DISKUZE K ČLÁNKU F1 bude mít šest dodavatelů motorů
V roce 2026 dojde k dalším změnám pravidel F1 - úprava pohonných jednotek dovoluje novým výrobcům vstoupit na kolbiště královny motorsportu. Zájem rozhodně je, protože v současné době už existuje příslib dalších dvou výrobců.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: F1 bude mít šest dodavatelů motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
11:33 04.02.2023 88.103.92.XXXKomu se to nelíbí? Jen ať máme 6 motorářů...a počet týmů ať stoupne...alespoň na 12.
Pokud by FIA umožnila vstup více týmů...místo nesmyslných sobotních sprintů by se mohl jezdit v sobotu kvalifikační závod...pokud by bylo víc účastníků nežli je startovních míst v nedělním závodu. Pořád se mluví o oživení a změně formátu...a nikomu nedochází že situace je zakonzervovaná především tím že je startovní pole dlouhodobě malé.
Kdysi čítalo startovní pole 26 monopostů a ještě bylo víc adeptů a ti skončili v kvalifikaci. Teď bych to neřešil rozšířením počtu startujících v hlavním závodě, ale sobotním kvalifikačním závodem. F1 generuje dost peněz na to aby garantovala základní příjem novým týmům...přirozeně by některé končili a jiné zas přicházeli...ale teď je to vlastně svým způsobem nuda...10 týmů...a karty v podstatě předem rozdané.-
RoBertino
15:07 04.02.2023 185.63.97.XXXUž jsem to tu několikrát uváděl - na přelomu 80. a 90. let se o 26 míst na startu ucházelo 39-40 pilotů. Jistě, najdou se takoví, co budou držkovat, že polovina neměla pomalu na to dostat se do závodu. Ať se podívají na tým Onyx - jednou potíže s kvalifikací a v Portugalsku Johansson dojel třetí... Nebyla nouze o překvapení a favorité neměli nic jistého....-
juras
16:11 04.02.2023 88.103.92.XXX
Tehdy to bylo dost chaotické...ale taky na tu dobu moc rád vzpomínám. Mě třeba utkvěl v paměti Toleman a pak Jordan. U Tolemanu si pamatuju spanilou jízdu Dereka Warwicka na Brands Hatch 1982, Jordan mě hned při debutu upoutal desingem, vzápětí i na nováčka slušnými výkony...první body tuším vybojoval De Cesaris v Kanadě (a to bodovalo pouze první šest). Právě v roce 1991 se dokonce tuším jezdila předkvalifikace (adeptů na start bylo myslím víc jak 30) a na startu stálo jestli se nepletu 26 monopostů,
Neříkám že musí být tak velké startovní pole...ale dlouhodobě mi přijde těch 20 aut málo. Byla tady možnost nechat zavést 3 monoposty v jednou týmu...ale vzhledem k tomu na kolik závodů se šampionát rozrostl mi to nepřijde realizovatelné...v době kdy je třeba náklady alespoň trochu snížit a stabilizovat by tohle znamenalo jednoznačně navýšení...a zas by to byla jen voda na mlýn nejbohatším týmům.-
RoBertino
19:13 04.02.2023 185.63.97.XXXJá si vybavuji zase GP Belgie 1991 a životní závod de Cesarise. Mílovými kroky stahoval vedoucího Sennu a nakonec musel kvůli poruše motoru odstoupit tři kola před koncem, když byl druhý... Mně se zase líbily Tolemany TG183, vypadaly podle někoho hrozně, ale mně se to řešení líbilo.
Ona totiž chybí taková ta přirozená konkurence. Kdyby bylo 15 týmů a oněch 26 místo, domnívám se, že by to přineslo oživení. Takhle to zavání občas příliš velkou spokojeností...-
tom11
16:54 05.02.2023 194.212.104.XXXPřesně tak. V tomhle se dlouhodobě shodujeme .
Mě jen stále udivuje, že FIA s tímhle tak dlouho otálí. A přitom by zájemců bylo dost. A že není záruka, že budou v F1 úspěšně působit dlouhé roky? To snad nezaručí nikdy nikdo a v minulosti to nijak zvlášť nevadilo.
Bylo by třeba i pro šampionát zajímavé, kdyby třeba díky nějakým potížím adept na titul nepostoupil do závodu . Dokážeš si představit ty titulky, tren humbuk kolem? Pro F1 jen a jen dobře.-
RoBertino
10:44 06.02.2023 185.63.97.XXXSvatá pravda, Tome - vzpomeňme na Piqueta v roce 1982. Do GP USA v Detroitu se nekvalifikoval - byly tam nějaké potíže, ale nerozmlátil auto ani nic takového - a o týden později v Montrealu vyhrál. Myslím, že tlak i v případě, že není možné si dovolit jakékoli zaváhání, byl F1 jenom prospěl. A že některé týmy nejsou v F1 dlouhé období? Mercedes v 50. letech nebo Vanwall o něco později tu taky nebyly věčnost. Nějaké to šlápnutí vedle - jsme jenom lidé. Skutečně byl jenom eliminoval tragédy jako Andrea Moda, Life a jim podobné, i když, na druhou stranu, aspoň mám o čem psát...
-
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
08:44 05.02.2023 193.165.97.XXXHonda nejspíše počítá s dodávkou motoru Andrettimu. V záloze může mít dohodu třeba s Williamsem. Taky by si mohla celý Williams koupit, nebo být pouze titulárním sponzorem.
Prostoru na spekulace je přehršel a stejně může dojít k nějakému překvápku třeba jako příchodu Fordu.-
Fanda.LH
09:34 05.02.2023 83.240.60.XXXAndretti má být Cadillac, takže tam se to očekávat nedá... Co se Williamsu týče... Dejme tomu, že je to pravda, pak by to znamenalo, že vyměnili špičkový tým na čele za tým na chvostu... To je prostě hloupost hodná Hondy...
Řekněme, že by ho koupili... To by dávalo smysl, ale nesmíme zapomínat na to, že už tým měli a zbavili se ho za pár šupů. Dnes na jeho základech staví Mercedes... Teď by koupili chudý tým se zastaralým, nedostatečným vybavením a začali by ho budovat znovu... Ještě dodám, že ten tým Brawnovi prodali s tím, že ho řídit neumí a rvou do toho jen prachy...-
Ferda
20:00 05.02.2023 193.165.97.XXXMožná bude Ford i Cadilac pouhá reklamní zástěrka. Spíše jen ten Cadilac. ....
Neskutečné jak rychle ten náš svět mění. Dyť je to teprve 15 roků co Honda pustila celý svůj tým Rossovi za pouhý jeden Dolar a celý formulový svět měl radost z toho, že po Hondě nezůstane na roštu prázdné místo. Dnes se všichni bouří proti Andrettimu i když plní všechny podmínky, které si FIA včetně týmů odsouhlasili.
Williams nemá nejmodernější zázemí, ale má slavné jméno, ale hlavně vlastní střechu nad hlavou, kterou nemá Haas a dokonce už ani McLaren.-
RoBertino
10:46 06.02.2023 185.63.97.XXXFando, dovolím si lehce oponovat. V roce 1983 poskytla Honda motor týmu Spirit a to určitě nebyl adept ani na body, natož na vítězství (i když dle dnešních pravidel by byl bodově celkem úspěšný). Honda by to samozřejmě mohla pojmout jako přípravu, nezapomínejme, že se za tři roky motory změní. A taky nezapomínejme, jak to byl v nedávné době s McLarenem, a kam to "šikovní Žaponci" dotáhli.
-
-
juras
21:49 07.02.2023 88.103.92.XXXBude zajímavý kam se Honda hne...nakonec jestli v F1 zůstane, bude jen dobře. Dnes už je aktuálně v F1 etablovaná (je škoda že tu tristní nepovedenou první etapu odskákal McLaren...byť dle mého názoru k tomu sám přispěl dosti zásadním způsobem)...takže třeba spojení s Williamsem by dávalo dnes podle mě smysl...už tam není Frank (s ním se Honda rozešla ve špatném...a proto podle mě nikdy nebyla moc reálná možnost že by se zas dali dohromady)...nyní je Williams vedený (a vlastněný) Doriltonem reálná možnost.
Hloupost Hondy přišla v okamžiku kdy trochu teatrálně oznámila odchod z F1...v okamžiku kdy už zas bojovala o tituly a musela vědět že s Redbullem bude na špičce i v dalších letech. No a pak jim to asi v Japonsku docvaklo...že neodcházejí jako v roce 2008 jako neúspěšní...ale jako vítězové. To je jakoby Mercedes chtěl odejít z F1 po sezóně 2014...to by si taky přece každej klepal na hlavu.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek