DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet
Závěr GP USA přinesl déletrvající souboj dvou největších rivalů této sezóny. Vyvrcholil v 52. kole, kdy v zatáčce 12 po vzájemném souboji oba vyjeli mimo trať a Norris se dostal dopředu. Následovalo vyšetřování a penalizace. Jaké bylo pozadí této diskutované akce?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
07:53 22.10.2024 85.193.32.XXXModerní tratě, monoposty tomuhle nahrávají... Max se nebojí kontaktu, nehrozí, že dostane v boxech po tlamě... Tak jezdí sobecky...
Robertino píšeš dole o pravidlech... Obecně platí, že pravidla příliš nefungují a je extrémně neefektivní je vymáhat...
Já bych šel opačnou cestou... Ohledně soubojů pravidla bych zrušil, zóny štěrk písek... Váhový limit dolů, ať jsou vozy křehčí... A vymínil bych si, že o nesportovních věcech bude rozhodovat soudce, jak uzná sám za vhodné...
Rázem by se začala dodržovat nepsaná pravidla, která dávají smysl... Protože i takový Max by si dokázal spočítat, že je lepší dojet 4, než nedojet vůbec...
Sabotuješ soupeře alá Schumacher, Senna... Klidně může přijít DSQ z celého šampionátu... Lidi to taky budou vnímat, když vozy nebudou tanky, co se oklepou a jedou dál...-
RoBertino
13:19 22.10.2024 185.63.97.XXXFando, také už jsem mnohokrát psal, a nebyl jsem sám, že pravidla musí být tak neprůstřelná a jasná, aby nešla obejít a za jejich porušení byla pálka a basta. Že taková nejsou a občas se dodělávají „za pochodu“ je a) tím, že je dělají lidé, co nevědí která bije nebo b) nejsou dostatečně zhodnoceny veškeré aspekty a pak se najednou po čtvrtině sezóny přijde na to, že to či ono není správné nebo nefunguje. Jenže aby se sešla skupina opravdu odborníků a udělala soubor zcela nenapadnutelný či autoritativní, to bychom asi chtěli moc.-
Fanda.LH
13:40 22.10.2024 85.193.32.XXXTo je utopie a cesta do pekel... Nejlepší je, když věci fungují přirozeně... Když máš čáru a za ní štěrk, tak nemusíš řešit kolik cm je porušení traťových limitů... Když tam ten štěrk nemáš, tak to musíš řešit stále a máš kolem toho milion kontroverzí...
Když budeš mít pravidlo, že stopu určuje ten, kdo je první na apexu... Tak vidíme sami co se děje... Představ si, že bys žádná pravidla neměl... Ten vzadu by musel brát v potaz, že ho ten vpředu může vytlačit, zavřít... Ten vpředu by musel brát v potaz, že ten vzadu ho může roztočit... Vzájemně by věděli, že další závod si to můžou oplatit... Tak to fungovalo dřív... Nebyly pravidla, záběry...
Byla nějaká kultura, hodnoty, nepsaná pravidla a dodržovalo se to přirozeně...
-
-
-
RoBertino
11:53 22.10.2024 185.63.97.XXXVíš, Kašo, John Lennon na začátku 70. let řekl hlubokou pravdu: „Svět už má dost kladných hrdinů.“ To vysvětluje mnohé. Maradona se za svůj gól rukou stal národním hrdinou, mnoho dalších bylo za prokazatelné podvody oslavováno. Kolikrát jsme se dozvěděli, že když fotbalista nafilmuje penaltu a rozhodčí mu to zbaští (VAR neVAR), tak není hajzl, když podváděl, ale génius, protože mu to vyšlo.
Piloti mají svůj styl a těžko se budou měnit. Senna jezdil také občas jako čuně (podívej se na Maďarsko 1990, co udělal Nanninimu nebo Austrálii 1992 s Mansellem), Suzuku asi připomínat nemusím. V dnešní době, kdy znalosti, skutečné umění a inteligenci zašlapávají připitomělí influenceři, youtubeři a tiktokeři se asi těžko dočkáme lepších časů. Ale bacha, jsem dědek, co možná jenom nechápe nový, svěží, lepší, spravedlivější, konstruktivnější, inspirativnější a kreativnější současnost.-
Fanda.LH
13:28 22.10.2024 85.193.32.XXXSrovnání se Sennou není fér, protože tehdy šlo stále o život...
Dnes jde prakticky o to, že pokud uznáme, že to jak závodí Verstappen je v pohodě... Tak tím zničíme závodění kolo na kolo, závodění na trati... Proč by někdo měl respektovat soupeře vedle sebe ? Hlavní bejt první na apexu a pak čau...
Senna tohle dělal v době, kdy to bolelo, kdy kontakt znamenal vážné poškození vozu atd. atd. To dnes neplatí...-
RoBertino
14:03 22.10.2024 185.63.97.XXXJá se domníval, že se bavíme o mentalitě. Nedávno jsem se díval na GP USA 1983, kdy se skutečně bojovalo i kolidovalo jak na běžícím páse - na rozdíl od současných velkorysých únikovek se fakt jelo mezi zdmi. Piloti měl nohy před přední nápravou, ale respektovali se. Dneska jsou to samá invektiva a hledání přitěžujících okolností. Já se kolikrát ani nedivím, že se někomu závodit moc nechce.
Jen dodám - pokud jedu v autě rychlostí 300 km/h, tak i přes všechna bezpečnostní opatření do jisté míry pořád o život jde. Poslední příspěvek - je otázka, nakolik je Verstappen mentálně odolný, protože doposud mu většina věcí procházela nebo nepotřeboval dokazovat, že si umí pozice vybojovat. Na druhou stranu to není tak dávno, co se psalo, jak přinesl do F1 vzruch a napětí, protože nejezdí jak babka s Puntem na nákupy. My jako komunita fanoušků budeme mít pořád nějaké výhrady, což je v pořádku, protože v přeneseném významu „není na světě člověk ten, co by se zavděčil lidem všem.“-
Fanda.LH
14:30 22.10.2024 85.193.32.XXXMentalitu formují zkušenosti... Když máš zkušenost, že to nebolí, tak není těžký být frajer...
Co se týče té rychlosti... Pokud se bavíme o čelním nárazu do zdi, tak samozřejmě rychlost hraje, stale zásadní roli... Nicméně o tom se ani náhodou nebavíme...
Mně by stačilo, kdyby se začala opět lámat zavěšení, aby pilot alespoň nemohl pokračovat, po tvrdém kontaktu kolo na kolo...
-
-
odin
16:59 22.10.2024 109.81.172.XXXFando.LH o život jde i dnes. Akorát jsou minimalizována rizika. Ono se na bezpečnosti hodně pracovalo i v době Senny a i tehdá se už neumíralo skoro každý rok, jako v sedmdesátkách a šedesátkách. Ten pokrok byl tehdá vnímán a právě Senna udělal z F1 kontaktní sport. Já naopak to srovnání vnímám jako trefné. Nezapomeň, že Senna závodil s piloty, kteří prošli sedmdesátkami a jezdili s ohledem na soupeře. Něco jak jsi popisoval v návrhu pravidel. A pak do soubojů Senna začal strkat "čumák", natláčet je na zdi, a tak je zastrašovat a vynucovat si respekt u soupeřů. Něco podobného, co teď předvádí Max. A také to bylo vnímáno, jako nový svěží vítr.
Ono jde spíše o to, že Senna měl soupeře, kteří zažili smrt na okruzích a tak se vždycky stáhli. A podle mne možná až když zažil to samé onoho víkendu v San Marinu 1994, tak teprve přehodnotil své vnímání. A dokonce se s Prostem snažil sblížit. Když před tím mu nemohl přijít na jméno a to doslova.
Otázka podle mě je, co současná F1 ještě může nabídnout a co nabízet chce? Podle toho vypadají pravidla i řešení událostí.-
Fanda.LH
14:59 23.10.2024 85.193.32.XXXZa mě to není srovnatelné... Já se neupínám nutně jen k ohrožení života... Chápu, že člověk cítí adrenalin (I to bude potlačeno na moderních okruzích, kdy zkrátka necítíš, že tráva, štěrk jsou kousek od dráhy tedy chyba = ztráta kontroly), ačkoli bezpečnost už je jinde... Jako k tomu, že dnešní auta vydrží strašně moc, pomalu jako cesťáky a výjezd mimo trať není nijak penalizován...
Když to dělal Senna, tak stále šlo o život, lámali se kosti, borci si dali po hubě atd. Ale hlavně kontakt zpravidla znamenal konec, to samé výjezd mimo trať... Tohle dnes není, takže jsou posunuté ty mantinely toho co je možné riskovat...-
odin
23:37 23.10.2024 109.81.172.XXXV tomto ohledu s tebou souhlasím. Dnešní F1 je zkrátka jinde a chyby nejsou trestány. (a teď nemyslím komisaři, nebo FIA) Jednoduše jezdecká chyba není nijak přirozeně potrestána. Probrzdíš, vyjedeš mimo trať a dostaneš maximálně čárku za porušení limitů tratě.
Já jsem spíše narážel na to, že Verstappen stejně jako Senna posílá auto do souboje a starost "jak to dopadne" (zda bude kolize, nebo vyjetí mimo trať) nechává na soupeři. Sennovi to tehdá hrálo do not, protože se započítávala jen část nejlepších výsledků. Tudíž si mohl dovolit kolize a vypadnutí, když se mu na konci stejně škrtly nuly. Zatímco pilotům, kteří se snažili nekolidovat, dojíždět, bodovat na konci sezóny byly body škrtány.
Max zase těží z toho, že může brzdit do zatáček skoro až na apexu, čímž vytlačí soupeře a komisaři argumentují, že apex získává. Má bodový náskok a klidně může riskovat kolize. To je s dobou Senny a jejich styly podobné. Oba do souboje chodí(li) bezohledně a výsledek nechávali na soupeři, zda se bude bránit stejně tvrdě, nebo se stáhne. Bohužel těch, kteří v současnosti Maxovi mohou bránit tvrdě a mají na to techniku, moc není. Vlastně jen Hamilton a Russell. Ti totiž už o titul asi nebojují ani teoreticky. Piloti Ferrari i McLarenu ještě musí počítat s teoretickou (a někteří i praktickou) možností zisku titulu. A tudíž potřebují body získávat nikoliv kolidovat s Maxem.-
Kaša
08:27 24.10.2024 82.142.123.XXXJj, píšeš to správně. Navíc je pro Landa i další nevýhodou kdy nemůže jít do soubojů s Maxem tvrdě proto, že nejenom že si musí hlídat svoji ztrátu s Maxem v boji o titul v jezdcích, ale především musí sbírat body do konstruktérského boje, což může mít Max na háku, protože prakticky nemají proti McL a Ferrari šanci .....
Je ale škoda že Lando je takový dobrák a navíc kamarád s Maxem, a navíc je extrémně sebekritický a potom ho tak berou i všichni! Zatímco by speciálně třeba Alonso tvrdil že zase zajel nejlepší závod života, tak Lando se bude kritizovat za každou maličkost. Ale jestli Landovi tento způsob vyhovuje tak ok, je neskutečně rychlý a schopný, jen se musí naučit že na tvrdé závodění (od Maxe je to ještě slabé slovo) se odpovídá ještě tvrdším - myslím tím že jestli nastane situace kdy už nebude mít šanci na titul tak ať už Maxovi neuhýbá a aspoń dostane ochutnat svoji polívčičky - stejně jako Ham v Silverstone. A jak bylo pak srandovní číst brečení fandů RB a Maxe jak chtěl Ham Maxe zabít či ci ....-
odin
18:04 24.10.2024 109.81.172.XXXKdyž čtu kecy fandů Maxe o Silverstonu, tak mě to akorát pobaví. Celá jeho kariéra je prošpikovaná takovými prasárnami. A sám Maxík se nechal slyšet, že to je to pravé soupeření na ostří nože, které ho baví. Ano baví ho to, pokud to dělá druhým a druzí na to taky doplácí. Když to ale někdo udělá jemu, tak je oheň na střeše, jak u Maxe, tak mezi jeho fanoušky. Hamiton za to dostal 10 sec. Max trestán většinou není, a když tak max. 5 sec.
-
-
-
-
-
-
odin
15:51 22.10.2024 109.81.172.XXXKašo a rychle z hrušky na zem. Doba je zvrácená už hodně dlouho. Sleduješ občas fotbal? A co ti říká Božská ruka? Tam přeci šlo principiálně o to samé. Podvod povýšen na genialitu. Tak co chceš?
Smiř se s tím, že morální mrzáci ti tu budou obhajovat páchané podvody a povyšovat je na genialitu a morální kodex.
-
-
-
RoBertino
11:58 22.10.2024 185.63.97.XXXV legendárním filmu Formula Uno: Febbre della velocità bylo jasně řečeno, že diváci sice jdou na závod, ale těší se na nějakou kontroverzi, kolizi, havárii. Jak pravil jeden novinář - zbavili jsme se strohých, chladných a „impotentních“ zpráv, takže nastoupil bulvár. Lidé ho údajně nenávidí, ale téměř všichni ho čtou. Pak se nesmíme divit, že nějaké skandály provázené celebrutální pipiny zastíní cokoli smysluplného. Ferrari zajelo skvělý závod, ale i proto jsem report nazval „... ve stínu Maxe a Landa“. A jak je vidět, opravdu podstatnou část zajímá 52. kolo a ne, co předváděli Charles a Carlos na trati.
-
airwar1939
22:19 21.10.2024 176.74.150.XXXTakze FIA, říká ze Lando se snažil předjet Maxe, který ho vytlačil. Ale nebudeme trestat Maxe za bránění predjeti, ale Landa za to, že s Maxem závodil, když oba byly díky Maxovu vytlačení mimo trať. -
tom11
14:11 21.10.2024 194.212.104.XXXPodstatným omylem je hned první věta v podaném vysvětlení, resp. jedno zcela zásadní slovíčko.
Lando totiž na apexu nebyl na úrovni Maxe JEŠTĚ, ale naopak JIŽ. Na rovince jej totiž předjel a jen standardní prasácké brzdění Maxe bez šance se vejít na trať jej posunula na apexu zpět před Landa.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek