DISKUZE K ČLÁNKU Horner: V čem spočívá tajemství úspěchu Adriana Neweyho

Christian Horner vysvětluje, v čem spočívá jedinečný přínos designéra Adriana Neweyho, který se loni dočkal s Red Bullem dalšího titulu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: V čem spočívá tajemství úspěchu Adriana Neweyho

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 01.02.2012 18:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovali 2 lidé) 31.01.2012 09:34
Jsem si jist, že jeho úspěšnost by byla mnohem… »
» uzivatel000397 (Hlasoval 1 člověk) 31.01.2012 09:36
oprava, správně má být: Již ze své podstaty… »
» uzivatel000397 (Hlasoval 1 člověk) 31.01.2012 12:11
Nj, pokud jsme jen diváci, tak je to sranda,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Paneboze jaka hrubka ... "bi"... Sorry takze - "Ty by si mi..." 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Dyzl:

    Diky za vysvetlenie 01 aj za rozsireny popis - ten "delegovany blb" je velmi vystizne pomenovanie 06 01

    Faktom je, ze vo velkych timoch to niekedy tak vyzera (aspon pre nas "divakov")

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Dyzl:

    Sorry, ze otravujem s takou prkotinou OT ale napada ma, ze Ty bi si mi vedel povedat info "z prvej ruky" 01

    Viem o Jawe 500R ale teraz ma zaujima 350 - bol/nebol motor na Jawa 350/638 (nasledne 639,640) robeny/prevzaty/navrhnuty (alebo nieco podobne), prave Rotax-om? Vselijake famy sa niesli v tej dobe a nikdy som sa vlastne nedozvedel "uplnu pravdu" (nejak extra som ale nepatral..., len ma to napadlo, ze budes mat asi nieco spolocne s tymto 19 )

    Diky! 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      XXX
      S Jawským dvoutaktním motorem rozhodně Rotax nic neměl nikdy nic společného. 80% komponentů pro motocykly Jawa se vyráběla ve Strakonické ČZ. Včetně motorů. O tom, že by se někdy Rotax podílel na metalurgii vložek válců jsem nikdy nezaslechl a nebyl by problém zjistit i přímo od tehdejších konstruktérů. Považuji to ale za holý nesmysl. V ČZ vyvinuli pokovování válců nikasilem, byla to ale obecně známá technologie dávno používaná u spousty firem. Do serie se ale nedostala. Později při vytunelování si rozum odnesli domů lidé, kteří nikasil vyvíjeli a dělají dnes na kšeft doma.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    ZLATÁ SLOVA! Když dnešní podnikatelé nechají do firmy nalézt buď hádavou a hrabivou rodinu, nebo naopak "mladé úspěšné manažery" tak to je často známka začátku konce firmy. Místo dobrých nápadů se začne honit kariéra, teplá místečka a peníze a je hotovo. Myslím, že podobně,ikdyž snad ne tak tragicky to funguje v ostatních velkých týmech F1. Proto nejsou schopni RB dohnat. Ale věřím, že (bohužel) brzy nedohoní oni RedBull, ale RedBull dožene je a i k němu nalezou na posty neschopní vyžírkové co mají pravdu za každou cenu. Pak bude mít šanci na titul zase někdo další.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Dyzl:

    Co je to "kolbenka"? ("nenarazam", len neviem si to slovo prelozit... )

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      XXX
      Ehm, já tak říkám všem velkým firmám. Kdysi jsem pracoval ve fabrice která vyráběla motorky. Ráno když jsem vstával tak jsem vždy klel "do prkynka, zase musím do kolbenky, už aby byl víkend".
      Dělal jsem ve vývoji, šel jsem tam dělat, protože motorky byly můj koníček. Časem se ale z práce stal otravný úděl, protože každá dobře míněná snaha byla po zásluze potrestána a vyplatilo se nepřemýšlet. Pořídil jsem si vlastní dílnu a stroje a motorky vyráběl sám. Nikdo mi do toho nekecal a kupodivu vše fungovalo. Těžil jsem z technologického zázemí mé kolbenky a rozumu, poznatků a zkušenosti které se tam nashromáždily prakticky po celou jejich slavnou éru. Byly tam mozky konstruktéru s obrovským potenciálem. Nad nimi ale seděl delegovaný blb který ten potenciál neuměl využít.
      I když tomu třeba nebude někdo věřit, takto to funguje i ve velkých soukromých firmách. Systém se tam postupně byrokratizuje tak, že se začínají podobat státním firmám nebo spíše státním úřadům. Jeden můj kamarád, stejný fanatik jako já, šel dělat kvůli motorkám do rakouského Rotaxu. Díky kreativitě a iniciativě začal mít problémy. Tak nakonec vypadl. Vyvrcholilo to, když v Motorradu otiskli jeho studii motorky, kterou bychom dnes nazvali motardem. Bylo to ještě před jejich erou, takže se nakonec ta vize ukázala správná. Jeho šéfové v Rotaxu to nemohli rozdýchat a dávali mu to sežrat. Šel do jiné firmy mimo motorky a byl spokojen. Odkroutil si své a motorky má doma pro zábavu.
      Ostatně, doporučuji každému přečíst Zákony profesora Parkinsona. Velmi poučné.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        XXX
        Parkinsonovy zákony týkající se firemních, ale především úředních postupů, jsem dočetl někdy v říjnu. opravdu velice poučné počteníčko 03 01
        jinak naprostý souhlas. sice dělám v poněkud odlišném oboru, ale byl jsem u velké firmy, u několika malých - soukromých a teď samostatně, jako živnostníkovi, je mi docela fajn.....

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000397

          uzivatel000397

          XXX
          nj, to by bylo na dlouhé romány, já sám jsem to začal dokonce pozorovat u své vlastní firmy, nebyl jsem, jak se rozrůstala, schopen to směřovat směrem podle svých přestav. Chodil jsem po firmě a říkal jsem si "je tato kolbenka vlastně vůbec moje" Nakonec jsem se štěstím a zachováním jisté podstaty vypadl a dnes jsem také malý živnostník, jen se svou paní a na tu dobu vzpomínám jako na černou můru, byť velmi poučnou. Je to dané i systémem. Za chvíli bych musel poslouchat i odboráře a klanět se před zaměstnanci ještě více než před zákazníky.
          Shodou okolnosti jsem byl včera na návštěvě u přátel kteří mívali velkou firmu na zabezpečování. Dělali i obrovské zakázky. Vypadli také a jsou šťastní jako blechy a jen se smutkem pozoruji, jak to bývalí společníci vedou cugrunt. Práci mají stále, ale hlavně osobní svobodu.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Lotusolog

        XXX
        Plně souhlasím, znám to přesně...rád bych s tebou pokecal osobně. Můžeš mi napsat na mail: Lotus98T@seznam.cz ? Díky předem Jarda

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    XXX
    Nj, pokud jsme jen diváci, tak je to sranda, pokud nám ale vládnou, tak tragedie. 10 10

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    V podstate máš pravdu, lebo ide o plochú organizačnú štruktúru Red Bullu, kde pod A. Neweyom nie sú ďalšie birokratické brzdy, ktorých podpis, alebo rozhodnutie bránia, aby sa dobrá myšlienka mladých inžinierov z tímu presadila. Adrian je osobnosť, ktorá s každým diskutuje a povzbudzuje ho a to je tá najlepšia motivácia a cesta ako aj mladí inžinieri v tíme rastú a raz ho nahradia. On je na vrchole svojich tvorčích síl, lebo okred teoretických, má aj množstvo praktických skúseností z automobilového športu. 01 01 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    XXX
    oprava, správně má být:
    Již ze své podstaty je v něm méně nekompetentních lidí kteří mají výkonnou moc.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Motor nie, ale len vložky valcov a to konkrétne chemicko tepelná úprava. 14

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    XXX
    Jsem si jist, že jeho úspěšnost by byla mnohem menší, kdyby pan Newey navrhoval auta v kolbenkách. Systém soukromých týmů kterým říkám garážisté, na rozdíl od kolbenkářů, má přímočařejší systém fungování. Již ze své podstaty je v něm méně kompetentních lidí kteří mají výkonnou moc. A pokud tam tedy jsou, tým zaniká. V kolbenkách díky jejich finanční síle, mohou nekompetentní, pokud mají vybudované správné vazby, působit neomezeně dlouho.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama