DISKUZE K ČLÁNKU Liberty Media musí čelit vyšetřování na americké půdě
Už několik let tvoří startovní pole deset týmů. Ty tam jsou bohatýrské doby, kdy jich byl dvojnásobek a o obvyklých 26 míst na startu usilovalo 40 pilotů. A zdá se, že vlastník Liberty Media má jediný zájem, aby poměr deset týmů / dvacet pilotů zůstal nejspíš navždy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Liberty Media musí čelit vyšetřování na americké půdě
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Hwrychlik H.
18:17 10.08.2024 109.81.126.XXXPodle mě jsou to magoři a je tam nějaký jiný zájem nebo nějaké jiné další okolnosti. Roku se snaží o zpopularizování F1 v USA a když tam chce vstoupit v podstatě americký tým tak ho odmítnou? Tady něco smrdí.-
RoBertino
18:59 10.08.2024 185.63.97.XXXMně spíš není jasné, že u FIA po technické stránce Andretti Global prošel a LM ho odmázli s neurčitým odůvodněním, že by nebyli konkurenceschopní. Neuvedli, že to je kvůli nedostatku toho či onoho, že nemají dostatek financí, prostě jako Asmodeus věděli, že nebudou dobří. Souhlasím, že tady jsou nějaké vedlejší tlaky, protože Andretti rozhodně není nějaký plašan nebo nýmand... Také naprosto souhlasím s tím, že se rozumu vymyká zablokování jejich snah v kontextu ve snaze masivně prosadit F1 na americký kontinent.-
SergioPÉREZ
20:49 10.08.2024 178.72.195.XXXDnes už ani nedokáži posoudit jestli je lepší mít 20 nebo 22 pilotů na startu. Dříve se více bouralo a bylo více poruch na vozech. Nebyly VSC , ani ty výjezdy SC nebyly tak otravné jak dnes. Dnešní DRS vláčky, pentle, hlavně u limitu tratě, tlačenice v boxech a co nejrychlejší přezutí pneu, nebo Red Flag je taky kapitola pro sebe. Tak se mi zdá, že těch 20 vozů je tak akorát. Celkem je to i dobře rozdělené na 4 TOP týmy, na první a druhou desítku startovního pole a každý dle výkonnosti má oč bojovat. Nevýhoda je zase pro některé jezdce pod kterýma se houpe závodní sedačka a nebo ji ztratily. Více Týmu, větší šance do nich zase naskočit viz. teď Mick Schumacher a samozřejmě nadějní nováčci. Jako skalní Fanda Jacquese Villeneuvea jsem si to "naskakování" užil až až , hlavně těžce jsem nesl a prožíval, když mu na poslední chvíli zakázali startovat s neschváleným týmem Stefan GP.F1 a potom ještě nedovolili jeho projekt a tak závodit za Durango-Villeneuve. Takže nic nového pod sluncem a historie se opakuje-
RoBertino
23:54 10.08.2024 185.63.97.XXXNa jednu stranu je pravda, že je F1 přehlednější, na druhou tu ale chybí ono skutečné soupeření - týmy mají svou jistotu a navíc bodový přísun je podstatně lehčí - pokud bychom brali v úvahu původní bodovanou šestku, vše by vypadalo docela jinak. Alibistická snaha přinést týmům body je v podstatě zbytečná a působí jen prznění statistik - což dnes málokoho zajímá. Snaha se devalvuje a dospět k úspěchu je podstatně lehčí: menší počet startujících a vyšší množství bodovaných míst.
Mimochodem - co se týče nenaplněných týmů, těch bylo v posledním čtvrtstoletí mnohem víc: ART GP, AMT/Asiatech, Cypher Group, Diniz GP Team, Direxiv F1, Epsilon Euskadi, Phoenix GP Team, Prodrive F1, US F1... A to je jen pětina podobných případů, jak je uvedeno v knize Formule 1: Ztracené naděje.-
Jan.
01:26 11.08.2024 85.162.24.XXXTohle mě u tebe pořád nepřestává udivovat, proč jsi takový odpůrce více bodovaných míst?
Částečně chápu, že se ti nelíbí snadnější získání nějakého bodu, no ale to je irelevantní, vždy potřebuješ získat co nejvíce bodů a ty, kteří body nemají, je potřeba pak stejně seřadit podle jiného parametru.
Naopak by dávalo smysl, aby bylo bodovaných ještě více jezdců, tím by vše bylo přehlednější, dojíždění i na dalších místech by bylo jasně ohodnoceno a zároveň by bylo o co soupeřit i v hloubi pole. Větší motivace, smysl dojíždění a závodění na nižších pozicích.
Říkáš že jde o prznění statistik, ale přece to neznamená, že první bodový systém, který se vytvořil, byl nejlepší a univerzální na jakoukoliv dobu a nikdy to nesmí být jinak. V té době byla na špičce častěji překvapení, častější právě poruchy a podobně. Vždyť kdyby v dnešní době bylo bodovaných prvních 6, tak se tam točí pořád ti samí a nic víc. Ostatní by se prostě stejně museli seřadit podle počtu dosažených 7., 8. atd. míst. Jen by to bylo nepřehlednější a dávalo menší smysl.
Naopak by se měl pokusit vytvořit nějaký univerzálně aplikovatelný bodový systém, který bude dávat co největší smysl a ten pak aplikovat i zpětně právě pro porovnání statistik a hodnocení jezdců napříč časem. Ale pozor, on se také měnil počet velkých cen za sezonu, proto by ten nový bodový systém musel být komplexní a zohledňovat pro každý čas i počet závodů, tudíž nějaké koeficienty pro jednotlivé sezony.
Vidíš, takže i kdyby bylo bodovaných 6 jezdců od počátků F1 na věky, tak statistiky budou zprzněny, bude dojem, že se dá něco porovnávat, ale nebude tomu tak. Současní jezdci mají mnohem snazší sbírání bodů ne jen kvůli bodovému systému, s tím se počítá a je to hned vidět, ale právě i díky počtu velkých cen za sezonu, to hrálo roli vždy.
Takže jak jsem už napsal, jediné řešení je nějaký opravdu speciální propracovaný bodový systém aplikovaný na celou historii F1, zohledňující okolnosti, jedině pak by historické statistiky dávaly nějaký smysl.-
RoBertino
12:41 11.08.2024 185.63.97.XXXPředevším nemohu být odpůrce něčeho, co už existuje. Ostatně krátce po zavedení systému deseti bodovaných míst jsem navrhoval, ať se boduje kompletně celé startovní pole. Bylo by to spravedlivé? Zcela určitě, protože pak bychom měli reálné ohodnocení. Zůstává otázka, zda dávat body i těm, co odpadli (samozřejmě v jaké fázi závodu), i to by se určitě vyřešilo. Jen se nemohu zbavit pocitu, že bychom pak viděli mnohem víc spekulací a méně závodění. Proč se prát o bod dva navíc, když budou tak jako tak. Zrovna tak se může zdát nespravedlivé, že máme jen tři stupně vítězů, proč jich neudělat pět? Pravda, nepopulární bramborová medaile by se posunula ze čtvrtého na šesté místo, ale zase by někteří piloti, ne vlastní vinou ochuzení o tento čestný rituál, měli konečně pocit zadostiučinění.
Jen pro Vaší informaci - převedl jsem si všechny předešlé ročníky na systém deseti bodovaných míst. Hunt by nebyl mistrem světa a změn by bylo víc než dost - namátkou mě napadá rok 1961, kdy by se titul neměnil, ale další pořadí by se přeházelo. Jistě lze namítnout, že podobným způsobem lze devalvovat a rozporovat vše - jenže zrovna tak si musíme uvědomit, že univerzálně aplikovatelný systém prostě neexistuje a ani nemůže. Jak zohlednit sezóny s určitým počtem započítaných výsledků nebo úvodní ročníky, kdy si piloti mohli střídat vozy? Koeficienty jsem zkoušel mnohokrát, ale ani ty nemohou zohlednit mnoho aspektů. Nový bodovací systém vyřadil ze statistik mnoho velmi dobrých pilotů, kteří se často umisťovali mimo bodovanou šestku, takže na mistra Evropy F2 Hentona nebo poměrně solidně jezdícího Raula Boesela může takový Logan Sargeant dělat ramena, protože on bod má a oni oficiálně ne, i když výsledkově ho klidně zadupají do země (jak jsem ostatně psal, i další Američané). Jediné řešení by byla metoda záporných bodů, přidělovaná podle výsledků - bod za první, dva za druhé, tři za třetí a tak dále. Za odpadnutí maximální počet rovnající se počtu startujících. To by ještě tak nějak dávalo smysl. Musíte si totiž uvědomit, že lidé jsou dnes líní a porovnávají mnoho věcí většinou podle statistik a už je nenapadne si konkrétní případy vyhledat.-
jumpman
13:22 11.08.2024 95.80.230.XXXhlavním problémem je to, že je silně postihována nespolehlivost monopostů. V dobách, kdy se vyplatilo postavit auto na mezi možností (jak prohlásil jistý colin, správně postavené závodní auti se má rozsypat po projetí cílem) se k bodům dostali i jezdci a týmy, které neměli reálnou výkonnost dostat se do popředí. V současné době, pokud vůz selže, je tým i jezdec penalizován v další velké ceně a pokud závada vede k odstoupení v závodu, tak je penalizován defacto dvakrát. Týmy si uvědomují, že je třeba soustředění na spolehlivost a tím pádem se ze závodů F1 vytratil ten prvek napětí, zda vydrží technika... No a proto je snaha aby bodovalo víc vozů. Bez nespolehlivosti špičky, nemá reálnou šanci plebs na body, pokud se nebodují i pozice za špičkou...-
RoBertino
14:42 11.08.2024 185.63.97.XXXJinými slovy se spoléhá, že tam nějaký plašan vletí a pročistí pole jako druhdy v Maďarsku (2021). V polovině 80. let jsme měli economy run, kdy se nemohlo závodit kvůli obavám z nedostatku paliva (1984), teď se staví auta spolehlivá a najednou zjišťujeme, že pokud někdo ze silné pětky a letos Aston Martin neselžou, stejně si "druhá garnitura" příliš neškrtne. Sem tam se povede něco překvapivého, ale aby se mlelo pořadí mezi patnácti vozy s reálnou šancí usilovat o bodovanou šestku, to už je vlastně retroracing. Víte, někdy si říkám, jak je vlastně dobře, že jsem už takový dědek - aspoň pamatuju skutečnou a ryzí F1, se všemi nedostatky, kraválem, dopředu neodhadnutelnými výsledky a skutečným bojem o pozice. Pravda, také tu byly záporné elementy: tragické nehody či zranění, jenže si pořád říkám - chceme závody nebo sterilní kroužení po tratích? Jacques Laffite, jenž se jen zázrakem nezmrzačil, nikdy nelitoval, že mohl riskovat, protože pak si připadal jako závodník a ne řidič.-
jumpman
17:22 12.08.2024 95.80.230.XXXjak řikáš. Za mě asi trošku nehumání názor, ale současná bezpečnost F1 škodí a v podstatě pokud jezdci nemají pocit nebezpečí, tak se těžko oddělí zrno od plev a současně mizí takový ten gentlemanský přístup k závodění, kdy si jezdci nechávali místo ne kvůli nějakým pravidlům, ale proto, že toho druhého nechtěli zmrzačit či zabít... -
-
-
-
Jan.
22:07 12.08.2024 85.162.24.XXXPokusím se tedy nějak postupně reagovat.
Můžete být odpůrce něčeho, co už existuje, prostě chcete změnu, návrat, či jen deklarujete, že se Vám současný stav nezamlouvá a kvitujete stav předchozí. A dále ''více bodovaných míst'' může být vztaženo ke stavu minulému, i stavu současnému.
Proč se prát o bod, dva navíc, když budou tak jako tak? Protože získá bod nebo dva navíc. Proč se prát o 12. místo, když bod nebude tak jako tak?
Tři stupně vítězů jsou tři stupně vítězů, tam se o změně nebavíme a ani by nedávalo smysl něco měnit. Spekulujeme, co s bodovým systémem.
A jak jste to zkoušel s těmi koeficienty? To by přece smysl dávat mohlo, jistě by to mělo větší vypovídající hodnotu, než nyní.
Případ Sargeant no dobře, to je co jsem psal, že jedině aplikovat nový komplexní bodový systém i zpětně.
Záporné body zajímavý nápad, to by vlastně mohlo použitelně fungovat
-
-
-
Jan.
01:30 11.08.2024 85.162.24.XXXJinak samozřejmě souhlasím s tím, aby se otevřely registrace pro nové týmy, byla stanovena pravidla za jakých tým bude přijat a naplnilo se třeba 2-4 míst, nebo i více a pak by mohlo být pravidlo, že posledních x jezdců z kvalifikace zkrátka do závodu nenastoupí.-
RoBertino
12:46 11.08.2024 185.63.97.XXXJinými slovy co fungovalo dost dlouho. Bohužel Váš optimismus nesdílím. Pokud se dnes někdo do F1 bude chtít dostat, tak aby byl vidět a ne jako na sklonku 80. let odjel předkvalifikaci a mazal domů. Navíc - pravidla určitě stanovena jsou, jen znovu opakuji, že nechápu, kde je problém, když FIA žádost schválí po technické stránce a LM ji zablokuje, protože ve střednědobém výhledu by tým nebyl přínosem. Já v tom zjevně vidím nějaký úmysl a nebo prostě jednoduchý důvod - LM se nechce starat o víc týmů, vyplácet větší náklady na cestování. Prize money to neohrozí, ty by se dělily - a to zase zatlučou týmy. Jenže ono není nikde řečeno, že ta desítka vydrží věčně. Aby F1 nakonec nedopadla jako WRC.-
Jan.
22:16 12.08.2024 85.162.24.XXXTo znamená, že v dnešní době jsou ta pravidla pro vstup netransparentní a hrají se hry v pozadí a pak vlastně nejde o daná pravidla, ale spíše jak se kdo domluví. Ve smyslu, že se hraje na protekcionismus a když se jim někdo nelíbí, tak jej mezi sebe nepustí.
Jak dopadlo WRC vlastně ani nevím.. no je tam více kategorií a v té top je jen pár výrobců. V průběhu času se to různě měnilo no.
Ono vlastně v současnosti v top ''kategorii F1'' máme 6-8 aut že.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek