DISKUZE K ČLÁNKU Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1

Americké společnosti Andretti Global a General Motors oznamují, že se v příštích letech chtějí zapojit do závodění ve Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 16.01.2023 20:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2023 11:45
Shadow byl americký tým asi jako německá… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 07.01.2023 18:31
Já jsem osobně pro rozšíření F1 klidně o tři,… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 07.01.2023 11:52
Jak uvádím výše, Majku - ono je americké a "… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
Podle mě by měla F1 zůstat exkluzivní společností. Tím neříkám že by měla být zcela uzavřená, ale současné místo v F1 v podstatě garantuje nějaký základní příjem...a díky exkluzivitě je tady v podstatě nabízené lukrativní místo sponzorům...a i tým vzadu podle mě tou účastí v F1 generuje sponzorům profit.

Já bych místo sobotních sprintů zavedl kvalifikační závod. Pokud by bylo např. 12 týmů, 24 monopostů...15-24 by jeli kvalifikační závod o účast v nedělním závodě (20 míst na startu, prvních 14 by jelo kvalifikaci na neděli.

To by znamenalo vzít dva nové týmy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jenže ty tři nové týmy vstoupili do F1 s příslibem že F1 bude dělat kroky k tomu aby byla víc vyrovnaná. Tehdy vlastně etablované týmy neměli strach...ti tři nováčci byli v podstatě předem odsouzeni k ježdění na chvostu. Všichni do toho totiž šli s takovým tím původním entuziasmem a nadšením. Jenže patřičně navýšit rozpočty bylo pro ně sci-fi.

Andretti s GM vypadají na jinej kalibr...myslím že ten vlažný přístup odpovídá tomu že by tady byl tým který by mohl některé posunout směrem dolů a připravit je o balík peněz.

Přitom aktuálně je právě situace taková že rozpočtová omezení přinášejí rozhodně vyšší šance novým týmům než to bylo tehdá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tímhle úhlem pohledu není německý ani současný tovární tým Mercedesu 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Věřím tomu, že díval a že by to bylo lepší než teď, kdy máme jasně zaškatulkováno, kdo kam patří... I ten Mercedes loni, kdy se jim to nepovedlo, tak měl proti týmům jako Mclaren, či Alpine zřetelnou výhodu...

Malé týmy dávali šanci nezkušeným pilotům... Ale ta doba už je dávno pryč... LH a SV jsou takové první vlaštovky fenoménu, kdy velký tým / sponzor se pilota ujme v mládí a dostane ho až do pozice, kdy bojuje o titul MS...

Dneska všichni piloti nějakým způsobem spadají pod Mercedes, RB, Ferrari a vyjímečně Alpine, Mclaren a zbytek jsou platiči, kteří prakticky nemají šanci se nikam dostat...

To jak to fungovalo ještě okolo roku 2000 už dnes absolutně nefunguje...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
si mě špatně pochopil a je pravda, že jsem to nenapsal úplně, no, nebudu to dál rozmazávat.
Chtěl jsem říct, že ty malé týmy, i když nedokáží porážet ty velké jsou potřeba, protože na startovní pole složené ze 4 ferrari, 4 mercedesů a 4 redbullů by se nikdo nedíval... A že ty malé týmy mají svůj přínos pro celou F1 především v tom, že nezkušeným jezdcům můžou dát šanci získat zkušenosti

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Budou týmy více úspěšné a méně úspěšné... A když ty méně úspěšné budou porážet ty více úspěšné, tak to rozhodně nudné nebude... Dlouhé roky žijeme v tom, že máme velký odstup mezi špičkou a středem pole, takže necítím, že riskujeme, že přijdeme o malé týmy schopné porážet ty velké... Žádné takové v F1 nejsou...

Skuteční talenti dostanou šanci spíše ve velkých týmech... Malé týmy sedačky buď vymění za motory / spolupráci s těmi velkými nebo je rovnou prodají... Tovární týmy mají motivaci angažovat ty nejlepší... A logicky budou muset sahat i k angažmá nováčkům (Ti stávající tam nevydrží věčně)...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
jenže když tam nebudou malé týmy, které by mohli ty slavnější porážet, tak ta F1 bude poměrně nudná. Další věc jsou mladí piloti, kde jinde by měli dostat šanci, než v malých týmech. Bohužel se to poslední dobou spíš zvrhává v kupčení se sedačkami a talent jde až na další kolej, ale těžko si tovární tým posadí do kokpitu rovnou úplného nováčka...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Nezlob se na mě, ale tohle je za vlasy přitažené... Možná je spousta týmů, které provozují okruhové závodění, ale to má do F1 strašně daleko... F1 je o tom, že musíš postavit a provozovat vlastní auto... K tomu abys toho schopný, tak potřebuješ tu mld investici a 10ky /100vky mil eur ročně, abys to dál živil... A k tomu prostě potřebuješ nějaké záruky, že ti to nikdo ze shora nepodělá...

Majitele F1 by to mělo zajímat proto, že když to bude podělávat, tak se to týmům nebude vyplácet a odejdou... Žádnou show nebude... A i pro nás diváky je to atraktivnější, když se do toho zapojují týmy, které mají zvuk a ambice něco dosáhnout... Týmy jako byl HRT, Manor, Caterham nic nepřinesly...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
ano, je to jiný formát, ale v množství týmů stejně exkluzivní. na světě je také spousta týmů provozujících okruhové závodní speciály a v F1 je jich ( nyní ) jen 10. a ten jasně daný postup? vždyť o tom píšu - dejte jasná pravidla pro účast a je to. a ne připravte projekt a pak čekejte, jestli vás milostivě pustíme na trať.

to, co píšeš o lidech a nákladech, je sice všechno pravda. ale tohle zajímá týmy. proč by to ale mělo zajímat majitele F1? a konec konců to samé se dá napsat i o tom fotbale. a i tam se ta exkluzivní společnost rozšiřuje. více účastníků LM, více účastníků MS...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
LM je jiný formát soutěže... A celkově těžko srovnávat F1 s jakýmkoli jiným sportem... Fotbalových týmů budou 100vky jen v Anglii... Ti nejlepší z nich budou hrát PL a ti nejlepší z nich LM... Je tam jasně danej postup...

Týmů F1 je na světě 10 a lidí / firem, které by byly schopny se do toho zapojit fakt nebude moc... Je to extrémně exkluzivní záležitost, která drží pohromadě chtě nechtě i kvůli podobným vnitřním regulacím... Když chce sponzor vstoupit do F1, tak má 10 možností, když přijde další tým, tak jich bude rázem 11 tzn. cena jejich marketingového prostoru klesne... Počet kvalifikovaných lidí, kteří mohou působit v F1 je značně omezen... Když přijde nový tým, kde nabere lidi ? Přetáhne je logicky u konkurence => Zvedne se jejich cena... Tzn. novej tým = menší příjmy, vyšší náklady...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
to je sice pravda, ale majitelem F1 je Liberty a vše se děje pod hlavičkou FIA. to jsou ti, kteří mají rozhodovat, určovat směr. samozřejmě vše podle pravidel, která budou stejná pro všechny. pro ty stávající, pro ty nové...
ano, je to již více byznys než sport. bohužel. ale to je do značné míry třeba fotbalová LM taky. a hraje ji ten, kdo se tam podle jasných pravidel kvalifikuje. a můžete být třeba MU a pokud se vám sezona nepovede, tak prostě smůla a hraje ji třeba FCVP... ( zmíněné týmy prosím berte čistě jako příklady, nechci tím vůbec nic říci, ani naznačit 03 )

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Ale profesionální sport je prostě byznys a kor F1, kde vyvíjíš a vyrábíš extrémně nákladný stroj na 1 sezónu... To prostě musí někdo zaplatit a ti účastníci musí mít jasnou představu jak se jim ty peníze vrátí...

Další věc je, že když už někdo přichází a chce se poměřovat s Ferrari, Mercedesem a RB, tak by měl mít sám co nabídnout... Své fanoušky nebo alespoň slávu / jméno / značku, o které se lze dělit... Týmy jako Manor, HRT... To nemá žádný zvuk, žádnou přidanou hodnotu... Co Ferrari přinese, že porazí takový bezejmený tým ?? Andretti a Cadillac zní samozřejmě super...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
ano, říkáš to správně, byznys, nikoliv sport...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Ono jde o to, že ten byznys děláte společně... Ty týmy a jejich majitelé do toho vráží 10, 100vky mil. dolarů a očekávají, že se jim vrátí mmj. formou prostoru v médiích a v podobě podílu z vysílacích práv... Čím víc týmů bude, tím méně zbyde na ostatní... Chápu, že to není jen tak přivést nový tým...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
já bych klidně nechal, ať nastoupí kdokoliv, kdo splní požadavky FIA.
po pravdě moc nechápu, proč by se FIA ,jako vrcholný orgán motoristického sportu, měl vůbec ptát současných týmů, jestli může milostivě dovolit někomu se přidat. prostě by měli udělat jednoduchá pravidla - vstupní poplatek, monopost dle aktuálních předpisů, piloti s příslušnou licencí. no, a nic dalšího mne nyní nenapadá. a hurá na start! 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Já jsem taky jednoznačně pro, ale měla by být F1 dostatečně otevřená, aby v ní bylo možné uspět... Tzn. aby to nedopadlo jako v roce 2010, kdy se přidaly 3 týmy, ale ani za několik let nebyli víc než jen 2. liga... Andretti s GM zní moc dobře, ale každý případ bych posuzoval individuálně...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
... kromě superhistorického Scarabu, ...
Trochu odbočím. První česká jachta, které byl vystavený technický průkaz pro plavby na moři se jmenovala Skarab. Na tuhle jachtu vzpomínám s velkou nostalgií, neboť to byla první loď na které jsem strávil dovolenou na moři.

K Andrettimu. Říká se, že v současnosti jsou v F1 tři týmy na odstřel. Proto se F1 snaží veškeré další zájemce přinutit, aby raději koupili stávající tým s honosnou značkou, aby se zachovávala historie.
Chápu to. Ale taky chápu proč nikdo nemá zájem o Haas, který je v F1 téměř bez zázemí. Navíc je Haas pro Andrettiho v INDY soupeřem, tak proč mu pomáhat.
Dnes ale F1 vlastní Liberty a jsou to Američané, takže z této strany je určitě velký zájem, aby F1 měla plnohodnotný americký tým, který si bude vozy stavět sám.
Chybou je to, že zájem Andrettiho o F1 přišel pozdě. Williams byl ideální možností jak se do F1 dostat. I když kdo ví, třeba alespoň podle výsledků a podle zatím neexistujícího velitele tam nějaké obchodní jednání už probíhají.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Pořád tu je jméno (což může být pro sponzory atraktivní), tradice a jeho ryzí amerikanismus, ačkoliv to je původem Ital. U téhle rodiny jde spíš o to, koho na stavbu vozu najdou. S tím kopírováním bych to viděl asi tak - současná pravidla žádné velké variace nedovolují, snad kdyby přistoupilo vedení na Brownův návrh...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Děkuji, vůbec není zač - historie F1 je vskutku bohatá. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
Já jsem osobně pro rozšíření F1 klidně o tři, čtyři týmy. Ať už jsou odkudkoliv. Každý krok tímhle směrem podporuji. I kdyby to nakonec bylo jen na pár let, klidně ať to zkusí, pokud mají zájem..
Navíc tohle konkrétně nezní úplně špatně a nemuselo by to být jen na chvíli na konec roštu 01.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama