DISKUZE K ČLÁNKU Pozadí kolize Red Bullů a spotřeba paliva
Nedělní Velká cena Turecka by se zřejmě nijak nevyjímala z letošních standardů, nebýt kolize Red Bullů ve 40. kole. K ní přispěla rozdílné strategie ve spotřebě paliva.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pozadí kolize Red Bullů a spotřeba paliva
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000156
(Hlasoval 1 člověk)
06.06.2010 08:07
ja som rád, že sa dá s autorom diskutovať aj keď… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel000156
06:52 09.06.2010 XXXPresvedčili ste ma, už nepochybujem že telemetria prenáša aj pohyby volantu. Ovšem na veci to nič nemení.
-
-
Petr
14:07 08.06.2010 XXXNa rovince jeli oba vedle sebe, aniz by vyrazneji menili smer. Zel Vettel konec predbihaciho manevru nezvladl a dotkl se Webbera, pak uz ve smyku byl - ne pred tim!
Pokud ignorujes telemetrii (zapomnel jsem tehdy dodat, ze se zaznamenavaji pohyby volantu - o cemz jsi ty vyjadril pochybnosti), tak asi moc nema cenu se o tom bavit. Staci -
uzivatel000156
11:57 08.06.2010 XXXTak pokud je podle tebe jizda na rovince bez zmeny smeru s monopostem F1 hranicni, tak se vubec nedivim.
Žeby bolo predbiehanie až taká sranda? -
uzivatel000156
07:53 08.06.2010 XXXTo je pre mňa novinka, že auto v hraničnej situácii pri predbiehaní, na nepogumovanej časti trate ide ako po koľajniciach. Pre jazdcov to musí byť nuda. -
Petr
17:36 07.06.2010 XXXschumidva, nešlo by to bez těch nadávek?
Jsem rád, že zde přispíváš svými názory, ale tímhle si nikdy nepomůžeš: obecně totiž platí, že když docházejí argumenty a člověk začíná ztrácet půdu pravdy pod nohama, přicházejí na řadu nadávky.
Byl bych nerad, kdyby se diskuse na našem serveru zvrtly tímto směrem. Proto bych tě rád požádal o pochopení a spolupráci v tomhle směru. Díky -
Petr
08:22 07.06.2010 XXXÚmysl samozřejmě z telemetrie nepoznám - stejně jako ho nemůžeš dokázat komentáři lidí spřízněných s vedením Red Bullu. (Do hlavy druhých nikdo nevidi).
Dokázala ale to, že to byl Sebastian, kdo nese z obou pilotů větší podíl viny: zabočil doprava, když ještě nebyl před Webberem - ještě před brzdnou zónou, aniž by ztratil kontrolu nad vozem. Věřím, že to neudělal úmyslně, prostě to špatně odhadl - nebyl ještě před Markem: nezkušenost, chybný manévr.
Z telemetrie jinak snadno poznáš, jestli šlo o korekci smyku (senzory smyku, bočního přetížení, rozdíl rychlosti kol,..). A kdo jiný by to mohl posoudit lépe než Red Bull, který promluvil o telemetrii Vettela. O smyk opravdu nešlo. V té rychlosti nad 310 km/hod aerodynamika generuje přítlak větší než 1,2 tuny - není žádný důvod, aby lehký (tou dobou cca 670 kg) vůz na suché trati dostal na rovince smyk! -
uzivatel000156
07:57 07.06.2010 XXXTak ťa teda menovite vyzývam , ako sa dá na telemetrii poznať že niekto úmyselne nečakane zabočil doprava. Ak sa aj prenášajú pohyby volantu o čom dosť pochybujem, neviem kto to dokáže rozoznať od korekciu šmyku - a Vettel bol jasne za hranicou priľnavosti na nepogumovanej časti trate. -
rock
15:33 06.06.2010 XXXTo je byl odkaz na ten tvůj povzdech, kam že to F1 spěje. Kam by měla spět ? Využívá věci, které už v její historii byly. Hodnotíš F1 na základě krátkého období, kdy ji sleduješ (Jak dlouho ? 10 let ? Max 15 ...). Něco ti poradím: nastuduj nejdřív těch 60 let historie F1, pak se nad tím zamysli a pak zkus formulovat nějaký závěr ...-
uzivatel000286
14:31 07.06.2010 XXXSleduju F1 15 let a na evropské velké ceny jezdím 5 let, předpokládám že ty ji sleduješ 60 let. A co se týče historie tu nespochybňuji a taky se oni nikdo nebavil, jenom ty. Jo chyba to mohla být ale ne u RB a McLarenu najednou. Vola dělej z někoho jinýho. Každopádně nejsem proto aby jezdci byli ovlivnění tím že tým je udělá co nejlehčíma a doufájí že posledních 10 kol je nikdo při menším tempu nepředjede. To nehraje pro diváky ale pro taky kašpary jak si ty. Já žádný fakta nepotřebuju, za mě mluví fakt že kdyby jeli (RB a McLaren) do konce v tom tempu jaké měli došlo by všem čtyřem palivo. Pro méně chápavé diskutuji o současné formuli. ne o 80 latech.
-
-
Petr
10:14 06.06.2010 XXXMě naopak potěšilo, že telemetrie Red Bullu potvrdila mé závěry (a názor většiny aktivních pilotů): Byl to Vettel, kdo nečekaně změnil směr (zabočil doprava), byť když ještě nebyl úplně před Markem, nebyly v brzdné zóně.
Webber, vzhledem k tomu, že se jednalo o týmového kolegu, se nemusel tak tvrdě bránit (ale v rámci pravidel samozřejmě mohl).
Vinu podle mě tedy nesou oba - ovšem s větším podílem Vettela (tým také nemá čisté svědomí za zákulisní čachry-machry: jak si můžou být jistí, že by Hamilton předjel Vettela?).
A propo, Berger - nemá on něco společného s Mateschitzem? Mediální kampaň Red Bullu a jeho přátel po závodě byla jasná - vše hodit na Webbera.
A už se k tomu nebudu vracet (nebudu-li jmenovitě vyzván či nevyvstanou-li nové skutečnosti) - někdo může mít jiný názor, což je jen dobře (jaké by to bylo nudně šedobílé, kdyby všichni fandili HRT!), já s tím dokážu žít. -
uzivatel000286
14:58 05.06.2010 XXXPetře proč obhajjuješ co napíšeš myslím články. To tak sám sobě nevěříš že musíš vstupovat do diskuze a obhajovat co jsi napsal? Snad si každý udělá závěr sám.-
Petr
20:23 05.06.2010 XXXCo je špatného na tom, když člověk obhajuje svůj názor? Když někdo napadne to, co napíšu, mám dělat mrtvého brouka? Píšu již léta a to, co napíšu, tak za tím si stojím. Můžeš se spolehnout na to, že mi v této oblasti sebevědomí nechybí (spíše ho mám někdy až moc).
Do diskuse vstupovat nemusím, ale jak by to vypadalo, kdybych na některé podněty či dotazy k článku nereagoval? To by teprve vypadalo, že si nevěřím, popř. že jsem arogantní a svým čtenářům neodpovím. Je to úplně normální, když autor komunikuje se svými čtenáři - nejen u nás, ale i na jiných webech (mimo ČR). Co mi je spíše vyčítáno, že málo reaguji na příspěvky v diskusi (holt nejsem blogger ani mě neživí diskuse). Ty však jsi opravdu exot - s takovou výtkou jsem se ještě nesetkal.
Dělám to proto, že prostřednitvím diskuse s čtenáři v poklidu konfrontujeme své názory (argumenty, bez nadávek), občas se mě někdo na něco zeptá (či požaduje), občas nějaký hlupák z mého článku vyvodí nesprávné závěry a je to třeba korigovat.
A pominu-li fakt, že o F1 diskutuji rád, je to i v souladu s přáním vedení tohoto serveru.
Pokud se ti to nelíbí, můžu klidně tvé příspěvky ignorovat (pokudu to nebudou vyložené bludy, jež bude třeba opravit, popř. vulgární/urážlivé smazat). -
uzivatel000156
08:07 06.06.2010 XXXja som rád, že sa dá s autorom diskutovať aj keď máme často odlišné názory. Upredostňujem vecnú diskusiu oproti emocionálnej. Potešilo ma, že napríklad Berger potvrdil moje stanovisko:
"Sebastian vyšiel z poslednej zákruty rýchlejšie," povedal Gerhard Berger. "Už v polovici rovinky bol vedľa Webbera. To, že ho Webber nechal na špinavej stope, je v podstate legitímne. Ale keď sa to stalo, bol Vettel už o polovicu auta vpredu."
"Mark musel vedieť, že preteká s tímovým kolegom a mal mu nechať viac priestoru. Malo mu byť jasné, že ak ho nechá na špinavej trati, tak to v zákrute nezvládne. Preto mu mal nechať toľko miesta, aby sa dvoma kolesami dostal na pogumovanú časť vozovky," tvrdí Rakúšan.
Bergerov záver je jasný: "Webber mohol nehode zabrániť, ale nespravil tak. Ak by bol Vettel v McLarene, tak by to Webber robil správne. Vtedy by nemusel zvoľniť. Ale ťažko mi to komentovať, informácie o niektorých veciach nemám z prvej ruky."
-
-
uzivatel000286
14:47 05.06.2010 XXXDalší co si myslí že je lepší jen tak kroužit na okruhu aby nedošlo palivo. Když teda si mohou natankovat kolik chtějí proč přepli do šetřícího modu? šetřit motor je ok ale šetřit palivo znamená mít ho méně než vyjde do konce závodu - to snad chápeš. Jo a co je mi do 80 let dnes je dnes a jak je vidět nikoho nezajímají diváci. -
uzivatel000156
07:17 05.06.2010 XXXZdá sa to jednoduché - natankovať viac a ísť celý závod naplno. Ovšem každé kilo navyše znamená stratu na kolo. Sú to komplikované hračky. -
uzivatel000286
12:36 04.06.2010 XXXPříklad je MOTO GP - když ujedou tak na konci šetří palivo? ne nešetří palivo ale jedou opatrněji jednak proto že mají náskok ale hlavně proto aby se narozbyli. A víš proč? odpovím protože od začátku jedou na maximum tak JAK TO MÁ BÝT. Neví totiž jestli jejich soupeř jen nevyčkává a nechce zaútočit na konci závodu.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek