Změnil Red Bull přeci jen přední křídla kvůli přísnějším testům FIA?

Petr Hlawiczka, 31. srpna 2010, 06:55 Google+

Po horečnatých debatách nad nadměrnou flexibilitou předních křídel Red Bull nastal po Belgii zdá se klid. Tým sice hned po Maďarsku hrdě hlásal, že navzdory zpřísněným testům nemusí nic měnit, v Belgii se však již tolik neprohýbala a dominance RB6 z Hunagaroringu byla pryč.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 06.09. 13:20) Napište svůj názor
GP Belgie

GP Belgie | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Přední křídlo ve Spa bylo již na první pohled jiné než v Maďarsku. Na tom by však nebylo nic divného, protože belgický okruh vyžaduje odlišnou aerodynamickou konfiguraci (méně přítlaku). Tým však tvrdil, že se jeho výrobní postup a výběr kompozitních materiálů nebude nikterak lišit od výroby nadměrně se ohýbajících maďarských křídel.

Nebyl jsem v továrně a neznám přesný způsob, jak Red Bull vyráběl a vyrábí přední křídla. Proti jejich tvrzení však podle mě svědčí fakt, že na okruhu ve Spa byli přítomni nejzkušenější lidé zabývající se kompozity v továrně v Milton Keynes, kteří normálně na závody nejezdí. Dokáži si to vysvětlit jediným způsobem: dělo se něco neobvyklého. Teoreticky se totiž přední křídlo mohlo prohýbat díky sofistikovanému procesu vrstvení uhlíkových kompozitů.

red_bull_fw
Křídla krom drobný změn rozlišíte dle pozice aerodynamických prvků nesoucí kamerku. Poprvé je Red Bull přesunul dolů v Silverstone, kde fotograf Darren Heath poprvé všiml nadměrného průhybu a upozornil na to zástupce McLarenu.

Belgické křídlo v pátek, kdy komisaři zkoumali také prvek McLarenu, přísnějšími testy s vyvinutím dvojnásobně větších tlaků (1000 N), než tomu bylo dříve, v pohodě prošlo. V Monze díky lobbyingu McLarenu a Mercedesu dojde na další zkoumání - FIA by si tam měla posvítit i na podlahy.

Po Spa ovšem u týmů, které si stěžovaly, vládla spokojenost. Křídla Red Bullu se totiž zdaleka neprohýbala tak jako dříve, pryč byl i jejich obrovský výkonnostní náskok. Jenson Button k tomu dnes pro Telegraph řekl: "Charakteristiky okruhu ve Spa nám vyhovovaly, na jejich rychlost však měly dopad nové testy.  Doufám, že nové přísnější testy v Monze na ně budou mít další dopad. Red Bull tvrdil, že nic neměnili, jejich křídla se zda však už tolik neprohýbala."

To, že se na Red Bull konkurenti znovu dotáhli, ale ještě nemusí moc znamenat. Jednak všechny vozy jezdily v aerodynamických konfiguracích s mnohem menším přítlakem. Závod byl dále ovlivněn deštěm, který se na výkonnosti RB6 podepisoval vždy podstatně negativněji než například na monopostech McLarenu.

rb6
Red Bull Sebastiana Vettela během Velké ceny Belgie

Charakteristiky belgické trati navíc rakouskému vozu příliš nesvědčí, podobně hovořil Horner i o Monze, kde se údajně budou snažit přežít a ztratit co nejméně bodů oproti svým nejbližším pronásledovatelům v šampionátu. Pak ale přijdou okruhy, které by jim opět vyhovovat.

Inovativní RB6 má více silných stránek a jediná změna v oblasti předních křídel jej najednou nesrazí do hloubi pole. Bitva o titul by ale každopádně měla být zajímavá - McLaren v Belgii konečně vyladil nové výfuky, poprvé zřejmě nasadil v kvalifikaci i zpožďování zážehu motoru, čímž dále zvýšil přítlak na zádi - a ani Ferrari ještě neřeklo poslední slovo, byť jim poslední víkend zdaleka nevyšel dle představ.

Vytisknout

Diskuze: Změnil Red Bull přeci jen přední křídla kvůli přísnějším testům FIA?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 06.09.2010 13:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GPDA

Jak dopadly souboje týmových kolegů v Belgii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud