DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello o vývoji rychlosti vozů v F1

Rubens Barrichello pro Autosport obdivuje tempo vývoje ve Formuli 1. Se svým letošním Williamsem FW33 v Brazílii hodně zaostával za nejrychlejšími časy, přesto byl podle něj rychlejší než vítězný monopost Brawnu BGP001 před dvěma lety.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barrichello o vývoji rychlosti vozů v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 11.12.2011 09:28 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    XXX
    Tak tohle nemůžete vyvodit, ať se podíváte na jaká čísla chcete. V první polovině 90.let (a koneckonců i v druhé) se nejrychlejší kolo v Brazílii pohybovalo okolo 1:18.5 - 1:20.5. Webber byl letos o víc než 3s rychlejší. A netýká se to jen Brazílie, třeba v Monaku nebo v Kanadě (podobný čas na kolo) jsou ty rozdíly ještě větší (víc než 1.5x) ...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Záleží na tom, na která čísla se Rubens dívá. Pokud si vybírá z kvalifikací, tak byl letos hned 5x rychlejší než v r.2009 (Shanghai, Istanbul, Valencia, Monza, Singapore) - ale v ostatních samozřejmě ne a v průměru byl rychlejší v r.2009. Ten rozdíl tam ale nebyl až tak nebetyčný.
    Pokud by se kouknul na nejrychlejší kola v závodě, zjistil by, že na sebe (na Rubense model 2009) letos ztrácel na většině tratí cca 3-7s na kolo, což je moc a moc.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000221

    uzivatel000221

    XXX
    Dalobyse, Petře, nějak zkusit zanalyzovat o kolik zrychlila jednotlivá auta během sezóny? Vím že je to těžké a nepřesné, ale docela by mě zajímalo o kolik zrychlil Red Bull, o kolik McLaren nebo Renault a o kolik třeba takový Lotus... Něco jako měřítko rychlosti vývoje.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Inkognito

      XXX
      To se dost špatně analyzuje, když je to pokaždé na jiné trati.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Nějaký obrázek o tom bys možná získal, kdyby sis porovnal vždy časy z kvalifikace o týmu, který tě zajímá. Výsledky z letošní sezóny máš normálně přístupné [odkaz na stránku] rok 2009 taktéž [odkaz na stránku] Vyber si pouze ty suché kvalifikace (které to byly a mohly by posloužit jako srovnávání, to najdeš v mé předchozí tabulce zde v diskusi).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jinak obecně v kvalifikacích v roce 2009 byly vozy průměrně o 0,733 desetin sekundy pomalejší. Pro srovnání nejrychlejších časů jsem vybral stejné okuhy a pouze suché kvalifikace:
    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    XXX
    Nehnevajte sa, ale potom je to celé postavené na hlavu.
    Porovnávať najrýchlejšie kolo preteku a kvalifikácie a vyvodzovať z toho zrýchlenie?
    Navyše, celé porovnanie má názov "Najrýchlejší kvalifikačný čas ( min )"

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Nehněvám se, postavené to celé na hlavu ale není 04
      Má to smysl - lepší okruh pro toto srovnání nenajdete. Navíc v článku nikde není zmínka o tom, že hodnoty absolutně přesně odrážejí výkonnost vozů. Kdo si text přečetl, nemá problém to pochopit.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    XXX
    Žeby boli dnešné monoposty rýchlejšie ako v roku 2009?
    Mne sa to nezdá, ani čísla to nepotvrdzujú. Naopak, Webber, ktorý zhodou okolností vyhral obe spomínané VC Brazílie mal v roku 2009 najrýchlejšie kolo lepšie skoro o 2 sekundy.

    Porovnávať kvalifikáciu nemá žiaden význam. Zlepšenie časov nie je dané žiadnym zázračným zrýchlením monopostov, ale možnosťou neobmedzene používať DRS.

    Myslím, že DRS by sa malo uviesť aj do poznámky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Křídla s DRS na druhou stranu nejsou tak efektivní v zavřeném stavu jako v loňském roce, zatáčky mohou vozy projíždět pomaleji. Je kvůli tomu nutné prodloužit převody, což zhoršuje akceleraci, atd. Připomínku ale chápu, sloupec s poznámami by v tom případě bylo třeba rozšířit o řadu dalších věcí (KERS, Pirelli, počasí, teplotu ...) 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        XXX
        Je na Vás čo dáte do poznámky, plne to akceptujem. Podľa mňa je ale DRS rovnako "zásadné" ako všeobecné "orezanie aerodynamiky", alebo jeden dodávateľ.

        Mimochodom, odkiaľ ste vzali ten čas pre rok 2009. Vtedy v Q pršalo a časy boli niekde celkom inde.
        A keď už sme pritom, Rubens bol v roku 2009 už v druhom tréningu rýchlejší ako teraz v kvalifikácii. Najvyšší čas opustiť F1, začína to mať v hlave pekne popletené.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • FBednar

          XXX
          ono to porovnání Q je taky o benzínu, dřív se přeci jezdilo i s plným autem

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            XXX
            S plným ne, v závodech dotankovat mohli, nesměli dobírat palivo po kvalifikaci. V nádrži tedy měli v Q3 více paliva (ale ne plnou nádrž). Ale to je v tomto případě jedno: v Q2, odkud je brán čas, jezdili stejně jako teď, tj. na výpary.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    XXX
    Zmysel to má len za predpokladu, že tabuľka má dokázať to, čo tvrdí článok. Inak nie.

    Že sa Rubens pomýlil je jedna vec. Nech sa na to pozeráme akokoľvek, FW33 je pomalší ako BrawnGP001. Ale to sú Rubensove slová.

    Lenže ak v porovnaní rovnaký "fígeľ" ako pre rok 2009 použijeme aj pre rok 2011 a miesto času kvalifikácie dosadíme najrýchlejšie kolo preteku, tak zrazu zistíme, že monopostu sú na úrovni začiatku deväťdesiatich rokov a v podstate sa od určitého času spomaľujú.
    Vždy je to len o tom, ako sa na čísla pozeráme.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FBednar

    XXX
    je chyba v časech nebo se plete Barrichello? v 2006 je zajetej lepší čas než v jím zmíněném roce 2004 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Časy by měly být v pořádku, plete se Barrichello (pro Autosport doslova řekl: "I still have the qualifying record from 2004 with the Ferrari, which was a mega car").

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama