DISKUZE K ČLÁNKU Zbavit se aerodynamických tunelů kvůli snížování nákladů není podle Haasu moc chytré

Haasu se nezamlouvá snaha Formule 1 omezovat vývoj v aerodynamických tunelech s úplným zákazem v roce 2030 kvůli snižování nákladů. Podle jeho aerodynamického ředitele Arrona Melvina to jde proti duchu královské disciplíny motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zbavit se aerodynamických tunelů kvůli snížování nákladů není podle Haasu moc chytré

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 19.01.2023 11:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 17.01.2023 15:03
V F1 se podvádí po celou dobu její existence a… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 17.01.2023 16:56
Tak uvidíme, kdy něco praskne... Za mě tohle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Mně by dávalo smysl, kdyby týmy sdílely aerodynamické tunely... Samotný zákaz by možná teoreticky F1 prospěl, ale prakticky je za mě nerealizovatelný... Resp. by opět uškodil těm malým týmům... Ty velké věřím tomu, že pravidla obchází / podvádí... Ať mi někdo neříká, že se dá uhlídat, že model nového Mercedesu, Ferrari, RB někde po světě netestují v AT popř. pomocí CFD mimo dosah FIA... Velké týmy, které mají lidi / kontakty po celém světě a prostředky jak podobné aktivity skrýt, toho určitě využívají...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Já myslím že vše může pak jednou vylézt na povrch a to za ten prušvih a negativní reklamu nestojí. Lidé migrují mezi týmy , můžou uniknout data, to nikdo z ruky mimo danu firmu imho nedá. Dneska o podvodu víš za 1 vteřinu...je to o lidech a ty všechno řeknou, zobchodují, prozradí. Tomuto "standartu" co jsi napsal nevěřím.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        V F1 se podvádí po celou dobu její existence a drtivá většina toho nepraskla, nepraskne... Nakonec je to o loajalitě, politice apod. To o čem mluvím je, že situace se mění s rozpočtovými stropy, kdy nemůžeš zaměstnávat 1000 lidí a mít x špičkových aerodynamiků, kteří tě stojí mil. dolarů ročně... Nicméně ty peníze máš a chceš je utratit, protože to vítězství má pro tebe větší hodnotu než ty peníze...

        Dává potom smysl část zaměstnanců vyčlenit a nechat je pracovat externě tzn. platit je z jiných / neomezených zdrojů... Tzn. představme si situaci, že v RB je v čele vývoje Adrian Newey, ten má pod sebou x schopných lidí, kteří mu nosí návrhy na schválení... Ten tyto návrhy vezme a pošle je k posouzení do firmy bývalých kolegů, kteří je ničím neomezeni posoudí a pošlou mu výsledky, ze kterých vyplyne, kterou cestou se vydat...

        A že to může prasknout ? O tom, že se tohle děje ví min. lidí v tomto případě Adrian Newey... Externí firma má skvělou práci, jejihž největší přidanou hodnotou je loajalita + je vázána smlouvou o mlčenlivosti... A konkurence ? Ta, která může tak to dělá taky tzn. nemůžou to prásknout, práskli by sami sebe... Ta, která nemůže, tak je často provázána s těmi, kteří můžou (Když se o něčem hlasuje, tak obvykle hlasují stejně odběratele jednotlivých motorů)...

        Dokud budou mít týmy prachy a budou je chtít utrácet, tak nevěřím tomu, že se to dá nějak efektivně regulovat...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.239.XXX
          To vypadá na vědeckofantastický film. 12

          Hele píše se rok 2023 , tohle si fakt nikdo z těch větších neriskne. Image F1 je dnes pro ně zhola jinak, než bylo za Ekláka. Prušvihu tohoto druhu se každý chce vyhnout. imho je to jinde

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Tak uvidíme, kdy něco praskne... Za mě tohle fuguje v různých podobách, v různých odvětvích a fakt bych se divil, kdyby se tomu podařilo zabránit zrovna v F1...

            Na druhou stranu když RB zkouší maskovat výdaje tím způsobem, že je píše na catering, tak třeba bude chvíli trvat neždospějou k něčemu sofistikovanějšímu...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          01

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          ... a co takovej tým, kterej má k dispozici vlastní okruh, že jo?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Mít vlastní okruh je fajn, každopádně utajit jakékoli testy samotného vozu je mnohem náročnější, protože na to je potřeba mnohem víc lidí a to včetně těch obyč. mechošů, zaměstnanců apod. Potřebuješ k tomu např. pneumatiky, kde je vezmeš ?

            Je pravda, že 2013 se Mercedes pokusil o tajný test... Ale jak dlouho zůstal utajený ? Prasklo to relativně rychle...

            Já tady mluvím o tom, že v dnešní době není problém poslat data na druhou stranu světa, tam si na základě těchto dat vytisknout na 3d tiskárně model a ten testovat v AT... A přitom i v rámci těch firem o tom může vědět naprosté minimum lidí...

            Základní pointa byla o tom, že když zakážou / omezí AT, tak velké týmy mají větší možnosti jak toto pravidlo obcházet...

            Ostatně v letech 87-89 pracoval Barnard pro Ferrari z UK a komunikovali faxem... Dostal balík na to, aby si tam vybudoval studio a nemusel se přesouvat do Italie... Samozřejmě, že to tehdy nefungovalo, že ta komunikace byla nedostatečná... Dnes jsou jiné možnosti a já mluvím o externí výpomoci, nikoli o vedení celého vývoje...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Vůz AMR22 v Singapuru

Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Mexiku

McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Carlos Sainz v závodě v Mexiku

Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Kubica, Robert

Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Zbavit se Schumachera? Nelogické, vzkazuje Haasu Surer

Sebastian Vettel v Ázerbájdžánu

Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama