DISKUZE K ČLÁNKU Proč byli Hamilton s Leclercem "dopadeni"? Přinášíme vysvětlení kontrol vozů

Evropa se ponejvíce věnovala spánku, lhostejno zda spravedlivému či neklidnému, a v Austinu explodovala menší mediální bomba. Pořadí v GP USA se mění, techničtí komisaři shledali vozy Hamiltona a Leclerca jako neodpovídající pravidlům. Jak k tomu došlo?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč byli Hamilton s Leclercem "dopadeni"? Přinášíme vysvětlení kontrol vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 26.10.2023 09:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 23.10.2023 18:44
Takže jinými slovy: FIA si vymyslela takový… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 23.10.2023 18:56
Maličko bych to poopravil. V GP USA jely… »
» juras (Hlasovali 2 lidé) 24.10.2023 18:56
FIA svou roli nezvládá dlouhodobě...vyhýbá se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    FIA svou roli nezvládá dlouhodobě...vyhýbá se jednoduchým řešením...připomíná mi politiky.
    Rozpor není v tom že dva piloti neprošli technickou kontrolou...rozpor je v tom že cílem projeli monoposty které velmi pravděpodobně rovněž nesplňovali technické regule...ale o své umístění nepřišly. Jak kdyby motory fungovali na principu náhodných výbuchů...přesně tak si počíná FIA.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Mě to nepříjde nějak mimo, namátkové kontroly se dělají naprosto běžně.
    Co je jen nelogické je to, že bych po zjištění problému u jednoho jezdce týmu bych zkontroloval druhého jezdce týmu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Jak se v článku píše - Bauer to udělat mohl, ale neudělal. Proč, to je otázka přímo pro něj.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Bauer také dodal, že provinění Mercedesu resp. Ferrari nelze vykládat jako úmyslnou snahu porušit pravidla. Mohl je zaskočit formát sprintového víkendu, kdy je k dispozici pouze jeden hodinový trénink, než je uplatněno pravidlo Parc Fermé, a tudíž razantní omezení jakýchkoli prací na voze. Svou roli mohlo hrát i množství paliva a také povrch okruhu Americas - ten byl podle pilotů letos horší než loni, navzdory novému povrchu v zatáčkách 12 a 14 - 16. Je třeba také dodat, že týmy mají možnost desku sejmout a posoudit její opotřebení, než předají vůz do Parc Fermé. Pak už se mohou spolehnout na sice vysoce kvalifikované, ale pořád pouhé dohady.

      Tohle ti dává smysl ?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Racek

        Racek

        78.80.232.XXX
        Je to přece logické a naprosto jasně podáno, ne?
        Tedy, já to stejně nepochopil. Běda mě...
        Mimochodem, jsem docela naštván... jak se říkalo za mých mladých let ... Úřední šiml zařehtal... 02 Zase u zeleného stolu..

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Přísné posouzení s nešťastnými okolnostmi....ale pořád byly týmy, které to zvládli

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To přeci není argument... Závodit se má na trati, ne v tom, kdo odhadne světlou výšku, aby prošel pravidly...

          Nebo jako kdyby to co se stalo, tak se stávalo každou VC... Tedy po závodě by ti diskvalifikovali cca 2 jezdce, protože netrefili nastavení, tak by tě bavilo ?

          Já obvykle jsem proto, aby týmy byly pod tlakem, který způsobí, že se pole vyrovná apod... Ale nemělo by se stát, že se nevejdou do technických pravidel... To je prostě na h...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            Ano, je to podnět na zamyšlení, protože tady očividně byly potrestané týmy za neúmyslné jednání.
            Ale pořád podle mě musíš držel linii, protože jinak by to bylo nefér k těm týmům, které nastavily auto tak aby prošly.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Já nerozporuji diskvalifikaci, ta je v pořádku...

              Co rozporuji je to "nastavily auto tak aby prošly"... Protože to je v rozporu s tím "neúmyslným jednáním"... Protože pokud říkáš, že ostatní nastavily auto, tak aby prošlo, tak tím říkáš, že Mercedes a Ferrari to neudělaly... Čemuž já nevěřím. Za mě nastavily auta tak aby prošly, ale netrefily to => Neúmyslné jednání.

              Za mě by nemělo být možné neúmyslně porušit technická pravidla... Resp. všechno je možné, ale za mě by se to nemělo stát pod tlakem formátu závodního víkendu, specifického okruhu, pravidel apod...

              V pravidlech máme třeba zastávky v boxech... Což je nějaká procedura, každý tým ji provádí nějak, někdo je rychlejší, někdo je pomalejší, někdy to vede k chybě => Za mě je to zasloužené a v pořádku... Všichni vidíme co se děje, chápeme to a je to součástí závodění a show... Závodíme na trati, závodíme v garáži, závodíme v boxech atd. atd. Ale za mě by se nemělo závodit v dodržování pravidel... Byl bych rád, kdyby se tomuhle předešlo...

              Nechci se koukat na další VC s tím, že možná je to celé jinak a že výsledky se dozvím až po kontrole podlahy apod...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Souhlasím, Fando, a znovu bych zohlednil onen Bauerův výrok: Týmy nejednaly s úmyslem získat výhodu. Ona je pravda, že mohlo jít opravdu jen o maličko víc opotřebovanou desku a ta už se do limitu nevešla. Můžeš udělat šílený počet simulací a vyjde ti, že to bude tipťop - v F1 se vždy chodí na hranu, snad jen po pár malérech s nedostatkem paliva se chvíli lilo do nádrží o dost víc než bylo potřeba, a někdy prostě různé okolnosti, třeba souboje, při nichž si ten spodek omlátíš víc, mohou nastat. Ono to je jako se strategií, také nemůžeš brečet, že jsi jel na jednu zastávku a spadl jsi za ty, co jeli na dvě. Takže někdo si ten polštářek nechal naducanější a vyšlo to, někdo vzal jen jeho povlak a doufal, že to vyjde - a nestalo se tak.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Já si fakt nemyslím, že někdo si udělal rezervu... Ostatně teď je na yt eisking, kde jdou do větší hloubky a zmiňují tam Charlese a že prý v jeho případě šlo o porušení o cca 1% tzn. možná to chápu špatně... Ale limit je 9mm, tolerance 1mm tzn. fakticky je limit 10mm a pokud to dobře chápu, tak Charles měl 10,1mm... Opět nerozporuji diskvalifikaci, ale ať mi nikdo neříká, že v tomhle je nějaký kalkul / nezodpovědnost...

                  Každopádně, se strategii bych to právě vůbec nesrovnával... Strategie patří k závodění je to nějaká disciplína a jestli někdo zajede o kolo dřív, později a v důsledku toho vyhraje, tak za mě je to součást závodění na trati... Všichni to vidíme, chápeme, tak je to v pořádku... Ostatně u Mercedesu ta strategie možná nezafungovala optimálně, LH tam ztratil nějakých 10sec, když zvažovali tu 1 zastávku, něco nahnal pak na žlutých, ale 10 sec zpátky asi nezískal... Tohle mi přijde v pořádku, prostě závodění...

                  Ale co se týče technických pravidel, tak tam nevidím žádný prostor pro taktizování při jejich dodržování... Tam to musí být černobílé a musí existovat nástroje, kterými lze jasně určit zda jsou nebo nejsou dodržena... V případě podlahy se musí jezdit / trénovat... Když to ježdění sesekáš, vytvoříš nějaký prostor pro pochybnosti, který by vůbec neměl existovat... Zvlášť je to absurdní, když tohle pravidlo tu existuje z důvodu bezpečnosti... Teď si představme, že by to neskončilo DSQ, ale tragicky...

                  To je dnešní F1... Když někdo vyjede mimo trať, tak málem vyjíždí SC, když je škrábanec na bariéře, tak se musí musí vyměnit atd. atd. Pak přijde víkend se sprintem a není pomalu čas nastavit auto adekvátně podmínkám... Najednou ta bezpečnost není až tak důležitá... 12

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kaša

                    Kaša

                    82.142.123.XXX
                    Ne, deska má být 10+-0,2, a po závodě je dolní limit 9mm .... bez tolerance. Takže Charles měl asi naměřeno 8.9mm, tedy nevyhovující. A to v určité části křídla to bylo vyhovující, a jen v určité části ne ....
                    Vzpomeňme že Hama diskli z kvaldy v Brazílii taky kvůli 0,1mm.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Ok, to mi dává větší smysl... Každopádně na pointě to nic nemění... Bavíme se tu o mikro překročení limitu... Ať mi nikdo netvrdí, že zatímco ostatní "nastavili, aby prošli", tak tady se riskovalo... Prostě netrefili, možná jezdci jen několikrát blbě trefili obrubník...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        95.80.230.XXX
                        hlavně je to měřeno v referenčním místě a třeba red bull tu desku úmyslně opotřebovává tak, že referenční místa jsou ušetřena - dle jistých indicií je jejich deska namontovaná tak, že dojde k jejímu prohnutí a tím pádem k opotřebení v místě, kde nedochází k měření...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          85.162.8.XXX
                          To zní zajímavě... Já jsem to pochopil, že RB využívá "high rake" jinými slovy má nižší světlou výšku vpředu a vyšší vzadu, čímž samozřejmě ovlivňuje, kde bude škrtat podlaha o vozovku...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          Zvládly? Možná ano, možná ne. Dva to zvládly, dca ne a byly odhaleny. Hurá.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Takže jinými slovy: FIA si vymyslela takový formát víkendu a takový kalendář, že není schopna zajistit regulérnost soutěže...
    Čistě spekulativně a statisticky nám tentokrát dorazilo do cíle z osmnácti vozů hned devět nelegálních 18

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Maličko bych to poopravil. V GP USA jely prokazatelně dva vozy bez problémů (ovšem pouze v těch oblastech, ve kterých byly kontrolovány) a dva nevyhovující (ovšem pouze v těch oblastech, ve kterých byly kontrolovány). Tři auta závod nedokončila, což ovšem ještě neupřesňuje, zda byla či nebyla legální. U zbylých třinácti máme na výběr, čemu budeme věřit...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Super souhrn... Takže každý si může udělat obrázek sám... Za mě je to takto na h... Cením, že alespoň zkontrolovali celou bednu, když nic jiného... Sprinty bych zrušil, nic pozitivního nepřináší v této podobě a týmům nechal klasický pátek... 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama