DISKUZE K ČLÁNKU F1 bude mít šest dodavatelů motorů

V roce 2026 dojde k dalším změnám pravidel F1 - úprava pohonných jednotek dovoluje novým výrobcům vstoupit na kolbiště královny motorsportu. Zájem rozhodně je, protože v současné době už existuje příslib dalších dvou výrobců.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 08.02.2023 19:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 04.02.2023 19:13
Já si vybavuji zase GP Belgie 1991 a životní… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 05.02.2023 16:54
Přesně tak. V tomhle se dlouhodobě shodujeme *01… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 04.02.2023 10:46
Třeba oživí svůj vlastní tým. To by se Ti… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Komu se to nelíbí? Jen ať máme 6 motorářů...a počet týmů ať stoupne...alespoň na 12.
    Pokud by FIA umožnila vstup více týmů...místo nesmyslných sobotních sprintů by se mohl jezdit v sobotu kvalifikační závod...pokud by bylo víc účastníků nežli je startovních míst v nedělním závodu. Pořád se mluví o oživení a změně formátu...a nikomu nedochází že situace je zakonzervovaná především tím že je startovní pole dlouhodobě malé.
    Kdysi čítalo startovní pole 26 monopostů a ještě bylo víc adeptů a ti skončili v kvalifikaci. Teď bych to neřešil rozšířením počtu startujících v hlavním závodě, ale sobotním kvalifikačním závodem. F1 generuje dost peněz na to aby garantovala základní příjem novým týmům...přirozeně by některé končili a jiné zas přicházeli...ale teď je to vlastně svým způsobem nuda...10 týmů...a karty v podstatě předem rozdané.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Už jsem to tu několikrát uváděl - na přelomu 80. a 90. let se o 26 míst na startu ucházelo 39-40 pilotů. Jistě, najdou se takoví, co budou držkovat, že polovina neměla pomalu na to dostat se do závodu. Ať se podívají na tým Onyx - jednou potíže s kvalifikací a v Portugalsku Johansson dojel třetí... Nebyla nouze o překvapení a favorité neměli nic jistého....

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        01
        Tehdy to bylo dost chaotické...ale taky na tu dobu moc rád vzpomínám. Mě třeba utkvěl v paměti Toleman a pak Jordan. U Tolemanu si pamatuju spanilou jízdu Dereka Warwicka na Brands Hatch 1982, Jordan mě hned při debutu upoutal desingem, vzápětí i na nováčka slušnými výkony...první body tuším vybojoval De Cesaris v Kanadě (a to bodovalo pouze první šest). Právě v roce 1991 se dokonce tuším jezdila předkvalifikace (adeptů na start bylo myslím víc jak 30) a na startu stálo jestli se nepletu 26 monopostů,
        Neříkám že musí být tak velké startovní pole...ale dlouhodobě mi přijde těch 20 aut málo. Byla tady možnost nechat zavést 3 monoposty v jednou týmu...ale vzhledem k tomu na kolik závodů se šampionát rozrostl mi to nepřijde realizovatelné...v době kdy je třeba náklady alespoň trochu snížit a stabilizovat by tohle znamenalo jednoznačně navýšení...a zas by to byla jen voda na mlýn nejbohatším týmům.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Já si vybavuji zase GP Belgie 1991 a životní závod de Cesarise. Mílovými kroky stahoval vedoucího Sennu a nakonec musel kvůli poruše motoru odstoupit tři kola před koncem, když byl druhý... Mně se zase líbily Tolemany TG183, vypadaly podle někoho hrozně, ale mně se to řešení líbilo.
          Ona totiž chybí taková ta přirozená konkurence. Kdyby bylo 15 týmů a oněch 26 místo, domnívám se, že by to přineslo oživení. Takhle to zavání občas příliš velkou spokojeností...

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Přesně tak. V tomhle se dlouhodobě shodujeme 01.
            Mě jen stále udivuje, že FIA s tímhle tak dlouho otálí. A přitom by zájemců bylo dost. A že není záruka, že budou v F1 úspěšně působit dlouhé roky? To snad nezaručí nikdy nikdo a v minulosti to nijak zvlášť nevadilo.
            Bylo by třeba i pro šampionát zajímavé, kdyby třeba díky nějakým potížím adept na titul nepostoupil do závodu 03. Dokážeš si představit ty titulky, tren humbuk kolem? Pro F1 jen a jen dobře.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Svatá pravda, Tome - vzpomeňme na Piqueta v roce 1982. Do GP USA v Detroitu se nekvalifikoval - byly tam nějaké potíže, ale nerozmlátil auto ani nic takového - a o týden později v Montrealu vyhrál. Myslím, že tlak i v případě, že není možné si dovolit jakékoli zaváhání, byl F1 jenom prospěl. A že některé týmy nejsou v F1 dlouhé období? Mercedes v 50. letech nebo Vanwall o něco později tu taky nebyly věčnost. Nějaké to šlápnutí vedle - jsme jenom lidé. Skutečně byl jenom eliminoval tragédy jako Andrea Moda, Life a jim podobné, i když, na druhou stranu, aspoň mám o čem psát...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Mě se při Nelsonovi vybaví GP Německa 1982 a slavná "akční scénka" s nebohým Salazarem.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Honda bude dodávat komu ? Pro ně nemám slušná slova... První dvě písmena nahradit K a U, by mnohem více odpovídalo jejich směřování...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      193.165.97.XXX
      Třeba oživí svůj vlastní tým. To by se Ti nelíbilo?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        To by se mi líbilo, akorát že v minulosti to zpravidla končilo propadákem a odchodem ze scény a další věc je, že kdo jim prodá své místo ?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          193.165.97.XXX
          Honda nejspíše počítá s dodávkou motoru Andrettimu. V záloze může mít dohodu třeba s Williamsem. Taky by si mohla celý Williams koupit, nebo být pouze titulárním sponzorem.
          Prostoru na spekulace je přehršel a stejně může dojít k nějakému překvápku třeba jako příchodu Fordu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Andretti má být Cadillac, takže tam se to očekávat nedá... Co se Williamsu týče... Dejme tomu, že je to pravda, pak by to znamenalo, že vyměnili špičkový tým na čele za tým na chvostu... To je prostě hloupost hodná Hondy...

            Řekněme, že by ho koupili... To by dávalo smysl, ale nesmíme zapomínat na to, že už tým měli a zbavili se ho za pár šupů. Dnes na jeho základech staví Mercedes... Teď by koupili chudý tým se zastaralým, nedostatečným vybavením a začali by ho budovat znovu... Ještě dodám, že ten tým Brawnovi prodali s tím, že ho řídit neumí a rvou do toho jen prachy...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              193.165.97.XXX
              Možná bude Ford i Cadilac pouhá reklamní zástěrka. Spíše jen ten Cadilac. ....
              Neskutečné jak rychle ten náš svět mění. Dyť je to teprve 15 roků co Honda pustila celý svůj tým Rossovi za pouhý jeden Dolar a celý formulový svět měl radost z toho, že po Hondě nezůstane na roštu prázdné místo. Dnes se všichni bouří proti Andrettimu i když plní všechny podmínky, které si FIA včetně týmů odsouhlasili.
              Williams nemá nejmodernější zázemí, ale má slavné jméno, ale hlavně vlastní střechu nad hlavou, kterou nemá Haas a dokonce už ani McLaren.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Fando, dovolím si lehce oponovat. V roce 1983 poskytla Honda motor týmu Spirit a to určitě nebyl adept ani na body, natož na vítězství (i když dle dnešních pravidel by byl bodově celkem úspěšný). Honda by to samozřejmě mohla pojmout jako přípravu, nezapomínejme, že se za tři roky motory změní. A taky nezapomínejme, jak to byl v nedávné době s McLarenem, a kam to "šikovní Žaponci" dotáhli.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Bude zajímavý kam se Honda hne...nakonec jestli v F1 zůstane, bude jen dobře. Dnes už je aktuálně v F1 etablovaná (je škoda že tu tristní nepovedenou první etapu odskákal McLaren...byť dle mého názoru k tomu sám přispěl dosti zásadním způsobem)...takže třeba spojení s Williamsem by dávalo dnes podle mě smysl...už tam není Frank (s ním se Honda rozešla ve špatném...a proto podle mě nikdy nebyla moc reálná možnost že by se zas dali dohromady)...nyní je Williams vedený (a vlastněný) Doriltonem reálná možnost.
              Hloupost Hondy přišla v okamžiku kdy trochu teatrálně oznámila odchod z F1...v okamžiku kdy už zas bojovala o tituly a musela vědět že s Redbullem bude na špičce i v dalších letech. No a pak jim to asi v Japonsku docvaklo...že neodcházejí jako v roce 2008 jako neúspěšní...ale jako vítězové. To je jakoby Mercedes chtěl odejít z F1 po sezóně 2014...to by si taky přece každej klepal na hlavu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Alex Albon si musel vypůjčit vůz od týmového kolegy (ilustrační foto)

Třetí trénink rozhodly poslední vteřiny, slavit může Ferrari

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama