DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Křídla Red Bullu jsou v pořádku

Charlie Whiting popírá spekulace o tom, že by byla přední křídla Red Bullu nelegální kvůli jejich nadměrnému proohýbání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting: Křídla Red Bullu jsou v pořádku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 31.03.2011 21:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 31.03.2011 21:15
Nemyslel si to dúfam celkom vážne ? 12 ... do… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 31.03.2011 12:15
přesně takhle jsem to s těmi problémy myslel.… »
» uzivatel000249 (Hlasoval 1 člověk) 31.03.2011 08:36
Chcel som len pripomenúť, že Whiting len zavádza… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    Nemyslel si to dúfam celkom vážne ? 12 ... do teraz som si myslel, že jazdia po rovnej trati, a teraz z toho robíš FreeStyle ? 04

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Norbert robí análnu turistiku, miesto toho, aby dal Mercedes viac prostriedkov a Ross mohol rozšíriť svoj tím o nových spolupracovníkov, ktorí sa budú úspešne starať o inováciu monopostov pre Michaela a Nica, aby boli konkurencie schopné a neprekážali na trati a Rubens nemusel ísť očnému, aby ich po trati netisol, aby boli rýchlejší! 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    nemyslím si, že bude z toho velký problém. Testy začali neskôr, a riešili veci, ktoré ešte asi nemali celkom dotiahnuté do konca. McL ide ale smerom, doniesť niečo inovatívne. či to bolo správne, uvidíme na konci sezóny, a podľa toho uvidíme aj iné monoposty roku 2012 ... 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      přesně takhle jsem to s těmi problémy myslel. měli na autě věci, které nebyly dotažené a odzkoušené a auto jako celek nefungovalo dobře. v tom je ten rozdíl od RB. ti jdou "konzervativnější" cestou a funguje jim to, i když nikdo neví přesně jak 03. ten McL jsem vzal jenom jako příklad. nemyslel jsem to nijak zle. jsem rád, že to vyřešili a jezdí jim to nad očekávání dobře 01

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    podle mě, už jsem to tu taky někde psal, to není dáno jedním prvkem, ale dokonalým sladěním všech komponent. odpružení, přítlaku na předku auta, flexibility křídla na hraně povolené předpisy a bůh ví čím ještě. fígl je ovšem v tom, že jim to dohlomady skvěle funguje. je to přesný opak letošních inovativních řešení McL ( výfuky, bočnice... ) tam si tyto prvky vzájemně "nesedly" a byl z toho velký problém.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Olda

    XXX
    Pohyblivé aerodynamické prvky jsou zakázány, stejně jako aktivní podvozky. Takže pokud se to křídlo přibližuje k zemi, což se děje, je něco špatně.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      XXX
      Křídlo se ohýbá, protože pruží vlivem sil, kterém na něj působí. To je přirozená vlastnost jakéhokoliv materiálu, pravidla pouze upravují maximální hodnoty této deformace
      Podvozek MUSÍ být flexibilní, protože (velmi zjednodušeně):
      1) staticky - Auto se o podložku (vozovku) opírá na 4 místech "bodech", které jsou od sebe nějak vzdáleny. Plocha, která je těmito "body" vymezená, není ovšem absolutně rovná
      2) dynamicky - Při pohybu na auto působí různé síly, které auto z této polohy vychylují 'horizontálně i vertikálně)
      Aby toto vše fungovalo, musí se mechanicky zajistit, že v každém okamžiku budou kola ve styku s vozovkou, což u auta pohybujícího se na limitu přenosu těchto sil platí beze zbytku. Pravidla zakazují flexibilitu nezávislou na působení těchto sil, která je ovládána vnějšími příkazy za účelem upravení světlé výšky vozu. V tom se doufám shodneme. Dle mého názoru RB má (velmi zjednodušeně řečeno) měkčí pružiny vpředu, které se vlivem působení aerodynamických sil stlačí, čímž se při jízdě sníží světlá výška v přední části a spoiler doslova brousí o vozovku. Jedná se pouze čistě o mechanické řešení, které není v rozporu s technickými řády a hlavně je těžko prokazatelné. Jak změřit svislou vzdálenost libovolného bodu předního spoileru od vozovky v rychlosti např 150 km/h, když sama vozovka není absolutně rovná? To prostě nelze.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Tak ne tak docela. Nesmí se pohybovat vůči odpružené části auta, respektive se nemůže pohybovat víc než v mezích povolených zátěžovými testy.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    XXX
    Já si myslím, že fígl RB spočívá v odpružení přední osy - při vyšších rychlostech se čumák více sníží a tím se křídlo dostane blíž k vozovce. Měří se průhyb křídla a ten je v normě, měří se minimální světlá výška auta, ale staticky - dynamicky tento parametr nelze nijak stanovit a toho AN využil.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000249

      uzivatel000249

      XXX
      myslím, že finta kľudne môže byť aj v nose. majú tam aj dodatočné krídlo (miesto na kameru), ktoré pomôže stlačiť nos nižšie k vozovke, k tomu pomôže asi aj podvozok, a už nič nebráni, aby pod krídlom vznikol väčší podtlak, ktorý ho ešte viac pritiahne k vozovke ...

      krídlo môže mať podobné vlastnosti, ako ostatných monopostov, ale jeho bližšie priblíženie k vozovke ho ešte viac ohýba, ako len vypočítanými 400kg (a testovanými 100kg) ...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapitán

    XXX
    McLaren přeci testoval prohnutí předního Křídla také a tak se jistě už dávno snaží o totéž co Red Bull

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wezel

    XXX
    a nebude mit na tom vysledku zasluhu vettel? weber jezdil se stejnym autem nekde vzadu

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Nejde to auto RB je zřejmě nakloněné.Co na tom chtějí zakazovat? Ban Neweymu?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    Chcel som len pripomenúť, že Whiting len zavádza a nehovorí tak celkom pravdu !
    Keď napíše, že auto je v poriadku (asi len podľa zaostalých testov), mal by aj potvrdiť, že pravidlá pripúšťajú nedodržiavanie minimálnej vzdialenosti krídla od vozovky. Potom by sa konečne otvorili aj možnosti pre ostatné týmy, ktoré toto pravidlo zatiaľ dodržujú ...
    Možno by to chcelo onboard kameru nasmerovanú na popod RB krídlo, aby tak naozaj potvrdili pre všetkých, kto F1 sleduje, že je fakt "všetko v poriadku" ... 11

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    tak, a zase je zaděláno na pořádnou diskuzi 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000249

      uzivatel000249

      XXX
      Pokiaľ to bude fakt diskusia (tvorivá), tak je všetko v poriadku.
      Ale ak tu však budú len jednoslovné/jednoriadkové príspevky (sry, teba som nemyslel 12) tak to bude zasa asi len Flame ... 04

      p.Whiting si fakt se.ie do hu.y. takmer celý motoristický svet len špekuluje a reaguje na evidentné ohýbanie a šúchanie predných krídel RB po zemi, a on zapotí vetu, že "Auto je v poriadku" ... Asi je už starý, a mal by prenechať toto miesto niekomu mladšiemu, kto sa toho učil v škole viac ... 03
      tu ide aj o to, že celý minulý rok mal čas na to, aby dal pravidlá do poriadku, aby pochybnosti o podvádzaní upadli. takto nechal už ďalší ročník k rôznym špekuláciám a podozrievaním ... 05 02

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama