DISKUZE K ČLÁNKU Budou se rozdělovat body již v trénincích? Domenicali chce radikálně změnit Formuli 1
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali předkládá návrhy, jak v budoucnu zpestřit závodní víkendy. Mezi ně jmenuje například udílení bodů již v pátečních trénincích či otáčení pořadí na startovním roštu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Budou se rozdělovat body již v trénincích? Domenicali chce radikálně změnit Formuli 1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Ferda
15:13 15.09.2022 188.190.101.XXX
Kdyby současná FIA zvládala své povinnosti, tak bych si třeba řekl, že se nudí, tak vymýšlí capiny, ale po odchodu Whitinga se jen topí ve vlastních s*** a ještě vymýšlejí jednu hovadinu za druhou. Dokonce mi to připadá tak, že se těmito pohlupavými návrhy snaží zakrýt svou vlastní neschopnost.
Příspěvek byl redakčně upraven.
Příspěvek byl redakčně upraven.
jumpman
13:54 15.09.2022 178.255.168.XXX
umíš si představit, jak by vypadala reálně kvalifikace po zavedení takhle nesmyslné změny? Myslíš, že by se někdo hnal o pole, i kdyby bylo ohodnoceno jedním nebo dvěma body s tím že bude startovat poslední? Např. v Monaku? Nebo se jako rozhodnou, že některé VC nechají normálně a některé otočí, aby se v tom doopravdy prase vyznalo?
Nechápu co chodí panáčci z liberty šňupat aby se takto ztopořili na základě dvou závodů, kde se navíc všeobecně ví, že se předjíždí snadněji tak toho týmy využijí, ale takovýchto okruhů je v seriálu jako do mariáše...
Nechápu co chodí panáčci z liberty šňupat aby se takto ztopořili na základě dvou závodů, kde se navíc všeobecně ví, že se předjíždí snadněji tak toho týmy využijí, ale takovýchto okruhů je v seriálu jako do mariáše...
jumpman
13:48 15.09.2022 178.255.168.XXX
ferrari pomáhat nikdo nechce, nechápu, kde se bere ta myšlenka, že jakákoliv změna je pro pomoc ferrari. Každý rok jsou nové monoposty, příští rok může být na jedno kolo nejrychlejší redbull, nebo mercedes a upřímně řečeno, z těchto žvástů o změnách se musí starý pán v hrobě obracet a mít touhu nafackovat tomu, kdo přijat domenicela do ferrari...
Mike17
13:14 15.09.2022 185.149.130.XXX
Jistě chápu. Pokud se budeme držet striktního výkladu toho slova, máš jistě pravdu. V reálu dnes, kromě vyjímečných okolností, nekvalifikování nehrozí. A na vyjímečné okolnosti se vždy daly vyjímky. Nepamatuji si v tomto století, že by se někdo nekvalifikoval.
A ano, dá se 107% upravit na třeba 103%, aby se to někdy stalo. Ale otázka je: proč? Těch 107% tam bylo jen proto, aby nedostávali někteří v závodě třeba 5 kol a jen nezavazeli ostatním. Dostat jedno nebo dvě kola je v pohodě.A pak je otázka, jestli si chceme úmyslně snižovat už tak nízký počet závodníků. V dobách, kdy do kvalifikací nastupovalo 30 jezdců, to smysl mělo. Teď už není třeba někoho protřídit. Budeme rádi, když vydrží aspoň těch 20.
Mimochodem důsledkem by třeba bylo, že GP Monaka už by nikdy nevyhrál žádný mistr světa. Protože uchazeči o něj by nastupovali do závodu z posledních 2 řad. Z toho se dá těžko vytřískat bod, bedna ani omylem.
A ano, dá se 107% upravit na třeba 103%, aby se to někdy stalo. Ale otázka je: proč? Těch 107% tam bylo jen proto, aby nedostávali někteří v závodě třeba 5 kol a jen nezavazeli ostatním. Dostat jedno nebo dvě kola je v pohodě.A pak je otázka, jestli si chceme úmyslně snižovat už tak nízký počet závodníků. V dobách, kdy do kvalifikací nastupovalo 30 jezdců, to smysl mělo. Teď už není třeba někoho protřídit. Budeme rádi, když vydrží aspoň těch 20.
Mimochodem důsledkem by třeba bylo, že GP Monaka už by nikdy nevyhrál žádný mistr světa. Protože uchazeči o něj by nastupovali do závodu z posledních 2 řad. Z toho se dá těžko vytřískat bod, bedna ani omylem.
rock
12:43 15.09.2022 85.160.68.XXX
ad zbytečná kvalda: Ne nezbytně. Kvalifikace v původním smyslu toho slova je ověření způsobilosti (pro závod v tomto případě), pouze ve smyslu ANO / NE. Porovnej si pojem "diskvalifikace" (vyloučení, rovněž bez udání míry nebo hodnoty).
Takže by se přímo otevřela možnost k nastavení o trochu přísnějších požadavků pro závod (těch 107 % je zkrátka zbytečně moc a dokonce i tak se to ojebává různými výjimkami) a kvalifikace by pak měla za účel protřídit uchazeče o závod. Pořadí na roštu by bylo dané (otočeným) pořadím v šampionátu.
Takže by se přímo otevřela možnost k nastavení o trochu přísnějších požadavků pro závod (těch 107 % je zkrátka zbytečně moc a dokonce i tak se to ojebává různými výjimkami) a kvalifikace by pak měla za účel protřídit uchazeče o závod. Pořadí na roštu by bylo dané (otočeným) pořadím v šampionátu.
Petr Hloušek
12:31 15.09.2022 37.188.170.XXX
No to jsou tedy nápady, - jako by to vymýšlel v Bruselu
juras
11:33 15.09.2022 176.97.15.XXX
Typický obrázek současného rozvráceného světa...
Což takhle zaměřit se na spoustu aktuálních problémů, snažit se napravit chyby a odstranit nedostatky?
Místo toho zas někdo vymýšlí k.k.tiny...
Jakoby nestačilo že se jim podařilo totálně zdevalvovat historii...změnou bodovacího systému.
Další prihlouplosti jsou sprinty...
A teď ještě budeme bodovat za kvalifikaci...
Za chvíli dostane bod kdokoliv, kdo se zúčastní...
Což takhle zaměřit se na spoustu aktuálních problémů, snažit se napravit chyby a odstranit nedostatky?
Místo toho zas někdo vymýšlí k.k.tiny...
Jakoby nestačilo že se jim podařilo totálně zdevalvovat historii...změnou bodovacího systému.
Další prihlouplosti jsou sprinty...
A teď ještě budeme bodovat za kvalifikaci...
Za chvíli dostane bod kdokoliv, kdo se zúčastní...
NickickiN
11:17 15.09.2022 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
daaviid23
11:12 15.09.2022 90.182.169.XXX
Osobně nejsem absolutním odpůrcem jakékoliv změny. Třeba formát sprintů mi nepříjde jako vyloženě špatný (ještě vychytat pár věcí a bylo by to okej)
Ale reverzní rošť je prostě blbost. 0 % sport, 100% show.
A bodování tréninků je snad ještě větší cypovina
Ale reverzní rošť je prostě blbost. 0 % sport, 100% show.
A bodování tréninků je snad ještě větší cypovina
Mike17
11:07 15.09.2022 185.149.130.XXX
Dokud nebude mít kvalifikace velkou bodovou váhu, tak se vyplatí ji vypustit. Když přijdeš v závodě o 10-15b za to, že to nedotáhneš k vítězství, ale jen na bednu nebo pod bednu, pár bodů z kvaldy tě nevytrhne.
Podle stavu MS pak udělá kvaldu zbytečnou. To pak můžeš udělat místo toho 2 závody.
Podle mne to perfektně funguje a je hloupé vymýšlet takové experimenty, když je F1 nesledovanější sport na světě. Je nejsledovanější právě proto, že je dobře nastaven.
Podle stavu MS pak udělá kvaldu zbytečnou. To pak můžeš udělat místo toho 2 závody.
Podle mne to perfektně funguje a je hloupé vymýšlet takové experimenty, když je F1 nesledovanější sport na světě. Je nejsledovanější právě proto, že je dobře nastaven.
Fanda.LH
10:36 15.09.2022 85.162.8.XXX
Nejsem překvapený... Absolutně s tím nesouhlasím, ale do současné F1 plné SC, VSC, červených vlajek, to zapadá. Jen tedy ve chvíli, kdy se pole vyrovná, tak to absolutně přestane dávat smysl... A zase budeme řešit, že ja na h... Že vítěz kvalifikace např. Max. dojel závod na např. 8. místě... Popř. řešit to, že lídr MS je na podiu relativně svátečně...
Mike17
10:31 15.09.2022 185.149.130.XXX
Jako devalvaci bodů bodováním i volných tréninků považuji za hloupé, ale ještě se to dá zkousnout.
Ještě bych chápal, že převrácení roštu vymyslí nějaký potrhlý amík, co o F1 ví kulové. Ale v jeho případě musím souhlasit s Ferdou. Jinak, než akutní mozkovou příhodou to být nemůže.
Už se nemůžu dočkat v kvalifikace, v níž se pilot bude snažit zajet co nejpomalejší čas, aby získal PP. Bude nějaký čqasový limit na kolo? Řekněme, že ho bude muset zajet pod půl hodiny? PP bere čas 29:59.99.
Ještě bych chápal, že převrácení roštu vymyslí nějaký potrhlý amík, co o F1 ví kulové. Ale v jeho případě musím souhlasit s Ferdou. Jinak, než akutní mozkovou příhodou to být nemůže.
Už se nemůžu dočkat v kvalifikace, v níž se pilot bude snažit zajet co nejpomalejší čas, aby získal PP. Bude nějaký čqasový limit na kolo? Řekněme, že ho bude muset zajet pod půl hodiny? PP bere čas 29:59.99.
airwar1939
08:29 15.09.2022 176.74.150.XXX
Když ty napady čtu, tak jsem.rad ze Formuli 1 sleduji již jen korespondenční formou.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek