DISKUZE K ČLÁNKU Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise
Dominantní vítězství Landa Norrise v Singapuru ohromilo jezdce Maxe Verstappena i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. Čekali sice, že McLaren bude na městském okruhu rychlý, ale ne až tak.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
22:55 30.09.2024 88.103.92.XXXStejně by mě zajímalo co za tím stojí...Redbull byl v první fázi šampionátu dominantní...vzpomeňte si jak jsme tady psali že šampionát je rozhodnutý a že je to takto o ničem.
Dokonce jsme tipovali že Redbull úmyslně nejezdí úplně naplno a má ještě rezervu...
A pak jako mávnutím kouzelného proutku se vše začalo měnit...
A teď jezdí jinou ligu Norris...protože jak jinak nazvat jeho výkon v Singapuru.
Nemůžu si pomoct...ale mě to trochu připomíná rok 1994. S tím rozdílem že dneska je všechno sofistikovanější...a FIA to umí lépe "zabalit" aby nebylo okaté jak najednou Redbull přestane vyhrávat a šampionát se zdramatizuje.
Jistě, jen spekuluju...ale ruku na srdce...myslí si snad někdo že další rok dominance Redbullu byznysu F1 pomůže?
I proto jsem na závěr šampionátu dost zvědavej. Taky mi vrtá hlavou že McLaren asi logicky "nepochopitelně" nepodporuje Norrise v boji o titul na 100 %.
Koneckonců...když už jsem zmínil rok 1994...jak dlouho trvalo než vyšla pravda úplně napovrch? Přitom pro toho kdo myslí logicky vše dávalo smysl už tenkrát...
A máme tady případ Ferrari a jeho motory s nějakou fintou...která byla potrestána neofiko...aby Ferrari nepřišlo o svou tvář.
S postupem času se v zákulisí dějí stejné věci jako už dlouhá desetiletí...politikaří se, něco se zamete, něco naopak přikrášlí...jen se to teď děje víc koordinovaně aby diváci nehledali pokud možno nějaký podfuk a dohodu na pozadí.
Přiznám se ale že mi současný stav vyhovuje...nekoukám na nudná vítezství jednoho týmu...nečekám o kolik závodů před koncem bude uspíšena korunovace...vidím spoustu vítězů a dramatické závody s bitvami o vítězství...a nejen o poslední bodované pozice.-
Kaša
08:12 01.10.2024 82.142.123.XXXNo ty rozdíly ve výkonnosti jsou značně během této sezony, otázkou je co za tím je? Jedna konspirace je že RB zakázali nějaké to asymetrické brždění. Druhá stránky věci he že McL začal zase sezonu opožděně a až v Miami nasadil balík na 2024. A ten mu přinesl větší zisky než dokonce čekal. A taky Ferrari bylo silné ze začátku, ale pokazili si to nasazením špatné podlahy. no a o Mercedesu radši nehovořit, ti jsou jak na houpačce .... a pár vítězství jim spadlo po štěstí do klína (speciálně Rakousko). -
GRAHAM
12:32 01.10.2024 109.81.115.XXXTak něco napsal Kaša, ale já jsem četl, že hlavní problém nastal, když aero oddělení RB bez "doporučení " AN( byl prý proti) , se začalo snažit tlačit vzduch jinudy, viz změna bočnic do módu 0, viz Mercedes kdysik..udělali po pár závodech na začátku sezóny. Plně to rozhodilo vyvážení monopstu a postupně s upgrade další věci.
Hodně to tady tehdy opěvoval Elseňor, jak Honda zlepšila motory, výdrž, potřebu chlazení.... a výsledek vydíme. Honda jede na 5 motorů... u všech monopostů.-
juras
17:40 01.10.2024 88.103.92.XXXJá tedy detailně vývoj techniky nesleduju...myslím si že laik stejně nemůže tak složitý komplet jakým je monopost F1 posuzovat.
Jen mi přijde nelogický proč by Redbull měnil koncept auta který dominuje?
A když, tak jakej problém je vrátit se řešení ze začátku roku? Který ostatní válcovalo?
Co ale dává větší logiku je že máš technické řešení které ti dává jednoznačnou výhodu...a přijde se na to...je to v sedě zóně...zakážou ti to...a najednou tvůj koncept už tak nefunguje...a pak souhlasím...přijde snaha opět se zlepšit a jde se špatnou cestou...to o čem píšeš ty .
Mě se prostě tyhle zázračný obraty nezdají. A tím nechci tvrdit že snad McLaren neodvádí fantastickou práci...na něm je vidět jak se jim daří auto posouvat dál a dál.
Ztráta rychlosti Redbullu je divná...
-
-
-
-
-
GRAHAM
13:59 30.09.2024 109.81.115.XXXDěkuji. Jinak to je špatné pravidlo. To pak jet na 5 motorů, je výhoda. Vždycky za celý ročník se něco nepovede a startuje se z poslední pozice a to pak vyfasovat 5tý motor je vlastěn zadarmo. Pak lze rozložit více zátěž na motory a lez pak používat v průměru více vyšší výkon.-
-
GRAHAM
12:21 01.10.2024 109.81.115.XXXProsím tě , neřeš něco, o čem nic nevíš. Výhoda to prostě nějaká je, nebudu s tebou vést zbytečnou a marnou diskuzi.
Další věc je také to, že ne každý tým si tohle může dovolit a ne každý je ochotný to takhle udělat, protože chce ukázat spolehlivost a kvalitu svých motorů.
Ono tvrdit něco, mít pak pátý motor a používat i ty staré motory jo to fakt má logiku. Prostě ty staré jsou méně výkonné a používají se jen na tratích kde výkon není rozhodující, protože jsou opotřebované.
Jako dokonce i vím, že Honda jeden kompletní motor odpálila, takže chápu proč si vzala další, ale netvrď tady něco, co není pravda.
Honda to bohužel udělala u všech monopostů...že jede na 5 motorů.-
Mike17
14:58 01.10.2024 185.149.130.XXXNevím o tom vůbec nic. Moc děkuji, že jsi mi objevil Ameriku.
Ano, všechny týmy si nemůžou dovolit cokoliv. To nejspíš vysvětluje, že každý tým má jiný rozpočet a ne každý ho má až kam dovoluje strop.
Přesto má každý tým možnost nasadit pátý nebo šestý motor, jen musí nad limitem podstoupit penalizaci. Pokud se bavíme o špičkových týmech, mají klidně i na osmý nebo desátý motor. Jen se jim kvůli o málo vyššímu výkonu nechce startovat z konce pole. Prostě se to nevyplatí. Všechny to dělají tak, aby to dávalo smysl. Nic nebrání Mclarenu dát Landovi taky pátý motor. Jen se mu pak bude hůř najíždět potřebných 8 bodů z každého závodu, když jeden závod dojede za maxem jen proto, že bude startovat ze 6. řady. Ale klidně můžou, pokud budou mít pocit, že to má smysl. O tom to je.
A co přesně není pravda, co jsem psal?
-
-
-
-
-
-
Limbi
11:40 30.09.2024 213.192.8.XXXMyslím, že RedBull přijede do Austinu mnohem silnější. Času je teď dost a je vidět, že asi přišli na ten největší fuckup, který měli. Obecně jim Singapur nikdy moc neseděl, ale letos tam tak špatní nebyli. V Austinu se obávám, že budou s McLarenem +- na stejno. Teď by se hodilo, aby Oscar obíral o body taky ostatní a nejen Landa Resp. měl by začít dojíždět před Maxem, aby byla šance na titul. -
-
-
Kaša
11:16 30.09.2024 82.142.123.XXXNo tak uvidíme jak to bude RB fungovat, protože poslední dobou jim vylepšení na autě nefungovali tak dobře nebo vlastně i zhoršili situaci! Naopak u McL fungovali vylepšení skvěle a někdy i lépe než čekali. A to McL má nasadit v Austinu taky rozsáhlé vylepšení - ale oni se trochu bojí nasadit prý novou podlahu aby si nerozhodili skvěle fungující celek. A taky Austin bude závod se sprintovým závodem. Takže bude o to míň času na trati zhodnotit a vyladit vylepšení. No ale kdy jindy když pak je Mexiko které je zkreslující, a potom Brazilie což už je dost pozdě .....
Být na místě McL tak to nasadím na dvě káry a kostky budou vrženy - tento vývoj je taky důležitý pro 2025, proto musí vidět jestli jim vylepšení fungující, a to co nejdřív! -
GRAHAM
11:16 30.09.2024 109.81.115.XXXBudou to ještě velký nervy. Mclaren s jedním (pouze) velkým upgrade válí extraligu. Mají toho v zasobě prý docela dost, ale kdo ví, třeba si to schovají na další rok, který očekávám od Mclarenu hodně ale hodně silný. Nevěřím že v budoucnu bude RB předvádět něco zázračného, jako doteď.. Kde jsou ukazuje Peréz. Možná ve špičce zůstanou, ale už nebudou vyčnívat, mám na mysli v budoucnu 2026 a dál...
Takže Mclarenu nezbejvá než zas přiští rok nakládat Ferrari. To bude hlavní soupeř... ( doufám)
2026 to bude zprvu o motorech a tam něco predikovat je těžké. Co lze predikovat určitě, je výborné šásko Aston Martin, tam je jen otázka kdy, myslím že hned to nebude, ale kdo ví a pak co přiveze Honda.
Ferrari staví motor Wolff Zimmerman, takže průšvih jak tehdy by neměl nastat.
Sice všichni tvrdí jak Mercedes ( motor) bude jinde, ale já myslím že to tak nebude, možná kapku v předu, rozhodně ne jak v roce 2014.
Přiští rok se pár tymů úplně vykašle na vývoj tohoto monopostu, konkrétně Mercedes, ten je myslím jasnej. ten přepne už v lednu 2025 na rok 2026.
Takže kdo bude mít na konci roku 2024 a na začátku roku 2025 výkonostní náskok, bude mít velkou šanci na titul.
Rozhodně bude co řešit a na co koukat.
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek