DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové týmů volají po snížení hmotnosti monopostů

Nová pravidla pro pohonné jednotky Formule 1 jsou jasně stanovena na rok 2026. Co se týče podvozků a některých dalších oblastí, šéfové celého šampionátu ještě hledají směr, kterými by se další vývoj měl ubírat. Důvodem jsou také jejich obavy, týkající se hmotnosti vozů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové týmů volají po snížení hmotnosti monopostů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.06.2023 08:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Qasen (Hlasovali 4 lidé) 10.06.2023 19:10
S formulí je to jako s ženskou - když je moc kil… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 11.06.2023 20:00
všiml si tu někdo že ferrari vyhrálo Le Mans? … »
» Racek (Hlasoval 1 člověk) 12.06.2023 19:19
S tím souhlasím. On to není jen závod řidičů, ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Nejde o bezpečnost v případě havarie, to už je 20+ let vesměs vyřešené... Tady jde o to, že současné vozy kolidují ve vysoké rychlosti a přesto pokračují viz loni Alonso vs Stroll, Hamilton vs Verstappen atd. atd. Je to zkrátka už strašně posunuté...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Jak to utrousil Kubica v rozhovoru s Eiselem... Hmotnost se snížit nemůže kvůli bezpečnosti... Oni nemají prioritu tu hmotnost snižovat, ostatně ve finále jsou to jen čísla na papíře... Auta jezdí rychle, brzdí dobře... Že to jednou za čas někdo vytáhne... Kdoví co zatím může být... Třeba nějaký politický tlak na změnu pravidel...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
To je jasné, ale dneska se bezpečnost dá definovat simulovanými nárazové testy. Hmotnost, zejména ta minimální, je z tohoto pohledu přežitek.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Parametr hmotnosti je tam kvůli nákladům a hlavně bezpečnosti... Není náhoda, že dnešní formule vydrží skoro všechno, je to zkrátka záměr...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
taky měli z prd*le kliku 12 ale to holt k vytrvalostním závodům taky patří...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
S těmi pivo to je docela pravda. Ale spíše ve světě. U nás je teď spousta skvělých malých pivovarů, které vaří fakt dobré pivo se s eurobřečkou nedá srovnat 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
To si piš 01
Moc jsem jim to přál (když McL neměl zastoupení). Je až podivné, jak se jim to povedlo prakticky na první pokus. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
S tím souhlasím. On to není jen závod řidičů, ale i souboj značek, koncepcí, motorů, zemí, konstruktérů a mozků. Protože Ferrari, Mercedes McLaren, Honda, Lotrus, Vanwal, Renault, AlfaRomeo... Ach jo. Ono je to tak všude. Už ani pivo nelze pomalu rozlišit... všude stejná Eurobřečka ... s malou útěchou, že vymizely samosery a všude na světě lze pivo pít neb je stejné 05 20

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Tak už to vím, chyba pilota, výlet mimo trať a pak ten pitstop.
Jinak se podívejte na restart cca po 4 hodinách. Na youtube video gI2lkpdEH2I
To je paráda.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
No, to tedy nevím. V první půlce při pitstopech vždy ztratili. Jinak naprosto super závod, velice dlouho spolu bojovaly 4 značky. A mezi Ferrari a Toyotou se rozhodlo tuším až 1:30 před koncem. Přiznám se ale že nevím jak. obě auta měli po pitstopech, já měl telefonát a po něm měla Toyota nabranou ztrátu. A mám za to že museli mít extra pitstop. Může někdo případně objasnit?
Co mě ale zarazilo, tak prakticky nulová snaha pustit daleko rychlejší auto. LeMans je z pohledu pomalejších neudělat žádný nestandardní manérv, ale žádná snaha brzdit o chviličku dříve a prodat i nájezd do zatáčky, prostě nic. Hodněkrát přijíždělo podstatně rychlejší auto zezadu vnitřkem a předjížděný to tam poslal na hulváta jako by se nic nedělo a nehezky rychlejšího zablokoval.
Co se mně líbilo byly SlowZone. Ne jak ten trapas VSC v F1. Možná je mohli mít na můj vkus kratší, třeba poloviční. A líbil se mně třeba i FCY, což byla SlowZone na celý okruh a rádiem všem ohlásili že je na trati plno trosek a že se bude uklízet.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Divák F1

Divák F1

88.103.11.XXX
Já jsem si všiml 01 ….a jak jim šli suprově pitstopy …nebe a dudy s Ferrari ve F1 !!! 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
všiml si tu někdo že ferrari vyhrálo Le Mans? 14

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
ano - váha by měla jít dolů. to jednoznačně. a klidně i "nesmyslně" dolů, klidně ke zcela nedosažitelné hranici. a šel bych ještě dál - klidně bych parametr minimální hmotnosti zrušil. v dnešní době, kdy je vše pravidly dané rozměrově a pevnostmi a následně počítači nadimenzováno je vlastně tenhle parametr zcela zbytečný.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

93.99.211.XXX
akorát, že to už nebude morotsport...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
No, je to věc mody a věku... mě se třeba za mlada líbily větší a silnější, posléze jsem přešel na menší a štíhlejší. Kupodivu jsem prodělal opačný vývoj, co se týká váhy... Spoustě chlapů se třeba líbí větší pozadí a v mnoha kulturách jsou štíhlé holky považovány za ošklivé... taková Věstonická Venuše i obdobné figurky, že ...
Ovšem u F1 je ta hmota monopostů už uplná zvrhlost... a pojmenování problémů, jako ty motorgenerátory a baterie bohužel povede k čím dál většímu hýkání ekoterroristů, že jim berou jejich milované čínské baterie a chtějí tím tajně sabotovat elektrovozy... takže ... je to marné, marné, marné... bude to postupně vypadat jak na závodech elektroaut na několik kol s víc jak tunovými monstry..

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Qasen

Qasen

90.182.63.XXX
S formulí je to jako s ženskou - když je moc kil navíc, tak už to taky není dobré 12
Takže takových 50 - 100kg dolů a bude to zase holka jako lusk 13

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama