DISKUZE K ČLÁNKU Klimatizace ve voze F1? Po potížích Alonsa v Kataru na ní pracujeme, prozrazuje Aston Martin

Nadměrné horko v Kataru minulý víkend působilo týmům a jezdcům nemalé potíže. Formule 1 proto začíná hledat řešení, jak chránit zdraví a bezpečnost pilotů, pokud teploty vystoupají příliš vysoko.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Klimatizace ve voze F1? Po potížích Alonsa v Kataru na ní pracujeme, prozrazuje Aston Martin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 16.10.2023 18:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 13.10.2023 10:24
jestli ono by nebylo řešením do takových… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 14.10.2023 12:04
Nejspíš budu za blahoslaveného chudého duchem,… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 13.10.2023 13:28
Piloti chtějí taky vydělávat, všichni chtějí více… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    No, piloti měli v tomto prostředí obrovské štěstí, že nikdo neomdlel za jízdy, k čemuž měli asi hodně blízko.. Samozřejmě, není to vina jen počasí a místu závodů, dosti k tomu přispívá i sama konstrukce vozu, jak bylo zmíněno. Tak co dělat? Víte, za podmínek co byly v Kataru jezdí denně po světě miliony aut, z nichž jen některé klimošku mají. A za mého mládí měl klimatizaci snad jen RR, i když v USA již byly běžnější. A z těch cest k moři v rozpáleném embéčku je mi horko ještě dnes ..
    Takže, přizpůsobit vozy a též oblečení pilota. Co jiného chcete dělat? Horko bylo vždy a i zima. Holt udělat s F1 skleníkovou květinku není asi to správné, i když se to pomalu stává skutečností, Nějak se ovšem zapomíná na řidiče... bohužel. Kvůli pár kilům...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    RoBertino

    185.63.97.XXX
    Nejspíš budu za blahoslaveného chudého duchem, ale nějak mi připadá, že jsme nejen my, ale i piloti víc a víc choulostiví. Vzpomínám si totiž (a to je asi moje velká chyba, vědět, kam do historie sáhnout) třeba na závod v Argentine 1977, v Dallasu 1984 a další, kdy byly podmínky proti dnešku mnohem tvrdší, ale piloti to většinou vydrželi - pravda, pár jich bylo na omdlení. Ale nijak se to neřešilo. Vím, že se mi třeba někdo bude smát, ale postupně opravdu míříme k tomu, že se bude jezdit jen na simulátorech a ve vymazleném studiu, nebo ještě hůř, nastoupí AI. Život byl vždy o zdolávání překážek a dobývání vrcholů, momentálně se spíš řeší, jak sedět v klidu v údolí a koho za sebe nahoru poslat.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      37.188.141.XXX
      Ano tehdy život nic neznamenal. To máš pravdu.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Pokud by tehdy život nic neznamenal, tak sezónu dojezdí zcela jiní piloti než na začátku. Od Grahama bych takovou podpásovku nečekal. Samozřejmě že je nikdo neposílal na smrt, protože v dané době byl nějaký technický úzus a od něj se vše odvíjelo. Nebo budeme tvrdit, že když udělali konstruktéři dodávky, kdy řidič seděl před přední nápravou, tak se také pohrdalo životem? Já to myslel tak, že v době Maria Andrettiho pilot klidně v pátek jel kvalifikaci F1, v sobotu na INDY 500, v neděli závod a potom hurá za oceán do "staré cihelny". Ale to není nic nenormálního, choulostivějí nám i sportovci v dalších odvětvích, takový tenis by mohl vyprávět. Smyslem mého příspěvku bylo poukázat pouze na to, že ačkoliv jsou dnešní piloti F1 speciálně cvičení, mají fitness programy, vyváženou stravu a všelijaké podpůrné nápoje, tak vydrží méně než chlapíci, co se prali z dnešního pohledu prehistorickými vozy a dokázali je nejen zkrotit, ale ještě si po závodě skočiili zahrát na dvě hodinky tenis - samo ne všichni, ale takový "děda" Regazzoni skoro ve čtyřiceti po GP USA 1979 to zvládl bez problémů.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      já ti budu trochu oponovat. Tehdy možná byly podmínky stejně tvrdé, neli tvrdší, ale tehdy "topil" jenom motor a pilot víc "koukal" z auta ven a tím byl i lépe chlazen proudícím vzduchem. Když dnes obloží kokpit řídícími jednotkami, které se dokáží nahřát nad 100°C tak si pilot musí připadat jako kuře v grilu... Navíc v těch 70-tých letech se piloti nad svojí fyzičkou příliš nepozastavovali, takže si myslím, že takovéto hodnocení není úplně fér vůči současné generaci...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Tehdy piloti lemtali vo stopéro, dneska je to uplně jinde ....profi. Kluci makají na sobě dnes a denně. Nemohou za to, že monoposty jsou díky možnostem dokonalé. Není to fér to srovnávat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    80.250.27.XXX
    Mi přijde, ž eby stačila malinká jednotka alespoň do toho vaku s vodou, aby tam neměli vařicí čaj.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    jestli ono by nebylo řešením do takových extrémních lokalit prostě pořádání závodů F1 prostě nedávat.
    no jo, ale prachy nesmrdí, a že je pilotům zle? no je to přece šou a tohle tam krásně zapadá. jen mne v tomto kontextu udivuje, že jsme v přímém přenosu neslyšeli tu Oconovu vysílačku, když zvracel do přilby...

    ale pokud mají být F1 "zkušební laboratoří" pro běžná auta - proto prý od 2026 ty poloelektrické pohony - tak je montáž nejen klimatzace, ale i vytápění a ideálně i mlhovek, stěračů... na pořadu dne.
    holt se asi máme nač těšit 18

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Piloti chtějí taky vydělávat, všichni chtějí více peněz, tak to šponují, kde se dá a tohle je důsledek...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      na druhou stranu, není třeba klimatizace, jak ji chápeme my, ale i termoelektrický systém by pomohl srazit pár stupínků a to není příliš velké ani těžké zařízení a hlavně by stačilo udělat nějaký průduch do kokpitu, který by byl schopný pilota trošku ofukovat...
      ale to vše zvýší hmotnost, případně aerodynamickou účinnost a pokud to nebude v pravidlech, tak to dobrovolně nikdo nenasadí...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Tak zrovna ten průduch by ani hmotnost zvýšit nemusel...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          ale zvedne odpor. On v pravidlech je, ale je to jen taková pididírka na nose auta...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            tak ono by se to dalo využít i ku prospěchu aera. vzpomeňme třeba na takový Fkanál blahé paměti 04 konstruktéři jsou velcí koumáci 11!

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              ale ten byl tažen úplně jinam a za jiným účelem 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      No jo, Tome, blížíme se k momentu, kdy i kytka ve váze bude nahrazena plastickou atrapou, protože to je v mnoha směrech něco. Už dávno nejde o závodění, ale přehlídku nabitých prkenic - ne že by to v minulosti bylo jinak, ale tradice, úcta a přístup byl někde jinde. Teď už jenom čekám, až nějaký pošuk s naditým kontem přijde na nápad, že by se mohlo jet v Arktidě.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama