DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Mercedesu brání Schumachera

Michael Schumacher se kvůli bránění na hranici pravidel před Lewisem Hamiltonem během Velké ceny Itálie stal terčem kritiky. Jeden z největších šéfů Mercedesu, předseda Daimleru Dieter Zetsche, se ho však zastává.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Mercedesu brání Schumachera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 22.09.2011 06:33 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Jak to že na to nejde reagovat, jak to že se proti tomu nejde bránit???

    Stačí se nenechat dojet nebo si soupeře nenechat ujet. Vždyť je to tak jednoduchý.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Aha tak to jo, tak to je přeci brnkačka. V F1 je vlastně vše jednoduché. No ted jsto mu dal úplnou korunu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Víš jak je to s tou statistikou. Když já sním dvě kuřata, tak statisticky jsme snědli každý jedno.

    Takže to, že se na Monze předjíždělo před 20 lety neznamená, že by se předjíždělo bez DRS dnes. Co je na tom tak nepochopitelného? Počty předjetí v posledních letech mluví snad jasně. Okecávat to můžeš jak chceš, ale na faktech tím nic nezměníš.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      McMateji fakta jsem ti uvedl a proto jsem uvedl schválně statistiku za dvacet let aby byla aspoň trochu objektivní jinak by to bylo jak jses bavil o kuřatech. A Fakt je ten že letošní pneu umožňuje předjíždění i bez trapného DRS. např [odkaz na stránku]

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        XXX
        Aha, takže když předjede v polovině rovinky někdo na nových gumách někoho na starých, protože má lepší rychlost v zatáčce, větší zrychleni na výjezdu ze zatáčky, tak je to skvělý závodní manévr, ale když někdo díky DRS předjede někoho na brzdy, tak je to trapné.

        No, jak myslíš. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • David

          XXX
          Nejspíš si sedíš na vedení, já jsem nepsal že je to skvělý závodní manévr. Chtěl jsem tím demonstrovat že i bez DRS se dá předjíždět a může za to firma Pirelli že letos vyrobila skvělé gumy které vyžadují odlišný přístup jak ze strany strategie tak ze strany jezdce.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            XXX
            Tak pokud se tě víc líbí když má jeden jezdec výhodu díky strategii, tak prosím. Mně se ale víc líbí, když si výhodu zaslouží svými schopnostmi a to tím, že toho před sebou dojede nebo toho za sebou o výhodu připraví, když mu ujede.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • David

              XXX
              Opravdu se neschodneme, já jsem radši když soupeře právě díky svým schopnostem jezdec předjede než aby mu soupeř řekl, prosím pane. Vlastně kde je ten souboj? Když jsi rychlejší o 10 Km v hodině tak jakoby kolem chodce projel cyklista. Prostě na to nelze reagovat.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Sleduju F1 víc jak 20 let a proto vím, že Monza je z hlediska počtu předjíždění podprůměrný okruh. Pamatuju si závody, kdy se tam měnilo poředí jen v prvním kole a v boxech. Třeba rok 2008. 03 Je to nízkým přítlakem, který neumožňuje v rychlých zatáčkách se držet v blízkosti vozu vepředu a na rovinkách už se to nedalo dohnat. Zkus se podívat na statistiky, někdy na začátku roku o tom tu byl článek. Pořád tu nikdo nenapsal příklad kdo předjel v neděli bez pomoci drs kromě prvních kol po startech. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Dle statistik z tohoto serveru (dlouhodobý průměr)

      1, Silverstoun 22,68
      2, Monza 22,12
      3, Hockenheim 20,96
      4, Spa 20,60
      5, Kanada 20,43

      Asi sis všiml sám že předjíždění zde bylo vždy dost. Ano možná na nějaký rok kdy změna pravidel zapříčinila nemožnost předjetí, ale z dlouhodobého hlediska je to druhý okruh na kterém se nejvíce předjíždí. Ještě dalších 20 let a je to v suchu 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        XXX
        Uznávám, že byly doby kdy se v Monze předjíždělo hodně dobře (když byla aerodynamika tak tragická, že za vozem vznikal desítky metrů dlouhý vír který usnadil předjíždění), ale v posledních letech to byla celkem vzácnost. DRS tu špatnou aerodynamiku nahrazuje. O tom jak se předjíždělo před 20-ti lety ta diskuse tuším nebyla. Psal jsem jen, že souboj HamxMSC by bez DRS nebyl a gumy na to neměly skoro žádný vliv. Pořád čekám, kdo koho by v neděli předjel bez DRS!!! Když tu tvrdíš, že je DRS v Monze zbytečná. 03 Těch předjetí totiž nebylo zrovna moc ani s ním. Ale uznávám, že pro každého z nás je vzrušující něco jiného. Takový vláček po celý závod má jistě také něco do sebe. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • David

          XXX
          Musíš být zvláštní člověk:
          1, Uvedl jsem statistiku za posledních 20 let né před 20 lety jak se tu demagogicky snažíš zavádět.
          2, Na otázku co pořád pokládáš si musíš odpovědět bohužel sám, ale předpokládám že kdyby neexistovalo tento rok DRS tak Ham má auto nastaveno jinak. Motor Mercedes je nejsilnější v poli a na téhle trati by toho jistě využili. Je taky otázka jestli Ham nebyl až příliš opatrný protože jindy předjíždí i tam kde to nejde.
          3, Ale dobrá uveduti kdy bez DRS bylo předjetí a to například Alonso vs. Vettel - předjel ho v druhé šikaně na základě Alonsovi chyby z první šikany. Doufám že ti to jako důkaz stačí a taky doufám že nezačneš s nějakými výmluvami že někde něco. [odkaz na stránku]

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            XXX
            1.Nikde jsem nepsal, že statistika je stará 20 let. Chápu, že je za 20 let. Jen jsem se snažil upozornit, že se to během těch 20-ti let díky vývoji v aerodynamice hodně změnilo.
            2. Uznávám, že by bez DRS měli asi trochu jiné nastavení. Ale aby to nahradilo DRS musel by ho změnit opravdu hodně. A v tom případě by se neudržel v Lesmo nebo Parabolice tak těsně za Schumim, protože by měl mnohem menší přítlak. Takže by na to předjetí stejně neměl.
            3. Pokaždé jsem (naposled jsem to už vynechal) u té otázky napsal "kromě prvních kol po startech". Právě restartu Vettel využil při předjetí Alíka. Otázka je, jestli by to dokázal v dalších kolech, protože by si ve všech zatáčkách musel nechat větší odstup. Ale možná by se mu to povedlo, měl na to dobré nastavení vozu. Dokonce budu fér a přidám předjíždění Senny na konci závodu, když jako jeden z mála jel na měkké směsi. Určitě by těch předjetí nedal tolik, ale nějaké díky gumám možná ano. 03

            Možná jsem trochu zvláštní člověk, ale jen tím chci říct, že DRS udělalo z neděle mnohem lepší zábavu. Bez něj by bylo pořadí Vet, Alo, MSC a pak Mclareny. Souboje MscxHam by byly mnohem nudnější, jestli by nějaké vůbec byly. Button by se dopředu vůbec nedostal.
            Prostě jsem rád, když má rychlejší jezdec šanci na předjetí a nechci vidět trapnou nudu jako loňský poslední závod (PetxAlo). Takže děkuju za DRS. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • McMatej

              McMatej

              XXX
              Že se vám do toho pletu, ale v roce bylo předjetí

              2000 18
              2001 16
              2002 16
              2003 5
              2004 39
              2005 11
              2006 12
              2007 9
              2008 31 (pršelo)
              2009 7
              2010 15
              2011 43

              Viz [odkaz na stránku]

              Takže bez DRS se v posledních 11 letech nepředjíždělo ani v Monze. Děkuji za DRS.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • David

              XXX
              K jedničce - Bohužel nejsem telepat co jsi tím myslel, napsal jsi ,,před 20 lety,, já ti napsal statistiku do 20 let.
              K dvojce - Kdyby nebylo DRS tak i tak má pořád schumi o třídu horší stroj a pokud by ham měl nastavení na rychlost tak jak všichni krom Vettela, předjel by ho jak malinu. No a jak jsem zmiňoval možná měl i naděláno v kalhotech, bál se kolize protože věděl kdo jede před ním (věděl že to zadarmo nedostane) a pokud by sundal Schumiho tak to by byla zřejmně jeho poprava.
              K trojce - Dobrá bylo to po restartu ale předjíždění tu vždy bylo dost, jak už jsem zde uváděl statistiku.

              Názor na to jestli DRS se postaralo o zábavu nebo souboj Ham a Schumi při VC Itálie, vede jasně souboj mistrů. A pořád zapomínáš že je tu nový dodavatel pneu a ten se postaral o tu nejlepší a hlavní zábavu, takže se obávám že DRS prohrává na celé čáře. Zezačátku to byla sranda to přiznávám ale potom se to zvrhlo na frašku. Ale je to jen můj názor, třeba se mýlím.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                XXX
                Jak už jsem psal, jiné nastavení Hama by nic nezměnilo na to, že by bez DRS na Schumiho neměl. Uvádíš tu sice statistiku za 20 let, ale kdyby jsi ji měl za posledních 3-5 let, vypadala by jinak. Viděl jsem tam několik závodů v podstatě bez předjíždění a aerodynamika se moc od té doby nezhoršila (trochu ji upravily pravidla před pár lety). Důkazem je i to, že se letos také moc nepředjíždělo a když už ano, tak s vyjímkou Vettela a Senny jen za pomoci DRS. Souboj SchumixLewis vůbec proběhl jen díky DRS a gumy na to neměly žádný vliv. Oba jeli na stejných směsích a měnili jen o kolo v jinou dobu. Takže kde je ten vliv Pirelli? To že měl Lewis rychlejší auto nic neznamená. To měl Alonso loni v posledním závodě taky o hodně rychlejší než Petrov a neměl žádnou šanci.
                Uznávám, že v jiných závodech má Pirelli velký podíl na atraktivitě. Ale je celkem vidět kdy a jaký. Když se předjíždí na začátku závodu, když mají všichni na špičce měkké stejně ojeté gumy, je jasné že to není zásluha gum. Na konci, když má každý jinou strategii výměn, to je jejich zásluha. Což se stalo v Monze u Senny.
                Takže bez DRS by byla minimálně první půlka závodu vždy nuda jako loni, až do projevení rozdílných strategií na konci. Myslím, že ve většině závodů jsme viděli spoustu dramatických předjíždění, které by bez DRS vůbec neproběhly, i když přiznávám, že jsme viděli i hodně předjíždění zbytečně nudných. Ale ideální stav aby byli všichni spokojení nejde.
                Z mého pohledu budu raději koukat občas na jednoduché, abych si mohl pak užít i ty napínavé, než se dívat na vláčky. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • David

                  XXX
                  Konečně se v něčem shodneme a to v tom že se na vláčky dívat nedá. Bohužel pro mne, pravých soubojů ubývá tak budu doufat v opak. Jinak formule se jezdí od roku 1950 a pokud vytrhneš jen poslední 3-5 let tak to o ničem nevypovídá, to už si rovnou vyber ty roky co se v monze předjíždělo málo a tím argumentuj. No a uvádět Alo vs Pet kde se jede na okruhu který nedává moc šancí na předjíždění není zrovna taky fér.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000714

    uzivatel000714

    XXX
    já pravidla znám jasně že michael se dopustil jejich porušení z hlediska volny stopy branicích manevrů,ale psal jsem z pohledu diváka opravdu se mi ve formuli nelíbí sračky typu drs apod,které vytváří umšlé závody, a michael mě v tom závodě vratil do závodění kterému se opravdu říká zavodění ... je to jen můj názor a tohle by udělalo formuli 1 tou pravou ne jak ji známe dnes kdy DRS dělá s pilotů kteří jsou předjíždění (jen na určitých okruzích) o dvě kategorie horší jezdce ...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000714

    uzivatel000714

    XXX
    Schumi 01 z hlediska pohledu diváka parádní podívaná
    Hamilton 02 žalobníček do vysílačky

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama