Zdá se, že se Francouz potýká s podobným problémem, jako ceněný a v závodním kokpitu přesto nepříliš úspěšný Alex Wurz. Podobně jako v případě Rakušana, je problémem kvalifikace, která je však základním kamenem pro dobrý výsledek.
„Uvědomuji si, že v kvalifikaci musím být rychlý, to je ale v tuto chvíli moje největší slabina. Na dlouhých stintech simulujících závod je vše ok a jsem konkurenceschopný, ale v jednom okruhu mi stále potřebná rychlost chybí,“ přiznává Bourdais a možnou příčinu vidí i v jiném systému kvalifikace, než na který byl v zámoří zvyklý.
S blížícím se startem v Austrálii končí čas na učení, teď už půjde o kariéru, přesto Sebastien není příliš nervózní, neboť už umí svoje emoce ovládat. „Snažím se jezdit co možná nejrychleji a přitom si to užívat. Jsem v prostředí závodních okruhů už dlouho, přirozeně, musím se toho hodně naučit a poznat, ale necítím se jako úplný nováček a příliš mne můj blížící se debut neznervózňuje.“
Stáj nasadí upravené loňské vozy a doufá, že se jí díky spolehlivosti podaří využít možného zaváhání soupeřů. Bourdais soudí, že právě tohle může být správným strategickým tahem, navíc dostali konstruktéři více času na přípravu konkurenceschopného vozu pro letošní sezonu.