DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Proč se Red Bull stále potýká s problémy s KERSem

Vedoucí stáj šampionátu Red Bull se problémů s KERSem stále nemůže zbavit. Trápili se s ním letos v každém závodě včetně toho posledního Barcelony, kde Vettelovi selhal i během kvalifikace, což jej zřejmě stálo pole-position. V čem je problém?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Proč se Red Bull stále potýká s problémy s KERSem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 28.05.2011 09:49 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000587

    uzivatel000587

    XXX
    takze ferrari a RB maju rovnaku aerodynamiku ale RB tazi z vyfukovych plynov? 18 nepochybne to maju zmaknute lepsie ako ferrari ale ta ich obrovska vyhoda vobec nespociva len v tomto a to ze maju rovnaku aerodynamiku 18 lmao. RB ma proste postaveny "raketoplan". kazdy aerodynamicky prvok maju vymakany do posledneho datailu a tam je ten rozdiel a nie v tom ze vyuzivaju ten tzv. maping motora pretoze to maju vsetky timy az na HRT a virgin (zevraj aj williams). ale mas pravdu ze difuzor im generuje mrte pritlaku, ovela viac ako ostatnym timom

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Ja som nikdy nepovedal, že majú rovnakú aerodynamiku, ale zrovnateľne dobrú a že Red Bull dosahuje najväčší prítlak, t.j. najväčší efekt z mapingu. Týmto sme si to ujasnili. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000587

    uzivatel000587

    XXX
    aspon vidiet co je slabina red bullu a to je prave mechanicka stranka. alonso je v monacu prave preto taky silny lebo po mechanickej stranke je ich auto dobre. a prave toto sa aj mne nepaci, rovnako ako montezemolovi (aj ked vacsinou s chlapikom nesuhlasim) ze timy stavaju auta a nie lietadla. red bull ma samych inzinierov zameranych na aerodynamiku to sa im potom ide ked v sucasnosti rozhoduje prave tento aspekt. mali by zaviezt jednotnu aero ako v GP2 a bolo by to ovela zaujimavejsie. mna osobne uz zacina viacej zaujimat prave GP2 ako formula 1

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Aerodynamiku má Red Bull aj Ferrari rovnako dobrú. Len Red Bull využíva vyšší prítlak, ktorý spôsobujú výfukové plyny hnané do difúzora aj vtedy, keď pilot nemá zošľapnutý plynový pedál, čo je t.z. mapovanie motora. Toto sa malo zamedziť novelou predpisov po VC Monaka, tým, že po uvolnení plynu, je povolené do difúzora vháňať 10% výfukových plynov. Ten prítlak je u Red Bullu taký veľký, že monopost môže so spusteným DRS v kvalifikácii prechádzať dlhé a rýchle zátačky, kde si to iní nemôžu dovoliť a tak získavajú potrebné sekundy na svojich súperov. Tento efekt však do r.2013 odstránia turbo motory R4, lebo tých spalín bude nepomerne menej, budú mať nižšiu kinetickú energiu, lebo výfukové plyny vykonajú pracu v turbíne turbokompresora a bude odstránené mapovanie motora, lebo bohatá zmes, alebo spaľovanie paliva vo výfukovom potrubí by odrovnaly lopatky turbíny turbokompresora. Preto preferujem turbo motory, lebo sa tým odstráni hlavná príčina nadradenosti tímov, ako je Red Bull, Mclaren atď., ktoré používajú mapovanie motora, proti tým, ktoré to nemajú zavedené ! 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • santiago

        XXX
        Vy jste normální banda uplakánků !! Týmy sou tady od toho ať závodí !! A proto mají svoje taktiky a zaměstnance kteří na tom makají !! Ferrari co odešel schumacher se zhoršilo rapidně !! Alonso i Massa mohli mit o titul vice , ale vždy někdo selhal !! Měli by spíš skoordinovat vlastní lidi mimo formule at jim to klape jako má !! V poslednich sezonách se u ferrari projevovali takove chyby jako u zacatecniku a ted odposlouchovají kdy kdo jede do boxu hmmm zajimave.. Schumacher byl taky kdysi velka sketa a chtel udelat pro titul maximum ale taky za tuto povest dostal hodne postihu a i pres vsechno má 7 titulu .. Dovedl do Ferrari sve mechaniky a lidi od renaultu co byly sehrani a vyborni ted uz tam nejsou tak at makaji znovu !! protoze strategove alonsovi posrali co mohli

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • dannak

    XXX
    no, nevim ,ejslis sis toho vsiml, ale F1 zacina byt nuda prave od doby, co se vsechno standardizuje. Jednotna ECU, jednotne pneu, temer jednotne kridlo - myslim to odporny hrablo. Unifikace je hrob F1. Takze naopak, at ma nekdo aero, nekdo silnejsi motor, nekdo lepsi KERS... povolit vyvoj!!!! za soucasnych pravidel je to opravdu desne nevyvazene a nejvetsi podil byvykonu auta ma prave aero, kvuli dementnimu zmrazeni motoru. Naivne si asi nekdo myslel, ze penize usetrene na moterech nepujdou obratem do aera :)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000587

      uzivatel000587

      XXX
      ale vsetky tie veci co si vymenoval su mechanicke diely (a predne kridlo vonkoncom nemaju vsetci rovnake). sam si povedal ze momentalne ma najvacsi podiel vykonu auta aero, kym v GP2 (DTM) je to prave mechanicka stranka auta, preto vravim ze jednotna aero by bola lepsia a v oblasti mechanicky by sa mohlo vyvijat a to by uz bolo zaujimavejsie. na 100% by RB nebol taky dobry.tento rocnik skonci pomaly skor ako sa zacal. ja sa netesim celu zimu na formulu aby som potom videl jedno (talentovane) decko vyhravat jeden pretek za druhym. dufam ze dalsie dve VC vyhra niekto iny nech je to zaujimavejsie. a myslim ze by to mohlo vyjst lebo tieto dve VC az tak RB sediet nebudu

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Po našom, je konvergencia a po vašem konvergence. Ak povieme, že konverguje (približuje sa), tak je to u oboch rovnako. Prehrievať sa môžu batérie aj preto, že príkon generátora motorgenerátora je väčší, ako je výkon batérií, vtedy tam treba vložiť ochranu, t.z. Zenerovu diódu, ktorá ak sú batérie úplne nabyté, ich odpojí od okruhu, aby sa nezahrievali. Lebo oni sa zohrievajú najmä prebytkom príkonu. Potom ale tečie vodičmi, ktoré sa správajú ako nekonečné jalový prúd, spôsobený jalovým výkonom, ktorý ich ohrieva a preto ak hovorí Adrian, že je to komplikované, tak to skutočne je a vyžaduje si to výborný labák a data z trate, aby na každú trať si mohol nadefinovať správnu zostavu batérií aby si KERS mohol používať podľa potreby a vždy keď ho potrebuješ ! Lebo budú aj okruhy, ako Kanada, kde budú 2 úseky DRS a tu bude zvolený iný prístup konfigurácie batérií, ako napr. v Monaku. Je mi jasné, že u Red Bullu bol prvotný aerodynamický tvar monopostu a len potom KERS. Niekedy je však kompromis veľmi ťažký, lebo riešenia oboch sa vylučujú. Len toľko ti chcel básnik povedať ! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    KERS, nie je žiadne komplikované zariadenie ! Je to zariadenie ako každé iné, kde je potrebné ho overiť na trati a urobiť úpravy pre každú z nich tak, ako je to aj u prvkov aerodynamiky ! Prečo ? Nuž preto, lebo každá trať je iná a na každej z nich, dochádza k nabíjaniu a vybíjaniu batérií iným spôsobom. Mozno to modelovať na počítači, ale ako aj u aerodynamiky metóda CFD nie je všemocná, tak aj pri simulácii použitia KERSu, je to len korvengencia, ktorú treba overiť na trati ! Preto žiadna panika, ak bude mať tím Red Bull, po absolvovaní sezóny 2011, dáta zo všetkých tratí, v r. 2012 to bude vedieť aj pri KERSe presne nakonfigurovať, tak ako pri aerodynamike monopostu, na každú trať. Preto trpezlivosť Adrian a do práce !!! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RedBull

    XXX
    Kers je blbost a DRS taky!Doufám že se problémy s kersem brzy vyřeší 03 Pač jestli ne budou problémy,může nám to i prohrát šampionát.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama