DISKUZE K ČLÁNKU "Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje situaci uvnitř týmu. Geniální konstruktér Adrian Newey už není plně zapojen do procesu vývoje letošního monopostu RB20, poprvé po dlouhých letech si tak musí pomoci z výpadkem formy bez něj.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
10:39 02.09.2024 109.81.115.XXXVzhledem k tomu, že je finanční strop, v lednu se začíná navrhovat zcela novej monopost , má RB skoro neřešitelný problém. Je otázka zda to vůbec půjde zvládnout. Do roku 2025 se mělo nastupovat s funkčním autem a jen to dolaďovat. A to tady teda nevypadá...mají velký problém. -
RoBertino
10:13 02.09.2024 185.63.97.XXXTohle je vždy strašlivá chyba v jakémkoli druhu sportu - fixujeme se na jednu osobu a když se s ní něco stane (chce odejít, rozloučí se s kariérou nebo nedej přírodo něco horšího), najednou není náhrada. Kolikrát by i byla, ale psychologické vědomí, že tam Mistr není, dokáže padnout na ostatní. Určitě si pamatujete éru ve fotbalu, kdy se říkalo - nehraje Rosický, nemůžeme vyhrát. Což bylo jednak dehonestující vůči těm jedenácti lidem na trávníku, jednak to vypovídalo o špatné přípravě, protože v takovém případě musí existovat někdo, kdo převezme roli. Chápu, že si Red Bull v poslední době lebedil, že Adrian za něj všechno vyřeší, ale bylo to krajně krátkozraké a už měl důkladně pracovat na nástupcích. Opakuji nástupcích, to není totéž jako náhradě. Osobně si myslím, že z té krize hoši z Milton Keynes nějak vyplují, na to jsou dost velcí profesionálové, otázkou je jenom kdy a jak.-
Fanda.LH
12:15 02.09.2024 85.193.32.XXXObecně platí, že lídr se nahrazuje těžko... Zpravidla chce absolutní moc a extrémní plat... Těžko vedle něj najdeš prostor pro výchovu nástupce... Když nebude sám v té roli, nebude dělat sám ty rozhodnutí, tak se to prostě nenaučí....
RB bude muset najít náhradu z jiného týmu a ta se bude v RB pár let rozkoukávat, než bude doručovat výsledky...-
RoBertino
13:03 02.09.2024 185.63.97.XXXPsal se rok 1986 a v týmu Beatrice-Haas naprostý novic jménem Adrian Newey dostal příležitost kompletně navrhnout nové šasi. Takže to evidentně možné je. Je škoda, že kvůli penězům nakonec tým z F1 odešel, nicméně jak ukázaly roky, Newey potenciál měl. Pokud si tým průběžně nástupce nebude vychovávat, pak musí počítat s tím, že se jednou dostane do těžké krize a třeba už z ní nenajde východisko. I to je otázka dokonalé manažerské práce. Jenže jak jsme uvedli na začátku srpna, od Red Bullu odešel i Jonathan Wheatley...
Náhrada z jiného týmu - otázka je kdo. Že by někdo pustil špičkového designéra ke konkurenci? To opravdu těžko. Pokud by se měl pár let rozkoukávat, tak dává větší smysl sáhnout do vlastních řad po někom, kdo s týmem už pracuje a má k němu tudíž podstatně blíž než naprosto "cizí" člověk. Každopádně každá éra má svůj začátek a konec, třebaže se mnohdy zdá, že bude trvat navždy. Ale ne nadarmo se říká: Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně...-
jumpman
18:10 02.09.2024 95.80.230.XXXJá myslím, že ten problém je spíš způsob práce, než jedna osoba. Jestli jsem pochopil dobře roli Neweyho, tak on je spíš supervizor, který dává zbytku týmu směr a požadavky na výsledky vývoje. V ostatních týmech je to v současné době spíš záležitostí týmu konstruktérů, kteří vedou diskusi. Tady byl právě red bull s meweyem velice efektivní, ale s jeho výpadkem jim upadl ten leader, který ukazuje směr a pokus se podíváme do minulosti, tak když newey opustil williams, tak se na ně ještě v té sezoně docvaklo ferrari a další sezonu byl williams již tým středu pole, když newey opustil mcl, tak ten šel také od desíti k pěti. Náhrada takové osobnosti není jednoduchá, zvlášť když si tým zvykne na relativní "neomylnost" takového leadera...
A o to víc by mě zajímalo, u koho nakonec zakotví...-
-
jumpman
17:16 03.09.2024 95.80.230.XXXmáš to nějaký domotaný. Od mcl k brawnu nešel nikdo a už vůbec ne v roce 2006. V roce 2006 přetáhl mateschitz neweyho od mcl k red bullu. Branw odešel po sezoně 2006 od ferrari k Hondě a přetáhl si téměř celé oddělení, u ferrari zůstali v podstatě pouze italové. A když Honda ukončila svoje účinkování v F1, tak brawn tým odkoupil... ale s neweyem tento příběh nemá nic společného...-
-
-
GRAHAM
18:52 03.09.2024 109.81.115.XXXPokud nerozumíš větě :
U Mclarenu nebyl AN zas takovej průšvih, průšvih byl odchod Mercedesu a dalších lidí k nim....když zakoupili Brawn.
Ve větě není nic o tom, že by někdo šel k Brawnu. Takže neumíš číst a chápat psaný text. Takže já vůbec nevím na co reaguješ a o čem píšeš.
-
-
-
-
-
Fanda.LH
13:29 03.09.2024 85.193.32.XXXTohle je úsměvný komentář v kontextu toho, že je to ten Newey z článku, který je v té F1 více jak 40 let a za tu dobu měl jen pár rovnocenných konkurentů... Žádný z nich nevydržel tak dlouho...
Takže to tvé evidentně možné je = zázrak... Ano, je možné, že se stane zázrak, ale obvykle se to neděje...-
RoBertino
17:10 03.09.2024 185.63.97.XXXPředevším od Neweyova působení u Beatrice uteklo 38 let, ale to jen na okraj, z matematiky jsem úspěšně propadal, tak jsem to mohl spočítat špatně. Dále je pravda, že taková doba je skutečně výjimečná a opravdu nikdo tak dlouho nevydržel, jenže taky nevidíme pod pokličku a dost pochybuji, že Adrian dělá vše sám a nikoho nepustí ani na oka mrk. Bohužel někteří konstruktéři strávili počátek kariéry jako asistenti a proto měli kratší funkční období, ale na jména jako Mauro Forghieri, Harvey Postlethwaite, Robin Herd, Frank Dernie, Gustav Brunner, Maurice Philippe, Ralph Bellamy, John Barnard, Derek Gardner a spoustu dalších bychom zapomínat neměli (a to nemluvím o těch méně úspěšných, jako namátkou George Ryton, Christian Vanderpleyn, Eugenio Scalabroni - jak ostatně uvádím v knížkách o neúspěšných konstrukcích F1). Také oni psali historii F1 a své místo si v ní zaslouží.
-
-
-
-
-
airwar1939
15:14 02.09.2024 176.74.150.XXXAno, dost pravděpodobně sledujeme konec jedné éry autosportu. -
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek