DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton penalizován za výměnu převodovky

Lewis Hamilton musí překousnout další hořkou pilulku - na startu zítřejší Velké ceny Japonska bude posunut o pět míst vzad.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton penalizován za výměnu převodovky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 10.10.2010 07:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 09.10.2010 16:59
Asi jí dodělal tím včerejším nárazem přece jenom… »
» kubiix (Hlasoval 1 člověk) 10.10.2010 05:24
Prelozil jsem celou cast pravidel o prevodovce: … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky za dlouhý post. 03

    Ano, v pátky nemusí používat závodní motor ani převodovku na rozdíl od soboty.

    Nezapomeň, že Hamilton do 3. tréninku nastoupil (ujel instalační kolo). Ať měl tedy novou nebo starou převodovku, penalizaci za výměně po třetím tréninku by se nevyhnul.

    Ještě o tom něco napíšu, neměnili ji kvůli nehodě, ale z taktických důvodů.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Pravidla říkají, že "nikdo z pilotů nesmí použít více než jednu převodovku ve čtyřech po sobě následujících závodech."

    V minulém závodě poškozena nebyla, poškodil si ji zřejmě až při tom nárazu v prvním tréninku. Nic by na tom nezměnilo ani to, kdyby nasadili po Singapuru novou - dopadla by stejně.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kubiix

      kubiix

      XXX
      Prelozil jsem celou cast pravidel o prevodovce:

      28.6 Pouze pro účely tohoto članku je za závodní víkend považováno spojení třetího volného tréninku, kvalifikačního tréninku a závodu.
      a) Každý závodník nesmí použít více než jednu převodovku v čtyřech po sobě jdoucích závodních víkendech, kterých se jeho tým účastní. Pokud závodník použije vyměněnou převodovku, ztratí pět míst na startovním roštu v tomto závodním víkendu a dalších pět míst za každou další použitou převodovku. Vyměněná převodovka musí mít nastaveny stejné převodové poměry jako byly uvedeny v bodě d) níže, ale pouze ve zbytku závodního víkendu. Jakékoliv změny v převodových stupních uvedených v bodě d) níže budou znamenat ztrátu dalších pěti míst na startovním roštu. V každém případě může být zahájena nová posloupnost čtyř závodů v následujícím závodním víkendu.
      Pokud závodník dokončí závod (viz. níže), převodovka nasazená v autě na konci závodního víkendu, v něm musí zůstat ve třech následujících závodních víkendech. Každý závodník, který nedokončí první, druhý nebo třetí závod ze série čtyř závodních víkendů může v dalším závodě použít jinou převodovku, aniž by za to byl potrestán, pokud technický delegát shledá toto nedokončení mimo rozhodnutí týmu a závodníka.
      Převodovka bude považována za použitou ve chvíli, kdy vysílač časomíry v autě ukáže, že auto opustilo boxovou uličku.
      b) Pokud je po prvním, druhém nebo třetím závodním víkendu vyměněn závodník, který dokončil tento závodní víkend, můsí náhradní jezdec použít stejnou převodovku, jakou používal původní závodník.
      c) Po konzultaci s dotyčným týmem zapečetí FIA každou převodovku, aby se zamezilo výměně nebo úpravě, jiných pohyblivých části na převodovce, než konkrétně povolených v bodě d) níže.
      d) V každém závodním víkendu mohou být pečeti porušeny jednou, pod dohledem a to kdykoliv před drůhým tréninkovým dnem, k výměně převodových stupně a dog ringů (kromě final drives a redukčních ozubených kol). Týmy musí informovat technického delegáta FIA, jaké převodové stupně chtějí použít a to nejdéle dvě hodiny po skončení druhého volného tréninku.
      Převodové stupně a dog ringy (kromě final drives a redukčních ozubených kol) mohou být vyměněny za jiné exempláře stejné specifikace kdykoliv během závodního víkendu, pokud technický delegát FIA shledá že je zřejmé poškození těchto součástí a že tyto změny nesou provedeny na systematickém základu.
      e) Převodovka bude považována za vyměněnou, jestliže budou pečeti FIA na původní převodovce poškozené nebo odstraněné po jejím prvním poožití z jiného důvodu než bod d) výše.

      Pokud jsem to tedy přeložil a pochopil dobře, jediný závěr který mi vychází je ten, že Hamilton nastupoval už do prvního tréninku s novou převodovkou. Kdyby boural jestě s tou starou, mohli by ji stále beztrestně vyměnit, když se to stalo v P1. Jestli tam měl novou, bylo by logiské, že zo s ní jestě chtěli zkusit.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Asi jí dodělal tím včerejším nárazem přece jenom na jednu převodovku tolik nárazů není nic dobrého...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • IJK

    XXX
    Myslel jsem že pokud vůz nedokončí předchozí závod, penalizace se neuděluje 15

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kubiix

      kubiix

      XXX
      Jestli jsem dobře pochopil pravidla, tak pokud nedojede závod aniž by to bylo z rozhodnutí jezdce nebo týmu, smí beztrestně nastoupit s novou převodovkou do dalšího zavodního víkendu, ale už ne v jeho průběhu.
      Pokud je pravda, že převodovku měnili naposled v Belgii, jak je zmíněno v článku a ne po minulém závodě, přijde mi to od McLarenu jako chyba, teda pokud v tom nebyl úmysl, aby nešli do posledního závodu s 3 závody starou převodovkou.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Farblade

    XXX
    Hlavně,aby ty vaše pekáče vydržely 10 10

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RedBull

    XXX
    jo,přeju mu to! 11 (aby nedojel) 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Alojs

      XXX
      protože by jinak Red Bully rozdrtil co? tak mu to musíš přát...bojíš se no..

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • otaznik

    XXX
    velise nepříjemné ! 11 pro fan mcl 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama