala a nakonec zakázala v 80. letech turbomotory? Ze stejného důvodu, jako pak zakázala 3,5 l a později 3 l atmosféry - kvůli bezpečnosti (podívej se, kam vždy před zákazem vystoupal výkon - [odkaz na stránku] Rostoucí výkon znamená zvyšování rychlostí, zvyšování rychlostí nad projektovaný rámec bezpečnostních prvků znamená snížení bezpečnosti. Stejné je to dnes s mapováním, difuzory, výfuky...

      Technika uhání vpřed mílovými kroky (viz aerodynamika za posledních 20 let) a jak jinak chceš zachovat rozumnou bezpečnost, než právě omezováním techniky?

      Taky se mi nelíbí, že dnes v podstatě neexistuje prostor pro realizaci revolučních myšlenek, ale to je zkrátka daň za pokrok techniky a tak je to třeba brát.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000178

    uzivatel000178

    XXX
    "FIA nyní spolupracuje s jedním z výrobců motorů na zákazu"............že by to bylo Ferrari???? 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama