DISKUZE K ČLÁNKU Předsezónní testování začalo: První den létal Räikkönen (+ foto)

Tak jsme se dočkali - dnes konečně začnou společně zpívat motory za zády monopostů Formule 1 během prvního společného testování před sezónou 2012 v Jerezu. Kdo si v úterý vedl nejlépe?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Předsezónní testování začalo: První den létal Räikkönen (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 123, poslední 09.02.2012 16:35 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000822

    uzivatel000822

    XXX
    Copak že RB a MCl dnes jezdí tak málo? hlavně teda RB a velmi krátké výjezdy? nějaké technické problémy?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bombera

    XXX
    Rebdull nejrychlejsi na rovince v prvnim sektoru 300km/h 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Je hezké vidět značku,,Lotus,,na čele!Ale všichni víme,že tyto časy nemají žádnou vypovídající hodnotu.Ale i tak je to pěkný pohled 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pája

    XXX
    kdo je Raikkovenovým závodním inženýrem?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000280

    uzivatel000280

    XXX
    Petře měl bych dotaz. Lotus již dnes konec. Děkuji

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    XXX
    Petřík: Nemohou to zaoblit, protože žádná část deformovatelné zóny (tzn. celý nos) nesmí být nad povolenou úrovní, která je nižší než součet výšky kokpitu a výšky prázdného prostoru pod ním. Rozdílem je ten hrb. McLaren má celý kokpit níž právě o výšku toho hrbu. Vytvořil jsem přeledné schéma, ale z nějakého důvodu nemůžu nahrávat obrázky z PC

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Odokar

      XXX
      Je to celkem jednoduchý, žádná část nosu nesmí být nad hranou kokpitu. Pokud týmy chtějí mít spodek nosu ve stejné výšce jako loni (aby dostali víc vzduchu pod auto který pak stejným prostorem musí projít rychelji - nižší tlak - vyšší přítlak :), pak musí ubrat z vršku nosu, a kdyby to u dělali po celý dýlce přední části tak nemaj kam přidělat zavěšení :), proto ty hrby.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • pejta

    XXX
    To sněhobílé HRT by si člověk skoro spletl s Brawnem 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    Já už vím proč ferrari zvolilo takový hranatý nos.

    To je proto, aby šlo v zrcátku líp vidět startovní číslo, aby se nemuselo hlásit do rádia "Fernando is faster than you" :D :D

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Mělo tam být požádat, opraveno. Díky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    XXX
    Tohle je důvod snížení nosů

    Cílem změny v pravidlech bylo snížení pravděpodobnosti zranění jezdců, kdyby do jejich monopostu z boku narazil nosem jiný vůz.

    může týmy posoudit o přepracování výfukových systémů

    to asi bylo myšleno jinak ne??

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    Nechápu, proč se všichni ohánějí tím, že vyšší nos je lepší. Chápal bych to, pokud by byly nosy jako minulý rok, jenže teď mají tu špičku nosu všichni, včetně McL stejně vysoko, takže nemůže natáhnout víc vzduchu, naopak, ten schod je už odp ohledu aerodynamicky nečistý, a pokud by byl, tak by s tím přišli týmy už dříve. Takže se tím Newey nebo kdo to pořád krofe o tom, že jejich řešení je lepší, jen rkyje, protože to nedokázal vymyslet líp. To je můj názor, jen čistě ze selského rozumu, ale aerodynamik nejsem, jen mi to příjde jako výmluva.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zlo

      XXX
      Jde o to, že chtějí mít položený kokpit výš, aby pod ním mohlo proudit hodně vzduchu k podlaze. A monokok samozřejmě má učitou nezbytnou výšku (nevím, jestli je definovaná pravidly nebo se tam jednoduše musí vejít pilotovy nohy a pedály), která v součtu a výškou mezery pod kokpitem převyšuje letos povolenou výšku nosu. Pokud by se pravidla nezměnily, od hrbu po špici by bylo zaoblení, ne téměř rovná plocha jako dnes. McLaren jako jediný má kokpit dost nízko natolik, že končí na úrovni nově požadované výšky deformovatelného nosu, tudíž nemusí relizovat hrb na vyrovnání výšky.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000718

        uzivatel000718

        XXX
        Jasně, já se v pravidlech kolem tohoto problému orientuji, jen mi řekni jednu věc. Proč ten nos raději nezaoblit, jako to má McL? Protože zavěšení, to je můj pocit.
        Aby ste mě chápali dobře, reagoval jsem hlavně na toto:
        " My si samozřejmě myslíme, že vyšší nos je lepší." A já na to - Ano, pokud se bavíme o jeho zakončení, ne, pokud je vyšší díle ke kokpitu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • BULIT

    XXX
    Zdárek pánové, kdo ví k čemu je ta díra v nosu u RB8? někde jsem četl, že ten vzduch protáhnou celým autem pod difuzor .. je to pravda?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Nevěřím, že by to bylo k něčemu jinému než k chlazení kokpitu a příp. nějaké elektroniky v ní.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Bombera

    XXX
    Proc myslis?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      Protože do pravidel nepřibyl jeden, ale dva články týkající se výfuků. První (5.8.3) určuje tvar koncovky a možnosti jejího umístění, druhý (5.8.4) zajišťuje, aby se nedalo s proudem výfukových plynů za koncovkou nijak čarovat.

      Podle 5.8.4 se od koncovky až 5 cm před osu zadních kol směrem dozadu rozšiřuje pomyslný komolý kužel s vrcholovým úhlem 6 °, do kterého nesmí zasahovat žádná část karoserie a který nesmí být při pohledu kolmém na osu vozu odzhora až do boku zakrytý.

      Tady, když se podíváš z boku, je částečně zakrytý a navíc na mě ten kanál nedělá dojem, že by se rozšiřoval o 6 °, takže tam možná bude i zasahování karoserie. Docela se tomu divím, protože ta pravdila mi přijdou celkem jednoznačná a nekompromisní...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama