DISKUZE K ČLÁNKU "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 09.12.2023 11:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 5 lidé) 28.11.2023 17:05
Alonso mluví o formátu kvaldy, který byl v F1 v… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 28.11.2023 17:08
Jednokolovou kvaldu jsem miloval a hlasoval bych… »
» Loqenc (Hlasovali 3 lidé) 28.11.2023 10:10
To vypadá, jako by ho už závodění přestávalo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Jo, delší čas by byl třeba fajn. Ale když nemají na čem jezdit, tak zase budou jen stát v boxech a čekat na nejlepší podmínky na tratí.
        Ten jednokolový formát dobře pamatuji. Neskutečně jsem se u něj nudil... A nechci domýšlet, jak by se v něm řešily traťové limity. To by asi byla slušná bramboračka.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          No a jsem u toho že nakonec nejlepší byl ten úplně starej formát...prostě hodinová kvalifikace a kdo zajede nejlepší kolo je na PP.

          Já jsem se u jednokolové kvalifikace tedy nenudil...nejdřív jsem si klepal na čelo co to vymysleli za hovadinu...ale pak jsem tomu přišel na chuť. Kvalifikace přece není o závodění...ale o jednom jediném rychlém kole...a co lepšího je než aby měl pilot závodní trať jen pro sebe? Kromě toho jsem mohl každýho sledovat...každej měl stejnej prostor v televizi (pro Grahama - i na trati si diváci můžou vychutnat jízdu každého pilota samostatně 04).

          Limity tratě jsou bramboračka sama o sobě...jestliže vyjedu mino trať a jsem rychlejší...není to moje chyba...je to chyba tratě...hlídání nějakejch čar je blbost na entou...jestli nechtějí aby auta vyjížděla mimo trať a paradoxně byla rychlejší než na závodní trati...mají možnosti jak to zajistit...ne že ne, jen se musí chtít.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            93.99.211.XXX
            jasně, proč ne. klidně ať to je jako dřív, kdy se počítal nejlepší čas ze všech tréninků. tam by sice byl dneska problém s parcfermé, ale klidně bych tuhle věc oželel a ať si na závod nastaví auta klidně tak, jak se jim bude po kvaldě hodit.
            s těmi limity zcela a naprosto souhlasím. jen si nejsem jistý, zda to současné vedení vidí stejně. přitom to je opravdu tak jednoduché... 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    GRAHAM reakce na to, že lidi v kvalifikaci fandí svým jezdcům atd.

    Můj problém se současným formátem je, že primárně se jede o postup... Pořadí je primární až v Q3... Já fandím LH, ten se v drtivé většině případů do Q3 dostane, takže Q1, Q2 je jen formalita... Ale řekněme, že někdy to neklapne... V tu chvíli to nevnímám tak, že skončil např. 12. pro mě je neúspěch, že nepostoupil...

    Když to otočím, abych to lépe vysvětlil... Řekněme, že LH vyhraje Q1, je to úspěch ? Je to jedno... Protože se stejně jede jen o postup... Řekněme, že vyhraje Q2, je to úspěch ? Je to zrovna tak jedno, protože se jede jen o postup... Nakonec postup do Q3 bereme jako formalitu... Teď si řekněme na rovinu, jak se jezdí kvalifikace v současné době... Jezdí se zpravidla 2 pokusy... První pomalejší na jistotu... Druhý rychlejší rozhodující... Kdy probíhá druhý pokus ? Cca 3min před koncem... Takže vysmívat se tomu, že když sleduji jen poslední 3 min, že do toho nemám co kecat... Já to beru tak, že při současném formátu a současném přístupu sleduji to zajímavé, zbytek je převážně vata...

    Zpátky na začátek. Řekněme, že LH nepostoupí z Q1 nebo Q2... Tak je to prostě neúspěch... Vůbec nevnímám rozdíl mezi tím jestli skončil 16. nebo 12. Protože pozornost je zaměřena na postup...

    Tady by mě zajímalo, jestli třeba někdo fandí nějakému pilotovi typu Albon, který zřídka kdy nakoukne do Q3, a prožívá s ním boje o pozice v Q2... Podle mě ta pozornost je tak mimo boj o pozice v Q1, Q2, že to prostě moc prožívat nejde... Je to asi jako, když někdo prožívá hlavičkové souboje uprostřed hřiště ve fotbale... Určitě pokud jsi zapálený fanoušek, tak to asi dokážeš docenit, ale jsi tak trochu osamocený kůl v plotě...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    85.160.68.XXX
    Jednokolovou kvaldu jsem miloval a hlasoval bych pro ni všemi deseti. Ale to už se nikdy nevrátí, zvlášť pro současné majitele F1 je v tom zkrátka málo drama.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    37.188.190.XXX
    Já bych kopíroval formát MotoGp... Na základě tréninku udělat předvýběr pro kvalifikaci....Kvalifikace na 2 častí... Horší půlka si to rozdá mezi sebou, nejlepší 2 postupují do lepší půlky, která si to rozdá o PP.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    No nevím no, kouká na sebe, logicky. Takhle je to napinavé a pro diváka ok. Na trati za mne jedno auto fakt nenenene.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Já většinou sleduji kvalifikaci ze záznamu a první dvě části jen proklikám. Pozorně sleduji poslední cca 3min... Za mě tohle, při takhle jasně rozděleném poli není příliš atraktivní...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        85.71.3.XXX
        Takže jsi dopředu věděl, že se Sainz nedostane z Q1. A minule Lando. 12

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Může to tak být... Tak já fandím LH, takže pokud postupuje do Q3, tak to proklikám do Q3, nezajímá mě s jakými časy postupuje... Samozřejmě, že v dobách, kdy se bojovalo o titul např. s Vettelem, tak to bylo něco jiného...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Loqenc

            Loqenc

            85.71.3.XXX
            Ale tam ti jiný formát stejně nepomůže, prostě si to přeskočíš až na LH, když tě ti pomalejší stejně nezajímají.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Záleží jaký by ten formát byl... Kdyby to bylo jako v MotoGP... Tak by byly pouze 2 části...

              Z tréninků by vzešlo nejlepších 8, kteří by postoupili automaticky do druhé části. Zbylých 12 pilotů by se utkalo mezi sebou a o 2 postupová místa => Mnohem větší tlak než dnes, kdy pokaždé postupuje dál většina pilotů... Odpadá takové to stačí být 6., 10. atd. Musíš vyhrát, max být druhý... Tréninky by rovněž získaly na důležitosti...

              Formáty by mohly být různé jiné... Kdyby byla hodina trénink a nakonci se to seřadilo podle nejlepších časů = Teoreticky v jakémkoli čase by se mohlo rozhodnout... Nebo by se časy z kvalifikací mohli sčítat, pozice průměrovat... Nebo třeba bodovat jako v závodě a do závodu by startovali podle pořadí v počtu nasbíraných bodů... Tzn. vítěz 3 části by nemusel startovat z PP na základě výsledků z předchozích částí... Vymyslet by se toho dala celá řada...

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jiras

                jiras

                188.75.128.XXX
                Takže bys měl poslední skupinu o deseti a byl tam kde dnes, tam by se rozhodlo. To je změna pro změnu

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Vůbec jsi to nepochopil... Každopádně skupina o 10ti mě netrápí, mě trápí to jak k ní dospějeme... To je za mě ztráta času...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jiras

                    jiras

                    188.75.128.XXX
                    To je úplně jedno, říkáš že koukáš poslední 3 minuty, takže tě nezajímá ani ta desetiminutovka, přesto bys udělal změny a měl zase tu desetiminutovku, která tě nezajímá. Jak se k tomu dostat je úplně jedno, v F1 je to prostě jen o těch pár nejlepších, zbytek je třeba nějak odfiltrovat.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Tím jsi jenom zopakoval, že jsi to vůbec nepochopil...

                      Mě současný formát nebaví, proto si osekám na to minimum co mě zajímá... Nevylučuji, že kdyby to udělali zajímavěji a lépe, že bych to nesledoval celé nebo nějakou větší část...

                      Problém je i to, že když tě velká část něčeho nebaví a začneš to osekávat, tak osekáš třeba i mnohem víc, než bys nutně musel...

                      Řekněme, že jedeš po dálnici a dochází ti benzín, na dálnici je nejdražší, ale řekněme, že jsi s tím smířený a jsi ochotný cca 10l natankovat... Jakmile dojedeš ke stanici a uvidíš tu cenu, tak to sesekneš na 5l... Protože za tuhle cenu nechceš vzít ani l navíc... Přitom je to iraciónální, ale zkrátka nechceš přistoupit na takové podmínky...

                      To je prostě můj ke kvalifikaci... Byly doby, kdy jsem to sledoval celé... Byly doby, kdy jsem sledoval pouze Q3... Teď mnohdy sleduji výsledky nebo poslední 3min...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Berte v potaz lidi na okruhu. Co je za tebe atraktivní je zhola jedno, při tvém přízpěvku co dávaš na F1. Bože můj. 18

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama