DISKUZE K ČLÁNKU "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace
Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
tom11
22:56 02.12.2023 194.212.104.XXXJo, delší čas by byl třeba fajn. Ale když nemají na čem jezdit, tak zase budou jen stát v boxech a čekat na nejlepší podmínky na tratí.
Ten jednokolový formát dobře pamatuji. Neskutečně jsem se u něj nudil... A nechci domýšlet, jak by se v něm řešily traťové limity. To by asi byla slušná bramboračka.-
juras
11:13 03.12.2023 88.103.92.XXXNo a jsem u toho že nakonec nejlepší byl ten úplně starej formát...prostě hodinová kvalifikace a kdo zajede nejlepší kolo je na PP.
Já jsem se u jednokolové kvalifikace tedy nenudil...nejdřív jsem si klepal na čelo co to vymysleli za hovadinu...ale pak jsem tomu přišel na chuť. Kvalifikace přece není o závodění...ale o jednom jediném rychlém kole...a co lepšího je než aby měl pilot závodní trať jen pro sebe? Kromě toho jsem mohl každýho sledovat...každej měl stejnej prostor v televizi (pro Grahama - i na trati si diváci můžou vychutnat jízdu každého pilota samostatně ).
Limity tratě jsou bramboračka sama o sobě...jestliže vyjedu mino trať a jsem rychlejší...není to moje chyba...je to chyba tratě...hlídání nějakejch čar je blbost na entou...jestli nechtějí aby auta vyjížděla mimo trať a paradoxně byla rychlejší než na závodní trati...mají možnosti jak to zajistit...ne že ne, jen se musí chtít.-
tom11
17:43 03.12.2023 93.99.211.XXXjasně, proč ne. klidně ať to je jako dřív, kdy se počítal nejlepší čas ze všech tréninků. tam by sice byl dneska problém s parcfermé, ale klidně bych tuhle věc oželel a ať si na závod nastaví auta klidně tak, jak se jim bude po kvaldě hodit.
s těmi limity zcela a naprosto souhlasím. jen si nejsem jistý, zda to současné vedení vidí stejně. přitom to je opravdu tak jednoduché...
-
-
-
-
-
Fanda.LH
21:38 29.11.2023 83.240.60.XXXGRAHAM reakce na to, že lidi v kvalifikaci fandí svým jezdcům atd.
Můj problém se současným formátem je, že primárně se jede o postup... Pořadí je primární až v Q3... Já fandím LH, ten se v drtivé většině případů do Q3 dostane, takže Q1, Q2 je jen formalita... Ale řekněme, že někdy to neklapne... V tu chvíli to nevnímám tak, že skončil např. 12. pro mě je neúspěch, že nepostoupil...
Když to otočím, abych to lépe vysvětlil... Řekněme, že LH vyhraje Q1, je to úspěch ? Je to jedno... Protože se stejně jede jen o postup... Řekněme, že vyhraje Q2, je to úspěch ? Je to zrovna tak jedno, protože se jede jen o postup... Nakonec postup do Q3 bereme jako formalitu... Teď si řekněme na rovinu, jak se jezdí kvalifikace v současné době... Jezdí se zpravidla 2 pokusy... První pomalejší na jistotu... Druhý rychlejší rozhodující... Kdy probíhá druhý pokus ? Cca 3min před koncem... Takže vysmívat se tomu, že když sleduji jen poslední 3 min, že do toho nemám co kecat... Já to beru tak, že při současném formátu a současném přístupu sleduji to zajímavé, zbytek je převážně vata...
Zpátky na začátek. Řekněme, že LH nepostoupí z Q1 nebo Q2... Tak je to prostě neúspěch... Vůbec nevnímám rozdíl mezi tím jestli skončil 16. nebo 12. Protože pozornost je zaměřena na postup...
Tady by mě zajímalo, jestli třeba někdo fandí nějakému pilotovi typu Albon, který zřídka kdy nakoukne do Q3, a prožívá s ním boje o pozice v Q2... Podle mě ta pozornost je tak mimo boj o pozice v Q1, Q2, že to prostě moc prožívat nejde... Je to asi jako, když někdo prožívá hlavičkové souboje uprostřed hřiště ve fotbale... Určitě pokud jsi zapálený fanoušek, tak to asi dokážeš docenit, ale jsi tak trochu osamocený kůl v plotě... -
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
21:08 29.11.2023 83.240.60.XXXZáleží jaký by ten formát byl... Kdyby to bylo jako v MotoGP... Tak by byly pouze 2 části...
Z tréninků by vzešlo nejlepších 8, kteří by postoupili automaticky do druhé části. Zbylých 12 pilotů by se utkalo mezi sebou a o 2 postupová místa => Mnohem větší tlak než dnes, kdy pokaždé postupuje dál většina pilotů... Odpadá takové to stačí být 6., 10. atd. Musíš vyhrát, max být druhý... Tréninky by rovněž získaly na důležitosti...
Formáty by mohly být různé jiné... Kdyby byla hodina trénink a nakonci se to seřadilo podle nejlepších časů = Teoreticky v jakémkoli čase by se mohlo rozhodnout... Nebo by se časy z kvalifikací mohli sčítat, pozice průměrovat... Nebo třeba bodovat jako v závodě a do závodu by startovali podle pořadí v počtu nasbíraných bodů... Tzn. vítěz 3 části by nemusel startovat z PP na základě výsledků z předchozích částí... Vymyslet by se toho dala celá řada...-
-
-
jiras
07:09 03.12.2023 188.75.128.XXXTo je úplně jedno, říkáš že koukáš poslední 3 minuty, takže tě nezajímá ani ta desetiminutovka, přesto bys udělal změny a měl zase tu desetiminutovku, která tě nezajímá. Jak se k tomu dostat je úplně jedno, v F1 je to prostě jen o těch pár nejlepších, zbytek je třeba nějak odfiltrovat.-
Fanda.LH
22:51 04.12.2023 83.240.60.XXXTím jsi jenom zopakoval, že jsi to vůbec nepochopil...
Mě současný formát nebaví, proto si osekám na to minimum co mě zajímá... Nevylučuji, že kdyby to udělali zajímavěji a lépe, že bych to nesledoval celé nebo nějakou větší část...
Problém je i to, že když tě velká část něčeho nebaví a začneš to osekávat, tak osekáš třeba i mnohem víc, než bys nutně musel...
Řekněme, že jedeš po dálnici a dochází ti benzín, na dálnici je nejdražší, ale řekněme, že jsi s tím smířený a jsi ochotný cca 10l natankovat... Jakmile dojedeš ke stanici a uvidíš tu cenu, tak to sesekneš na 5l... Protože za tuhle cenu nechceš vzít ani l navíc... Přitom je to iraciónální, ale zkrátka nechceš přistoupit na takové podmínky...
To je prostě můj ke kvalifikaci... Byly doby, kdy jsem to sledoval celé... Byly doby, kdy jsem sledoval pouze Q3... Teď mnohdy sleduji výsledky nebo poslední 3min...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek