DISKUZE K ČLÁNKU Špatná volba pneumatik Mercedesu: pomohla by stejná strategie, jakou měl Ricciardo?

Šéf Mercedesu Toto Wolff uznává, že jejich volba pneumatik pro Velkou cenu Mexika nebyla nejlepší. Skvělou strategií se naopak blýskl jezdec dne Daniel Ricciardo. Dokázal by pomoci ní Lewis Hamilton porazit Maxe Verstappena?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Špatná volba pneumatik Mercedesu: pomohla by stejná strategie, jakou měl Ricciardo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 04.11.2022 13:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 02.11.2022 07:26
Na tohle je jednoducha matematika, pokud by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Bavíme se o možné strategii Mercedesu Ž-Č-Č. Ne o strategii RB.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
VER evidentně červené pneu šetřil. Navíc i kdyby jim pak žluté odešly, tak to poznají pár kol dopředu a zatáhli by a pak na třetí červené sadě by Hamiltona v pohodě předjel.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Myslel jsem si to. Jen se občas v té predikci netrefí a je otázka, jestli je to údaj na 1 rychlé kolo, nebo na 20kolový stint.
Každopádně podle průběhu závodu mi přišlo, že je to u každého auta trochu jiné. Zarazil mne třeba odstup Mercedesu od RB. Mezi červenými a žlutými najel Max snad jen 2s, zato při žlutých a bílých asi 16s.
Těžko říct. jen si nemyslím, že by Mercedes na červených Maxe předjel a najel za 20kol na něj dalších 20-24s.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jsou to údaj přímo od Pirelli, které monitoruje výkonnost pneumatik napříč celým polem. Tedy docela spolehlivý.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, všiml jsem si. Proto jsem nepsal "odkud jsi vzal", ale "odkud se to vzalo". Myšleno v článku.
Je možné, že v prvních kolech mohl být rozdíl 1,6s. Ale to neznamená, že ten rozdíl udržíš 20 kol. Není náhoda, že nejrychlejší kolo zajedou na červených v prvním kole po přezutí, ikdyž je vůz každým kolem o kilo lehčí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

78.80.28.XXX
Že by z článku?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nevím, odkud se vzalo 1,6s. Je to jistá predikce, nebo jak se k tomu došlo?
Russell zajel FL o 1,9s rychleji, než Hamilton. Ovšem je obrovský rozdíl drtit gumy 1 kolo s prázdnou nádrží a nebo zajet kolo s 50kg navíc a šetřit gumy na 42kol. Nejrychlejší kolo Ricciho je téměř stejné, jako Hamiltonovo, ale s jiným vozem.
Takže výpočet máš dobře, jen je otázka, jestli máš správná výchozí data. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
David.S.

David.S.

195.5.186.XXX
osobně mě celkem udivují ty strategie mercedesu, vždy byli precizní a věděli, jaká směs bude tou nejrychlejší a najednou jedou tyhle pomalejší strategie, jako by nevěděli, která směs jim pořádně sedne a, která bude rychlejší na trati a dají si pro 3/4 závodu pomalejší směs, než soupeř, mohli se poučit i z Austinu a vážně měli raděj dat o zastávku navíc. S tím, že nebude SC po celý závod přece taky nemohou počítat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Provoz na trati byl v pohodě, Ferrari bylo hodně pomalé, za ty by nespadli.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Vychazim +- z bodu kdy Mercedes skutečně prezouval. Jistě by se dalo jet na žlutých az do 4x kola a pak dat jedny červené, ale dvoje červené ve 30 kole jsou stejně rychlé nebo rychlejší bez rizika ze ty cervene na konci 30 kolového stintu odejdou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
matematicky by to tak i vyšlo. jen je otázka reálu na trati při provozu, jízdy za auty před sebou.... ale spíše si říkám, že měli na těch žlutých ještě pár kol vydržet a pak na červené. jestli si to dobře vybavuju, tak hlavně George referoval, že gumy jsou OK a najednou ho povolali do boxů. vím, že po bitvě je každý generál, ale jet dál a pak červené chtěl i George.

už jsem to tu psal spoustukrát - vyházet všechny stratégy a nechat rozhodování na pilotech. asi by bylo i spousta minel, ale závody by mohly být o to zajímavější.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
A proč řešit dvakrát červené, však Ricci to dal na jedněch a Ham i George neříkali že mají žluté oddělané ... udělat to samé co Ricci tak zatopí Maxovi více, otázka je jestli by nakonec předjeli (asi Ham).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Na tohle je jednoducha matematika, pokud by Mercedes v 30 kole přezul na červené a v 50 kole na druhé červené, tak by měl minus 25 sekund za zastávku navic. Ale zase by byl o 1,6 sekundy na kolo rychlejší nez na tvrdých pneu, a tedy by za tech 41 kol do cile zrychlil o 65 sekund minus tech 25 sekund zastávka navíc. Takze čistě matematicky by pri strategii žluté-červené-červené slavili double, pokud by dokázali Maxe a Pereze předjet.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
Tak vám nevím, koukl jsem se na graf a nemyslím si, že by Mercedes mohl přezout na červené. Určitě by musel zastavit. Víc jak 40 kol v plné rychlosti stíhajice Verstapena je utopie. No a start na žluté? Nebyla to zas taková chyba, ale oddělali je velmi brzo, za 29 kol... prostě si hoši dost dobře předem nevyhodnotili možné opotřebení v závodním tempu z treningů. Ostatně, na žlutých odstartovala pulka pole a nebývá to zrovna chyba. Vlastně jsou to nejoblíbenější startovní gumy.
Ale alepsoň byli soupeři. A měli kliku, že Checo ztratil v boxech... byl by to myslím duble. 03
Stejně, co si pamatuji, Hamilton vždy šetřil pneumatiky i benzín (když se ještě v telemetrii uváděl). Možná nemusel jezdit tak agresivně, jako dnes. Agresivita je pro gumy drahá. A samozřejmě, ten větší přítlak Mercedesu.
Prostě, asi by to celé dopadlo úplně stajně.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama