DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari i Mercedes budou zpět." Newey očekává náročnou sezónu, dopad trestu bagatelizuje

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey letos neočekává nic s medem - podle něj bude jeho tým čelit v bitvě o další mistrovský titul velmi silnému Ferrari i Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari i Mercedes budou zpět." Newey očekává náročnou sezónu, dopad trestu bagatelizuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 07.01.2023 12:20 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Neřekl bych, že Newey bagatelizuje dosah trestu za překročení rozpočtového stropu. Podle mne Newey přesně a výstižně popisuje veškeré dění a očekávání v budoucí sezóně. Newey je, na rozdíl od těch dvou redbulláckých tlučhubů realista a velmi dobře ví, že o 10% méně času v tunelu je nemůže nijak poškodit. Stejně, jako by to nepoškodilo jakýkoliv jiný dominantní tým.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Adrian je chytrej, je to Trik, jak zmást lidi, konkurenci – stačí je zaplavit množstvím často protichůdných informací, opak Hornera a spol. A to on dělá pravidelně a ještě k tomu takovou lidskou uvěřitelnou formou. Všichni vědí , že nevědí nic.

      Adriana by chtěl mít každý v továrně. 11

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        U Adriana je největší výhodou, že nepotřebuje Tetris, aby si udělal v hlavě alespoň hrubý obrázek jak má technika, nebo aero vypadat.
        Tato informace je už poněkud staršího data, ale Adrian prý ještě dodnes používá kreslicí prkno. To znamená, že ještě dříve než k tomu prknu přistoupí, tak už musí vědět co chce rýsovat. Nemusí čekat na možnosti, které mu Tetris nabídne a proto má RB v aeru nad ostatními takový náskok.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          88.103.132.XXX
          Ale hloupost pánové. Adrian jenom řekl pravdu. Ono totiž, kdyby byl odstup Ferrari od RedBullu v minulé sezóně jako byl odstup RedBullu od Mercedesu v té předešlé, tak by o10% méně času testování v tunelu RedBull poškodilo dostatečně. Ale jelikož mají náskok mnohem větší, Tak je takovýto trest- netrest ani nemusí zajímat. To jsou manipulativní metody FIA. Ve vyrovnané sezóně i drobné překročení rozpočtového stropu dokáže udělat rozhodující rozdíl v konečném výsledku. Kdežto v sezóně, kdy jeden tým jasně dominuje, mu "úměrný" trest za malé překročení rozpočtového stropu nijak neublíží. To je snad logické? Na to nemusí být Adrian žádným géniem. (čímž nepopírám, že on géniem opravdu je). 03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            193.165.96.XXX
            Zatím je těžké odhadovat jaké dopady bude mít omezení testování.
            Kdyby se jednalo o samostatný tým jakým je třeba McLaren, tak by takováhle pentle mohla mít docela znatelný účinek. Jenže RB vlastní juniorskou AT a všichni ví že vzájemná spolupráce není až tak legání i když legalizována je.
            Už teď se dá předpokládat, že letošní AT bude z velké části kopie loňského Red Bullu. AT to k posunu do vyšších příček bude bohatě stačit a na oplátku zase vypomůžou RB třeba s přenecháním svého času v aerotunelu.
            Že je podobná spolupráce mezi Ferrari a Haasem se ví a na kopii Mercedesu, kterou použil Aston taky ještě nikdo nezapoměl.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Ale on nepíše, že je to nemůže nijak poškodit.
      On doslova píše, že POKUD budou chytří, nezpůsobí to MOC VELKÝ ROZDÍL.
      Ty to nejspíš budeš mít za slovíčkaření, ale ono je tam v podstatě napsáno, že nějaký vliv to mít bude. Jen ne významný, pokud budou chytří. Což není daleko od názoru těch dvou "tlučhubů". 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        A ty víš, jaký bude rozdíl mezi nimi v roce 2023? Že už teď víš tak jistě, že jde o trest-netrest... 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Můj táta říkával: "bav se s volem (myšleno zvíře) o sobotě, když jde v pátek na porážku."
          Ale tobě, jako neznalému se to pokusím letmo vysvětlit. V F1 je většina vozů evolucí z minulých sezón. Čili v následující sezóně budou nasazeny různá vylepšení ( do výše rozpočtových stropů). Některá stáj může usoudit, že jejich vůz nemají kam vyvíjet a postavit nový s novou koncepcí. Ale ti většinou zápolí s odstraňováním "dětských nemocí" , laděním a jinými nedostatky a spotřebují na to půlku sezóny.
          Jestliže je v poli tým, který dominoval minulou sezónu takovým stylem, že mistr světa byl znám čtyři závody před koncem a sedm závodů před koncem považován za mistra světa s velkou pravděpodobností, pak je jasné, že jim na autě vše funguje tak, jak má a jak si přejí. Čili nepotřebují si ověřovat nesmysly v aerodynamickém tunelu a zbylých 90% času jim bohatě stačí na ověření jejich vylepšení.
          Tak že ANO vím, zcela jistě, že jim trest neublížil vůbec. A ANO byl to trest - NETREST, který jim ublížit ani neměl.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Omezení testování může mít zásadní vliv, ale záleží na tom, o jak velké omezení by se jednalo a kde se tým nachází, co do výkonnosti.
          Navíc jsi správně uvedl další možnosti, jak eliminovat omezení prakticky úplně. Tak proč se bavíme o nějakých dopadech na RedBull, když prakticky víme, jak to bude? 03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Tak já se to zase pokusím na oplátku vysvětlit tobě:
            Když se podívám na poslední 3 závody, lehký náznak dominance jsem viděl jen v Abu.
            V Mexiku Mercedes sám tvrdil, že o vítězství přišel jen díky špatně zvoleným gumám. Osobně bych tak daleko nešel, ale rozhodně byl Mercedes velice vyrovnaným soupeřem a šanci na vítězství rozhodně měl.
            V Brazílii předvedl dominanci spíš Mercedes, který RB celkem solidně zajel. Ano, Max měl kolizi a díky ní skončil až šestý. Ale rozhodně bych si netroufl říct, že by bez ní vyhrál. Vyhrál by, nebo ne, každopádně o dominanci RB se nedá mluvit ani omylem.
            A v tom Abu, kde si jel Max celkem poklidný závod, dojel sice Russell půl minuty za ním, ovšem bylo by také fér zmínit, že měl problémy v boxech a následně penalizaci. Leclerc taky moc nezaostal.
            Péra raději komentovat nebudeme.

            Takže když jsme si vyjasnili tu "obrovskou dominanci" Red Bullu, můžeme se podívat na předpokládaný vývoj. Mercedes konečně přišel na to, jak vyvíjet svůj vůz a evidentně se mu to daří dobře. Je celkem slušný předpoklad, že ten téměř vyrovnaný stav s RB na konci sezony minimálně vydží. Zpět k poskakování z většiny sezony se už jistě nevrátí. A tedy se nevrátí k té velké bodové ztrátě, kterou získal právě v těch 3/4 sezony.
            A Ferrari? Jak továrna, tak Alfa hlásí obrovský pokrok v motoru. Jo, možná kecají. Ale z toho co jsem četl vychází, že už ten náskok v motoru delší dobu mají, jen ho museli škrtit kvůli spolehlivosti. A prý tento problém vyřešili. Jestli přidají tolik výkonu, nebude ztrácet Leclerc 8s.
            Honda s RB žádný masivní pokrok v motorech nehlásí.

            Stát se může cokoliv. Je klidně možné, že sezona 2023 skončí ještě větší dominancí RB, možná i takovou, jakou předváděl Mercedes v letech 2014-2016. Ale spíš bych vsadil na to, že pole bude mnohem víc vyrovnané a mám obavy, že RB letos PK, možná i PJ nezíská.

            Takže si můžeš dělat závěry jaké chceš, ale je to spíš v rovině tvých tradičních spekulací. Aneb ten vůl jdoucí na porážku zatím běhá vesele po louce a majitel netuší, že ho chce porazit. 13

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            193.165.96.XXX
            Když ještě existoval Motorelax, tak tam několik lidí napsalo tipy jak bude sezóna vypadat a můžu Tě ujistit, že byla psina tyhle tipy na konci roku porovnat s realitou. A není to tak dávno. +- 5roků.
            Před rokem by si taky nikdo netipl, že Alfa porazí Astona. Právě v tom je ta krása nevědomosti.

            Zatím si všichni myslíme, že RB stále zůstane na čele, že Ferrari s Vasseurem zabere a bude na RB tlačit až do konce sezóny a že Mercedes bude tak silně tvrdit muziku, až znovu budou mezi Emilem a Hamíkem lítat jiskry.
            Za sebe můžu říci, že bych si to takhle přál a doufám, že nůžky se mezi týmy budou těsněji svírat a že rozhodnuté o titulech nebude znovu někde v polovině roku.

            Taky doufám, že se k první trojce střed pole hodně přiblíží a třeba občas dosáhnou i na bednu.
            PF 2023. 04

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Aha, tak z posledních tří závodů Mike získává jistotu vyrovnané sezóny. Připomínám, že se jednalo o závody, kdy už RedBull měl oba tituly v kapse. Nebo se mýlím? Já jsem fakt neviděl jediný závod loňské sezóny. Ale na F1NEWS jsem čas od času zavítal a pár článků s diskuzí přečetl.
              Opět předvádíš svůj styl diskuze. Vybereš si část která se ti hodí k obhajobě tvého názoru a tu pak prezentuješ jako objektivní fakt. A je ti úplně jedno, že už nikomu o nic nešlo a tudíž i výsledky mohly být (a nejspíše také byly) touto skutečností ovlivněny.
              Já si myslím, že RBR budou mít náskok pořád, protože Mercedes musel od základu překopat svoje auto, aby jim fungovalo a neočekávám , že by přes zimu předvedli tak obrovský pokrok, že by přeskočili i megadominantní RedBull, který také nezahálel a vyvíjel. A Ferrari? Ti jsou zase na začátku. Vasseur nejdříve bude muset vytvořit fungující tým, který nedělá chyby v boxech, ve strategiích, ve vývoji... a pak budou muset udržet tempo vývoje auta po celou sezónu. A ne aby to tradičně v poslední čtvrtině zabalili a soustředili se na auto pro sezónu budoucí.
              Tak že o tom volovi je dávno rozhodnuto, ale on zatím netuší a ubezpečuje se klamnými dohady...

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Ano, natipovat kompletní pořadí v sezóně a pak to porovnávat s realitou je obtížné. Především proto, že střed pole je velmi vyrovnaný a podléhá aspektům o kterých jsi psal výše ("Béčkové" týmy). Ale tipnout pořadí na čele v období dominance jednoho týmu a pokoušet se zpochybňovat jeho práci?
              Nebuď jako Mike17. Ten v době dominance Merglů psal o budoucích sezónách také ve smyslu, že se nic moc nezmění a Hamilton získá další titul. Zatím co dnes když dominuje jeho oblíbený RedBull, tak si není ničím jistý a drama je až do konce. Podobně vnímal i dominanci RBR v letech 2010-2013. Tam také nešlo o žádnou dominanci z jeho pohledu. (A když už tak jen nepatrnou a jen dvě sezóny). 18 18 18
              Klidně se s vámi chlapci vsadím, že RBR bude zase vládnout a na srazu si to povíme (ale až na tom přespříštím, abychom pokryli celou sezónu 03).

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Ty seš hustej. 12
                Ne, nic neprezentuji jako FAKT. Úplně jasně jsem napsal, že jde jen o můj odhad. Proč sis to předělal? Stejně jako u prohlášení Neweyho jsi z toho udělal něco úplně jiného, než bylo napsáno.
                Aha, tak jsem si vybral závody, které se mi hodí? Jaké jsem si měl vybrat, když chci predikovat výkonnost v roce 2023? Ty ze začátku sezony a ignorovat tak vývoj během celé sezony???
                Vadí ti 3? Měl jsem vybrat 4? Tak přihodíme USA, kde dojel Hamík Maxovi na křídle a podle měj mohl vyhrát? Jakože Hamilton s Mercedesem pořád lhali, že měli na vítězství, nebo jsou tak hloupí, že nechápali, jak si s nimi RB hraje? Čím dál postupuješ k začátku sezony, tím víc byla dominance RB proti Mercedesu silnější. Za mne to fakt není náhoda.

                A to, že měl Max titul nějak ovlivnilo výkonnost?
                Jakože si Péro řekl, že druhý být nechce? No moc to nevypadlo.
                Nebo Max si řekl, že vítězství a bodů má víc než chtěl a tak byl tak laskav, že v Brazílii nechal body soupeřům a Russellovi vítězství, jen tak z dobrého srdce? Nezapomněl při té laskavosti nějak na kolegu?
                A RB si podle tebe řekl, že body do PK nepotřebuje, protože dolary přehrabuje vidlema, tak co se zbytečně zabývat nějakým tím miliónkem?

                Ferrari vyhodilo Binotta. A tím vyhodilo i to auto? Tomu autu chyběl k boji o titul jen spolehlivý motor a schopná boxová zídka. Jen tyto 2 věci by stačily k boji o titul až do posledního závodu. Po Rakousku bylo vidět, že výkon motoru stáhli a do té doby byli v závodech konkurenceschopní. Jejich výkony v kvalifikacích do konce sezony (tuším měli 12PP, což je o polovinu víc než RB) ukazovaly, že jejich slabinou je udržet v závodě výkonnost. Evidentně na tom měla spolehlivost motoru velký podíl, což potvrzovali následně i u Ferrari. Teď výkon budou mít i v závodech.

                A to ani nemluvím o Alpine, kde motor už vychytali a pokud nebude hořet, bude stejně výkonný, jako u konkurence. Už teď dokázali v některých závodech zatápět špičce.
                A Mclaren....

                Sorry, jo, je to tvůj názor a za ten tě nikdo nekritizuje. Ale není to žádný fakt, jakože už šly všechny týmy na porážku. Naopak většina lidí z F1 očekává sezonu vyrovnanější. Že s tím nesouhlasíš je tvůj problém.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                193.165.96.XXX
                Nejednalo se o tipovačku. Bylo to ve velice podobném duchu jako teď tady. Žádná šablona, každý jen napsal názor jak bude ročník vypadat podle toho komu kdo fandil a kdo ho zajímal.
                K RB už jsem nejednou i když né pod tímto článkem psal, že má náskok a svůj vůz bude především dolaďovat k obrazu svému.
                Ferrari bude muset udělat velkou překopávku se svou krabici. Tohle aero by letos určitě neobstálo a hlavně stabilizovat svůj tým po nepořádku, který tam napáchal Binotto.
                Mergl sice tvrdí, že své size zero aero zachová, ale nechme se překvapit.
                V každém případě jsou to Mergl s Ferrari, kteří musí RB nahánět a minimálně třetinu sezóny budou své vozy spíše testovat, zatímco RB by si měl jet dál svoje.
                Jak velký náskok RB má a zda se mu ho podaří udržet si tipnout neodvážím. Přece jen je to F1 a tam se občas dějí zázraky. Kdo by se před prvními testy v roce 2009 odvážil nahlas vyslovit, že nástupce Hondy urve oba tituly a stane se týmem s nepřekonatelným průměrem.

                Jestli se sraz nebude konat o víkendech kolem 13 května, tak se určitě dostavím. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  88.103.132.XXX
                  Tak znovu. Daly by se tu najít názory Mike17, kdy tvrdil, že v sezóně 2021 byl na konci v posledních závodech dominantní Mercedes. Doufám, že to nepopřeš. A jak vypadala sezóna následující? Podle tvých názorů, které tady aplikuješ, by měl v sezóně 22 Mercedes být hodně silný. Ale opak byl pravdou. Ano, proběhla změna pravidel. A musím se přiznat, že jsem očekával, že na boji o tituly mezi Merglem a RBR z předešlé sezóny nejvíce vydělá Ferrari. A zpočátku to taky tak vypadalo. Dokonce se u rudých nechali slyšet, že mají v záloze vylepšení, která je posunou ještě dál. Ale jakmile RedBull vyřešil spolehlivost, tak jasně dominoval i nad Ferrari a také nad Mercedesem. Ferrai tu jejich spolehlivost nevyřešilo ani do konce sezóny. A Mergl přestavěl auto komplet. Tak že jsou na začátku. Možná týmy RedBull stáhnou a Max titul nezíská už čtyři závody před koncem, ale nečekám žádná velká dramata. Většinou to je tak, že komu se povede auto na začátku změny pravidel, tak si svůj náskok dokáže udržet i v ostatních sezónách (pokud je to auto ještě "vylepšitelné"). A jelikož se jedná o druhou sezónu po změně pravidel, tak věřím, že všechna auta jsou vylepšitelná. Mergl svoji koncepci "přískokem vpřed" opustil, ale zároveň se vrátil na začátek. Jak jsem napsal už Ferdovi, klidně se s vámi chlapci vsadím..

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    193.165.96.XXX
                    Neprozrazuj všechno dopředu, nebo mě letošní sezóna bude nudit. 12 A nějakou tu láhev šáňa rád donesu i bez sázky.
                    Vlastně by mě dost zajímalo jestli ten úpadek Ferrari po loňské letní pauze byl skutečně dán omezením výkonem motoru. Před pauzou se dost povídalo o pružných podlahách a já mám dojem, že právě tady Ferrari narazilo na kámen. Motor by mohl být pouze výmlovou.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      88.103.132.XXX
                      Hmm. Někdo hledá důvod jak a proč se napít, jiný rovnou pije. Mám se ještě hodně co učit. Ale od tebe to beru. 03
                      Tak že si červeně znamenám víkend okolo 13.5.2023, jako nepřijatelný!!!

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        193.165.96.XXX
                        Tehdy má kamarádka zrovna narozeniny a vždy je slavíme v termálech ve Štúrovu. A čabajky já tuze rád. 13
                        Šáňo přece není žádný chlast. Já ho naučil pít i své děti a od té doby jsou veškeré oslavy velice příjemné a bez ožraleckých žvástů. 01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Nemám co popírat. Ale celá tvá dedukce je na vratkých nohách. Je jedna věc, kterou jsi jistě zcela náhodou (nebudu zakrývat sarkasmus 04), opomněl zmínit.
                    Mezi roky 2021 a 2022 se změnila technická pravidla. A to zcela zásadně. Stavěla se úplně, zcela fungl nová, auta. Neměla nic společného s těmi z roku 2021, pokud nebudeš brát za stejné to, že mají 4 kola a volant.
                    Takže překvapení z toho, že Mercedes nepokračoval v náskoku z konce sezony 2021 můžeš projevovat asi jen ty. 13
                    Pokud by byl RB na konci sezony zcela dominantní, jako byl mezi Rakouskem a Japonskem, nebylo by o co se vsázet. Souhlasil bych. Ale vzhledem k vývoji u Mercedesu (třeba i dnešního prohlášení Wolffa) a vývoji motoru u Ferrari, se s tebou naprosto klidně vsadím, že příští sezona bude více vyrovnaná, než ta letošní. Klidně si přisadím. Nesrovnatelně více.
                    Stačí tedy jen určit předmět sázky, kritérium, podle kterého budeme hodnotit tu vyrovnanost (PK?, PJ?, rozdíl v bodech?, počet vítězství?, kdy se rozhodne o titulu a kterém?...) a datum, kdy se sázka a vyrovnanost vyhodnotí. 03
                    Návrhy?

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      88.103.132.XXX
                      Tak předně, přečti si celý můj koment z 3.1.2023 v 16:54. Čti pomalu, každou větu raději dvakrát. Pokus se vnímat psaný text. (vím, že už teď toho na tobě požaduji příliš, ale pokus se o to). Prosím!!! Zvláštní důraz a pozornost věnuj větě na konci pátého řádku až do půlky řádku šestého...

                      Máš to???

                      A teď si zkus odpovědět na první tři řádky tvého textu. 03 03

                      Moje překvapení jsem také vysvětlil ve výš zmíněném příspěvku, ale nechme to.

                      Tak že sázka? Výborně!
                      Já tvrdím, že RedBull bude dál na čele, že nejspíše Max nevyhraje titul už čtyři kola před koncem, ale pro titul si dojede. A v týmech to vidím podobně na výhru RBR, i když Peréz je horší dvojka než Bottas, tak tam to může negativně ovlivnit. Russel Hamilton i Sainz Leclerk jsou lepší dvojice než Verstappen Peréz hlavně kvůli Pérovi. Jinými slovy tvrdím, že RedBull dá Maxovi auto, které mu bude sedět na jeho styl a také díky strategiím bude před ostatními. Jak Ferrari, tak Mergl budou trochu zaostávat a pro úspěch budou potřebovat fungující spolupráci obou pilotů, což nevidím příliš reálné v celé sezóně.
                      Titul si vyjede Max, tak jako si ho vyjížděl Vettel a Péra občas využijí-zneužijí k nějaké té podpásovce.
                      Sázka se vyhodnotí na konci sezóny. A o co? Navrhuji láhev. (vína, rumu, slivovice whisky - co si vypijeme)?
                      Jo a vlastně vsázím i na vítězství týmu RBR, ať je to komplet. Jenom se musíme domluvit jak se rozsoudíme, když to bude "napůl" (vítězství Maxe a nevýhra RedBulu, či opačně) Já dám láhev tobě a ty mně??? 18 18 18

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Máš pravdu v tom, že tu větu, kde zmiňuješ změnu pravidel jsem vyfiltroval. Za to se omlouvám.
                        Ale v tom případě sis celý ten text mohl odpustit. Protože každý fanda, co nějaký rok F1 sleduje chápal, že se začíná odznovu a tedy náskok Mercedesu z konce sezony 21 nic neznamená. Tak proč jsi to vůbec psal???
                        Každý dnes chápe, že letos je situace úplně jiná, protože technické předpisy se nemění téměř vůbec a s trochou nadsázky se dá říct, že v prvním závodě uvidíme auta z Abu. Jistě, že každý přes zimu nějaký pokrok udělá.

                        A teď k té sázce:
                        Musím říct, že jsem celkem v šoku a řeším, jestli má sázka smysl. Nejdřív tu píšeš o megadominanci, v které bude RB pokračovat, volech co jdou jistě na porážku, Mercedesu, který začíná odznova a teď tu napíšeš, že Max tedy asi titul vyhraje a RB možná. Já nevím jak ty, ale megadominanci si nepředstavuju tak, že Max získá titul v posledním závodě o bod. Čekal jsem, že tedy řekneš, že Max získá titul pohodlně třeba třetí závod od konce (letos to byl pátý, ne čtvrtý) a RB získá PK třeba v předposledním. Nebo něco, co naznačuje aspoň trochu dominanci. Že Max získá titul si myslím taky. Ne kvůli dominanci vozu, ale kvůli tomu, že soupeři mají 2 kohouty na jednom smetišti. Péro je jasná dvojka a souhlasím, že slabší než u konkurence.

                        Návrh:
                        Tak pojďme tipnout bodový odstup po sezoně. Jak v PJ, tak v PK. Kdo bude blíž realitě, vyhrává. Pokud jeden vyhraje v PJ, druhý v PK, flašky si vyměníme. 12
                        Teoreticky se může přidat kdokoliv a přidat svůj tip. Vyhraje pak lahví víc. 12
                        Takže loni vyhrál Max o 146b a RB o 205b.
                        Můj tip je tedy takový, že Max vyhraje titul o pouhých 15b a RB bude řekněme se soupeři stejně (získají stejně bodů). Tomu říkám vyrovnanost. O odstavec výš vysvětluji proč Max bude mít titul i bez dominantního vozu.

                        Co ty? Někdo další? Ferda, Tom, Daviid....

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Ano ty velmi často vyfiltrováváš nejen věty, ale také smysl komentů.

                          Nikde jsem nepsal, že Max získá titul ASI a RedBull MOŽNÁ. To opět filtruješ smysl a vkládáš oponentům do úst úmyslně nesmysly, aby se ti lépe zpochybňovalo, bagatelizovalo a vymýšlelo.
                          Doslova jsem napsal, že RedBull bude dál na čele a Max ,že nezíská titul už čtyři závody před koncem, ale pro titul si dojede. A z tohoto ty vyvozuješ ty své výmysly?

                          Ve světle těch tvých pindů, kterými jenom chceš zpochybňovat výroky druhých mě trošku přešla chuť se sázet (abych nemusel řešit co jsi zase všechno vyfiltroval a co budeš zpochybňovat). Ale budiž, jdu do toho a tvrdím, že Max získá titul rozdílem 50 a více bodů a RedBull vyhraje o 15 bodů.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Já nevím, proč vždycky, když něco na první dobrou nepochopím, vyletíš to osobních útoků.
                            Z tvých prvních příspěvků jsem to pochopil tak, že očekáváš bodový náskok zhruba stejný. Sorry, z toho jak jsi napsal, že Max si teda pro titul dojede se dá taky pochopit, že to vidíš i na rozdíl 1 bodu. Což je daleko od pojmu megadominance. Tedy pro mne. Přišlo mi, ža najednou z těch superlativů cheš vycouvat na vyrovnanou sezonu s minimálním vítězstvím Red Bullu. Jak jsi popíral vyrovnanost letošní sezony, nějak mi to k tomu nepasuje.
                            Ono i 50 bodů zas taková megadominance není. To je v podstatě titul v předposledním závodě. Když člověk vezme v potaz statusy pilotů v týmech...
                            Ale OK, beru. Max o 50 a RB těsné vítězství o 15 v posledním závodě.

                            Navrhuji tedy lahvinku vína (jako Moravák), samozřejmě něco slušného k pití (sběr nebo výběr). Ne něco pro pražáky. 12

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Do osobních útoků vyletím, když se snažíš převracet a bagatelizovat a především, vkládat mi do úst něco, co jsem nenapsal.
                              Jestliže Max získá titul dva závody před koncem, což +- odpovídá 50-ti bodům (neřeším body navíc za rychlá kola). tak to , důkaz dominance je. O megadominanci jsem psal v souvislosti se sezónou 2022.
                              Miku znám tě a vím, že jsi chytrý člověk, tudíž tyto tvé eskapády jsou účelově psané, tak se netvař jako hlupáček.

                              S vínem souhlasím, jsem sice více pivař, ale vínko mám rád také. 01

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Pokud se za něco omlouvám, pak jsem to neudělal úmyslně.
                                Ok, každý máme jinou představu o tom, co je dominance. Já si 2 kleknutí auta proti soupeři z 24 závodů, za velkou dominanci nepovažuju.
                                Ale ok, sázka uzavřena.
                                Jestli se ještě někdo přidá, mohlo by to být zajímavější.
                                03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  88.103.132.XXX
                                  Proč zase vše převracíš? Omluvil jsi se za vyfiltrování mé poznámky, že proběhla změna pravidel. Nikoliv za pokus podstrčit mi, že jsem psal že Max asi vyhraje a RBR možná, což jsem samozřejmě nenapsal.
                                  A opět tu plácáš nějaké nesmysly. Komu dvakrát kleklo auto? A kdy?

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Ale vždyť jsem sám napsal, že jsem to takto pochopil. Dobře, myslel jsi to jinak, nechme to tak...
                                    -Nekleklo. Může kleknout. Ztráta 50b je 2x odstoupení ze závodu, pokud soupeř vyhraje.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Co je to zase za argument? Když napíšu o 250 bodů, tak ty mi na to odpovíš, že je to desetkrát kleklé auto což se za dominanci považovat nedá? Co s tím má kleklé auto společného?
                                      To je přesně ten důvod proč na tebe útočím. Ještě ani nezačala sezóna a ty už spekuluješ, abys mohl zpochybňovat oponenty.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        185.149.130.XXX
                                        Jestli někomu klekne auto 10x, pak už je to asi problém se spolehlivostí a tedy se těžko dá mluvit o dominantním autě.
                                        Spekulovat příští sezonu a zpochybňovat oponenty jsem fakt nezačal já. 03
                                        Ale jo, už to neřešme. Sázka je uzavřena.

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • odin

                                          odin

                                          88.103.132.XXX
                                          Miku, v dnešní F1 i dvoje kleknutí auta znamená problém se spolehlivostí. Schválně se mrkni kolikrát komu kleklo auto u týmů bojujících o titul v nedaleké minulosti. Loni to párkrát bylo, ale šlo o první sezónu po změně. Letos fakt nečekám, že týmy budou mít problémy se spolehlivostí. Ty ano?
                                          Sázka uzavřena. 01

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama