DISKUZE K ČLÁNKU Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem
Toyota se po dlouhé přestávce od roku 2009 vrací do Formule 1. Dnes ráno oznámila uzavření technického partnerství s Haasem. Dlouholetá smlouva začíná platit okamžitě.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
14:30 11.10.2024 109.81.115.XXXNutno podotknout, že finanční stropy hodně pomohli a teď je F1 pro každého exkluzivní bussines, s tím že můžeš cokoli prezentovat, vyděláš a nemusíš být ani v předu, stačí být vidět a máš klid na práci, je stabilita, prostě pohoda jazz....tzeď už zbejvá jen se vráti k V8 nebo V6 a jen spalovák.
Háss může "pronajímat" svůj monopost komukoli. Taky cesta...a za tři roky to za 2-3 milardy prodá.
-
-
GRAHAM
11:57 13.10.2024 109.81.115.XXXStabilita finanční v módu , že každý může utratit stejnou maximální částku za monopost nemá s DNA F1 nic společného. Ta snaha být nejlepší tam zůstala. Naopak, když někdo je schopen a může nasypat do monopostu 500 mega zbytek jen 20 % toho, tak jak to asi dlouhodobě. dopadne.
Tím kliderm jsem myslel čas na práci,zabezpečený týmy vším, výplaty včas, poodobné možnosti technické....atd,
Nebo snad máš pocit , že třeba tehdy Minardi , který mělo dva roky staré motory něco F1 dna přineslo ? Tam bylo tolik nejistoty, že jen přežívali a nemohli být nikdy úspěšní.
To je teď jinak, teď každý tým bude dlouhodobě vydělávat jen na F1.-
tom11
09:58 14.10.2024 77.48.94.XXXvidíš, Minardi je docela dobrým příkladem. Být v dnešním poli Minardi, tak je finančně zajištěné, a nic by je nenutilo se zlepšovat, vyvíjet, dělat kroky kupředu, případně tým prodat někomu, kdo to dokáže. Tehdy je to nutilo něco dělat pro to, aby se vůbec v poli udrželi. bylo to málo a nepodařilo se tým udržet a nakonec nastal prodej a další rozvoj v rámci rodiny RB. To by v dnešní době nemuselo nastat a místo relativně konkurence schopného týmu Visa platební terminál, jezdícím ve středu pole, bychom tu měli absolutně nekonkurenční tým jezdící několik minut za ostatními ale přesto finančně zajištěný a bez potřeby se zlepšovat.
samozřejmě je to z mojí strany jen spekulace co by bylo, kdyby a jak je mým zvykem, dovádím to na hranici absurdna... jsem rád, že F1 prosperuje, to ano. ale není to zaopatřovací ústav a podle mého by tomu hrozně moc pomohl jedenáctý, dvanáctý... tým. už jen proto, aby těm na konci pole skončila ta pohodička, když týden co týden dokrouží vzadu a jsou v podstatě spokojeni.-
GRAHAM
12:07 14.10.2024 109.81.115.XXXNo jenže to původní Minardi nemělo nikdy šanci byt lepší. Už jen dva roky staré motory Ferrari...je poslali někam na konec pole a pak rozpočet, vybavení továrny. No můžeme pokračovat a na to se dalo vymlouvat a oprávněně. Sypat do toho co tehdy sypalo Ferrari nemohl vlastně nikdo...ač se to dalo dohnat šikovností.
I ten Mercedes musel do toho nasypat randál peněz, aby se posunul po třech letech, kdy vyhodnitili, že do toho dali málo peněz a hned to bylo znát.
Dnes je situace zcela odlišná, ač je jasné, že továrny některých se musí též dovybavit. "Minardi" může a má šanci vyhrát, dříve to bylo nemožné.
Je potřeba vydržet ještě tak 5 let, kdy týmy začnou být podobně silné ve vybavení a struktuře a začne to být vidět.
Ty na konci pole se chystají na nová pravidla, dej jim čas na dovybavení továren a nabrání lidí. Nic není hned.
Za mne takhle zajímavá formule 1 nikdy nebyla, jako je letos. Každej chvilku tahá pilku.
Je ale jasné , že ač má něco hodně kladů, najde se i zápor, takže když bude někdo hodně dominovat, s omezenýma finacema to půjde špatně dohánět. Ale co už, dokonalé nebude nikdy nic.-
tom11
21:49 14.10.2024 194.212.104.XXXaby nedošlo k mýlce - rozhodně nemám nic proti současné sezoně. ta je opravdu velmi slušná, zajímavá a konec doposud není jasný, i když v tom mám již poměrně jasno. ale to je jen moje vize. o tom, že tahle ( a konec konců i závěr té minulé ) sezona je dobrá, o tom žádná.
že se ti z konce pole orientují dále, než na příští sezonu je taky jasné. a snad přijdou na něco jako dvojitý difuzor, f-kanál... moc bych jim to přál. a bylo tomu tak i v minulosti. to mi v zásadě nevadí. jen to, že i přesto, že jsou vzadu, jsou dle svých vyjádření v podstatě spokojeni mi prostě ze sportovního hlediska vadí. obzvláště v kontextu toho, že F1 odmítla další týmy s tím, že by nebyly přínosem. to je, podle mě, pokrytectví prvního stupně.
co se finančních stropů týká, tak když už stropy, tak trošku průhlednější, jasnější a spravedlivější. myslím tím hlavně ceny nakupovaných komponent. v tom je, myslím si, velká šedá zóna.
a na závěr zpět k tomu Minardi - to by nejspíš ani dnes nedosáhlo na finanční strop a nejspíše by živořilo ještě daleko za zelenými Saubery. ale i při tom živoření by přežívalo, nemuselo tým prodat a v podstatě by bylo spokojené s -5koly na vítěze. a slovy vlastní F1 - přidaná hodnota pro F1 skutečně nulová.
-
-
-
-
Fanda.LH
10:15 15.10.2024 85.193.32.XXXZ části máš pravdu, byť já nevěřím na fin. stropy. Největší týmy to 100% obchází. Těžko čekat, že umožní dostat se všem na stejnou startovní čáru a vytlačit z čela Mercedes, RB, Ferrari... Zrovna tak je úsměvný, jak se Stroll tlačí dopředu a respektuje přitom fin. stropy... To se prostě neděje...
Nicméně je pravda, že hodnota týmů po vstupu Liberty Media prudce vstoupla... Nyní chce být v F1 každý a současně ti co tam jsou, tak nemají důvod se týmu zbavovat, což podle mě F1 škodí, protože zůstávají týmy bez ambicí...-
GRAHAM
12:55 15.10.2024 109.81.115.XXXPočkej Stroll, ty tady něco napíšeš jako z patra, povětšinou odhady a doměnky a spekulace a při tom už je zcela jasné, že budování továren je ve velké míře mimo finanční strop.To se financuje mimo toto pravidlo.
Takže jediné co se neděje, že se v tomto vůbec nevzděláváš a věci odhaduješ.
Třeba Mclaren je jednoznačně v předu, to už není náhoda.-
Fanda.LH
19:23 18.10.2024 85.193.32.XXXNahoře píšeš, že stropy pomohly... Teď hraješ na to, že vlastně ne všechno se do stropu promítá... Takže vlastně Strollovo utrácení je legální... Nakonci jde o prachy a je jedno na co jdou... Pokud můžeš utrácet nad rámec, abys byl rychlejší, tak to týmy 100% dělají a pak stropy tomuhle moc nepomáhají...
Já věřím, že hodně čachrují i s tou druhou částí, kde by se jimi měli řídit... AN prý dostal akcie Astonu... To jsou prachy jinou formou... Předpokládám, že těch jiných forem placení a zapojení bude celá řada...
Že je Mclaren vpředu je super, v éře Mercedesu jsem si myslel, že už se to nikdy nestane... Bohužel jak loni, tak letos jim nevyšel začátek... Což je nejspíš bude stát jezdecký titul... Chci tím říct, že i když jsou top, pořád dle mého se mezi top týmy neřadí...
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek