DISKUZE K ČLÁNKU Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1

Americké společnosti Andretti Global a General Motors oznamují, že se v příštích letech chtějí zapojit do závodění ve Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 16.01.2023 20:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2023 11:45
Shadow byl americký tým asi jako německá… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 07.01.2023 18:31
Já jsem osobně pro rozšíření F1 klidně o tři,… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 07.01.2023 11:52
Jak uvádím výše, Majku - ono je americké a "… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    No pokud to myslí vážně (= nasype do toho nechutný množství peněz), tak ano, to by bylo super.
    Jde o to, že když si vzpomenu na 3 nové týmy, které přibyli v F1 po roce 2010, tak to bylo čisté fiasko s doslova nulovým přínosem pro F1.
    Ale jak říkám, pokud má peníze, tak ho rád uvidím 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.62.XXX
    Zní to super, ale opět se ukazuje jak je F1 zkostnatělá / neflexibilní...

    Jejich vstup na rošt bude vyžadovat podporu celé Formule 1 včetně současných týmů. Veřejně vstup nové americké stáje podpořily jen dva, ostatní se obávají o finanční dopady. Kterýkoliv nováček musí zaplatit 200 milionů dolarů jako poplatek, který se rozdělí mezi současné týmy, což jim má vynahradit snížení odměn.

    Rozšíření startovního roštu je v zájmu show a při současných 20ti vozech fakt nevidím důvod, aby tomu kdokoli házel klacky pod nohy... Další věcí je, že bych jim umožnil koupit loňský vůz středu pole tzn. Alpine a níž... Ať se můžou zapojit co nejdříve do boje... Jak dlouho bude trvat, než se zapojí do bojů ?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Chápu jejich opatrnost. V knížce F1-Ztracené naděje uvádím minimálně pět týmů, které měly obrovské ambice a nakonec po půl roce všechno krachlo "z důvodu finančních potíží", přitom to je první věc, na kterou by měl adept myslet. Andretti dává jistou naději, že k tomu přistoupí odpovědně, nakonec v F1 něco absolvoval a prošel si svým i u Parnelli, tak by mohl situaci zvládnout.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Záleží o jaké době se bavíme... Dnes je úplně jiná doba... Dříve měly týmy absurdní rozpočty, které fungovaly z části jako pračky na prachy... Ve chvíli, kdy nebylo co prát, tak nebyl důvod v F1 působit... Tohle před časem zmizelo, nejspíš v důsledku zvýšení efektivity daňových úřadů (Kdepak jsou ti hlavní sponzoři a sponzoři vůbec?)... Další věc je finanční strop, který zabraňuje vykazovat obrovské náklady... F1 je dnes mnohem čistším byznysem, než byla v minulosti...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Nejvíce mne naštvalo když nedovolili vstup do F1 týmům: Stefan gp team a Durango villeneuve racing, jelikož jsem byl skalním Fandou Gillese a jeho syna. (1997")...to už je hodně fousaté, kdy můj oblíbenec naposledy zvedl trofej šampióna F1. ( u Ferdy: 2009"). Teď jsou karty rozdané. S Pérezem jsme ještě neřekli poslední slovo a na Versttappena přitlačíme až na doraz 12
        (Che 11co))

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Jsem pro další týmy v F1. Ale od amerického týmu nic moc nečekám. Těžko si vzpomenout, kdy naposledy nějaký v F1 prorazil. Jestli vůbec.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Nikdy, ale Andretti v F1 uspěl a nejen tam...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Díky za upřesnění. Nechtělo se mi hledat v 50 let staré historii, jestli některý z úspěšných týmů nebyl z USA.
        On i poslední úspěšný pilot z USA byl Mario Andretti, pokud se nepletu. Rok 1978?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Ale jsem pro, ať to zkusí. Zdá se mi dost dobrej, třeba se mu povede prorazit. Horší to bude s těma automobilkama. Těm moc nevěřím.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          ono jde hlavně o to, že F1 v americe neberou moc vážně. Podle pravidla nevymysleli jsme to my, tak to nemůže být dobré... Potom se není co divit, že americké týmy zametají chvost pole, protože nikdo tomu není ochotný věnovat víc usílí než nascar, ale neuvědomí si, na jaké technické základně oproti americkým seriím F1 je... A obávám se, že andreti dopadne hůř než haas, protože haas šel alespoň cestou spojení se s top týmem, ale pokud andreti bude chtít postavit podvozek i motor zároveň, no budu zvědav...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            No právě. Vést tým by asi uměli dobře. Problém je, že jejich patriotismus jim velí dosáhnout to s americkým autem. A můj názor je ten, že v USA není nikdo schopný postavit špičkový vůz F1.
            To co jezdí v jejich sériích je na úrovni Evropy před půl stoletím. Tedy to je aspoň můj názor.
            A sehnat v USA pilota, co umí i zatáčet a brzdit.... 17

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              přesně jak řikáš 11

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Jak uvádím výše, Majku - ono je americké a "americké". Většina US týmu, snad kromě superhistorického Scarabu, byla v podstatě jen podporována Američany. Shadow vedli Britové, Parnelli byl de facto tým přeběhlíků od Lotusu, Penske byl také víc britský než USA. Beatrice-Haas-Racing neboli Haas-Lola měl all stars team s Rossem Brawnem, Teddy Mayerem či Adrianem Neweyem, takže na Američany už tam moc místa nezbylo. U Andrettiho vidím určitou šanci, protože to je skutečný profesionál a v kariéře toho dosáhl opravdu hodně. Ovšem jak všichni víme, o peníze jde až v první řadě - a tady by mohl být zakopaný onen pes... A nemyslím tím symbol firmy Coyote 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Souhlasím. Připadá mi jako profík a i jako jezdec toho dosáhl hodně.
                Jen mám pocit, že peníze možná sežene, ale nejsem si jistý, že jakákoliv americká automobilka dokáže postavit vůz, který bude aspoň průměrem. Snad jen pokud okopírují něco stávajícího a dají do toho evropský, nebo japonský motor.
                To je jak s japoncema. Motor udělat umí. Ale nikdy se jim nepovedlo postavit opravdu dobré auto. Max lepší průměr (Toyota nebo Honda).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Pořád tu je jméno (což může být pro sponzory atraktivní), tradice a jeho ryzí amerikanismus, ačkoliv to je původem Ital. U téhle rodiny jde spíš o to, koho na stavbu vozu najdou. S tím kopírováním bych to viděl asi tak - současná pravidla žádné velké variace nedovolují, snad kdyby přistoupilo vedení na Brownův návrh...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                193.165.96.XXX
                ... kromě superhistorického Scarabu, ...
                Trochu odbočím. První česká jachta, které byl vystavený technický průkaz pro plavby na moři se jmenovala Skarab. Na tuhle jachtu vzpomínám s velkou nostalgií, neboť to byla první loď na které jsem strávil dovolenou na moři.

                K Andrettimu. Říká se, že v současnosti jsou v F1 tři týmy na odstřel. Proto se F1 snaží veškeré další zájemce přinutit, aby raději koupili stávající tým s honosnou značkou, aby se zachovávala historie.
                Chápu to. Ale taky chápu proč nikdo nemá zájem o Haas, který je v F1 téměř bez zázemí. Navíc je Haas pro Andrettiho v INDY soupeřem, tak proč mu pomáhat.
                Dnes ale F1 vlastní Liberty a jsou to Američané, takže z této strany je určitě velký zájem, aby F1 měla plnohodnotný americký tým, který si bude vozy stavět sám.
                Chybou je to, že zájem Andrettiho o F1 přišel pozdě. Williams byl ideální možností jak se do F1 dostat. I když kdo ví, třeba alespoň podle výsledků a podle zatím neexistujícího velitele tam nějaké obchodní jednání už probíhají.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Naposledy vyhrál "americký" tým - viz výše - GP Rakouska: Alan Jones na Shadow. Od té doby se bohužel nedostali piloti US týmu ani na stupně vítězů.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama