DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli reaguje na kritiku

Po oznámení alokací na první čtyři závody se Pirelli dostalo kritiky kvůli problémům s jejich super-měkkou a střední směsí. Firma se ale brání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli reaguje na kritiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 18.02.2011 08:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000156 (Hlasovali 2 lidé) 17.02.2011 17:36
Len aby F1 neurobila Pirelli medvediu službu.… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 17.02.2011 12:20
Taky si myslím, že pneumatiky letos show moc… »
» g0dlike (Hlasoval 1 člověk) 17.02.2011 12:49
A to já zase naopak sázim víc na ty pneu..… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    XXX
    incinatus:

    Ešte som zabudol jednu dôležitú vec - dajme tomu ak "uvažujem" správne, že sa asi opotrebovavaju/spravaju takto nejak "nelinearne" je vlastne teraz jedno.
    Zvládnuť ten "problém" sice nemusí byť ľahké - možno "posunúť" ten "bod" znamená "rozhasiť" nejaký iný parameter (čo väčšinou tak býva) ale myslím, že Pirelli to zvládne dostať do nejakých "rozumnych" hodnôt ako by sme to "chceli". Pre mňa to proste neznamená, že sú nekvalitné.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Osobne by som to nerád hodnotil z pohľadu kvality/nekvality. Síce som presvedčený, že na fanúšikov, ktorí sledujú F1 len okrajovo, bez všetkých zákulisných správ to asi dobrý dojem neurobí, ale to nie je môj problém, to je problém Pirelli.

      Skôr to hodnotím z pohľadu -zadania- ako to niekto spomenul. Tu si myslím, že Pirelli zadanie nesplnilo. Navyše, to že neurobili dobré gumy ( dobré v zmysle zadania ) vydávajú za vrchol umenia.

      To, čo ste hovorili o posunutí životnosti na určený -pomyselný-bod si myslím, je asi nesplniteľné. Nie že by teoreticky niečo nedokázali namodelovať, ale vždy to bude závisieť od spôsobu použitia. A v tom je najväčšie riziko. Že piloti spomalia, skľudnia svoju, už aj tak málo agresívnu jazdu, v nádeji, že ušetria jednu zastávku a tým získajú nejaké pozície.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        XXX
        Pravda je, že to im môže urobiť zlú reklamu. A ja som si hneď našiel skutočných vinníkov 04 - Pedro, Nick a ešte ten "tretí" čo testovali pre nich 04 No čo tam robili?! 12

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    XXX
    incinatus:

    To by bol ideálny stav samozrejme.
    Bridgestone zmes mala podla mna podobne chovanie. "Gumarskou" 04 alchymiou (fakt by to chcelo názor nejakého chemika) vydržala v "dobrej kondícii" dlhšie - myslím, že "prečo" guma vydrží dlhšie, teda nejaky "pomyselny bod" kde zacne rapidne odchadzat, sa dá nejako "posuvat" procesmi pri výrobe ale od toho "bodu" tiež rapídne klesá "výkonnosť" podobným priebehom ako "teraz" u Pirelli po 1-2 kole (samozrejme v závislosti na rôznych vonkajších faktoroch).
    Myslím, že nebude problém pre Pirelli vyrobiť to čo Bridgestone, dajme tomu ten "nejaký" parameter budú musieť "posunúť" a bude to "dobre".
    Ked beriem do uvahy, že Bridgestone nejak moc nechcel skracovat životnosť (asi aby sa im "nestalo" to, čo teraz Pirelli) a ze niektori piloti dokazali udrzat gumy aj cele preteky, tak mi to z toho nejako tak vychádza.

    P.S.: je to len moj nazor a viem, že som to napísal ako "tatár" 19 ale niesom odborník. Tak sorry.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • TarAg

    TarAg

    XXX
    Ja mam na aute Pirelli P6 uz dobu a nemam pocit, ze by nejak odchazely.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      XXX
      Tak ja si taky nemuzu Pirelli (P7) vynachvalit. Zimaky jsou zase super Goodyear UltaGripy. S vydrzi Michelinu mam naopak spatnou zkusenost (nerikam nic o kvalite pneu). Byly to zimaky a na suchy vozovce strasne odchazely. Proste kazda guma je jina - zalezi po cem a za jakych podminek jedes.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Len aby F1 neurobila Pirelli medvediu službu. Potencionálni zákazníci si ich budú spájať s gumami, ktoré nič nevydržia. Je to po prvýkrát v histórii F1, kedy sa nekvalita vydáva za prednosť.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nabel

    XXX
    Pro "chytráky", kteří vybírají pneu na osobáka podle pneu v F1:
    [odkaz na stránku]
    Doporučuju si vlevo vybrat letní a 2010. Pirelli P6 nebo P7 si na auto koupím velmi rád. Taky tvrzení, že Michelin vydrží a Pirelli je bezpečné mě pobavilo. Záleží samozřejmě na konkrétní kategorii a rozměrech. Každá guma je úplně jiná.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    No uvidíme. Podle mě bude vždy pouze jedna ideální strategie a díky sofistikovaným pomůckám na ni týmy rychle přijdou. Takže většina bude volit zastávky stejně (+/- 1 kolo) a k přílišné rozmanitosti nedojde.

    Ja vím, že se často uvádí jako příklad Kanada - ale tehdy tomu pomohlo spíše chybné strategické rozhodnutí Red Bullu ohledně pneumatik pro poslední část kvalifikace, ne pouze vyšší degradace pneu.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • JHvP

      XXX
      No já si nemyslím, že ta Kanada byla zajímavá jen kvůli chybě RBR, zajímavý byl i souboj Alonso - mcLaren a bojovalo se i níže, viz třeba Schumacher vs. oba jezdci FI, to byly krásné souboje.

      Ono je pravděpodobné, že si týmy pomocí sofistikovaných pomůcek vypočtou, že mají nejlepší zajet do boxu v tom a tom kole, ale pak soupeř jedoucí za nimi zajede do boxu dříve a na čerstvých gumách značně zrychlí, čímž bude hrozit, že se před jejich jezdce posune a hned se musí improvizovat. A jak mohou takové improvizace dopadnout, jsme viděli např. u Alonsa v SAE. 04

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • g0dlike

      g0dlike

      XXX
      Nemáte někde článek konkrétně o DRS? O podmínkách a omezeních použití? Vim o tom houby, tak bych se rád vzdělal (samozřejmě nejlíp v podobě komiksu) 12

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • JHvP

    XXX
    Já naopak doufám, že pneumatiky závody zdramatizují, pokud se to povede, může to pomoci 100x více než různé umělé kravinky typu měnivých zadních křídel. Ve chvíli, kdy budou jezdci volit různé strategie a na trati se začnou potkávat různě rychlá auta, bude se na co koukat.

    Otázka však je, zda skutečně Pirelli bude tak moc odcházet, jak se tvrdí. Když si vezmu závod GP2 v SAE na stejných gumách, tak tam ty gumy držely naprosto v pohodě po celou délku, takže možná nakonec to opořtebení pneu bude daleko menší 09

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Možná to bude znít blbě ale uniká mi ten stěžovatel, ti kritici, kdo to teda je? Co tak pozoruju tak všichni jezdci si je pochvalují.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Taky si myslím, že pneumatiky letos show moc nepomohou. Ze stejného důvodu by podle mě nepomohlo ani zavedení povinných dvou zastávek. Trochu vzrušení možná přinese DRS.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • g0dlike

      g0dlike

      XXX
      A to já zase naopak sázim víc na ty pneu...vzhledem k rozdílným jízdním stylům jednotlivých pilotů...A toho že budou tupě kroužit ve vláčku start-cíl bych se taky nebál...Každý se snad nespokojí s umístěním v cíli shodným s postavením na roštu...doufám 03 Pár horkých hlav tam stále je...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        XXX
        Otázne je, či tímy dovolia "horkým hlavám" realizovať sa. Podľa mňa nie. Nič to neprinesie.
        Tak, ako sa vlani uchytila jedna univerzálna stratégia pre pilotov z Q3, tak to asi bude aj tento rok. Všetko ostatné bude len strata.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • g0dlike

          g0dlike

          XXX
          Uvidíme, jestli ty pneu vážně tak odcházejí jak kritici tvrdí, tak na ně bude mít vliv celá řada faktorů, zatím tomu věřim, víc než KERSu a DRS, od toho naopak nic moc nečekám.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            XXX
            Pirelli potvrdilo, že pre Barcelonu prinesie prepracované najmäkšie zmäsy. Aj mäkké aj supermäkké. Takže niečo na tej kritike bolo.
            Takže uvidíme, ako sa tímy vysporiadajú s touto situáciou.
            Ale v zásade sa ukazuje, že prípadný zisk rýchlosti na kolo nevyváži naviac zastávku v boxoch. Tá doba je dávno preč.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Uther009

      XXX
      ja jsem to pocital a podle techto vypoctu mi vyslo ze pomoci DRS pilot ziska cca 0,25s a kdyz straci sekundu tak toho pred sebou nepredjede, takze verim v pneu, ale zajimalo by mne jak moc upravi Pirelli supermekkou a stredne tvrdou smes, doufam ze je neupravi moc, aby bylo zavodeni zajimavejsi. ale tex se obavam ze se Pitelli zacalo obavat o svou povest a ze bude mit trvanlivejsi pneu....

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Oudy

    XXX
    Jsem očekával spíš nějaký postřehy a poznatky fandů F1 a vy se tu jen hádáte :D

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama