DISKUZE K ČLÁNKU Vyšší degradace pneumatik je rysem, který si vyžádaly týmy

Pirelli se brání vůči narůstající kritice vůči jejich pneumatikám. Piloti si totiž stále hlasitěji stěžují na vyšší opotřebení, než byli zvyklí v minulém roce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyšší degradace pneumatik je rysem, který si vyžádaly týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 03.03.2011 15:05 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ogfiulf

    XXX
    Pardón, to bolo odo mňa. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      XXX
      Ahá, uz chapem ako to myslis.
      Ja skor mam na mysli "kvalitu" ako - bezpecnost pri jazdeni, technologiu a kvalitu pri vyrobe, kvalitu samotnych zmesi/í (pre aky ucel su urcene) ci "tak nieco".
      Tie negativne vyjadrenia totiz presne navodzuju ten dojem, ze vyrobca je z "pakistanu" a vie o gumach "kulové" 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ogfiulf

    XXX
    Na F1 je to presne to isté, len je to posunuté k závodeniu (musia lepšie sedieť na úkor výdrže oproti normálnemu autu) To neznamená, že prilňavosť a výdrž nemusia byť na maximálnej úrovni. (Aspoň doteraz išlo o maximálne hodnoty, teraz môžu do zmesi po obvode pridať trebárs starý papier)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      XXX
      04 Ale ved oni take su 04
      "Akurat" im "Pirellaci nastavili" 13 mensiu vydrz. 04
      Dobre - mohli aj o trochu väcsiu a mozno ich este zmenia (ked sa o tom hovori) len nech to nespravia ako Bridge (tí sa toho báli aby "neutrzili hanbu" - ano ako si povedal - ludia si "to" mozu spajat s beznou produkciou)

      Ale zasa sme sa dostali do otazky - su preto nekvalitne? - lebo su "nastavene" na nejake parametre?
      Keby Bridgestone "museli" znizit vydrz (na taku ako maju dnes Pirelli) tak by sa dostali (podla mna) niekde +/- "tam" kde su teraz Pirelli. Boli by "nekvalitné"? Asi nie - len by mali "nastavene" parametre na "nejaky" ucel. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        XXX
        V podstate súhlasím, len si treba slovo "nastavenie" nahradiť "zníženie kvality" (aby to bolo ozajstné nastavenie, tak by muselo byť možné nastaviť aj opačnú hodnotu, teda vyššiu výdrž pri nezmenenej priľnavosti, čo je väčší problém.) Napríklad nastaviť auto na horší čas na kolo nie je nijaký problém, ale nie je to nič iné než zhoršenie jeho kvality.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000481

    uzivatel000481

    XXX
    Pirelli odvedlo dobrou práci a má u mě palec nahoru 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    Jistě zatím naplno běží propaganda a protěžování různých zájmů, ale přesto myslím, že všichni zúčastnění téma opotřebení v honbě za zajímavostí F1 podcenili. Ne každý jezdec je schopen extrémního šetření během ostré jízdy závodu a kvůli tomu mu má být znemožněna šance na titul?
    Mělo by se jednat o rozumný kompromis mezi výdrží pneu a stylu jízdy. Podle mě by měla pneu vydržet cca 20 kol ostré jízdy naplno ve všech stylech závodníků. Další kola by pak už byla na umění jednotlivců. Ale jestli budem kvůli pneu vídat Hamiltona ploužit se někde ve středu pole, aby vůbec dojel v rozumném čase, tak tím třeba pro mě F1 skončila a nadále by pro mě byla okrajovým sportem pro podivíny s podivnými uměle a záměrně znetvořenými stroji.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Také bych ještě nikoho nekritizoval když jsme neviděli ani jeden závod, třeba to bude opravdu fajn a také věřím, že to nebude tak horké. Současná f1 má tendenci věci trošku nafukovat, takže když říkají jedno kolo, myslí tím 5 atd..
    Podle mě to vystihl dobře fernando, jak řekl, že je to nevýhoda pro top týmy a to z důvodu, že čím více zastávek tím větší možnost udělat chybu. A je jasné, že rb bude hodně hlasitě naříkat, protože oni jsou ti co odjeli půlku či celý závod na měkké sadě a tahle výhoda je fuč....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ogfiulf

    XXX
    Poprvýkrát v histórii F1 je nekvalita vydávaná za prednosť. To nemôže dobre skončiť. Navyše si Pirelli pokazí dobré meno, lebo jej výrobky budú podvedome spájané s vysokým opotrebením.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      XXX
      to nieje nekvalita - len to "tak znie".

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ogfiulf

        XXX
        No neviem, kvalitné sú pneumatiky, ktoré podávajú najlepšie výkony a najdlhšie vydržia. Keby boli výkonnejšie ako konkurencia, tak by mohli mať vyššie opotrebenie. Takto len trúsia po ceste gumu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          XXX
          nie, nie 04

          kvalitne pneumatiky ktore podavaju najlepšie výkony + najdlhsie vydrzia su pneumatiky na osobne auto 04 alebo na nejake vytrvalostne preteky.

          Ze Pirelli (mylim teraz v F1) "odchadzaju" skor nic nehovori o ich kvalite - "neodchadzaju" kvoli kvalite. Uz sme to tu preberali: [odkaz na stránku]
          To "trusenie" gumy moze byt naozaj teplotami (pri testoch). Vsak uvidime.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jj, to může být problém - který je ale snadno řešitelný - zvýšit počet alokovaných pneumatik. Pirelli uvedlo, že by to pro ně nebyl problém, pokud o to budou požádání (nebudou-li to blokovat slabší týmy).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Myslíte, že tímy, ktoré sa nedokázali dohodnúť ani na posunutí testov o jeden jediný deň sa dohodnú na navýšení počtu pneumatík . A hlavne, na ich platení. Pirelli im ich ťažko dá zadarmo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        XXX
        Pokud to bude pro všechny představovat problém, pak bych byl v tomhle výjimečně optimistou. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    XXX
    Kritika pneumatík sa dala čakať. Darmo sa teraz páni z Pirelli vyhovárajú, že takéto gumy tímy chceli.
    Nie, nechceli.
    Nikto nechcel gumy, ktoré nevydržia ani ostré kolo a okamžite strácajú 5 sekúnd.
    Tímy ( niektoré ) a pár ľudí okolo chceli pneumatiky, ktoré vydržia/umožnia 15-20 kôl ostrého pretekania a až potom začnú strácať 5 sekúnd. K tejto méte sa Pirelli ani nepriblížilo.
    Možno sa to s vyššími teplotami trochu upraví, ale ako čítam, tak viac menej všetci sú k tomu skeptickí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Oproti Bridgestone to je nezvyk. Piloti by samozřejmě chtěli super-rychlé pneumatiky (rychlejší než SS směs), které by vydržely po celý závod - klasický, leč pro ně přirozený antagonismus.
      Ale zas bych tak tvrdý k Pirelli zatím nebyl - degradace je vysoká, ale tvrdá směs těch vámi uváděných min. 15 kol vydrží. A za druhé ty teploty. Já bych s tou negativní kritikou počkal na první závody.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        XXX
        Kritickí sú piloti. Ja len pozorujem, čo hovoria.
        Tvrdá zmes sa nedá zahriať tak ľahko. Uvidíme, akú stratégiu vymyslia pre Q3. Hlavne piloti/tímy, ktorí majú reálne šancu obsadiť 7.-10. miesto. Tí by mohli občas zariskovať a skúsiť tvrdšiu zmes.

        Ale vezmite to z pohľadu celého víkendu. Pri takom veľkom opotrebení budeme vidieť 4 hodiny prázdnych tratí. Nikto si nebude môcť dovoliť zodrať svoje gumy, každý ich bude šetriť na Q a preteky.
        Dokedy nám budú televízie ochotné prenášať obrázok trate, kde sa nič nedeje.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama