DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari láteří: Rozdíl dělá Newey, je třeba omezit aerodynamiku!

Adrian Newey má podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho na svědomí rozdíl mezi vozy Red Bullu a zaostávající konkurence.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari láteří: Rozdíl dělá Newey, je třeba omezit aerodynamiku!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 10.05.2011 12:11 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000587

    uzivatel000587

    XXX
    mam off topic otazku. co znamena slovo láteří? 19

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Tak jsem ten článek dohledal. [odkaz na stránku]
    No a jak jsem předpokládal v originále to vyznělo poněkud jinak a celkem i pochopitelně.
    Jinak děkuji všem, kteří mě dokonce ohodnotili -body jen za položenou otázku. Gratuluji, to se nestává ani mezi "šílencema" na F1sport.
    Další zajímavé Interview je taky toto. [odkaz na stránku]
    I když těm co chtějí číst jen to co chtějí "slyšet" ho nedoporučuji.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Pane PH je možné sem dát odkaz na původní článek, ze kterého čerpáte? nedaří se mi ho na Auto Bild najít. Po zkušenostech na stránkách F1sport si vždy rád přečtu originál.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000598

    uzivatel000598

    XXX
    je to pravda...ale to je chyba jedine a jen Ferrari...že nemá techniky? no jo...nakonec peníze asi nejsou vše...s dvojnásobnym rozpočtem než všichni ostatní by si měli dávat red bull s i neweym k večeří...začínají mi připomínat toyotu...taky prachů plno...vysledky žádný...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Stew

    XXX
    ...obmedzujme aerodynamiku a pretekajme rovno v drevených korýtkach... 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pája

    XXX
    Aerodynamiku je potřeba zcela jistě omezit. Má na současné vozy až moc velký vliv. Kdo z nás chce aby se z F1 stala počítačová válka inženýrů v laboratořích s CFD a aerotunely?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Od začátku F1 měli na úspěch větší vliv inženýři než piloti. Pokud se ti to nelíbí, doporučuji sledovat motokáry. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jiras

    jiras

    XXX
    Zdá se mi to, nebo je to napsané trochu bulvárněji než je zdrávo 04

    Ale Domenicali by to měl zabalit. Že to dělá RB nebo AN dobře? Tak to sakra udělejte lépe! Případně to nedělejte vůbec a nechte to jiným...

    V jedné věci má ale pravdu - zmrazí se motory a omezí se jejich počet, stejně jako převodovek, KERS je omezen na pár joulů, teď je nadiktováno i rozložení hmotnosti, pneu jsou jen od jednoho výrobce, prostě kromě aerodynamiky nic moc vymyslet nelze. Dřív bylo fajn, že McLaren měl nejlepší motor od Ilmoru a Bridgestony s větší výdrží, Ferrari to dohánělo aerodynamikou, GoodYeary zase vypadaly na kratší vzdálenost rychlejší. Hlavně že se při změně pravidel měl omezit právě vliv aerodynamiky, zvětšit mechanický přítlak (vyšší rychlost v zatáčkách, nižší na rovince) a ušetřit za vývoj kdejakých minikřidélek jako třeba ty u tunelu nebo na bočnicích. O kolik byly dražší, než dnešní úpravy předních křídel, které je nutné i zakroužkovat, aby je čtenář postřehl...

    Každopádně to poslední roky Ferrari málo tlačí na hranice pravidel, asi se bojí keců typu "Fiarari" atp, ale na to se nesmí koukat. Když se při pětiletce drcení (ok, semtam do toho šťoural McLaren) konkurence dělala pravidla s cílem sesadit Ferrari, tak lidi tleskali, RedBull nejspíš brzo čeká to samé, Bernie do toho rád zavrtá, jde jen o show.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Mechanicka sila a vykon bez aera se dnes nedá očekávat.Doba pokročila dnes se dá s aero pracovat mnohem víc než dřív.Osobně si nemyslím ,že je zde nějaká možnost jak dosahnout přítlaku z dob minulých.To už se nikdy nestane neprojde to přez bezpečnost a tymy už dnes najdou možnost jak si zvednout přitlak.Rozdíly v motorech budou těžko říct jak velké .ale rozdíly v řádech 20k bych už dnes také nečekal.Lepší konstruktér vyhraje ,ale přítlak a jeho využívání bude nadále velmi důležité.(PS. podívejte se jaké tvary mají dnešní osobní auta např ford focus má i jakési žábry ,které se mění tak ,aby auto kladlo co nejmenší odpor vzduchu srovnejte si to s auty z 80 ,90 let i tvary karoserií a bude Vám to všechno jasný) Nic nešlo tak dopředu jako aerodynamika máme tady sice trend nízko obsahových motorů ,ale i to už tady bylo)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Aerodynamika aj u bežných aut je budúcnosť, nielen u F1,lebo súvisí úzko so spotrebou paliva. Po vyčerpaní fosilných palív, budú hudbou budúcnosti elektromobily a tie si bez aerodynamického dizajnu neviem ani predstaviť. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • gaggag

    XXX
    "Adrian Newey má podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho na svědomí rozdíl mezi vozy Red Bullu a zaostávající konkurence. "
    Téééda ten Domenicali je ale chytrej kluk :D :D To má aspon za dva bludištáky
    Jinak naprostý souhlas s příspěvkem podemnou :)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lempl

    XXX
    Viděl bych to na Bridgestone šité Ferrari na míru. 11Zbytek Pirelky, ty nejtvrdší.. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • BLK

    XXX
    Nj, za to že má niekto lepšiu aerodynamiku tak ju poďme zakázať... A napadá ma ešte jedna vec, ferrari sa sťažuje že vo svojich autách nevyužije aerodynamiku a nové motory a bla bla, ale sťažoval sa snáď taký Renault na aero ? alebo RB ? Pritom ani jeden z nich ju nemá kde využiť...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Gregorius

    XXX
    Už je to tady zase, Ferrari v něčem nestíhá, tak pláče, aby se to omezilo pravidly. Kolikrát to tady už bylo? Motory s Beryliem, dvojitý brzdový pedál, hmotové tlumiče... to všechno bylo zakázáno na popud Ferrari. 02
    Neříkám, že ostatní také nebrečí (viz McLaren a př. křídlo RB, Williams a jeho nesouhlasy s kdečím), ale z dlouhodobého pohledu se mi zdá Ferrari největší brzdou techniky v F1. S tím rozpočtem co mají je jejich produktivita a výkonnost doslova obludná.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • a

      XXX
      jenomže tentokrát má F pravdu, z aut se stávají letadla, je to samé křidélko viz.DRS atd, větší přední křídlo atd. chce to silné motory a míň čudlíků na volantu a větši vliv lidského faktoru na řízení

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000324

      uzivatel000324

      XXX
      Ako place kto plakal ked F vyhravalo jeden zavod za druhym a MSCH riesil na zaciatku sezony len to ci vyhra 15-16 alebo vsetkych 18 pretekov? Kto vtedy plakal? Samozrejme teamy ktore boli za F a mali obrovsky naskok.
      Teraz place F, MCL, WIL lebo nemozu dostihnut RB takze tu nepis ze place F. Ham place ze ich davaj u malinovky atd...

      Som fanda F ale aj keby som nebol tak s nimi suhlasim lebo momentalne v F1 nerozhoduje nic ine iba aero... Kde su casy ked jeden team mal dobry motor a dalsi zase aero a dalsi nieco ine...

      dodo

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama