DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Křídla Red Bullu jsou v pořádku
Charlie Whiting popírá spekulace o tom, že by byla přední křídla Red Bullu nelegální kvůli jejich nadměrnému proohýbání.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Whiting: Křídla Red Bullu jsou v pořádku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000249
(Hlasoval 1 člověk)
31.03.2011 08:36
Chcel som len pripomenúť, že Whiting len zavádza… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000249
21:15 31.03.2011 XXXNemyslel si to dúfam celkom vážne ? ... do teraz som si myslel, že jazdia po rovnej trati, a teraz z toho robíš FreeStyle ? -
Lojzko
16:52 31.03.2011 XXXNorbert robí análnu turistiku, miesto toho, aby dal Mercedes viac prostriedkov a Ross mohol rozšíriť svoj tím o nových spolupracovníkov, ktorí sa budú úspešne starať o inováciu monopostov pre Michaela a Nica, aby boli konkurencie schopné a neprekážali na trati a Rubens nemusel ísť očnému, aby ich po trati netisol, aby boli rýchlejší! -
uzivatel000249
11:58 31.03.2011 XXXnemyslím si, že bude z toho velký problém. Testy začali neskôr, a riešili veci, ktoré ešte asi nemali celkom dotiahnuté do konca. McL ide ale smerom, doniesť niečo inovatívne. či to bolo správne, uvidíme na konci sezóny, a podľa toho uvidíme aj iné monoposty roku 2012 ...-
tom11
12:15 31.03.2011 XXXpřesně takhle jsem to s těmi problémy myslel. měli na autě věci, které nebyly dotažené a odzkoušené a auto jako celek nefungovalo dobře. v tom je ten rozdíl od RB. ti jdou "konzervativnější" cestou a funguje jim to, i když nikdo neví přesně jak . ten McL jsem vzal jenom jako příklad. nemyslel jsem to nijak zle. jsem rád, že to vyřešili a jezdí jim to nad očekávání dobře
-
-
tom11
11:29 31.03.2011 XXXpodle mě, už jsem to tu taky někde psal, to není dáno jedním prvkem, ale dokonalým sladěním všech komponent. odpružení, přítlaku na předku auta, flexibility křídla na hraně povolené předpisy a bůh ví čím ještě. fígl je ovšem v tom, že jim to dohlomady skvěle funguje. je to přesný opak letošních inovativních řešení McL ( výfuky, bočnice... ) tam si tyto prvky vzájemně "nesedly" a byl z toho velký problém. -
-
uzivatel000635
13:11 31.03.2011 XXXKřídlo se ohýbá, protože pruží vlivem sil, kterém na něj působí. To je přirozená vlastnost jakéhokoliv materiálu, pravidla pouze upravují maximální hodnoty této deformace
Podvozek MUSÍ být flexibilní, protože (velmi zjednodušeně):
1) staticky - Auto se o podložku (vozovku) opírá na 4 místech "bodech", které jsou od sebe nějak vzdáleny. Plocha, která je těmito "body" vymezená, není ovšem absolutně rovná
2) dynamicky - Při pohybu na auto působí různé síly, které auto z této polohy vychylují 'horizontálně i vertikálně)
Aby toto vše fungovalo, musí se mechanicky zajistit, že v každém okamžiku budou kola ve styku s vozovkou, což u auta pohybujícího se na limitu přenosu těchto sil platí beze zbytku. Pravidla zakazují flexibilitu nezávislou na působení těchto sil, která je ovládána vnějšími příkazy za účelem upravení světlé výšky vozu. V tom se doufám shodneme. Dle mého názoru RB má (velmi zjednodušeně řečeno) měkčí pružiny vpředu, které se vlivem působení aerodynamických sil stlačí, čímž se při jízdě sníží světlá výška v přední části a spoiler doslova brousí o vozovku. Jedná se pouze čistě o mechanické řešení, které není v rozporu s technickými řády a hlavně je těžko prokazatelné. Jak změřit svislou vzdálenost libovolného bodu předního spoileru od vozovky v rychlosti např 150 km/h, když sama vozovka není absolutně rovná? To prostě nelze.
-
-
uzivatel000635
10:24 31.03.2011 XXXJá si myslím, že fígl RB spočívá v odpružení přední osy - při vyšších rychlostech se čumák více sníží a tím se křídlo dostane blíž k vozovce. Měří se průhyb křídla a ten je v normě, měří se minimální světlá výška auta, ale staticky - dynamicky tento parametr nelze nijak stanovit a toho AN využil.-
uzivatel000249
10:48 31.03.2011 XXXmyslím, že finta kľudne môže byť aj v nose. majú tam aj dodatočné krídlo (miesto na kameru), ktoré pomôže stlačiť nos nižšie k vozovke, k tomu pomôže asi aj podvozok, a už nič nebráni, aby pod krídlom vznikol väčší podtlak, ktorý ho ešte viac pritiahne k vozovke ...
krídlo môže mať podobné vlastnosti, ako ostatných monopostov, ale jeho bližšie priblíženie k vozovke ho ešte viac ohýba, ako len vypočítanými 400kg (a testovanými 100kg) ...
-
-
uzivatel000249
08:36 31.03.2011 XXXChcel som len pripomenúť, že Whiting len zavádza a nehovorí tak celkom pravdu !
Keď napíše, že auto je v poriadku (asi len podľa zaostalých testov), mal by aj potvrdiť, že pravidlá pripúšťajú nedodržiavanie minimálnej vzdialenosti krídla od vozovky. Potom by sa konečne otvorili aj možnosti pre ostatné týmy, ktoré toto pravidlo zatiaľ dodržujú ...
Možno by to chcelo onboard kameru nasmerovanú na popod RB krídlo, aby tak naozaj potvrdili pre všetkých, kto F1 sleduje, že je fakt "všetko v poriadku" ... -
-
uzivatel000249
08:47 31.03.2011 XXXPokiaľ to bude fakt diskusia (tvorivá), tak je všetko v poriadku.
Ale ak tu však budú len jednoslovné/jednoriadkové príspevky (sry, teba som nemyslel ) tak to bude zasa asi len Flame ...
p.Whiting si fakt se.ie do hu.y. takmer celý motoristický svet len špekuluje a reaguje na evidentné ohýbanie a šúchanie predných krídel RB po zemi, a on zapotí vetu, že "Auto je v poriadku" ... Asi je už starý, a mal by prenechať toto miesto niekomu mladšiemu, kto sa toho učil v škole viac ...
tu ide aj o to, že celý minulý rok mal čas na to, aby dal pravidlá do poriadku, aby pochybnosti o podvádzaní upadli. takto nechal už ďalší ročník k rôznym špekuláciám a podozrievaním ...
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek