DISKUZE K ČLÁNKU Pozadí kolize Red Bullů a spotřeba paliva

Nedělní Velká cena Turecka by se zřejmě nijak nevyjímala z letošních standardů, nebýt kolize Red Bullů ve 40. kole. K ní přispěla rozdílné strategie ve spotřebě paliva.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pozadí kolize Red Bullů a spotřeba paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 09.06.2010 09:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 05.06.2010 20:23
Co je špatného na tom, když člověk obhajuje svůj… »
» uzivatel000156 (Hlasoval 1 člověk) 06.06.2010 08:07
ja som rád, že sa dá s autorom diskutovať aj keď… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • zeto

    XXX
    O tom, že telemetrie zaznamenává i pohyby volantu nepochybuj. Stačí si vzpomenout na Schumacherovo Monako. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Na rovince jeli oba vedle sebe, aniz by vyrazneji menili smer. Zel Vettel konec predbihaciho manevru nezvladl a dotkl se Webbera, pak uz ve smyku byl - ne pred tim!

    Pokud ignorujes telemetrii (zapomnel jsem tehdy dodat, ze se zaznamenavaji pohyby volantu - o cemz jsi ty vyjadril pochybnosti), tak asi moc nema cenu se o tom bavit. Staci 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Tak pokud je podle tebe jizda na rovince bez zmeny smeru s monopostem F1 hranicni, tak se vubec nedivim.


    Žeby bolo predbiehanie až taká sranda? 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Tak pokud je podle tebe jizda na rovince bez zmeny smeru s monopostem F1 hranicni, tak se vubec nedivim. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    To je pre mňa novinka, že auto v hraničnej situácii pri predbiehaní, na nepogumovanej časti trate ide ako po koľajniciach. Pre jazdcov to musí byť nuda. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    schumidva, nešlo by to bez těch nadávek? 17

    Jsem rád, že zde přispíváš svými názory, ale tímhle si nikdy nepomůžeš: obecně totiž platí, že když docházejí argumenty a člověk začíná ztrácet půdu pravdy pod nohama, přicházejí na řadu nadávky.

    Byl bych nerad, kdyby se diskuse na našem serveru zvrtly tímto směrem. Proto bych tě rád požádal o pochopení a spolupráci v tomhle směru. Díky 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    To nedělám z nikoho. Akorát čas od času narazím na jedince, který si v tomto ohledu vystačí sám.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Úmysl samozřejmě z telemetrie nepoznám - stejně jako ho nemůžeš dokázat komentáři lidí spřízněných s vedením Red Bullu. 03 (Do hlavy druhých nikdo nevidi).

    Dokázala ale to, že to byl Sebastian, kdo nese z obou pilotů větší podíl viny: zabočil doprava, když ještě nebyl před Webberem - ještě před brzdnou zónou, aniž by ztratil kontrolu nad vozem. Věřím, že to neudělal úmyslně, prostě to špatně odhadl - nebyl ještě před Markem: nezkušenost, chybný manévr.

    Z telemetrie jinak snadno poznáš, jestli šlo o korekci smyku (senzory smyku, bočního přetížení, rozdíl rychlosti kol,..). A kdo jiný by to mohl posoudit lépe než Red Bull, který promluvil o telemetrii Vettela. O smyk opravdu nešlo. V té rychlosti nad 310 km/hod aerodynamika generuje přítlak větší než 1,2 tuny - není žádný důvod, aby lehký (tou dobou cca 670 kg) vůz na suché trati dostal na rovince smyk!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Tak ťa teda menovite vyzývam 03, ako sa dá na telemetrii poznať že niekto úmyselne nečakane zabočil doprava. Ak sa aj prenášajú pohyby volantu o čom dosť pochybujem, neviem kto to dokáže rozoznať od korekciu šmyku - a Vettel bol jasne za hranicou priľnavosti na nepogumovanej časti trate.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    To je byl odkaz na ten tvůj povzdech, kam že to F1 spěje. Kam by měla spět ? Využívá věci, které už v její historii byly. Hodnotíš F1 na základě krátkého období, kdy ji sleduješ (Jak dlouho ? 10 let ? Max 15 ...). Něco ti poradím: nastuduj nejdřív těch 60 let historie F1, pak se nad tím zamysli a pak zkus formulovat nějaký závěr ...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000286

      uzivatel000286

      XXX
      Sleduju F1 15 let a na evropské velké ceny jezdím 5 let, předpokládám že ty ji sleduješ 60 let. A co se týče historie tu nespochybňuji a taky se oni nikdo nebavil, jenom ty. Jo chyba to mohla být ale ne u RB a McLarenu najednou. Vola dělej z někoho jinýho. Každopádně nejsem proto aby jezdci byli ovlivnění tím že tým je udělá co nejlehčíma a doufájí že posledních 10 kol je nikdo při menším tempu nepředjede. To nehraje pro diváky ale pro taky kašpary jak si ty. Já žádný fakta nepotřebuju, za mě mluví fakt že kdyby jeli (RB a McLaren) do konce v tom tempu jaké měli došlo by všem čtyřem palivo. Pro méně chápavé diskutuji o současné formuli. ne o 80 latech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Mě naopak potěšilo, že telemetrie Red Bullu potvrdila mé závěry (a názor většiny aktivních pilotů): Byl to Vettel, kdo nečekaně změnil směr (zabočil doprava), byť když ještě nebyl úplně před Markem, nebyly v brzdné zóně. 12

    Webber, vzhledem k tomu, že se jednalo o týmového kolegu, se nemusel tak tvrdě bránit (ale v rámci pravidel samozřejmě mohl).

    Vinu podle mě tedy nesou oba - ovšem s větším podílem Vettela (tým také nemá čisté svědomí za zákulisní čachry-machry: jak si můžou být jistí, že by Hamilton předjel Vettela?).

    A propo, Berger - nemá on něco společného s Mateschitzem? 13 Mediální kampaň Red Bullu a jeho přátel po závodě byla jasná - vše hodit na Webbera.

    A už se k tomu nebudu vracet (nebudu-li jmenovitě vyzván či nevyvstanou-li nové skutečnosti) - někdo může mít jiný názor, což je jen dobře (jaké by to bylo nudně šedobílé, kdyby všichni fandili HRT!), já s tím dokážu žít. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Petře proč obhajjuješ co napíšeš myslím články. To tak sám sobě nevěříš že musíš vstupovat do diskuze a obhajovat co jsi napsal? Snad si každý udělá závěr sám.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Co je špatného na tom, když člověk obhajuje svůj názor? Když někdo napadne to, co napíšu, mám dělat mrtvého brouka? Píšu již léta a to, co napíšu, tak za tím si stojím. Můžeš se spolehnout na to, že mi v této oblasti sebevědomí nechybí (spíše ho mám někdy až moc).

      Do diskuse vstupovat nemusím, ale jak by to vypadalo, kdybych na některé podněty či dotazy k článku nereagoval? To by teprve vypadalo, že si nevěřím, popř. že jsem arogantní a svým čtenářům neodpovím. Je to úplně normální, když autor komunikuje se svými čtenáři - nejen u nás, ale i na jiných webech (mimo ČR). Co mi je spíše vyčítáno, že málo reaguji na příspěvky v diskusi (holt nejsem blogger ani mě neživí diskuse). Ty však jsi opravdu exot - s takovou výtkou jsem se ještě nesetkal. 03

      Dělám to proto, že prostřednitvím diskuse s čtenáři v poklidu konfrontujeme své názory (argumenty, bez nadávek), občas se mě někdo na něco zeptá (či požaduje), občas nějaký hlupák z mého článku vyvodí nesprávné závěry a je to třeba korigovat.
      A pominu-li fakt, že o F1 diskutuji rád, je to i v souladu s přáním vedení tohoto serveru.

      Pokud se ti to nelíbí, můžu klidně tvé příspěvky ignorovat (pokudu to nebudou vyložené bludy, jež bude třeba opravit, popř. vulgární/urážlivé smazat).

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000156

      uzivatel000156

      XXX
      ja som rád, že sa dá s autorom diskutovať aj keď máme často odlišné názory. Upredostňujem vecnú diskusiu oproti emocionálnej. Potešilo ma, že napríklad Berger potvrdil moje stanovisko:

      "Sebastian vyšiel z poslednej zákruty rýchlejšie," povedal Gerhard Berger. "Už v polovici rovinky bol vedľa Webbera. To, že ho Webber nechal na špinavej stope, je v podstate legitímne. Ale keď sa to stalo, bol Vettel už o polovicu auta vpredu."

      "Mark musel vedieť, že preteká s tímovým kolegom a mal mu nechať viac priestoru. Malo mu byť jasné, že ak ho nechá na špinavej trati, tak to v zákrute nezvládne. Preto mu mal nechať toľko miesta, aby sa dvoma kolesami dostal na pogumovanú časť vozovky," tvrdí Rakúšan.

      Bergerov záver je jasný: "Webber mohol nehode zabrániť, ale nespravil tak. Ak by bol Vettel v McLarene, tak by to Webber robil správne. Vtedy by nemusel zvoľniť. Ale ťažko mi to komentovať, informácie o niektorých veciach nemám z prvej ruky."

      04

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Další co si myslí že je lepší jen tak kroužit na okruhu aby nedošlo palivo. Když teda si mohou natankovat kolik chtějí proč přepli do šetřícího modu? šetřit motor je ok ale šetřit palivo znamená mít ho méně než vyjde do konce závodu - to snad chápeš. Jo a co je mi do 80 let dnes je dnes a jak je vidět nikoho nezajímají diváci.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Zdá sa to jednoduché - natankovať viac a ísť celý závod naplno. Ovšem každé kilo navyše znamená stratu na kolo. Sú to komplikované hračky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Příklad je MOTO GP - když ujedou tak na konci šetří palivo? ne nešetří palivo ale jedou opatrněji jednak proto že mají náskok ale hlavně proto aby se narozbyli. A víš proč? odpovím protože od začátku jedou na maximum tak JAK TO MÁ BÝT. Neví totiž jestli jejich soupeř jen nevyčkává a nechce zaútočit na konci závodu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama