DISKUZE K ČLÁNKU Proč byli Hamilton s Leclercem "dopadeni"? Přinášíme vysvětlení kontrol vozů
Evropa se ponejvíce věnovala spánku, lhostejno zda spravedlivému či neklidnému, a v Austinu explodovala menší mediální bomba. Pořadí v GP USA se mění, techničtí komisaři shledali vozy Hamiltona a Leclerca jako neodpovídající pravidlům. Jak k tomu došlo?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč byli Hamilton s Leclercem "dopadeni"? Přinášíme vysvětlení kontrol vozů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
18:56 24.10.2023 88.103.92.XXXFIA svou roli nezvládá dlouhodobě...vyhýbá se jednoduchým řešením...připomíná mi politiky.
Rozpor není v tom že dva piloti neprošli technickou kontrolou...rozpor je v tom že cílem projeli monoposty které velmi pravděpodobně rovněž nesplňovali technické regule...ale o své umístění nepřišly. Jak kdyby motory fungovali na principu náhodných výbuchů...přesně tak si počíná FIA. -
-
Fanda.LH
19:09 23.10.2023 83.240.60.XXXBauer také dodal, že provinění Mercedesu resp. Ferrari nelze vykládat jako úmyslnou snahu porušit pravidla. Mohl je zaskočit formát sprintového víkendu, kdy je k dispozici pouze jeden hodinový trénink, než je uplatněno pravidlo Parc Fermé, a tudíž razantní omezení jakýchkoli prací na voze. Svou roli mohlo hrát i množství paliva a také povrch okruhu Americas - ten byl podle pilotů letos horší než loni, navzdory novému povrchu v zatáčkách 12 a 14 - 16. Je třeba také dodat, že týmy mají možnost desku sejmout a posoudit její opotřebení, než předají vůz do Parc Fermé. Pak už se mohou spolehnout na sice vysoce kvalifikované, ale pořád pouhé dohady.
Tohle ti dává smysl ?-
-
Fanda.LH
11:40 24.10.2023 83.240.60.XXXTo přeci není argument... Závodit se má na trati, ne v tom, kdo odhadne světlou výšku, aby prošel pravidly...
Nebo jako kdyby to co se stalo, tak se stávalo každou VC... Tedy po závodě by ti diskvalifikovali cca 2 jezdce, protože netrefili nastavení, tak by tě bavilo ?
Já obvykle jsem proto, aby týmy byly pod tlakem, který způsobí, že se pole vyrovná apod... Ale nemělo by se stát, že se nevejdou do technických pravidel... To je prostě na h...-
-
Fanda.LH
12:18 24.10.2023 83.240.60.XXXJá nerozporuji diskvalifikaci, ta je v pořádku...
Co rozporuji je to "nastavily auto tak aby prošly"... Protože to je v rozporu s tím "neúmyslným jednáním"... Protože pokud říkáš, že ostatní nastavily auto, tak aby prošlo, tak tím říkáš, že Mercedes a Ferrari to neudělaly... Čemuž já nevěřím. Za mě nastavily auta tak aby prošly, ale netrefily to => Neúmyslné jednání.
Za mě by nemělo být možné neúmyslně porušit technická pravidla... Resp. všechno je možné, ale za mě by se to nemělo stát pod tlakem formátu závodního víkendu, specifického okruhu, pravidel apod...
V pravidlech máme třeba zastávky v boxech... Což je nějaká procedura, každý tým ji provádí nějak, někdo je rychlejší, někdo je pomalejší, někdy to vede k chybě => Za mě je to zasloužené a v pořádku... Všichni vidíme co se děje, chápeme to a je to součástí závodění a show... Závodíme na trati, závodíme v garáži, závodíme v boxech atd. atd. Ale za mě by se nemělo závodit v dodržování pravidel... Byl bych rád, kdyby se tomuhle předešlo...
Nechci se koukat na další VC s tím, že možná je to celé jinak a že výsledky se dozvím až po kontrole podlahy apod...
-
RoBertino
14:00 24.10.2023 185.63.97.XXXSouhlasím, Fando, a znovu bych zohlednil onen Bauerův výrok: Týmy nejednaly s úmyslem získat výhodu. Ona je pravda, že mohlo jít opravdu jen o maličko víc opotřebovanou desku a ta už se do limitu nevešla. Můžeš udělat šílený počet simulací a vyjde ti, že to bude tipťop - v F1 se vždy chodí na hranu, snad jen po pár malérech s nedostatkem paliva se chvíli lilo do nádrží o dost víc než bylo potřeba, a někdy prostě různé okolnosti, třeba souboje, při nichž si ten spodek omlátíš víc, mohou nastat. Ono to je jako se strategií, také nemůžeš brečet, že jsi jel na jednu zastávku a spadl jsi za ty, co jeli na dvě. Takže někdo si ten polštářek nechal naducanější a vyšlo to, někdo vzal jen jeho povlak a doufal, že to vyjde - a nestalo se tak.-
Fanda.LH
15:11 24.10.2023 83.240.60.XXXJá si fakt nemyslím, že někdo si udělal rezervu... Ostatně teď je na yt eisking, kde jdou do větší hloubky a zmiňují tam Charlese a že prý v jeho případě šlo o porušení o cca 1% tzn. možná to chápu špatně... Ale limit je 9mm, tolerance 1mm tzn. fakticky je limit 10mm a pokud to dobře chápu, tak Charles měl 10,1mm... Opět nerozporuji diskvalifikaci, ale ať mi nikdo neříká, že v tomhle je nějaký kalkul / nezodpovědnost...
Každopádně, se strategii bych to právě vůbec nesrovnával... Strategie patří k závodění je to nějaká disciplína a jestli někdo zajede o kolo dřív, později a v důsledku toho vyhraje, tak za mě je to součást závodění na trati... Všichni to vidíme, chápeme, tak je to v pořádku... Ostatně u Mercedesu ta strategie možná nezafungovala optimálně, LH tam ztratil nějakých 10sec, když zvažovali tu 1 zastávku, něco nahnal pak na žlutých, ale 10 sec zpátky asi nezískal... Tohle mi přijde v pořádku, prostě závodění...
Ale co se týče technických pravidel, tak tam nevidím žádný prostor pro taktizování při jejich dodržování... Tam to musí být černobílé a musí existovat nástroje, kterými lze jasně určit zda jsou nebo nejsou dodržena... V případě podlahy se musí jezdit / trénovat... Když to ježdění sesekáš, vytvoříš nějaký prostor pro pochybnosti, který by vůbec neměl existovat... Zvlášť je to absurdní, když tohle pravidlo tu existuje z důvodu bezpečnosti... Teď si představme, že by to neskončilo DSQ, ale tragicky...
To je dnešní F1... Když někdo vyjede mimo trať, tak málem vyjíždí SC, když je škrábanec na bariéře, tak se musí musí vyměnit atd. atd. Pak přijde víkend se sprintem a není pomalu čas nastavit auto adekvátně podmínkám... Najednou ta bezpečnost není až tak důležitá...-
Kaša
08:46 25.10.2023 82.142.123.XXXNe, deska má být 10+-0,2, a po závodě je dolní limit 9mm .... bez tolerance. Takže Charles měl asi naměřeno 8.9mm, tedy nevyhovující. A to v určité části křídla to bylo vyhovující, a jen v určité části ne ....
Vzpomeňme že Hama diskli z kvaldy v Brazílii taky kvůli 0,1mm.-
Fanda.LH
09:15 25.10.2023 83.240.60.XXXOk, to mi dává větší smysl... Každopádně na pointě to nic nemění... Bavíme se tu o mikro překročení limitu... Ať mi nikdo netvrdí, že zatímco ostatní "nastavili, aby prošli", tak tady se riskovalo... Prostě netrefili, možná jezdci jen několikrát blbě trefili obrubník...-
jumpman
15:32 25.10.2023 95.80.230.XXXhlavně je to měřeno v referenčním místě a třeba red bull tu desku úmyslně opotřebovává tak, že referenční místa jsou ušetřena - dle jistých indicií je jejich deska namontovaná tak, že dojde k jejímu prohnutí a tím pádem k opotřebení v místě, kde nedochází k měření...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
RoBertino
18:56 23.10.2023 185.63.97.XXXMaličko bych to poopravil. V GP USA jely prokazatelně dva vozy bez problémů (ovšem pouze v těch oblastech, ve kterých byly kontrolovány) a dva nevyhovující (ovšem pouze v těch oblastech, ve kterých byly kontrolovány). Tři auta závod nedokončila, což ovšem ještě neupřesňuje, zda byla či nebyla legální. U zbylých třinácti máme na výběr, čemu budeme věřit...
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek