DISKUZE K ČLÁNKU Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Toyota se po dlouhé přestávce od roku 2009 vrací do Formule 1. Dnes ráno oznámila uzavření technického partnerství s Haasem. Dlouholetá smlouva začíná platit okamžitě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 18.10.2024 19:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2024 09:24
A až to Japonce omrzí, nechají za korunu vítězné… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 13.10.2024 09:27
Nejsem si jistý, zda je jistota v tomto směru tak… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 14.10.2024 09:58
vidíš, Minardi je docela dobrým příkladem. Být v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Nutno podotknout, že finanční stropy hodně pomohli a teď je F1 pro každého exkluzivní bussines, s tím že můžeš cokoli prezentovat, vyděláš a nemusíš být ani v předu, stačí být vidět a máš klid na práci, je stabilita, prostě pohoda jazz....tzeď už zbejvá jen se vráti k V8 nebo V6 a jen spalovák.

    Háss může "pronajímat" svůj monopost komukoli. Taky cesta...a za tři roky to za 2-3 milardy prodá. 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      Nejsem si jistý, zda je jistota v tomto směru tak přínosná. Řekl bych, že naopak nejistota a nutnost se hnát kupředu je tou pravou DNA F1. Jistota a pohodlíčko nikoho nikam neposune.
      Ale je to jen můj názor. Třeba se mýlím.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Stabilita finanční v módu , že každý může utratit stejnou maximální částku za monopost nemá s DNA F1 nic společného. Ta snaha být nejlepší tam zůstala. Naopak, když někdo je schopen a může nasypat do monopostu 500 mega zbytek jen 20 % toho, tak jak to asi dlouhodobě. dopadne.
        Tím kliderm jsem myslel čas na práci,zabezpečený týmy vším, výplaty včas, poodobné možnosti technické....atd,
        Nebo snad máš pocit , že třeba tehdy Minardi , který mělo dva roky staré motory něco F1 dna přineslo ? Tam bylo tolik nejistoty, že jen přežívali a nemohli být nikdy úspěšní.
        To je teď jinak, teď každý tým bude dlouhodobě vydělávat jen na F1.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          vidíš, Minardi je docela dobrým příkladem. Být v dnešním poli Minardi, tak je finančně zajištěné, a nic by je nenutilo se zlepšovat, vyvíjet, dělat kroky kupředu, případně tým prodat někomu, kdo to dokáže. Tehdy je to nutilo něco dělat pro to, aby se vůbec v poli udrželi. bylo to málo a nepodařilo se tým udržet a nakonec nastal prodej a další rozvoj v rámci rodiny RB. To by v dnešní době nemuselo nastat a místo relativně konkurence schopného týmu Visa platební terminál, jezdícím ve středu pole, bychom tu měli absolutně nekonkurenční tým jezdící několik minut za ostatními ale přesto finančně zajištěný a bez potřeby se zlepšovat.

          samozřejmě je to z mojí strany jen spekulace co by bylo, kdyby a jak je mým zvykem, dovádím to na hranici absurdna... jsem rád, že F1 prosperuje, to ano. ale není to zaopatřovací ústav a podle mého by tomu hrozně moc pomohl jedenáctý, dvanáctý... tým. už jen proto, aby těm na konci pole skončila ta pohodička, když týden co týden dokrouží vzadu a jsou v podstatě spokojeni.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            No jenže to původní Minardi nemělo nikdy šanci byt lepší. Už jen dva roky staré motory Ferrari...je poslali někam na konec pole a pak rozpočet, vybavení továrny. No můžeme pokračovat a na to se dalo vymlouvat a oprávněně. Sypat do toho co tehdy sypalo Ferrari nemohl vlastně nikdo...ač se to dalo dohnat šikovností.
            I ten Mercedes musel do toho nasypat randál peněz, aby se posunul po třech letech, kdy vyhodnitili, že do toho dali málo peněz a hned to bylo znát.

            Dnes je situace zcela odlišná, ač je jasné, že továrny některých se musí též dovybavit. "Minardi" může a má šanci vyhrát, dříve to bylo nemožné.
            Je potřeba vydržet ještě tak 5 let, kdy týmy začnou být podobně silné ve vybavení a struktuře a začne to být vidět.
            Ty na konci pole se chystají na nová pravidla, dej jim čas na dovybavení továren a nabrání lidí. Nic není hned.

            Za mne takhle zajímavá formule 1 nikdy nebyla, jako je letos. Každej chvilku tahá pilku. 11

            Je ale jasné , že ač má něco hodně kladů, najde se i zápor, takže když bude někdo hodně dominovat, s omezenýma finacema to půjde špatně dohánět. Ale co už, dokonalé nebude nikdy nic.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              194.212.104.XXX
              aby nedošlo k mýlce - rozhodně nemám nic proti současné sezoně. ta je opravdu velmi slušná, zajímavá a konec doposud není jasný, i když v tom mám již poměrně jasno. ale to je jen moje vize. o tom, že tahle ( a konec konců i závěr té minulé ) sezona je dobrá, o tom žádná.
              že se ti z konce pole orientují dále, než na příští sezonu je taky jasné. a snad přijdou na něco jako dvojitý difuzor, f-kanál... moc bych jim to přál. a bylo tomu tak i v minulosti. to mi v zásadě nevadí. jen to, že i přesto, že jsou vzadu, jsou dle svých vyjádření v podstatě spokojeni mi prostě ze sportovního hlediska vadí. obzvláště v kontextu toho, že F1 odmítla další týmy s tím, že by nebyly přínosem. to je, podle mě, pokrytectví prvního stupně.

              co se finančních stropů týká, tak když už stropy, tak trošku průhlednější, jasnější a spravedlivější. myslím tím hlavně ceny nakupovaných komponent. v tom je, myslím si, velká šedá zóna.

              a na závěr zpět k tomu Minardi - to by nejspíš ani dnes nedosáhlo na finanční strop a nejspíše by živořilo ještě daleko za zelenými Saubery. ale i při tom živoření by přežívalo, nemuselo tým prodat a v podstatě by bylo spokojené s -5koly na vítěze. a slovy vlastní F1 - přidaná hodnota pro F1 skutečně nulová.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.193.32.XXX
        Z části máš pravdu, byť já nevěřím na fin. stropy. Největší týmy to 100% obchází. Těžko čekat, že umožní dostat se všem na stejnou startovní čáru a vytlačit z čela Mercedes, RB, Ferrari... Zrovna tak je úsměvný, jak se Stroll tlačí dopředu a respektuje přitom fin. stropy... To se prostě neděje...

        Nicméně je pravda, že hodnota týmů po vstupu Liberty Media prudce vstoupla... Nyní chce být v F1 každý a současně ti co tam jsou, tak nemají důvod se týmu zbavovat, což podle mě F1 škodí, protože zůstávají týmy bez ambicí...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Počkej Stroll, ty tady něco napíšeš jako z patra, povětšinou odhady a doměnky a spekulace a při tom už je zcela jasné, že budování továren je ve velké míře mimo finanční strop.To se financuje mimo toto pravidlo.
          Takže jediné co se neděje, že se v tomto vůbec nevzděláváš a věci odhaduješ.

          Třeba Mclaren je jednoznačně v předu, to už není náhoda.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.193.32.XXX
            Nahoře píšeš, že stropy pomohly... Teď hraješ na to, že vlastně ne všechno se do stropu promítá... Takže vlastně Strollovo utrácení je legální... Nakonci jde o prachy a je jedno na co jdou... Pokud můžeš utrácet nad rámec, abys byl rychlejší, tak to týmy 100% dělají a pak stropy tomuhle moc nepomáhají...

            Já věřím, že hodně čachrují i s tou druhou částí, kde by se jimi měli řídit... AN prý dostal akcie Astonu... To jsou prachy jinou formou... Předpokládám, že těch jiných forem placení a zapojení bude celá řada...

            Že je Mclaren vpředu je super, v éře Mercedesu jsem si myslel, že už se to nikdy nestane... Bohužel jak loni, tak letos jim nevyšel začátek... Což je nejspíš bude stát jezdecký titul... Chci tím říct, že i když jsou top, pořád dle mého se mezi top týmy neřadí...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.68.XXX
    Jsem zvědav, jak to vypadá mezi Ferrari a Toyotou - buď úplný klid bez chumelenice, nebo chumelenice nebo dokonce nějaká spolupráce? Uvidíme

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Sauber koupilo Audi a taky tam bylo Ferrari, koneckonců, tam bylo zaangažované mnohem víc než u Haasu... Viděl bych to na přechodný rok a pak přechod k Toyotě...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        A až to Japonce omrzí, nechají za korunu vítězné auto někomu, kdo pak v jedné jediné sezóně udělá titul, pak tým prodá jiné automobilce....
        Historie se opakuje? 11

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama