DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari i Mercedes budou zpět." Newey očekává náročnou sezónu, dopad trestu bagatelizuje

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey letos neočekává nic s medem - podle něj bude jeho tým čelit v bitvě o další mistrovský titul velmi silnému Ferrari i Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari i Mercedes budou zpět." Newey očekává náročnou sezónu, dopad trestu bagatelizuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 07.01.2023 12:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 02.01.2023 16:14
U Adriana je největší výhodou, že nepotřebuje… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 02.01.2023 14:16
Neřekl bych, že Newey bagatelizuje dosah trestu… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 02.01.2023 15:29
Adrian je chytrej, je to Trik, jak zmást lidi,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.96.XXX
Ano, natipovat kompletní pořadí v sezóně a pak to porovnávat s realitou je obtížné. Především proto, že střed pole je velmi vyrovnaný a podléhá aspektům o kterých jsi psal výše ("Béčkové" týmy). Ale tipnout pořadí na čele v období dominance jednoho týmu a pokoušet se zpochybňovat jeho práci?
Nebuď jako Mike17. Ten v době dominance Merglů psal o budoucích sezónách také ve smyslu, že se nic moc nezmění a Hamilton získá další titul. Zatím co dnes když dominuje jeho oblíbený RedBull, tak si není ničím jistý a drama je až do konce. Podobně vnímal i dominanci RBR v letech 2010-2013. Tam také nešlo o žádnou dominanci z jeho pohledu. (A když už tak jen nepatrnou a jen dvě sezóny). 18 18 18
Klidně se s vámi chlapci vsadím, že RBR bude zase vládnout a na srazu si to povíme (ale až na tom přespříštím, abychom pokryli celou sezónu 03).

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Aha, tak z posledních tří závodů Mike získává jistotu vyrovnané sezóny. Připomínám, že se jednalo o závody, kdy už RedBull měl oba tituly v kapse. Nebo se mýlím? Já jsem fakt neviděl jediný závod loňské sezóny. Ale na F1NEWS jsem čas od času zavítal a pár článků s diskuzí přečetl.
Opět předvádíš svůj styl diskuze. Vybereš si část která se ti hodí k obhajobě tvého názoru a tu pak prezentuješ jako objektivní fakt. A je ti úplně jedno, že už nikomu o nic nešlo a tudíž i výsledky mohly být (a nejspíše také byly) touto skutečností ovlivněny.
Já si myslím, že RBR budou mít náskok pořád, protože Mercedes musel od základu překopat svoje auto, aby jim fungovalo a neočekávám , že by přes zimu předvedli tak obrovský pokrok, že by přeskočili i megadominantní RedBull, který také nezahálel a vyvíjel. A Ferrari? Ti jsou zase na začátku. Vasseur nejdříve bude muset vytvořit fungující tým, který nedělá chyby v boxech, ve strategiích, ve vývoji... a pak budou muset udržet tempo vývoje auta po celou sezónu. A ne aby to tradičně v poslední čtvrtině zabalili a soustředili se na auto pro sezónu budoucí.
Tak že o tom volovi je dávno rozhodnuto, ale on zatím netuší a ubezpečuje se klamnými dohady...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Když ještě existoval Motorelax, tak tam několik lidí napsalo tipy jak bude sezóna vypadat a můžu Tě ujistit, že byla psina tyhle tipy na konci roku porovnat s realitou. A není to tak dávno. +- 5roků.
Před rokem by si taky nikdo netipl, že Alfa porazí Astona. Právě v tom je ta krása nevědomosti.

Zatím si všichni myslíme, že RB stále zůstane na čele, že Ferrari s Vasseurem zabere a bude na RB tlačit až do konce sezóny a že Mercedes bude tak silně tvrdit muziku, až znovu budou mezi Emilem a Hamíkem lítat jiskry.
Za sebe můžu říci, že bych si to takhle přál a doufám, že nůžky se mezi týmy budou těsněji svírat a že rozhodnuté o titulech nebude znovu někde v polovině roku.

Taky doufám, že se k první trojce střed pole hodně přiblíží a třeba občas dosáhnou i na bednu.
PF 2023. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak já se to zase pokusím na oplátku vysvětlit tobě:
Když se podívám na poslední 3 závody, lehký náznak dominance jsem viděl jen v Abu.
V Mexiku Mercedes sám tvrdil, že o vítězství přišel jen díky špatně zvoleným gumám. Osobně bych tak daleko nešel, ale rozhodně byl Mercedes velice vyrovnaným soupeřem a šanci na vítězství rozhodně měl.
V Brazílii předvedl dominanci spíš Mercedes, který RB celkem solidně zajel. Ano, Max měl kolizi a díky ní skončil až šestý. Ale rozhodně bych si netroufl říct, že by bez ní vyhrál. Vyhrál by, nebo ne, každopádně o dominanci RB se nedá mluvit ani omylem.
A v tom Abu, kde si jel Max celkem poklidný závod, dojel sice Russell půl minuty za ním, ovšem bylo by také fér zmínit, že měl problémy v boxech a následně penalizaci. Leclerc taky moc nezaostal.
Péra raději komentovat nebudeme.

Takže když jsme si vyjasnili tu "obrovskou dominanci" Red Bullu, můžeme se podívat na předpokládaný vývoj. Mercedes konečně přišel na to, jak vyvíjet svůj vůz a evidentně se mu to daří dobře. Je celkem slušný předpoklad, že ten téměř vyrovnaný stav s RB na konci sezony minimálně vydží. Zpět k poskakování z většiny sezony se už jistě nevrátí. A tedy se nevrátí k té velké bodové ztrátě, kterou získal právě v těch 3/4 sezony.
A Ferrari? Jak továrna, tak Alfa hlásí obrovský pokrok v motoru. Jo, možná kecají. Ale z toho co jsem četl vychází, že už ten náskok v motoru delší dobu mají, jen ho museli škrtit kvůli spolehlivosti. A prý tento problém vyřešili. Jestli přidají tolik výkonu, nebude ztrácet Leclerc 8s.
Honda s RB žádný masivní pokrok v motorech nehlásí.

Stát se může cokoliv. Je klidně možné, že sezona 2023 skončí ještě větší dominancí RB, možná i takovou, jakou předváděl Mercedes v letech 2014-2016. Ale spíš bych vsadil na to, že pole bude mnohem víc vyrovnané a mám obavy, že RB letos PK, možná i PJ nezíská.

Takže si můžeš dělat závěry jaké chceš, ale je to spíš v rovině tvých tradičních spekulací. Aneb ten vůl jdoucí na porážku zatím běhá vesele po louce a majitel netuší, že ho chce porazit. 13

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Omezení testování může mít zásadní vliv, ale záleží na tom, o jak velké omezení by se jednalo a kde se tým nachází, co do výkonnosti.
Navíc jsi správně uvedl další možnosti, jak eliminovat omezení prakticky úplně. Tak proč se bavíme o nějakých dopadech na RedBull, když prakticky víme, jak to bude? 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Můj táta říkával: "bav se s volem (myšleno zvíře) o sobotě, když jde v pátek na porážku."
Ale tobě, jako neznalému se to pokusím letmo vysvětlit. V F1 je většina vozů evolucí z minulých sezón. Čili v následující sezóně budou nasazeny různá vylepšení ( do výše rozpočtových stropů). Některá stáj může usoudit, že jejich vůz nemají kam vyvíjet a postavit nový s novou koncepcí. Ale ti většinou zápolí s odstraňováním "dětských nemocí" , laděním a jinými nedostatky a spotřebují na to půlku sezóny.
Jestliže je v poli tým, který dominoval minulou sezónu takovým stylem, že mistr světa byl znám čtyři závody před koncem a sedm závodů před koncem považován za mistra světa s velkou pravděpodobností, pak je jasné, že jim na autě vše funguje tak, jak má a jak si přejí. Čili nepotřebují si ověřovat nesmysly v aerodynamickém tunelu a zbylých 90% času jim bohatě stačí na ověření jejich vylepšení.
Tak že ANO vím, zcela jistě, že jim trest neublížil vůbec. A ANO byl to trest - NETREST, který jim ublížit ani neměl.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A ty víš, jaký bude rozdíl mezi nimi v roce 2023? Že už teď víš tak jistě, že jde o trest-netrest... 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ale on nepíše, že je to nemůže nijak poškodit.
On doslova píše, že POKUD budou chytří, nezpůsobí to MOC VELKÝ ROZDÍL.
Ty to nejspíš budeš mít za slovíčkaření, ale ono je tam v podstatě napsáno, že nějaký vliv to mít bude. Jen ne významný, pokud budou chytří. Což není daleko od názoru těch dvou "tlučhubů". 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

193.165.68.XXX
Když jsme se bavili o trestu RB, Adrianovi a aerodynamice doma, vyšlo mi, že to není problém, protože RB díky Adrianovi může ušetřit hodiny v tunelu. Prostě vědí lépe na začátku, co testovat, a potom vědí lépe, jak naložit se získanými daty.
To samé čtu v tomhle článku.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Zatím je těžké odhadovat jaké dopady bude mít omezení testování.
Kdyby se jednalo o samostatný tým jakým je třeba McLaren, tak by takováhle pentle mohla mít docela znatelný účinek. Jenže RB vlastní juniorskou AT a všichni ví že vzájemná spolupráce není až tak legání i když legalizována je.
Už teď se dá předpokládat, že letošní AT bude z velké části kopie loňského Red Bullu. AT to k posunu do vyšších příček bude bohatě stačit a na oplátku zase vypomůžou RB třeba s přenecháním svého času v aerotunelu.
Že je podobná spolupráce mezi Ferrari a Haasem se ví a na kopii Mercedesu, kterou použil Aston taky ještě nikdo nezapoměl.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.132.XXX
Ale hloupost pánové. Adrian jenom řekl pravdu. Ono totiž, kdyby byl odstup Ferrari od RedBullu v minulé sezóně jako byl odstup RedBullu od Mercedesu v té předešlé, tak by o10% méně času testování v tunelu RedBull poškodilo dostatečně. Ale jelikož mají náskok mnohem větší, Tak je takovýto trest- netrest ani nemusí zajímat. To jsou manipulativní metody FIA. Ve vyrovnané sezóně i drobné překročení rozpočtového stropu dokáže udělat rozhodující rozdíl v konečném výsledku. Kdežto v sezóně, kdy jeden tým jasně dominuje, mu "úměrný" trest za malé překročení rozpočtového stropu nijak neublíží. To je snad logické? Na to nemusí být Adrian žádným géniem. (čímž nepopírám, že on géniem opravdu je). 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
U Adriana je největší výhodou, že nepotřebuje Tetris, aby si udělal v hlavě alespoň hrubý obrázek jak má technika, nebo aero vypadat.
Tato informace je už poněkud staršího data, ale Adrian prý ještě dodnes používá kreslicí prkno. To znamená, že ještě dříve než k tomu prknu přistoupí, tak už musí vědět co chce rýsovat. Nemusí čekat na možnosti, které mu Tetris nabídne a proto má RB v aeru nad ostatními takový náskok.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Adrian je chytrej, je to Trik, jak zmást lidi, konkurenci – stačí je zaplavit množstvím často protichůdných informací, opak Hornera a spol. A to on dělá pravidelně a ještě k tomu takovou lidskou uvěřitelnou formou. Všichni vědí , že nevědí nic.

Adriana by chtěl mít každý v továrně. 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Neřekl bych, že Newey bagatelizuje dosah trestu za překročení rozpočtového stropu. Podle mne Newey přesně a výstižně popisuje veškeré dění a očekávání v budoucí sezóně. Newey je, na rozdíl od těch dvou redbulláckých tlučhubů realista a velmi dobře ví, že o 10% méně času v tunelu je nemůže nijak poškodit. Stejně, jako by to nepoškodilo jakýkoliv jiný dominantní tým.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama