DISKUZE K ČLÁNKU "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 09.12.2023 11:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 5 lidé) 28.11.2023 17:05
Alonso mluví o formátu kvaldy, který byl v F1 v… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 28.11.2023 17:08
Jednokolovou kvaldu jsem miloval a hlasoval bych… »
» Loqenc (Hlasovali 3 lidé) 28.11.2023 10:10
To vypadá, jako by ho už závodění přestávalo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Jan.

          Jan.

          188.244.60.XXX
          Jenže na okruhu je zlomek lidí oproti celkovému počtu sledujících.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Ale na daném okruhu se to jede a ty lidi platí mazec peněz a chtějí něco vidět. A kroužit jeden monopost na okruhu jako fakt ne.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jan.

              Jan.

              188.244.60.XXX
              A miliony dalších lidí vidí reklamy, kupují reklamní předměty a kdesi cosi...
              Jako já tě chápu, ale tak stejně...
              S tou kvaldou by se mohl udělat nějaký experiment, ono už i jen ta změna samotná by byla taková lákavá, prostě jaké to bude, když současný formát už je ''ohleděný'' a mnohé štve. Ta rizika změny podmínek na trati jsou velká, no možná i právě proto by to byl o to větší adrenalin, jak to dopadne, a mohla by se rodit nějaká překvapení?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                Z reklam žije ta televize, ne F1.
                Když někam přijde 80 000 a i více fanoušků, musí to mít grády. A ne jedno auto na trati.
                Já chápu že řešíme co největší spravedlnost....ale ta nesmí b=yt na úkor diváka. Musí to být vyvážené.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  85.160.68.XXX
                  Záleží na vkusu. Mě hromadná kvalda nebaví ani coby diváka na trati. Jasně, je tam víc aut, ale de fakto půlka z nich je v outlapu nebo inlapu, takže nejede naplno a jen se pletou ostatním, co do oné optické plnosti tratě a "grádů" jak říkáš jenom dělají křoví, předjetí jsou jalová (protože v nich nejde o pořadí)... jako jo, je tam víc vrčících objektů, ale mne to fakt neuspokojuje. Vůbec nemluvím o TV, tam mám absolutně jasno, ale i na okruhu bych se raději soustředil na toho jednoho, jak se snaží na 100 %.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    109.81.115.XXX
                    Cajk, ok, beru, respektuju tvůj názor na věc.Taky má rád když je na 100% sport. Ale ono to není fakt jednoduché nastavit, aby to vyhovovalo většiněa generovalo to zároveň ty zisky a nejen F1, ale i televizím.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      176.102.154.XXX
                      Jak píšu vejš, sice brblám, ale změnu neočekávám. A vlastně ani nechci, protože skoro každá změna (a že jich od té sezóny 2003 bylo opravdu hodně byla k horšímu. Teď se to utřáslo na něčem, s čím dokážu žít, tak díkybohu za to.
                      Akorát bych zrušil sprinty. Ty mne bohapustě se... štvou.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Hlavně, že jsi tak sebejistý a máš dokonalý přehled o tom co je potřeba...

          Tohle je naše diskuze, není proti ničemu sem napsat názor... Nevím proč by měl být odsuzován ve stylu, ty jsi nula, tak mlč...

          A co se týče diváků na trati, tak je komické, že tohle je má vytrhnout... F1 celkově jezdí hrozně málo... Při všech těch omezeních motorů, převodovek pneu, nevyužívají piloti ani tréninky na maximum... Takže já bych šel spíš cestou těch tréninků, testů mladíků apod. Nemyslím si, že je zásadní jestli bude kvalifikace na 3 nebo 2 části...

          Dokonce bych řekl, že kvalifikace v MotoGp je mnohem atraktivnější, protože v první části se hraje pouze o 2 postupová místa a vždy do té horší poloviny propadne několik atraktivních jezdců... Ale samozřejmě motorky jsou mnohem nevyzpytatelnější...

          Celkově je trend věci zjednodušovat, zkracovat... Předpokládám, že spousta lidí se dívá na posledních třeba 5min. Že to neobětují ze záznamu tu hodinu... Samozřejmě, že živě je to něco jiného... Ale to je jedna část diváků, kteří to sledují živě... To, že existují neznamená, že ten formát je dobrý...

          To, že máš 3 části a hraje se jen o postup, rozhoduje se až v té poslední... Tak za mě je zcela pochopitelné, že první dvě části, které jsou ale nejdelší, tak vlastně pozbývají na důležitosti... Není to jako ve fotbale, kde můžeš dát gól v první i poslední minutě a všechny góly se počítají stejně... Samozřejmě pak to svádí k tomu, že to sestříháš na góly a důležité akce => Čímž, ale vznikne atraktivní krátký obsah... Na co sestříháš kvalifikaci F1 ? Na průjezd poslední zatáčkou možná prvních 3 jezdců a cílovou vysílačku => Není trochu nuda ?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            85.160.68.XXX
            Ad poslední věty: přesně na to jsem myslel taky. Protože v čem vlastně spočívá drama současného modelu kvaldy? V tom, že posledních pár minut čumíme na livetiming, hlídáme kdo je ještě v boxech a kdo na trati, koukáme, jak naskakují (nebo nenaskakují) fialové sektory u jednotlivých pilotů - a ze samotných formulí vidíme přesně jak píšeš, jednu-dvě zatáčky a pak honem střih na někoho jiného, pak průjezd přes cílovou čáru a tím to hasne. Kolikrát z nejrychlejší desítky čtyři pomalejší v podstatě nezaberou vůbec. 95 % toho jakože drama by mohlo probíhat bez obrazu, jenom s časovými údaji.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jan.

              Jan.

              188.244.60.XXX
              Tohle je ale pravda no. Vážně by mohlo být zajímavé, otestovat někdy ten původní formát kvaldy, či nějaký mix. Říkám, už jen ta změna by upoutala a lidé by tomu dali šanci.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                Ono to je taky o týmech, mají nějak nastavené standarty co a jak kdy se dělá. Dělat změny není tak jednoduché, jak zvenčí vypadá.televize mají nasmlouvané reklamní časy. Všechno to navazuje, jak v depu tak v TV. Prostě to je ač to nevypadá složité soukolí....více než si dokážete představit. Nejsem proti změně, ale na netu jsem od nějakého roku 1997 a co si pamatuji, měnit něco v F1 chce někdo v diskuzi pořád. Furt se něco nelíbí. No co už...nespokojenost je cesta v před. 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Já nemám Fando LH dokonalej přehled co je potřeba, jen používám logiku a ty jsi napsal že sleduješ kvalifikaci ze záznamu a to poslední 3 minuty. To si můžeš zrovna koupit v pondělí noviny a přečíst si výsledky a navrhnout změnu kvalifikace. Když to přeženu. Já reagoval hlavně na tohle. Dělej si co chceš, sleduj to jak chceš, ale v tomto kontextu mne to prostě přišlo vůči divákům na trati nefér.

            A tvůj velký omyl je v tom, že vše je až třetí část. Lidé fandí svým týmům, svým jezdcům tohle je komplexní záležitost. Už jen vidět svého jezdce, tým jak na tom, čeho dosáhne, kam to posunuli.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Jedna věc jsou lidi na okruhu, druhá fanoušci jako takoví (jedni jsou skalní, další ti co tomu až tak nerozumí, ale fandí jednoduše sportu, další jsou jen ti co sedí u TV atd...)...a pak je tady taky sportovní hodnota. A v neposlední řadě reklama...lidi u okruhu nejsou z hlediska mareketingu ti nejdůležitější.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    188.244.60.XXX
    Zastaralý... no a jaký by měl být tedy ten novodobý formát? 🤔

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      85.160.68.XXX
      Alonso mluví o formátu kvaldy, který byl v F1 v sezóně 2003. V rychlém kole bylo na trati vždycky jenom jedno auto (tuším v obráceném pořadí MS, od nejhoršího k průběžnému lídrovi) a každý měl k dispozici právě jeden pokus o rychlé kolo. A zatímco jeden pilot měl ostrý pokus za sebou a vracel se do boxů, další už byl v outlapu a chystal se na ostrý pokus.
      Pozitiva:
      - každému pilotovi se dostalo pozornosti kamer, při jeho rychlém kole mu byla věnována plná pozornost (bonus hlavně pro týmy z chvostu startovního pole). Každá měl svoje dvě minuty slávy
      - nikdo ho během toho kola nerušil, odpadlo handrkování o zpomalování a špinavém vzduchu
      - naplno se projevila schopnost pilota se soustředit na ten jeden pokus, neexistovalo žádné spoléhání na opravu
      - jelo se od nejhoršího k nejlepšímu, takže každý další měl potenciál překonat ty před ním. Pro toho, kdo je schopen to vnímat, je to napínavé až do konce
      Negativa:
      - žádné tlačenice, žádné souboje na trati
      - žádné úplné přelití pořadí v posledních sekundách
      - opticky bylo na trati prázdno. V TV to nevadilo, tam bylo pořád na co koukat, přímo na okruhu to bylo horší
      - tím, že lídr šampionátu nastupoval ke svému pokusu hodinu po těch, co začínali, byl tenhle formát hodně citlivý na změny počasí. Když v polovině kvaldy začalo pršet, měli favorité zkrátka smůlu.
      - a naopak za stálého počasí byli ti nejslabší v nevýhodě, protože každý další měl víc pogumovanou trať.
      - každá chyba byla tvrdě potrestána, žádná možnost opravy

      A jo, jsem si vědom toho, že některé věci zmiňuju mezi pozizivy i mezi negativy.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Trať v čase zrychluje, či zpomaluje a to je problém tohoto. Tehdá se to jezdilo na jedny gumy....tuším.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Jan.

        Jan.

        188.244.60.XXX
        Jo, to je právě ten zastaralý formát, místo kterého je současný 12
        Ale já to chápu a vybavuji si. No.. možná by nebylo na škodu to pro změnu zase zkusit. Co nejhoršího by se mohlo stát?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        85.71.3.XXX
        Ale formát z 2003 je ještě víc zastaralý, než ten, co máme teď.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    85.71.3.XXX
    To vypadá, jako by ho už závodění přestávalo bavit, když ho to tak stresuje. Okraje dráhy a smazaná kola jsou i u jednokolové kvaldy. Ale jednokolová je nuda, teď máme nejlepší formát co kdy byl.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama