DISKUZE K ČLÁNKU "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace
Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Jan.
12:15 29.11.2023 188.244.60.XXXA miliony dalších lidí vidí reklamy, kupují reklamní předměty a kdesi cosi...
Jako já tě chápu, ale tak stejně...
S tou kvaldou by se mohl udělat nějaký experiment, ono už i jen ta změna samotná by byla taková lákavá, prostě jaké to bude, když současný formát už je ''ohleděný'' a mnohé štve. Ta rizika změny podmínek na trati jsou velká, no možná i právě proto by to byl o to větší adrenalin, jak to dopadne, a mohla by se rodit nějaká překvapení?-
-
rock
14:20 29.11.2023 85.160.68.XXXZáleží na vkusu. Mě hromadná kvalda nebaví ani coby diváka na trati. Jasně, je tam víc aut, ale de fakto půlka z nich je v outlapu nebo inlapu, takže nejede naplno a jen se pletou ostatním, co do oné optické plnosti tratě a "grádů" jak říkáš jenom dělají křoví, předjetí jsou jalová (protože v nich nejde o pořadí)... jako jo, je tam víc vrčících objektů, ale mne to fakt neuspokojuje. Vůbec nemluvím o TV, tam mám absolutně jasno, ale i na okruhu bych se raději soustředil na toho jednoho, jak se snaží na 100 %.-
-
rock
18:50 29.11.2023 176.102.154.XXXJak píšu vejš, sice brblám, ale změnu neočekávám. A vlastně ani nechci, protože skoro každá změna (a že jich od té sezóny 2003 bylo opravdu hodně byla k horšímu. Teď se to utřáslo na něčem, s čím dokážu žít, tak díkybohu za to.
Akorát bych zrušil sprinty. Ty mne bohapustě se... štvou.
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
12:39 29.11.2023 83.240.60.XXXHlavně, že jsi tak sebejistý a máš dokonalý přehled o tom co je potřeba...
Tohle je naše diskuze, není proti ničemu sem napsat názor... Nevím proč by měl být odsuzován ve stylu, ty jsi nula, tak mlč...
A co se týče diváků na trati, tak je komické, že tohle je má vytrhnout... F1 celkově jezdí hrozně málo... Při všech těch omezeních motorů, převodovek pneu, nevyužívají piloti ani tréninky na maximum... Takže já bych šel spíš cestou těch tréninků, testů mladíků apod. Nemyslím si, že je zásadní jestli bude kvalifikace na 3 nebo 2 části...
Dokonce bych řekl, že kvalifikace v MotoGp je mnohem atraktivnější, protože v první části se hraje pouze o 2 postupová místa a vždy do té horší poloviny propadne několik atraktivních jezdců... Ale samozřejmě motorky jsou mnohem nevyzpytatelnější...
Celkově je trend věci zjednodušovat, zkracovat... Předpokládám, že spousta lidí se dívá na posledních třeba 5min. Že to neobětují ze záznamu tu hodinu... Samozřejmě, že živě je to něco jiného... Ale to je jedna část diváků, kteří to sledují živě... To, že existují neznamená, že ten formát je dobrý...
To, že máš 3 části a hraje se jen o postup, rozhoduje se až v té poslední... Tak za mě je zcela pochopitelné, že první dvě části, které jsou ale nejdelší, tak vlastně pozbývají na důležitosti... Není to jako ve fotbale, kde můžeš dát gól v první i poslední minutě a všechny góly se počítají stejně... Samozřejmě pak to svádí k tomu, že to sestříháš na góly a důležité akce => Čímž, ale vznikne atraktivní krátký obsah... Na co sestříháš kvalifikaci F1 ? Na průjezd poslední zatáčkou možná prvních 3 jezdců a cílovou vysílačku => Není trochu nuda ?-
rock
14:09 29.11.2023 85.160.68.XXXAd poslední věty: přesně na to jsem myslel taky. Protože v čem vlastně spočívá drama současného modelu kvaldy? V tom, že posledních pár minut čumíme na livetiming, hlídáme kdo je ještě v boxech a kdo na trati, koukáme, jak naskakují (nebo nenaskakují) fialové sektory u jednotlivých pilotů - a ze samotných formulí vidíme přesně jak píšeš, jednu-dvě zatáčky a pak honem střih na někoho jiného, pak průjezd přes cílovou čáru a tím to hasne. Kolikrát z nejrychlejší desítky čtyři pomalejší v podstatě nezaberou vůbec. 95 % toho jakože drama by mohlo probíhat bez obrazu, jenom s časovými údaji.-
-
GRAHAM
18:09 29.11.2023 109.81.115.XXXOno to je taky o týmech, mají nějak nastavené standarty co a jak kdy se dělá. Dělat změny není tak jednoduché, jak zvenčí vypadá.televize mají nasmlouvané reklamní časy. Všechno to navazuje, jak v depu tak v TV. Prostě to je ač to nevypadá složité soukolí....více než si dokážete představit. Nejsem proti změně, ale na netu jsem od nějakého roku 1997 a co si pamatuji, měnit něco v F1 chce někdo v diskuzi pořád. Furt se něco nelíbí. No co už...nespokojenost je cesta v před.
-
-
-
GRAHAM
18:04 29.11.2023 109.81.115.XXXJá nemám Fando LH dokonalej přehled co je potřeba, jen používám logiku a ty jsi napsal že sleduješ kvalifikaci ze záznamu a to poslední 3 minuty. To si můžeš zrovna koupit v pondělí noviny a přečíst si výsledky a navrhnout změnu kvalifikace. Když to přeženu. Já reagoval hlavně na tohle. Dělej si co chceš, sleduj to jak chceš, ale v tomto kontextu mne to prostě přišlo vůči divákům na trati nefér.
A tvůj velký omyl je v tom, že vše je až třetí část. Lidé fandí svým týmům, svým jezdcům tohle je komplexní záležitost. Už jen vidět svého jezdce, tým jak na tom, čeho dosáhne, kam to posunuli.
-
-
juras
18:56 02.12.2023 88.103.92.XXXJedna věc jsou lidi na okruhu, druhá fanoušci jako takoví (jedni jsou skalní, další ti co tomu až tak nerozumí, ale fandí jednoduše sportu, další jsou jen ti co sedí u TV atd...)...a pak je tady taky sportovní hodnota. A v neposlední řadě reklama...lidi u okruhu nejsou z hlediska mareketingu ti nejdůležitější.
-
-
-
-
-
rock
17:05 28.11.2023 85.160.68.XXXAlonso mluví o formátu kvaldy, který byl v F1 v sezóně 2003. V rychlém kole bylo na trati vždycky jenom jedno auto (tuším v obráceném pořadí MS, od nejhoršího k průběžnému lídrovi) a každý měl k dispozici právě jeden pokus o rychlé kolo. A zatímco jeden pilot měl ostrý pokus za sebou a vracel se do boxů, další už byl v outlapu a chystal se na ostrý pokus.
Pozitiva:
- každému pilotovi se dostalo pozornosti kamer, při jeho rychlém kole mu byla věnována plná pozornost (bonus hlavně pro týmy z chvostu startovního pole). Každá měl svoje dvě minuty slávy
- nikdo ho během toho kola nerušil, odpadlo handrkování o zpomalování a špinavém vzduchu
- naplno se projevila schopnost pilota se soustředit na ten jeden pokus, neexistovalo žádné spoléhání na opravu
- jelo se od nejhoršího k nejlepšímu, takže každý další měl potenciál překonat ty před ním. Pro toho, kdo je schopen to vnímat, je to napínavé až do konce
Negativa:
- žádné tlačenice, žádné souboje na trati
- žádné úplné přelití pořadí v posledních sekundách
- opticky bylo na trati prázdno. V TV to nevadilo, tam bylo pořád na co koukat, přímo na okruhu to bylo horší
- tím, že lídr šampionátu nastupoval ke svému pokusu hodinu po těch, co začínali, byl tenhle formát hodně citlivý na změny počasí. Když v polovině kvaldy začalo pršet, měli favorité zkrátka smůlu.
- a naopak za stálého počasí byli ti nejslabší v nevýhodě, protože každý další měl víc pogumovanou trať.
- každá chyba byla tvrdě potrestána, žádná možnost opravy
A jo, jsem si vědom toho, že některé věci zmiňuju mezi pozizivy i mezi negativy.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek