Analýza zastávek v boxech

Petr Hlawiczka, 12. července 2009, 21:30 Google+

Pojďme si zrekapitulovat dnešní zastávky jezdců u svých mechaniků. Kdo jel jen na jednu zastávku a kdo naopak stavěl nejvícekrát? Kdo se zdržel v boxech nejkratší doby a čí mechanici byli zase nejpomalejší?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Na jednu zastávku dnes vsadil pouze jediný pilot - včera penalizovaný a z boxu startující Timo Glock. Touto strategií a nenápadnou, leč solidní jízdou, si dojel málem až pro body. Od nich jej dělily necelé tři vteřiny. Kimi Räikkönen byl u svých mechaniků také pouze jednou - ten ale předčasně odstoupil. Nebýt toho, objevil by se u svých mechaniků kolem 45. kola ještě jednou.

Výborně dnes pracovali mechanici Williamsu, díky nim například Kazuki Nakajima strávil v boxech o 3,3 sekundy méně než Nick Heidfeld jedoucí obdobnou strategii. Lewis Hamilton absolvoval poměrně dlouhou první zastávku - to bylo ale po kolizi hned v prvním kole, kdy mu tým změnil strategii v podstatě na jedno-zastávkovou.

Velký kus smůly měl i Adrian Sutil, který při výjezdu z boxů kolidoval s Kimim Räikkönenem a tak zamířil po jednom kole ke svým mechanikům znovu. Škoda že ho nedotankovali do plna, mohl dosáhnout lepšího výsledku - do cíle dojel totiž za osmým Kovalainenem se ztrátou 13 vteřin včetně (zbytečné?) poslední zastávky - ta jej stála téměř 24 vteřin. Nebýt oné kolize, Adrian by dnes body bral, byla to velká škoda. Těžko by se našel někdo, kdo by mu je dnes nepřál -  určitě jsem nebyl jediný, kdo mu moc fandil.

Těžko také odhadovat, jak by si vedl Rubens (a hlavně jeho pneumatiky), pokud by se mu podařilo úspěšně přejít v polovině závodu na dvou-zastávkovou strategii, nebýt závady na tankovacím zařízení. Rubense v cíli od vítěze dělilo 24,4 vteřin, poslední zastávka jej stála 22,6 vteřiny. Nechci tím říci, že by dojel druhý, nejezdil by totiž s větším množstvím paliva a kvůli pneumatikám opatrnější jízdě tak rychle - ale na bronz by mu to zřejmě vyšlo. Však také po závodě obtížně skrýval rozčarování a otevřeně týmu ušetřil slovní políček.

Další "kdyby" můžete směle rozvíjet na základě hodnot uvedených v následující tabulce, v níž chybí pouze Sebastien Bourdais, který předčasně odstoupil kvůli technických problémů.

Vytisknout

Diskuze: Analýza zastávek v boxech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kamuj Kobajaši s Toyotou TF109

Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Ferrari překvapilo rychlostí, Massa na pódiu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud