DISKUZE K ČLÁNKU Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Dominantní vítězství Landa Norrise v Singapuru ohromilo jezdce Maxe Verstappena i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. Čekali sice, že McLaren bude na městském okruhu rychlý, ale ne až tak.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 01.10.2024 17:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 01.10.2024 11:51
Proto je tam za to trest v podobě posunu na roštu… »
» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 01.10.2024 14:58
Nevím o tom vůbec nic. Moc děkuji, že jsi mi… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 30.09.2024 13:59
Děkuji. Jinak to je špatné pravidlo. To pak jet… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Stejně by mě zajímalo co za tím stojí...Redbull byl v první fázi šampionátu dominantní...vzpomeňte si jak jsme tady psali že šampionát je rozhodnutý a že je to takto o ničem.
    Dokonce jsme tipovali že Redbull úmyslně nejezdí úplně naplno a má ještě rezervu...

    A pak jako mávnutím kouzelného proutku se vše začalo měnit...

    A teď jezdí jinou ligu Norris...protože jak jinak nazvat jeho výkon v Singapuru.

    Nemůžu si pomoct...ale mě to trochu připomíná rok 1994. S tím rozdílem že dneska je všechno sofistikovanější...a FIA to umí lépe "zabalit" aby nebylo okaté jak najednou Redbull přestane vyhrávat a šampionát se zdramatizuje.

    Jistě, jen spekuluju...ale ruku na srdce...myslí si snad někdo že další rok dominance Redbullu byznysu F1 pomůže?

    I proto jsem na závěr šampionátu dost zvědavej. Taky mi vrtá hlavou že McLaren asi logicky "nepochopitelně" nepodporuje Norrise v boji o titul na 100 %.

    Koneckonců...když už jsem zmínil rok 1994...jak dlouho trvalo než vyšla pravda úplně napovrch? Přitom pro toho kdo myslí logicky vše dávalo smysl už tenkrát...

    A máme tady případ Ferrari a jeho motory s nějakou fintou...která byla potrestána neofiko...aby Ferrari nepřišlo o svou tvář.

    S postupem času se v zákulisí dějí stejné věci jako už dlouhá desetiletí...politikaří se, něco se zamete, něco naopak přikrášlí...jen se to teď děje víc koordinovaně aby diváci nehledali pokud možno nějaký podfuk a dohodu na pozadí.

    Přiznám se ale že mi současný stav vyhovuje...nekoukám na nudná vítezství jednoho týmu...nečekám o kolik závodů před koncem bude uspíšena korunovace...vidím spoustu vítězů a dramatické závody s bitvami o vítězství...a nejen o poslední bodované pozice.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      No ty rozdíly ve výkonnosti jsou značně během této sezony, otázkou je co za tím je? Jedna konspirace je že RB zakázali nějaké to asymetrické brždění. Druhá stránky věci he že McL začal zase sezonu opožděně a až v Miami nasadil balík na 2024. A ten mu přinesl větší zisky než dokonce čekal. A taky Ferrari bylo silné ze začátku, ale pokazili si to nasazením špatné podlahy. no a o Mercedesu radši nehovořit, ti jsou jak na houpačce .... a pár vítězství jim spadlo po štěstí do klína (speciálně Rakousko).

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      Tak něco napsal Kaša, ale já jsem četl, že hlavní problém nastal, když aero oddělení RB bez "doporučení " AN( byl prý proti) , se začalo snažit tlačit vzduch jinudy, viz změna bočnic do módu 0, viz Mercedes kdysik..udělali po pár závodech na začátku sezóny. Plně to rozhodilo vyvážení monopstu a postupně s upgrade další věci.
      Hodně to tady tehdy opěvoval Elseňor, jak Honda zlepšila motory, výdrž, potřebu chlazení.... a výsledek vydíme. Honda jede na 5 motorů... u všech monopostů. 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Já tedy detailně vývoj techniky nesleduju...myslím si že laik stejně nemůže tak složitý komplet jakým je monopost F1 posuzovat.
        Jen mi přijde nelogický proč by Redbull měnil koncept auta který dominuje?
        A když, tak jakej problém je vrátit se řešení ze začátku roku? Který ostatní válcovalo?
        Co ale dává větší logiku je že máš technické řešení které ti dává jednoznačnou výhodu...a přijde se na to...je to v sedě zóně...zakážou ti to...a najednou tvůj koncept už tak nefunguje...a pak souhlasím...přijde snaha opět se zlepšit a jde se špatnou cestou...to o čem píšeš ty .
        Mě se prostě tyhle zázračný obraty nezdají. A tím nechci tvrdit že snad McLaren neodvádí fantastickou práci...na něm je vidět jak se jim daří auto posouvat dál a dál.
        Ztráta rychlosti Redbullu je divná...

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Ví někdo přesně, když Max používá 5tý motor, zda může používat i ty staré. dříve to bylo zakazané...jakomile jsi použil motor s penalizací, ke starému jsi se nemohl vrátit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Může používat i ty staré.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Děkuji. Jinak to je špatné pravidlo. To pak jet na 5 motorů, je výhoda. Vždycky za celý ročník se něco nepovede a startuje se z poslední pozice a to pak vyfasovat 5tý motor je vlastěn zadarmo. Pak lze rozložit více zátěž na motory a lez pak používat v průměru více vyšší výkon.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Proto je tam za to trest v podobě posunu na roštu. Tu možnost výběru má každý tým. Kdyby to byla tak velká výhoda, používali by všichni motorů 10.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Prosím tě , neřeš něco, o čem nic nevíš. Výhoda to prostě nějaká je, nebudu s tebou vést zbytečnou a marnou diskuzi.
            Další věc je také to, že ne každý tým si tohle může dovolit a ne každý je ochotný to takhle udělat, protože chce ukázat spolehlivost a kvalitu svých motorů.
            Ono tvrdit něco, mít pak pátý motor a používat i ty staré motory jo to fakt má logiku. Prostě ty staré jsou méně výkonné a používají se jen na tratích kde výkon není rozhodující, protože jsou opotřebované.

            Jako dokonce i vím, že Honda jeden kompletní motor odpálila, takže chápu proč si vzala další, ale netvrď tady něco, co není pravda.
            Honda to bohužel udělala u všech monopostů...že jede na 5 motorů.

            + 0 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Nevím o tom vůbec nic. Moc děkuji, že jsi mi objevil Ameriku. 12
              Ano, všechny týmy si nemůžou dovolit cokoliv. To nejspíš vysvětluje, že každý tým má jiný rozpočet a ne každý ho má až kam dovoluje strop.
              Přesto má každý tým možnost nasadit pátý nebo šestý motor, jen musí nad limitem podstoupit penalizaci. Pokud se bavíme o špičkových týmech, mají klidně i na osmý nebo desátý motor. Jen se jim kvůli o málo vyššímu výkonu nechce startovat z konce pole. Prostě se to nevyplatí. Všechny to dělají tak, aby to dávalo smysl. Nic nebrání Mclarenu dát Landovi taky pátý motor. Jen se mu pak bude hůř najíždět potřebných 8 bodů z každého závodu, když jeden závod dojede za maxem jen proto, že bude startovat ze 6. řady. Ale klidně můžou, pokud budou mít pocit, že to má smysl. O tom to je.
              A co přesně není pravda, co jsem psal?

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    213.192.8.XXX
    Myslím, že RedBull přijede do Austinu mnohem silnější. Času je teď dost a je vidět, že asi přišli na ten největší fuckup, který měli. Obecně jim Singapur nikdy moc neseděl, ale letos tam tak špatní nebyli. V Austinu se obávám, že budou s McLarenem +- na stejno. Teď by se hodilo, aby Oscar obíral o body taky ostatní a nejen Landa 18 Resp. měl by začít dojíždět před Maxem, aby byla šance na titul.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Máš opravdu s oscarem. No ale třeba na Austinu by to nemělo sedět RB taky, protože ten je teď extrémě hrbolatý .... takže uvidíme. Myslím že do zbytku sezony promluví dost i Ferrari!

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Kašo, já myslím by to šlo klidně i jen otestovat. Pokud současný monopost stačí n vyhry, není potřeba utrácet a ukazovat to konkurenci. Ale jasně, kdo ví jak kdo zrychlí...nikdo neví.12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      No to je otázka - neukazovat konkurenci nebo si spíš vyzkoušet jestli jdeš správným směrem? 07

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Jinak kdo ví, zda Lando neukázal konkurenci něco, co neměl. 03

    Kdysik hodně takhle mlžil Mercedes, neukazoval na koci výkonost a přiští rok všem zase ujel.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      On se asi snažil jet hodně pomalu, ale usínal u toho a z toho pramenily ty chyby. Pomaleji už to prostě nešlo 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    No tak uvidíme jak to bude RB fungovat, protože poslední dobou jim vylepšení na autě nefungovali tak dobře nebo vlastně i zhoršili situaci! Naopak u McL fungovali vylepšení skvěle a někdy i lépe než čekali. A to McL má nasadit v Austinu taky rozsáhlé vylepšení - ale oni se trochu bojí nasadit prý novou podlahu aby si nerozhodili skvěle fungující celek. A taky Austin bude závod se sprintovým závodem. Takže bude o to míň času na trati zhodnotit a vyladit vylepšení. No ale kdy jindy když pak je Mexiko které je zkreslující, a potom Brazilie což už je dost pozdě ..... 07
    Být na místě McL tak to nasadím na dvě káry a kostky budou vrženy - tento vývoj je taky důležitý pro 2025, proto musí vidět jestli jim vylepšení fungující, a to co nejdřív!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Budou to ještě velký nervy. 11 Mclaren s jedním (pouze) velkým upgrade válí extraligu. Mají toho v zasobě prý docela dost, ale kdo ví, třeba si to schovají na další rok, který očekávám od Mclarenu hodně ale hodně silný. Nevěřím že v budoucnu bude RB předvádět něco zázračného, jako doteď.. Kde jsou ukazuje Peréz. Možná ve špičce zůstanou, ale už nebudou vyčnívat, mám na mysli v budoucnu 2026 a dál...

    Takže Mclarenu nezbejvá než zas přiští rok nakládat Ferrari. To bude hlavní soupeř...11 03 ( doufám)

    2026 to bude zprvu o motorech a tam něco predikovat je těžké. Co lze predikovat určitě, je výborné šásko Aston Martin, tam je jen otázka kdy, myslím že hned to nebude, ale kdo ví a pak co přiveze Honda.
    Ferrari staví motor Wolff Zimmerman, takže průšvih jak tehdy by neměl nastat.
    Sice všichni tvrdí jak Mercedes ( motor) bude jinde, ale já myslím že to tak nebude, možná kapku v předu, rozhodně ne jak v roce 2014.

    Přiští rok se pár tymů úplně vykašle na vývoj tohoto monopostu, konkrétně Mercedes, ten je myslím jasnej. ten přepne už v lednu 2025 na rok 2026.

    Takže kdo bude mít na konci roku 2024 a na začátku roku 2025 výkonostní náskok, bude mít velkou šanci na titul.

    Rozhodně bude co řešit a na co koukat.11

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama