DISKUZE K ČLÁNKU "Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje situaci uvnitř týmu. Geniální konstruktér Adrian Newey už není plně zapojen do procesu vývoje letošního monopostu RB20, poprvé po dlouhých letech si tak musí pomoci z výpadkem formy bez něj.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.09.2024 00:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 02.09.2024 10:13
Tohle je vždy strašlivá chyba v jakémkoli druhu… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 02.09.2024 10:39
Vzhledem k tomu, že je finanční strop, v lednu se… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 02.09.2024 15:50
Bezesporu, jako v roce 1952, 1966, 1976, 1983,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Vzhledem k tomu, že je finanční strop, v lednu se začíná navrhovat zcela novej monopost , má RB skoro neřešitelný problém. Je otázka zda to vůbec půjde zvládnout. Do roku 2025 se mělo nastupovat s funkčním autem a jen to dolaďovat. A to tady teda nevypadá...mají velký problém.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    RoBertino

    185.63.97.XXX
    Tohle je vždy strašlivá chyba v jakémkoli druhu sportu - fixujeme se na jednu osobu a když se s ní něco stane (chce odejít, rozloučí se s kariérou nebo nedej přírodo něco horšího), najednou není náhrada. Kolikrát by i byla, ale psychologické vědomí, že tam Mistr není, dokáže padnout na ostatní. Určitě si pamatujete éru ve fotbalu, kdy se říkalo - nehraje Rosický, nemůžeme vyhrát. Což bylo jednak dehonestující vůči těm jedenácti lidem na trávníku, jednak to vypovídalo o špatné přípravě, protože v takovém případě musí existovat někdo, kdo převezme roli. Chápu, že si Red Bull v poslední době lebedil, že Adrian za něj všechno vyřeší, ale bylo to krajně krátkozraké a už měl důkladně pracovat na nástupcích. Opakuji nástupcích, to není totéž jako náhradě. Osobně si myslím, že z té krize hoši z Milton Keynes nějak vyplují, na to jsou dost velcí profesionálové, otázkou je jenom kdy a jak.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Obecně platí, že lídr se nahrazuje těžko... Zpravidla chce absolutní moc a extrémní plat... Těžko vedle něj najdeš prostor pro výchovu nástupce... Když nebude sám v té roli, nebude dělat sám ty rozhodnutí, tak se to prostě nenaučí....

      RB bude muset najít náhradu z jiného týmu a ta se bude v RB pár let rozkoukávat, než bude doručovat výsledky...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Psal se rok 1986 a v týmu Beatrice-Haas naprostý novic jménem Adrian Newey dostal příležitost kompletně navrhnout nové šasi. Takže to evidentně možné je. Je škoda, že kvůli penězům nakonec tým z F1 odešel, nicméně jak ukázaly roky, Newey potenciál měl. Pokud si tým průběžně nástupce nebude vychovávat, pak musí počítat s tím, že se jednou dostane do těžké krize a třeba už z ní nenajde východisko. I to je otázka dokonalé manažerské práce. Jenže jak jsme uvedli na začátku srpna, od Red Bullu odešel i Jonathan Wheatley...
        Náhrada z jiného týmu - otázka je kdo. Že by někdo pustil špičkového designéra ke konkurenci? To opravdu těžko. Pokud by se měl pár let rozkoukávat, tak dává větší smysl sáhnout do vlastních řad po někom, kdo s týmem už pracuje a má k němu tudíž podstatně blíž než naprosto "cizí" člověk. Každopádně každá éra má svůj začátek a konec, třebaže se mnohdy zdá, že bude trvat navždy. Ale ne nadarmo se říká: Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně... 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          Já myslím, že ten problém je spíš způsob práce, než jedna osoba. Jestli jsem pochopil dobře roli Neweyho, tak on je spíš supervizor, který dává zbytku týmu směr a požadavky na výsledky vývoje. V ostatních týmech je to v současné době spíš záležitostí týmu konstruktérů, kteří vedou diskusi. Tady byl právě red bull s meweyem velice efektivní, ale s jeho výpadkem jim upadl ten leader, který ukazuje směr a pokus se podíváme do minulosti, tak když newey opustil williams, tak se na ně ještě v té sezoně docvaklo ferrari a další sezonu byl williams již tým středu pole, když newey opustil mcl, tak ten šel také od desíti k pěti. Náhrada takové osobnosti není jednoduchá, zvlášť když si tým zvykne na relativní "neomylnost" takového leadera...
          A o to víc by mě zajímalo, u koho nakonec zakotví...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Tak na AN je zvědavej každej a teď se mění pravidla, může to bejt žolík.

            U Mclarenu nebyl AN zas takovej průšvih, průšvih byl odchod Mercedesu a dalších lidí k nim....když zakoupili Brawn.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.193.32.XXX
              Průšvih to byl, 2006 se propadli, ale 2007 to nějak dokázali otočit... Taky ale byli diskvalifikováni z PK za špionáž u Ferrari... A se změnou pravidel přišla éra RB...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              máš to nějaký domotaný. Od mcl k brawnu nešel nikdo a už vůbec ne v roce 2006. V roce 2006 přetáhl mateschitz neweyho od mcl k red bullu. Branw odešel po sezoně 2006 od ferrari k Hondě a přetáhl si téměř celé oddělení, u ferrari zůstali v podstatě pouze italové. A když Honda ukončila svoje účinkování v F1, tak brawn tým odkoupil... ale s neweyem tento příběh nemá nic společného...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                Nemám to domotaný.... po odchodu AN z Mclarenu výsledky pořád nějaké byli.

                Problém nastal s odchodem Mercedesu ( koupili to od Brawna) .....a tam z Mclarenu lidi postupně odešli.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  tak jak si to původně popsal, tak si to domotané měl. Každopádně mcl nebyl nic moc ani s neweyem a rok 2007 a 2008 těžil z dat nelegálně získaných od ferrari, takže úplně nevím o jakých výsledcích tu mluvíš...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    109.81.115.XXX
                    Pokud nerozumíš větě :

                    U Mclarenu nebyl AN zas takovej průšvih, průšvih byl odchod Mercedesu a dalších lidí k nim....když zakoupili Brawn.

                    Ve větě není nic o tom, že by někdo šel k Brawnu. Takže neumíš číst a chápat psaný text. Takže já vůbec nevím na co reaguješ a o čem píšeš.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.193.32.XXX
          Tohle je úsměvný komentář v kontextu toho, že je to ten Newey z článku, který je v té F1 více jak 40 let a za tu dobu měl jen pár rovnocenných konkurentů... Žádný z nich nevydržel tak dlouho...

          Takže to tvé evidentně možné je = zázrak... Ano, je možné, že se stane zázrak, ale obvykle se to neděje...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Především od Neweyova působení u Beatrice uteklo 38 let, ale to jen na okraj, z matematiky jsem úspěšně propadal, tak jsem to mohl spočítat špatně. Dále je pravda, že taková doba je skutečně výjimečná a opravdu nikdo tak dlouho nevydržel, jenže taky nevidíme pod pokličku a dost pochybuji, že Adrian dělá vše sám a nikoho nepustí ani na oka mrk. Bohužel někteří konstruktéři strávili počátek kariéry jako asistenti a proto měli kratší funkční období, ale na jména jako Mauro Forghieri, Harvey Postlethwaite, Robin Herd, Frank Dernie, Gustav Brunner, Maurice Philippe, Ralph Bellamy, John Barnard, Derek Gardner a spoustu dalších bychom zapomínat neměli (a to nemluvím o těch méně úspěšných, jako namátkou George Ryton, Christian Vanderpleyn, Eugenio Scalabroni - jak ostatně uvádím v knížkách o neúspěšných konstrukcích F1). Také oni psali historii F1 a své místo si v ní zaslouží.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mac_

      Mac_

      89.176.85.XXX
      Myslím, že za rohem číhá pro Red Bull větší problém, a to jejich motor 2026...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        Ano, dost pravděpodobně sledujeme konec jedné éry autosportu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Bezesporu, jako v roce 1952, 1966, 1976, 1983, 1989, 2000, 2006, 2007 a 2014 (beru jen ty zásadní změny týkající se pohonných jednotek nebo konstrukce vozů).

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.103.166.XXX
            jeste 2021, konec nadlvady Mercedesu, ikdyz v tom 2021 to byla spise politika, nez ze by se rozhodlo ferove na trati.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      78.80.17.XXX
      O to větší škoda, že si Češi nedokázali vychovat rovnocenného nástupce Mistra. Teď by jej mohli RB poskytnout a rázem bychom byli opět světoví 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Tome, neklesej na mysli, pošťouráme se v rodokmenech a on se tam nějaký ten Čech určitě vyloupne. Světoví už jsme v tom, že se asi nejčastěji chováme jako brouk Pytlík, všude jsme byli, všechno známe, všechno umíme. 12 12 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama