DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 25.10.2022 23:54 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • SEMPERIT

    SEMPERIT

    88.103.238.XXX
    Mít dva tituly a oba dva cinklý, to nevymyslíš. 02

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Jj, pro Maxe fakt smůla .... minulý rok "získat" titul takovým způsobem a další titul znehodnocen takto! 16 - to je karma nebo co?! 20

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Jaká karma? V obou případech jasný podvod.
        Srovnej to se skutkovou podstatou v roce 2007 u McLarenu a trestem. Tehdy byli tvrdě potrestáni za plánky komponentů Ferrari v počítačích. A ani snad nebylo prokázáno, že tyto komponenty opravdu nasadili na svá auta. Následoval trest ze kterého se vzpamatovávají dodnes.
        Tady bylo BedBullu prokázáno porušení pravidel a na trest jsem zvědavý. Ale bude to zase trest netrest. Někomu podvody prochází, někomu neprojde nic.
        Je to hnus. Ale vysocí činitelé v F1 nás přesvědčují, že takto činí v zájmu F1 a jejího zatraktivnění. Když vzpomenu jen na tajné testy v případě Mercedesu a také jejich trest-netrest, tak konstatuji, že FIA zařídila v "zájmu F1" dominanci Mercedesu neochotou potrestat podvod a pak tuto dominanci nahradila další dominancí RedBullu. Jak jinak, než opět podvodem. 03

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zip

          Zip

          88.103.225.XXX
          Zdravím, dovoluji si takovou legráckou poznámku. Tak v "zájmu F1" bychom se postupně mohli dočkat dominance i týmů z chvostu pole, ne? Alespoň by byla sranda. Dovedete si představit, že by třeba HAAS všem vypálil rybník?
          Nicméně není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Souhlasím, že to není pro FIA záviděníhodná situace. Ale dostali se do ní jen vlastní vinou.
            Bohužel HAAS, nebo jiný tým středu pole, nemá na to, aby utratil významně více, než je strop. Právě, že stropy byly zavedeny kvůli těmto týmům, aby se mohly přiblížit a být konkurenceschopnější. (Vím, že jsi to napsal jako vtípek, tak to neber, že tě chci poučovat. Je to jen moje zamyšlení). A přitom to opět nefunguje. Opět ti, kteří mají peněz dostatek podvádí a FIA je není ochotná postihnout do té míry, aby je to odradilo od podvodů. Brawn to řekl jasně. Pokud půjde pouze o pokuty, tak Mercedes rád pokutu zaplatí za privilegium nedodržovat pravidla. Tím pádem je celý finanční strop v F1 k ničemu.
            Páni z FIA vymýšlejí pravidla, která nejsou schopni a většinou především ochotni, vymáhat. (viz např. v minulosti zákaz týmové režie).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Souhlasím, ... já jen že ikdyž je Max výjimečný pilot (ikdyž u mě s kaňkou) tak takové 2 tituly nezíská jen tak někdo! 18 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zip

            Zip

            88.103.225.XXX
            Děkuji za názor. Myslím si ,že právě proto, že to s tou ochotou a schopností není tak žhavé tak se tento problém začíná rozrůstat. Občas mám pocit, že pravidla a jejich dodržování je napsáno jen na papíře a prostě se zkouší co projde.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              90.182.210.XXX
              Tak já to vidím v ještě horším světle než ty. Podle mě už tento problém dávno FIA přes hlavu přerostl. V F1 se točí neskutečné množství peněz ze kterých jsou živi všichni (včetně pánů od FIA). Nechci je vinit z korupce. To si ani nemyslím, že by je někdo podplácel, ale rozhodují s vědomím, že pokud by ti bohatí odešli, tak to můžou zabalit všichni. A proto "Svaté trojici" (Mercedes, RedBull a Ferrari) prochází mnohem více, než ostatním. Respektive, jsou trestáni jen symbolicky.
              Že se zkouší, co projde, považuji za "legitimní" ze strany týmů a pilotů. Ale právě v těchto případech by měla zasahovat FIA co nejtvrději a garantiju, že by během jediné sezóny bylo u všech po "zkoušení, co projde". 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            90.182.210.XXX
            Max jistě výjmečným pilotem je. Jenom bychom se museli domluvit v čem vidíme jeho výjmečnost. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        sorry, ale trošku si to motáš. Bylo jednoznačně prokázáno, že mcl měl k dispozici kompletní dokumentaci ferrari, kterou analyzoval a používal k nastavení vozů a zároveň bylo nezpochybnitelně dokázáno, že mcl použil u vozu pro rok 2008 kompletně okopírovaný brzdový systém ferrari, ale FIA s tím NIC neudělala. Takže stesky, že se z nějakého trestu mcl vzpamatovává doteď. Bída mcl přišla při změně koncepce vozu, nikoliv s trestem od FIA

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          85.160.68.XXX
          "není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat."

          To určitě není. Ale dostali se do ní sami. Kdyby FIA trvala na dodržování pravidel, které sama stanoví a kdyby jejich porušování trestala předem definovaným způsobem, neměli by teď o čem rozhodovat. Celý proces by se zkrátil z týdnů a měsíců tahanic na 60 sekund, během kterých by úředník (ani by tím nemuseli zatěžovat vedoucí pracovníky) v tabulce vyhledal prohřešek a k němu příslušný trest.

          Jenže když FIA není schopna definovat ani pitomý traťový limity, není schopna stanovit, kdy došlo k jejich porušení a když už se k tomu v konkrétním případě rozhoupá, není schopna rychle a předvídatelně stanovit trest a i takovou banální situaci řeší vždycky ad hoc, tak co můžeme čekat u pravidel komplexnějších nebo majících dopad ne na jednu pozici v závodě, ale na celou sezónu nebo dokonce na několik sezón.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          90.182.210.XXX
          Jumpmane tvé vnímání mi příjde trochu "podivné". Psal jsem o roce 2007 a pokud vím, tak v tom roce McL nepoužil nic z dokumentace Ferrari. (Ale mohu se mýlit). A že ji analizovali? Tak to si opravdu dovolili hodně. 18 A jistě jim to výrazně pomohlo k vítězství, které jim bylo odebráno. 18
          Občas žasnu, co dokážeš vyplodit ve své úzkostlivé snaze hájit Ferrari, zatímco tvůj pohled na ostatní týmy a dění okolo nnich považuji za seriózní. 03 (Ale nesmí se to nijak dotýkat rudých).
          Použití brzd v sezóně 2008 už je jaksi PO aféře a PO trestu, který McLaren vyfasoval. Tak že souvislost s mým vnímáním (příkladem) veškerá žádná. 03
          A že se z toho dostávají dodnes, je fakt, ať si o tom ty myslíš cokoliv. 100 milionů dolarů není malý badget. A mít možnost nainvestovat 100 mega do vývoje auta a nemít, je veliký rozdíl. I když vy od Ferrari to takto nejspíš nevnímáte. A to zdaleka není všechno. Víš vůbec, co se dělo v McLarenu v důsledku této aféry? Daimler odešel a s ním 40% akcií a založili Mercedes. Dennise vyštípali z vedení stáje, aby se pak záhy vrátil, ale Ojjeh s Mumtalaketem se ho definitivně zbavili. Zkrátka tam probíhaly mocenské boje a na závodění nebyl čas ani prostředky. Tudíž si myslím, že jsem se tolik nemýlil, když jsem napsal, že se McL z postihu vzpamatovává dodnes... 03

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            ty tvoje mocenské boje v mcl probíhali už před touto kauzou, jen ji využili k vykopnutí denise.
            A pokud budeš od té lásky a skutečně si v tomto směru něco dohledáš a načteš, tak budu rád a o dost to zjednodušší naši diskusi. Víš vůbec, že mcl měl téměř do poloviny roku informace o chystané strategii pilotů ferrari pro závod? Víš, že měl podrobné informace o nastavení vozů ferrari pro závod? Víš že na základě dat od ferrari se jim v roce 2007 podařilo získat více než půl sekundy? A že v rámci trestu měla přijít diskvalifikace na dva roky, pokud by na voze pro rok 2008 byla nalezena komponenta INSPIROVANÁ daty získanými z materiálů ferrari? Evidentně nikoliv. A teď si představ,m že FIA na začátku roku 2008 odhalila, že mcl má na svém voze OKOPÍROVANÝ brzdový systém ferrari. A co se stalo? Všiml sis, že by v roce 2008 mcl nezávodil? Ehmm, kdože získal titul mistra světa?
            Ty mě vidíš "podivně" ale co si já mám myslet o Tobě, když si nejsi ani ochoten zjistit fakta?

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              90.182.210.XXX
              To, co píšeš pořád ale nevyvrací fakt, že jediný McLaren dostal znatelný trest, který je citelně poznamenal. Na rozdíl od všech trestů-netrestů v minulosti a současnosti. Stejně tak to nijak nevyvrací fakt, že FIA dokázala exemplárně potrestat pouze McLaren za něco, co jim žádnou zvlášť výhodu v této sezóně nezískalo. Že se v F1 BĚŽNĚ špicluje vím dávno a proto tomu absolutně nedávám žádný význam. Tak že si to Ferrarácké ublíženectví strč někam. (Mimochodem, byl jsem fanouškem Kimiho, který právě v této sezóně získal svůj jediný titul. Přesto se na události snažím pohlížet alespoň trošku objektivně).
              V F1 se běžně kopírují systémy použité v loňských sezónách a nic se neděje, protože jsou v následujících letech už dávno zastaralé. Dokonce to dospělo do absurdna, kdy se loňský mistrovský vůz pouze přebarvil na růžovo a jezdil následující sezónu. Představ si, že překvapivě bojoval o střed závodního pole. Nikoliv o titul!!! Tak mi z těch tvých ublíženeckých ferraráckých vzdechů vychází, že titul McLaren 2008 nezískal díky údajně okopírovaným brzdám Ferrari. Tam musely být ještě jiné věci, které jim umožnily o titul bojovat. A věř, že tohle vše píšu s vědomím, že jsem tehdá přál titul Massovi z celého srdce. 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                95.80.230.XXX
                Když půjdeš po faktech, tak ano, mcl je jediný, kdo dostal takto velkou pokutu. Je ovšem třeba říct i B. Tehdy byl požadovaný trest 2 roky vyloučení mcl ze seriálu. Dostal 100 mega pokutu a dsq z poháru konstruktérů. Poté se to ovšem FIA rozleželo a tu pokutu mcl odečetli z prize money, které by doslali za své umístění. Takže pokutu v podstatě nedostali žádnou, byli dsq z poháru konstruktérů a přišli o prize money. A je třeba dotat i C, že v celé historii F1 se nenechal žádný tým chytit s výkresovou dokumentací soupeře v ruce. Takže asi nějaký exemlární trest přijít musel. A když se řeklo C je třeba říct i D, tým, jakým byl mcl nepotřeboval okopírovat daný vůz. Oni získali filozofii přístupu ke konstrukci od soupeře, to jejich inženýry přivedlo na nové nápady a jiné cesty. A s trochou zadostiučinění je třeba říct, že koncept mcl s nízkoposazeným nosem se dost možná na základě poznatků od ferrari změnil na vysokoposazený nos jako mělo ferrari a tím mcl skončil s účastí v bojích o titul. A to, že byl mcl podmínečně vyloučen a po zjištění komponent soupeře v jejich voze měl být dsq, ale nestalo se, to vše svědčí pouze o neschopnosti FIA. Ti jsou schopní skutečně potrestat jenom tým, který nemá politický vliv a nemá téměř žádné fanoušky... Proto zprávu o porušení rozpočtového stropu nezveřejnili v okamžiku, kdy ji měli. Konzultovali to s red bullem. A ani v současný okamžik není FIA ochotná říct, v jakém bodě red bull strop porušil. Proč asi?

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama