DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli reaguje na kritiku
Po oznámení alokací na první čtyři závody se Pirelli dostalo kritiky kvůli problémům s jejich super-měkkou a střední směsí. Firma se ale brání.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli reaguje na kritiku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000156
(Hlasovali 2 lidé)
17.02.2011 17:36
Len aby F1 neurobila Pirelli medvediu službu.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
erdedy
21:51 17.02.2011 XXXincinatus:
Ešte som zabudol jednu dôležitú vec - dajme tomu ak "uvažujem" správne, že sa asi opotrebovavaju/spravaju takto nejak "nelinearne" je vlastne teraz jedno.
Zvládnuť ten "problém" sice nemusí byť ľahké - možno "posunúť" ten "bod" znamená "rozhasiť" nejaký iný parameter (čo väčšinou tak býva) ale myslím, že Pirelli to zvládne dostať do nejakých "rozumnych" hodnôt ako by sme to "chceli". Pre mňa to proste neznamená, že sú nekvalitné.-
uzivatel000046
07:20 18.02.2011 XXXOsobne by som to nerád hodnotil z pohľadu kvality/nekvality. Síce som presvedčený, že na fanúšikov, ktorí sledujú F1 len okrajovo, bez všetkých zákulisných správ to asi dobrý dojem neurobí, ale to nie je môj problém, to je problém Pirelli.
Skôr to hodnotím z pohľadu -zadania- ako to niekto spomenul. Tu si myslím, že Pirelli zadanie nesplnilo. Navyše, to že neurobili dobré gumy ( dobré v zmysle zadania ) vydávajú za vrchol umenia.
To, čo ste hovorili o posunutí životnosti na určený -pomyselný-bod si myslím, je asi nesplniteľné. Nie že by teoreticky niečo nedokázali namodelovať, ale vždy to bude závisieť od spôsobu použitia. A v tom je najväčšie riziko. Že piloti spomalia, skľudnia svoju, už aj tak málo agresívnu jazdu, v nádeji, že ušetria jednu zastávku a tým získajú nejaké pozície.
-
-
erdedy
20:49 17.02.2011 XXXincinatus:
To by bol ideálny stav samozrejme.
Bridgestone zmes mala podla mna podobne chovanie. "Gumarskou" alchymiou (fakt by to chcelo názor nejakého chemika) vydržala v "dobrej kondícii" dlhšie - myslím, že "prečo" guma vydrží dlhšie, teda nejaky "pomyselny bod" kde zacne rapidne odchadzat, sa dá nejako "posuvat" procesmi pri výrobe ale od toho "bodu" tiež rapídne klesá "výkonnosť" podobným priebehom ako "teraz" u Pirelli po 1-2 kole (samozrejme v závislosti na rôznych vonkajších faktoroch).
Myslím, že nebude problém pre Pirelli vyrobiť to čo Bridgestone, dajme tomu ten "nejaký" parameter budú musieť "posunúť" a bude to "dobre".
Ked beriem do uvahy, že Bridgestone nejak moc nechcel skracovat životnosť (asi aby sa im "nestalo" to, čo teraz Pirelli) a ze niektori piloti dokazali udrzat gumy aj cele preteky, tak mi to z toho nejako tak vychádza.
P.S.: je to len moj nazor a viem, že som to napísal ako "tatár" ale niesom odborník. Tak sorry. -
-
ala6
21:26 17.02.2011 XXXTak ja si taky nemuzu Pirelli (P7) vynachvalit. Zimaky jsou zase super Goodyear UltaGripy. S vydrzi Michelinu mam naopak spatnou zkusenost (nerikam nic o kvalite pneu). Byly to zimaky a na suchy vozovce strasne odchazely. Proste kazda guma je jina - zalezi po cem a za jakych podminek jedes.
-
-
uzivatel000156
17:36 17.02.2011 XXXLen aby F1 neurobila Pirelli medvediu službu. Potencionálni zákazníci si ich budú spájať s gumami, ktoré nič nevydržia. Je to po prvýkrát v histórii F1, kedy sa nekvalita vydáva za prednosť. -
Nabel
15:11 17.02.2011 XXXPro "chytráky", kteří vybírají pneu na osobáka podle pneu v F1:
[odkaz na stránku]
Doporučuju si vlevo vybrat letní a 2010. Pirelli P6 nebo P7 si na auto koupím velmi rád. Taky tvrzení, že Michelin vydrží a Pirelli je bezpečné mě pobavilo. Záleží samozřejmě na konkrétní kategorii a rozměrech. Každá guma je úplně jiná. -
Petr
12:57 17.02.2011 XXXNo uvidíme. Podle mě bude vždy pouze jedna ideální strategie a díky sofistikovaným pomůckám na ni týmy rychle přijdou. Takže většina bude volit zastávky stejně (+/- 1 kolo) a k přílišné rozmanitosti nedojde.
Ja vím, že se často uvádí jako příklad Kanada - ale tehdy tomu pomohlo spíše chybné strategické rozhodnutí Red Bullu ohledně pneumatik pro poslední část kvalifikace, ne pouze vyšší degradace pneu.-
JHvP
14:21 17.02.2011 XXXNo já si nemyslím, že ta Kanada byla zajímavá jen kvůli chybě RBR, zajímavý byl i souboj Alonso - mcLaren a bojovalo se i níže, viz třeba Schumacher vs. oba jezdci FI, to byly krásné souboje.
Ono je pravděpodobné, že si týmy pomocí sofistikovaných pomůcek vypočtou, že mají nejlepší zajet do boxu v tom a tom kole, ale pak soupeř jedoucí za nimi zajede do boxu dříve a na čerstvých gumách značně zrychlí, čímž bude hrozit, že se před jejich jezdce posune a hned se musí improvizovat. A jak mohou takové improvizace dopadnout, jsme viděli např. u Alonsa v SAE.
-
-
JHvP
12:49 17.02.2011 XXXJá naopak doufám, že pneumatiky závody zdramatizují, pokud se to povede, může to pomoci 100x více než různé umělé kravinky typu měnivých zadních křídel. Ve chvíli, kdy budou jezdci volit různé strategie a na trati se začnou potkávat různě rychlá auta, bude se na co koukat.
Otázka však je, zda skutečně Pirelli bude tak moc odcházet, jak se tvrdí. Když si vezmu závod GP2 v SAE na stejných gumách, tak tam ty gumy držely naprosto v pohodě po celou délku, takže možná nakonec to opořtebení pneu bude daleko menší -
-
g0dlike
12:49 17.02.2011 XXXA to já zase naopak sázim víc na ty pneu...vzhledem k rozdílným jízdním stylům jednotlivých pilotů...A toho že budou tupě kroužit ve vláčku start-cíl bych se taky nebál...Každý se snad nespokojí s umístěním v cíli shodným s postavením na roštu...doufám Pár horkých hlav tam stále je...-
uzivatel000046
12:56 17.02.2011 XXXOtázne je, či tímy dovolia "horkým hlavám" realizovať sa. Podľa mňa nie. Nič to neprinesie.
Tak, ako sa vlani uchytila jedna univerzálna stratégia pre pilotov z Q3, tak to asi bude aj tento rok. Všetko ostatné bude len strata.-
-
uzivatel000046
13:05 17.02.2011 XXXPirelli potvrdilo, že pre Barcelonu prinesie prepracované najmäkšie zmäsy. Aj mäkké aj supermäkké. Takže niečo na tej kritike bolo.
Takže uvidíme, ako sa tímy vysporiadajú s touto situáciou.
Ale v zásade sa ukazuje, že prípadný zisk rýchlosti na kolo nevyváži naviac zastávku v boxoch. Tá doba je dávno preč.
-
-
-
-
Uther009
13:17 17.02.2011 XXXja jsem to pocital a podle techto vypoctu mi vyslo ze pomoci DRS pilot ziska cca 0,25s a kdyz straci sekundu tak toho pred sebou nepredjede, takze verim v pneu, ale zajimalo by mne jak moc upravi Pirelli supermekkou a stredne tvrdou smes, doufam ze je neupravi moc, aby bylo zavodeni zajimavejsi. ale tex se obavam ze se Pitelli zacalo obavat o svou povest a ze bude mit trvanlivejsi pneu....
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek