DISKUZE K ČLÁNKU Změnil Red Bull přeci jen přední křídla kvůli přísnějším testům FIA?

Po horečnatých debatách nad nadměrnou flexibilitou předních křídel Red Bull nastal po Belgii zdá se klid. Tým sice hned po Maďarsku hrdě hlásal, že navzdory zpřísněným testům nemusí nic měnit, v Belgii se však již tolik neprohýbala a dominance RB6 z Hunagaroringu byla pryč.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Změnil Red Bull přeci jen přední křídla kvůli přísnějším testům FIA?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 06.09.2010 13:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 01.09.2010 09:44
RB a Renault neodebira ani to male mnozstvi… »
» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 31.08.2010 15:14
uf. kde ste sa dostali k info, ze uz aj McLaren… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 31.08.2010 15:25
Hovořil o tom Mark Surer, který by na to měl být… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Aha, asi si jen mijime v pojmech, qwertzi 03

    RB a Renault maji vyfukovaci otvory (na obrazku oznaceno cislem 2) umistene tesne pod kridlem, McLaren o neco nize - nad difuzorem.
    [odkaz na stránku]
    [odkaz na stránku]
    Temito otvory k zadnemu stallingu nedochazi, slo ti zrejme o to, ze je efektivnejsi podle tebe odtrahvat proud pod hlavnim profilem (1) spise nez pod (horni) klapkou.

    McLaren vysokotlaky vstup vpredu - a prave ten by take mel "krmit" F-kanal.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    "neni treba vysokotlaky vstup vpredu jako u McLarenu."

    Myslím, že ani McLaren nemá vpredu vysokotlakový vstup, ale len ovládací. Hlavný prúd asi vstupuje veľkou dierou za hlavou pilota a ďalej buď do zadného krídla, alebo do toho otvoru nad zadným svetlom, ktorého fotku si sem dal. Podľa želania pilota.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Citujerm svoje staršie príspevky:

    "Všimnite si na fotke RB, že rúra sa rozdvojuje, vrchná ide ku krídlu a spodná je na voľný únik vzduchu keď je to vypnuté.

    RB a Renault maju ešte vyfukovacie otvory, na rozdiel od McLarenu, umiestené v spodnej časti krídla, čo by mohlo byť efektívnejšie."

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Odhadujem, že vzduch cez otvory na spodnej časti odrhne prúdenie hneď ako si vykoná svoju prácu, čo by mohlo byť efektívnejšie. Možno do kokpitu vedie len jedna rúra a preklápa sa to zvýšením tlaku po jej zapchatí.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Vzduch vychazejici z toho spodniho otvoru (roury) neodtrhava zadne proudy - to se deje jen za tou sterbinou v horni casti (hlavnim profilu) zadniho kridla (kdyz putuje tou horni cestou). Ta spodni - to je jen nejefektivnejsi cesta ven z F-kanalu.

      Do kokpitu staci vest jen drobny proud vzduchu jak pises, diky kteremu muze pilot cely system ovladatn, neni treba vysokotlaky vstup vpredu jako u McLarenu. Podobne to delal i Mercedes, ale ten uz od Nemecka, kde zmenil kridlo, jezdi bez F-kanalu.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    uvidíme v Taliansku, ako sa im budú tie krídla ohýbať. ale myslím si, že už nebudú. nové testy by ich odhalili ...

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Aha, tak RB a Renault sa s tým pre nedostatok času nepárali. Vpredu pred pilotom sa odoberá len malé množstvo vzduchu na ovládanie hlavného prúdu. RB a Renault maju ešte vyfukovacie otvory, na rozdiel od McLarenu, umiestené v spodnej časti krídla, čo by mohlo byť efektívnejšie.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      RB a Renault neodebira ani to male mnozstvi vzduchu na ovladani F-kanalu z mist vpredu pred pilotem, ale spise z mist (airboxu) nad hlavou pilota.
      Temi vyfukovaci otvory proudi vzduch jen kdyz je F-kanal neaktivni, tak jako je tomu u McLarenu otvorem nad nad narazovou strukturou se svetlem (viz predch. obrazek).
      Proc myslis, ze by to mohlo byt efektivnejsi? Tezko rict bez cisel z CFD simulaci. Ja bych nerekl, podle me to zalezi na celkove filozofii aerodynamiky vozu - reseni McLarenu nemusi byt mene efektivni.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Zdá sa, že RB a Renault našli efektívnejšie riešenie F systému ako McLaren. Všimnite si na fotke RB, že rúra sa rozdvojuje, vrchná ide ku krídlu a spodná je na voľný únik vzduchu keď je to vypnuté.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      McLaren to má ale podobně - vzduch uniká v neaktivním stavu těsně nad zadní nárazovou strukturou (v níž je zadní výstražné světlo). Řešení McLarenu je podle mě lépe integrované (ta "trubka" je celá schovaná pod krytem motoru).

      [odkaz na stránku]

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Hovořil o tom Mark Surer, který by na to měl být odborník, a objevily se i zprávy některých dalších lidí, kteří tvrdili, že to poznali podle zvuku.

    Forma se odhaduje těžko, každou chvíli se to mění. Kdo například čekal, že bude McLaren ve Spa nejrychlejší - zvláště po zprávách z týmu v pátek (některé moc pozitivně nezněly: pořád bída, během dovolené se nic nezměnilo, atd.)?
    Red Bull by na tom ale měl být po Monze lépe než ve Spa.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    uf. kde ste sa dostali k info, ze uz aj McLaren použil opozdené zapalovanie motoru ? 12
    dúfam, že aj po Monze bude dominancia strieborných evidentná ... ;)

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama