DISKUZE K ČLÁNKU Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1
Americké společnosti Andretti Global a General Motors oznamují, že se v příštích letech chtějí zapojit do závodění ve Formuli 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
daaviid23
14:31 06.01.2023 90.182.169.XXXNo pokud to myslí vážně (= nasype do toho nechutný množství peněz), tak ano, to by bylo super.
Jde o to, že když si vzpomenu na 3 nové týmy, které přibyli v F1 po roce 2010, tak to bylo čisté fiasko s doslova nulovým přínosem pro F1.
Ale jak říkám, pokud má peníze, tak ho rád uvidím -
Fanda.LH
13:35 06.01.2023 83.240.62.XXXZní to super, ale opět se ukazuje jak je F1 zkostnatělá / neflexibilní...
Jejich vstup na rošt bude vyžadovat podporu celé Formule 1 včetně současných týmů. Veřejně vstup nové americké stáje podpořily jen dva, ostatní se obávají o finanční dopady. Kterýkoliv nováček musí zaplatit 200 milionů dolarů jako poplatek, který se rozdělí mezi současné týmy, což jim má vynahradit snížení odměn.
Rozšíření startovního roštu je v zájmu show a při současných 20ti vozech fakt nevidím důvod, aby tomu kdokoli házel klacky pod nohy... Další věcí je, že bych jim umožnil koupit loňský vůz středu pole tzn. Alpine a níž... Ať se můžou zapojit co nejdříve do boje... Jak dlouho bude trvat, než se zapojí do bojů ?-
RoBertino
11:55 07.01.2023 185.63.97.XXXChápu jejich opatrnost. V knížce F1-Ztracené naděje uvádím minimálně pět týmů, které měly obrovské ambice a nakonec po půl roce všechno krachlo "z důvodu finančních potíží", přitom to je první věc, na kterou by měl adept myslet. Andretti dává jistou naději, že k tomu přistoupí odpovědně, nakonec v F1 něco absolvoval a prošel si svým i u Parnelli, tak by mohl situaci zvládnout.-
Fanda.LH
12:42 07.01.2023 83.240.62.XXXZáleží o jaké době se bavíme... Dnes je úplně jiná doba... Dříve měly týmy absurdní rozpočty, které fungovaly z části jako pračky na prachy... Ve chvíli, kdy nebylo co prát, tak nebyl důvod v F1 působit... Tohle před časem zmizelo, nejspíš v důsledku zvýšení efektivity daňových úřadů (Kdepak jsou ti hlavní sponzoři a sponzoři vůbec?)... Další věc je finanční strop, který zabraňuje vykazovat obrovské náklady... F1 je dnes mnohem čistším byznysem, než byla v minulosti... -
SergioPÉREZ
13:41 07.01.2023 78.108.157.XXXNejvíce mne naštvalo když nedovolili vstup do F1 týmům: Stefan gp team a Durango villeneuve racing, jelikož jsem byl skalním Fandou Gillese a jeho syna. (1997")...to už je hodně fousaté, kdy můj oblíbenec naposledy zvedl trofej šampióna F1. ( u Ferdy: 2009"). Teď jsou karty rozdané. S Pérezem jsme ještě neřekli poslední slovo a na Versttappena přitlačíme až na doraz
(Che co))
-
-
-
-
-
-
jumpman
19:48 06.01.2023 95.80.230.XXXono jde hlavně o to, že F1 v americe neberou moc vážně. Podle pravidla nevymysleli jsme to my, tak to nemůže být dobré... Potom se není co divit, že americké týmy zametají chvost pole, protože nikdo tomu není ochotný věnovat víc usílí než nascar, ale neuvědomí si, na jaké technické základně oproti americkým seriím F1 je... A obávám se, že andreti dopadne hůř než haas, protože haas šel alespoň cestou spojení se s top týmem, ale pokud andreti bude chtít postavit podvozek i motor zároveň, no budu zvědav...-
Mike17
21:01 06.01.2023 185.149.130.XXXNo právě. Vést tým by asi uměli dobře. Problém je, že jejich patriotismus jim velí dosáhnout to s americkým autem. A můj názor je ten, že v USA není nikdo schopný postavit špičkový vůz F1.
To co jezdí v jejich sériích je na úrovni Evropy před půl stoletím. Tedy to je aspoň můj názor.
A sehnat v USA pilota, co umí i zatáčet a brzdit....-
RoBertino
11:52 07.01.2023 185.63.97.XXXJak uvádím výše, Majku - ono je americké a "americké". Většina US týmu, snad kromě superhistorického Scarabu, byla v podstatě jen podporována Američany. Shadow vedli Britové, Parnelli byl de facto tým přeběhlíků od Lotusu, Penske byl také víc britský než USA. Beatrice-Haas-Racing neboli Haas-Lola měl all stars team s Rossem Brawnem, Teddy Mayerem či Adrianem Neweyem, takže na Američany už tam moc místa nezbylo. U Andrettiho vidím určitou šanci, protože to je skutečný profesionál a v kariéře toho dosáhl opravdu hodně. Ovšem jak všichni víme, o peníze jde až v první řadě - a tady by mohl být zakopaný onen pes... A nemyslím tím symbol firmy Coyote-
Mike17
13:48 07.01.2023 185.149.130.XXXSouhlasím. Připadá mi jako profík a i jako jezdec toho dosáhl hodně.
Jen mám pocit, že peníze možná sežene, ale nejsem si jistý, že jakákoliv americká automobilka dokáže postavit vůz, který bude aspoň průměrem. Snad jen pokud okopírují něco stávajícího a dají do toho evropský, nebo japonský motor.
To je jak s japoncema. Motor udělat umí. Ale nikdy se jim nepovedlo postavit opravdu dobré auto. Max lepší průměr (Toyota nebo Honda).-
RoBertino
23:55 07.01.2023 185.63.97.XXXPořád tu je jméno (což může být pro sponzory atraktivní), tradice a jeho ryzí amerikanismus, ačkoliv to je původem Ital. U téhle rodiny jde spíš o to, koho na stavbu vozu najdou. S tím kopírováním bych to viděl asi tak - současná pravidla žádné velké variace nedovolují, snad kdyby přistoupilo vedení na Brownův návrh...
-
-
Ferda
08:58 08.01.2023 193.165.96.XXX... kromě superhistorického Scarabu, ...
Trochu odbočím. První česká jachta, které byl vystavený technický průkaz pro plavby na moři se jmenovala Skarab. Na tuhle jachtu vzpomínám s velkou nostalgií, neboť to byla první loď na které jsem strávil dovolenou na moři.
K Andrettimu. Říká se, že v současnosti jsou v F1 tři týmy na odstřel. Proto se F1 snaží veškeré další zájemce přinutit, aby raději koupili stávající tým s honosnou značkou, aby se zachovávala historie.
Chápu to. Ale taky chápu proč nikdo nemá zájem o Haas, který je v F1 téměř bez zázemí. Navíc je Haas pro Andrettiho v INDY soupeřem, tak proč mu pomáhat.
Dnes ale F1 vlastní Liberty a jsou to Američané, takže z této strany je určitě velký zájem, aby F1 měla plnohodnotný americký tým, který si bude vozy stavět sám.
Chybou je to, že zájem Andrettiho o F1 přišel pozdě. Williams byl ideální možností jak se do F1 dostat. I když kdo ví, třeba alespoň podle výsledků a podle zatím neexistujícího velitele tam nějaké obchodní jednání už probíhají.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek