DISKUZE K ČLÁNKU Marko vysvětluje, proč je Pérez se stejným autem mnohem pomalejší. Chválí Alonsa s Hamiltonem

Sergio Pérez po vydařeném vstupu do sezóny na svého týmového kolegu Maxe Verstappena výrazně ztrácí bodově i rychlostně na okruhu. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nabízí své vysvětlení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko vysvětluje, proč je Pérez se stejným autem mnohem pomalejší. Chválí Alonsa s Hamiltonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 30.06.2023 10:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Racek (Hlasoval 1 člověk) 23.06.2023 00:46
Jo Marko dovede své jezdce potěšit, že. »
» Jan. (Hlasoval 1 člověk) 23.06.2023 06:40
On tam není od toho, aby těšil jezdce. Jezdci tam… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 24.06.2023 10:39

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Určitě Checo nějakou další GP vyhraje. Red Bull musí vyřešit brzdy, pneu a přítlak tak, aby se s vozem dalo zase závodit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Max ukazuje, že se s ním závodit dá. Při startu z půlky pole dokáže vyhrát, nebo dojet aspoň na bedně. Ne dojet 6.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        tady je potom otázka, jak moc jsou ty dvě auta identická... Pochopím, že perez nedá emila, ale aby emil projel polem jak nůž máslem, ale perez se zasekne a zůstane viset za mnohem pomalejšíma autama, to je fakt zvláštní. Zvlášť když emil nepředvádí nějaké bravurní předjížděcí manévry, ale 99% zkrátka otevře křídlo a prožene se kolem předjížděného nešťastníka...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • SergioPÉREZ

          SergioPÉREZ

          78.108.157.XXX
          Na začátku sezony jsou auta Maxe a Checa shodné, potom už vývoj jde za Verstappenem. Oproti loňské sezony má Pérez letos větší manevrovací prostor v nastavení a vyladění vozu. Přesto se od Monaca moc nedaří. Nedaří se ani rozlousknout, jestli ponechat rychlé agresivní nastavení dle Maxe a naprosto se přizpůsobit jeho jezdeckému stylu, nebo vyladit a vyvážit vůz který dokonale vyhovuje Checovému jezdeckému stylu. Tlak Maxe, Joseho a Helmuta v bl.bých kecech je enormní, což na klid moc nepřidá.







          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            další zajímavá indicie je to, že se perézovi extrémně přestane dařit v okamžiku, kdy je schopen se emilovi vyrovnat. Nevěřím ani na okamžik, že v red bullu panují tak přátelské vztahy, jako se helmut snaží prezentovat a vše se jede jen na emilově PR.
            Když byl emil ještě se sainzem v TR, tak je zajímavá, že na kvalifikace byli poměrně vyrovnaní, ale sainzovo auto mělo 95% všech poruch co tým měl. V okamžiku, kdy byl emil povýšen do RB, tak najednou poruchy sainzova auta zmizely...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Sorry, ale že to Perez narve v Monaku do zdi je vinou RB?
              Že není schopný s takovým autem se dostat potom 2x do Q3 taky?
              V závodech je vidět, že to auto na bednu má i s jeho výkonem. To by ovšem Péro musel umět se do Q3 dostat a startovat z prvních řad. Tohle se dá těžko házet na rozdílný vůz.
              Když startuje zezadu, fakt nedává smysl mu dávat podřadný vůz, když nemá šanci dojet a předjet Maxe, ale měl by šanci obrat o body nejbližší soupeře.
              Pochybuji, že ěl někdo v RB strach z toho, že by Péro získal titul, aniž by se Max zabil. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                95.80.230.XXX
                no, nemusí se zabít, stačí jedna solidní rána, vzpomeň si na 99... A za mě je to spíš o práci s nastavením auta. Pokud se tým nevěnuje perézovým potřebám a vše se točí jen kolem emila, tak se nedivím, že peréz není schopen podávat srovnatelné výkony s emilem. A i slepej vidí, že současný RB je o parník před konkurencí o to víc je zarážející ta nemohoucnost peréze prodrat se polem přes pomalejší auta. A osobně si nejsem jistý, jestli by emilova bublina nesplaskla stejně jako vettelova, přestupem do jiného týmu...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Ale to byla jeho rána, do svodidel. Jak píšeš, má o parník lepší auto, než konkurence a není schopný se 3x za sebou dostat mezi nejlepších 10???
                  To není o RB. To je o něm.
                  A jo. RB se točí kolem Maxe. Bylo by taky hloupé nastavovat auto na někoho, kdo má problém dostat se s ním na bednu a ignorovat potřeby toho, co s ním získá titul. Myslím, že je to v celku logické a používané ve všech týmech.
                  Bublina každého pilota splaskne, když se dostane do horšího týmu. To není novinka. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    95.80.230.XXX
                    já myslel schumachera a rok 99.
                    Jinak v současné době stačí , když se to auto nastaví ne úplně optimálně a ten rozdíl ve výkonu je najednou markantní. Když se podívám, jaké rozdíly na TOP speed předvádí emil vůči konkurenci a jaký TOP speed je schopen dosahovat peréz... No, úplně bych to neviděl tak, že má perez úplně komfortní servis...

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Vím, naboural to do zdi a přišel o titul. Mohl si za to sám, stejně jako Pérez.
                      Znovu: Jaký má smysl dávat mu horší nastavení, když startuje poslední v Monaku?
                      Jaký smysl má dávat mu horší nastavení v dalších dvou závodech, když startuje z 6. řady a nemá šanci maxe ohrozit?
                      Jediný reálný soupeř pro Maxe je Alonso a to ještě s velkou fantazií. Kdyby vůbec teoreticky hrozilo, že by Pérez ohrožoval Maxův titul, mohli by zasáhnout v posledních závodech. Momentálně nedává žádný smysl, aby Pérovi nějak škodili. Naopak je pro ně škoda, že nebere body konkurenci.

                      Je to stejné, jako fantazie o poškozování Webbera v roce 2013 nebo 2012, když vůbec neměl šanci Seba ohrozit, ale jeho problémy darovali body konkurenci.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        95.80.230.XXX
                        no, nevím jak moc si za to schumacher mohl, když mu mechanik nechal povolené odvzdušnění zadních brzd a tím přišel kompletně o brzdy, ale asi máš jinou optiku.
                        Smys je ten, ukázat emila v co nejlepším světle. A já nemyslím, že by peréze úplně sabotovali, jen nedostane ten servis co emil, aby dokázal dostat z auta plný potenciál.
                        A webber je za mě nýmand, kterej se do F1 dostal dost omylem a udržel se tam s obrovským štěstím a když s ním bojoval vettel o titul, tak se z toho dělala senzace, ale v podstatě se ukázalo, jakou reálnou výkonnost vettel má až když odešl z RB a stejné to bude s emilem, ale myslím si, že ten stejnou chybu neudělá...

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          -Ok, to jsem nevěděl. Ale asi nebudeme uvažovat o tom, že by to ten mechanik udělal schválně. Pokud vím, Pérez žádný technický problém neměl. Sám sebe obvinil z chyby.
                          -Maxe nikdo nemusí ukazovat v lepším světle. Te září už dlouho. Jako jednička dostává samozřejmě prioritní zacházení. Stejně jako jinde.
                          -Ukázala se reálná výkonnost Vettela? Jo, smáznul 4x za sebou hvězdného mistra světa Kimiho Raikkonena. Za mne to není tak tragický výkon. 03

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            95.80.230.XXX
                            mě třeba přišel dost tragický, zvlášť ve srovnání s leclerkem nebo mladým strolem... A kimiho alonso smázl rozdílem třídy, s vettelem jezdil v podstatě vyrovnanou partii a vettela dost často dostala dopředu spíš TR než jeho výkonost

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Kimiho Alonso smázl ve "svým voze" jako nového v týmu, kterému auto vůbec nesedělo.
                              Vettel ho smáznul sice méně dominantním stylem, ale 4x za sebou a on byl ten, kdo přišel do nového týmu a sedl do auta nastaveného na Kimiho.
                              Konec jeho působení ve Ferrari a v AM je spíš o zábavě. Měl životní priority úplně někde jinde.
                              Ale zajímalo by mne, jak by si alonso vedl proti Leclercovi. 04

                              + 0 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                95.80.230.XXX
                                to auto nebylo nastavené na kimiho, ale měli podobné preference ohledně chování auta, takže se to lépe ladilo a vettel to měl v podstatě připravené. Navíc kimi byl také spíš v párty fázi, než že by se hnal za dalším titulem. A vůbec si nemyslím, že by se vettel chtěl v závěru svého působení v F1 jen bavit, jen ukázal, že mu nefunguje hlava a má problém se vyrovnat i s příchozími mladíky, což bych ještě bral u leclerka, který je asi největší talent současné F1, ale dřevák strol?
                                A leclerk proti alonsovi? Asi bych alonsovi nedával příliš šancí... Ukázal to loni proti oconovi, už nemá tu syrovou rychlost, dokáže získávat svojí hlavou, což by proti leclerkovi bylo asi málo...

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Ano. Kimi a Seb měli podobné preference, proto se jejich vzájemná výkonnost neměnila.
                                  Ale Kimi a Alonso byli jako voda a oheň. S tím Alonsovým vozem nebyl schopný skoro jezdit. Proto ten rozdíl.
                                  A pokud vím, Strolla Seb porazil obě sezony. Ale uznávám, že Alonso s ním zametá mnohem víc.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • achmed-cz

                                    achmed-cz

                                    176.114.240.XXX
                                    a nezapomínej, že Vettel do Astonu přišel v 33, v tom věku měl mít špičkovou formu. A přitom měl co dělat, aby Strolla porazil, bylo to o pouhé 2 body. Skončil jen o 1 místo před ním.
                                    Kdyby Vettel v Astonu zůstal, neměli by o moc víc bodů, než v 2021. Vettel by dojížděl na podobných pozicích, jako Stroll.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
        • Jindrich K.

          Jindrich K.

          91.229.253.XXX
          Když dva dělají totéž, není to totéž. Snad celou dobu co formuli 1sleduji tak si dvojka stěžuje, že je jednička podezřele rychlá. Pamatuju i výměny strany garáže a buhví co, ale druhý byl furt druhý. Holt jednomu to sedí, navíc má zabijáclé instinkty ( Senna, Max, Aloso, Hamilton) a pak je tu ten druhý hodný, bez toho eěeho navíc viz Coulthard, Berger,Bottas, Patrese ...a Sergio je prostě ta druhá skupina

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Spekulace®

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama