DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Závěr GP USA přinesl déletrvající souboj dvou největších rivalů této sezóny. Vyvrcholil v 52. kole, kdy v zatáčce 12 po vzájemném souboji oba vyjeli mimo trať a Norris se dostal dopředu. Následovalo vyšetřování a penalizace. Jaké bylo pozadí této diskutované akce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 25.10.2024 10:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 6 lidí) 21.10.2024 14:11
Podstatným omylem je hned první věta v podaném… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 21.10.2024 20:11
Uplne zbytecne to cele prekrucujes. Zadne cary a… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 22.10.2024 07:53
Moderní tratě, monoposty tomuhle nahrávají... Max… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Tome, musím poněkud oponovat - jestliže jej předjel na rovince, tak to automaticky neznamená, že i na apexu byl JIŽ na jeho úrovni. V tomto místě brzdilo plno pilotů také později, i když samozřejmě ne stylem Verstappen. Je to pořád dokola, dokud nebudou pravidla tak průkazná a jednoznačná, aby se nedala zpochybnit, tak zkrátka budou podobné debaty a dohady.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        tak když vezmu průběh toho manévru, tak Lando těsně před brzdným bodem byl větší částí auta před Maxem. Ovšem začal brzdit tak, aby se do zatáčky vešel, Max začal brzdit později a zcela logicky se do zatáčky nevešel. takže to z logiky výše uvedeného beru tak, že Lando byl před Maxem a v momentě míjení apexu JIŽ před ním nebyl, protože Max brzdil pozdě a do zatáčky se nevešel.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Jj, Lando byl ve chvíli začátku brzdné zóny o celou délku monopostu před Maxe, takže by se dalo říct že se Max v tu chvíli nebránil ale už právě zpátky útočil na Landa před ním ..... ale nevím jak se na to dívají pravidla. Každopádně speciálně tento souboj z Austinu ukázal jak moc jsou špatně sepsána pravidla pro závodění a také jak moc velkou má Max ochranu od komisařů + FIA! Jenom pro připomenutí - vytlačení Landa v 1. kole(přitom mimo trať), další bylo předjetí Sainze s Maxem mimo trať, a třetí tytlačení Landa mimo trať (přitom Max mimo trať) - vče lehce postihnutelné. A to ještě přidám že v první zatáčce byl mimo trať, a při návratu na trať ještě předjel Sainze - taky sporný moment. 20

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Aha, takže pravidla si můžeme vyložit různě, ale komisaři se rozhodli využít pravidel které ochraňují Maxe .... jak překvapivé! 18
    Asi by se tedy měla zapracovat zmínka že když jezdec využije pozdních brzd na dostání se před soupeře před apexem, a přitom se neudrží na trati, že jeho výhoda se nuluje .... co takhle? Jde vidět že Maxím má své prasárny dobře vymyšlené a skuliny v pravidlech k nim výborně nastudované!
    Stejně ale pořád mohli komisaři dojít k jiným závěrům .... jen asi nebyla "snaha"! 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ahoj Kašo,
      bohužel kdybychom do pravidel dali něco o pozdním brzdění, tak se blížíme šílenosti, že se na trati namalují čáry vymezující to či ono a .... sbohem závodění. Tím nemíním dělat komukoli advokáta. Smyslem závodění je vymyslet věci tak, abych byl o půlkrok či čtvrtkrok před soupeřem. Jestliže Emil využívá skulin v pravidlech, pak se chová stejně jako druhdy Colin Chapman nebo Ayrton Senna, i to je základ závodění. Viz Portugalsko 1991 - jediný Senna věděl, že na voze nelze vykonávat činnost v tzv. straight line, tedy rychlém pruhu. Mansell byl tehdy diskvalifikován, i když žádnou výhodu nedostal, naopak opětovné nasazení neutaženého kola ho hodně zdrželo...
      Jak jsem psal jinde - jeden tábor jásá, druhý nadává - tak to u fanoušků bude vždy. Jen si říkám, jestli jsme tohle řešili v sedmdesátých letech...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.103.166.XXX
        Uplne zbytecne to cele prekrucujes. Zadne cary a konec zavodeni by nenastal. Proste pilot musi brzdit tak, aby projel normalne po trati. Kdyz vytlaci soupere tak, ze sam skonci mimo trat je posuzovani kdo byl drive na apexu naprosta idiocie. Je prece logicke, ze tam bude vzdycky ten, kdo pujde pozdeji na brzdy a nedobrzdi vcas, protoze se tam vriti vyssi rychlosti. Takove pravidlo protezuje krivaky a zmrdy, jako je Max.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        To je ale prece nesmysl. Stačí pravidla nastavit tak, že jezdci mohou brzdit kde chtějí, ale musí se udrží na trati, a neznemožnit setrvání na trati ostatním jezdcům.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.193.32.XXX
          Jenže to nesetrvání je rovněž volba toho druhého jezdce, když se rozhodne zůstat ve stopě...

          Správně by to mělo být tak, že soupeře chytře překříží... Jenže to příliš nekoresponduje s chovaním dnešních monopostů...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Ale nemůžeš ho křekřížit ve chvíli když už provádíš ten a jsi k němu odhodlán a nelze to zastavit (angláni používají tzv. commited).
            A navíc toto Lando zkusil na maxe několikrát a nefungovalo to, maxovo auto mělo příliš dobrý výjezdy - i proto trvalo landovi na maxe zaútočit několik kol. Hele mě zas tak nevadilo vyhodnocení rakouska kdy Max dostal pentli a pak i přiznali FIA/komisaři že měl dostat minimálně předtím varování nebo dálší pentli, ale je neskutečné ostudné že se Maxovi zase schvaluje takové závodění proti pravidlům a ještě je jeho výkon a manévry všeobecně opěvovány - naprostá (slušně řečeno) blamáž! Oni to nesportovní chování netrestají, oni ho odměňují!!! 10 02

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        ve směru k pravidlům by stačilo uvést, že pokud se auto na vnitřku nevejde do limitů trati, pozbývá ochrany a lze jej předjet i mimo vymezenou trať. například 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama