DISKUZE K ČLÁNKU Od roku 2014 budou monoposty F1 jezdit v boxech pouze na elektřinu

FIA zveřejnila prvotní verzi technických pravidel platných od roku 2014. Objevuje se mezi nimi několik zajímavých informací.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od roku 2014 budou monoposty F1 jezdit v boxech pouze na elektřinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 22.07.2011 13:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasoval 1 člověk) 21.07.2011 08:43
ono se v těch pravidlech určitě zas najde… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • nn

    XXX
    02 02

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000415

    uzivatel000415

    XXX
    EKOTERORIZMUS - tak komplikovat a zdražovat výrobu formule. Nechápu !!! Elektro do všeho. Uniká mi PODSTATA tohoto řešení. To jako chtěj chránit životní prostředí přes boxovou uličku? 18 18 18

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • AlexC

    XXX
    Nechapu proc porad meni pravidla (chcou setrit) a ted by me zajmalo co usetrili? Kulove jen tymy vyhazuji penize kvuli novym nesmyslnym pravidlum. Furt nejake deb... vymysly lidi co o tom vedi totalni nic. Meli vsechno nechat jak bylo pred rokem 2004 auta mely super motor dobrou aerodynamiku a vyvoj mel smysl a rodili se dobri konstrukteri ted co kdyz pomalu nemuzou skoro nic vse zakazuji. To ze dominovalo Ferrari jim vadilo. Ted dominuje Red Bull a co delaji vymysleji kraviny Tohle je F1 kralovna motorsportu a ne nejaky seriovy cup.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    XXX
    Pozerám, som asi jediný, komu sa nové pravidlá páčia 04

    Ale vážne, nevidel by som to až tak čierne ako väčšina diskutujúcich. Ako poznám FIA, tak do roku 2014 sa pravidlá ešte minimálne tri krát zmenia. Navyše, nič také kontroverzné tam nevidím.
    - užšie predné krídlo - konečne
    - prevody na celý rok - asi najlepší nápad. Tím bude musieť rozhodnúť, či bude chcieť pokryť celé spektrum okruhov, alebo niektoré plánovane "vypustí". Buď tie pomalšie, alebo rýchlejšie. Podľa mňa to bude dosť zaujímavé, ako sa bude meniť rozloženie síl na jednotlivých okruhoch. Každému bude vyhovovať niečo iné. Navyše, 8 stupňov je dosť, aby sa to dalo v pohodoe zvládnuť.
    -(K)ERS - keď to už musí byť, tak nech je to aspoň zmysluplné. JKednoducho povedané, čím viac koní, tým lepšie.
    - najkontroverznejšie vyzerá to vypínanie motorov v boxovej uličke. Ale len na prvý pohľad. Automobilky vo veľkom vyvýjajú rôzne štart-stop systémy. Myslím, že toto si presadili automobilky. Techológia štart-stop je asi najviac uplatniteľná v sériovej produkcii. Možno to pri výkonoch pohonov F1 bude spôsobovať problémy, ale o to je to väčšia výzva.

    Počkáme, uvidíme....

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    XXX
    zajimave, ve svete se resi problemy, ze elektromobily nejsou slyset a jsou tim nebezpecne, ale FIA to asi neslysela a bude dal tvrdosijne omezovat, zakazovat, prikazovat nesmysly az tu F1 docista zabijou.
    Doufam, ze sefove budou mit koule na to vykaslat se na FIu a udelat si vlastni serii bez podobne stupidnich narizeni, ktere nejsou dobre pro ten sport, tymy, ani fanousky.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    PS: Nikdo o vypnutí motoru nemluvil, nebo ano? Já pochopil ERS tak, že sbírá energii z výfuku, tzn motor může být v boxové uličce zapnutý, jen nesmí fungovat, prostě přepne dalším přepínačem na volantu (je jich tam málo co?)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Oňo

      XXX
      Nečítal si dobre! V článku je napísané podľa 5.19 v elektrickém módu, bez zapaľovania a prívodu paliva do motora, počas zastávky v boxovej uličke !

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Jasně jasně, polovinu vymyslel ten hňup Bernie ne?
    Chci špičku motorsportu jako špičku. Zjednodušení aerodynamiky? Proč? Vždyt je to F1, ne motokára! Jsou to s prominutim dementi v té FIA, když nepočítám caviky s mapováním motorů a foukáním, které je jeden závod povoleno a pak zas ne, tak tohle už je taky moc. Je to jeden velkej bordel a jsem pro to, aby se McL, Ferrari, Red Bull a Mercedes zvedli a udělali vlastní soutěž.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • DBBS

    DBBS

    XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Tak zase tak černě bych to neviděl. Myslím, že v dnešní době není žádný problém zjistit, zda byl ERS funkční, nebo ne. Zvýšní výkonu z 60 na 120 kW je taky příjemné.
    Co se týče spolehlivosti tak budu osobně pouze rád když se zvýší poruchovost.....dneska je to poměrně nuda z tohoto hlediska.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • BULIT

    XXX
    No... ty kráávo.. já se z nich poseru všechno to serte do f1.. všechno dobré bude v prd.. proč může mít GP2 stále 4.0l V8 dit to má skoro výkon jak F1 kdyby neměli 10 000 rpm... to nechápu, chci F1 prostě pořadnou ale to už bude jen horší, než udělají něco co nasere týmy a ty založí vlastní sérii.. mezi námi by to bylo to nejlepší co může být..

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Beast1186

    XXX
    Je to tak, ještě, že jsme zažili ty krásný 70 - 90 léta. Chudáci konstruktéři, tady už se moc rozvíjet nebudou....

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zdenda

    XXX
    A co takhle oživit historii ??? My se v útlém mládí pěkně vyskotačili na autech ŠLAPACÍCH !!!
    A EKO by bylo vyřešeno 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Liborrr

    XXX
    Odjezd od mechaniků už nebude doprovázet řev motoru vytočeného do omezovače s efektním driftem... 09

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hanys

    XXX
    Je to zytecne na tech par metru

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    Když tak čtu co všechno je pravidly jednoznačně definováno mě napadá kacířská otázka, proč rovnou nezavedou jednotnou formuli?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      XXX
      ono se v těch pravidlech určitě zas najde spousta děr, jako vždy. Nevěřím, že by FIA dokázala pravidla definovat jednoznačně, aby nevznikaly sporné otázky, jako to bylo např. s hmotovými tlumiči, DD, F-průduchy, pochybnosti o ohebnosti křídel, foukání difuzoru atd.
      Tak jak to bylo i v posledních letech - klíčové části auta budou víceméně stejné u všech, téměř jednotné, a týmy budou vrážet obrovské peníze do ladění drobností.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar

        XXX
        Mě nevasdí mezery v pravidlech, šlo mě o to že FIA omezuje věci které omezení nepotřebují, jako počet válců motoru (ať si jich každý udělá kolik uzná za vhodné), nebo minimální váhu motoru (proč dělat těžší motor když jsme schopni postavit lehčí) a podobně.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • kubiix

    kubiix

    XXX
    Není mi zcela jasný účel pravidla o povinném pohonu formule pouze pomocí ERS v době kdy bude v boxu - pokud pominu zelené snahy.
    Jedné co z mi toho vychází je, že ERS bude povinný - výdaje navíc pro malé týmy a výdaje to nebudou malé, protože systém už nebude jen nějaký doplněk na zvýšení výkonu, který když během závodu vypoví službu, jezdce pouze handicapuje. Bude to komponenta která bude vyžadovat 100% spolehlivost a jak je v současnosti vidět, někteří s tím mají problémy.

    Jestli nebude povolen průjezd klasicky s benzinem ve spojeni s nějakou penalizaci, tak si dovedu představit následující situaci:

    Pitwall: Jak jsi na tom s pneumatikami ?
    Pilot: Nic moc, dávám jim max. 2 kola, ale nefunguje mi ERS
    Pitwall: Vydrž, podíváme se na to
    ...o 5 kol později
    Pilot: Jak to vypada s ERS, na těch pneu už se sotva udržím na trati
    Pitwall: Ještě vydrž, pracujeme na tom
    ...po dalších dvou kolech
    Pitwall: Bohužel ERS už nezprovozníme, odstav auto

    Ještě mě napadá jedna věc, teoreticky by bez funkčního ERS šlo dojet to boxu setrvačnosti a tam to zkusit před odjezdem pořešit, ale tuhle teoretickou možnost by mělo jen pár týmu co mají garáže na začátku pitlane.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama