DISKUZE K ČLÁNKU Budou se rozdělovat body již v trénincích? Domenicali chce radikálně změnit Formuli 1

Šéf Formule 1 Stefano Domenicali předkládá návrhy, jak v budoucnu zpestřit závodní víkendy. Mezi ně jmenuje například udílení bodů již v pátečních trénincích či otáčení pořadí na startovním roštu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Budou se rozdělovat body již v trénincích? Domenicali chce radikálně změnit Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 16.09.2022 19:03 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Jako devalvaci bodů bodováním i volných tréninků považuji za hloupé, ale ještě se to dá zkousnout.
    Ještě bych chápal, že převrácení roštu vymyslí nějaký potrhlý amík, co o F1 ví kulové. Ale v jeho případě musím souhlasit s Ferdou. Jinak, než akutní mozkovou příhodou to být nemůže.
    Už se nemůžu dočkat v kvalifikace, v níž se pilot bude snažit zajet co nejpomalejší čas, aby získal PP. Bude nějaký čqasový limit na kolo? Řekněme, že ho bude muset zajet pod půl hodiny? PP bere čas 29:59.99.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Já předpokládám, že kvalifikace se bude bodovat taky... Popř. se může otáčet dle průběžného pořadí MS... Tyhle nesmysly mají x kreativních řešení... Problém je, že tohle není sport, ani motorsport, ale hlavně show...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Dokud nebude mít kvalifikace velkou bodovou váhu, tak se vyplatí ji vypustit. Když přijdeš v závodě o 10-15b za to, že to nedotáhneš k vítězství, ale jen na bednu nebo pod bednu, pár bodů z kvaldy tě nevytrhne.
        Podle stavu MS pak udělá kvaldu zbytečnou. To pak můžeš udělat místo toho 2 závody.

        Podle mne to perfektně funguje a je hloupé vymýšlet takové experimenty, když je F1 nesledovanější sport na světě. Je nejsledovanější právě proto, že je dobře nastaven.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          85.160.68.XXX
          ad zbytečná kvalda: Ne nezbytně. Kvalifikace v původním smyslu toho slova je ověření způsobilosti (pro závod v tomto případě), pouze ve smyslu ANO / NE. Porovnej si pojem "diskvalifikace" (vyloučení, rovněž bez udání míry nebo hodnoty).
          Takže by se přímo otevřela možnost k nastavení o trochu přísnějších požadavků pro závod (těch 107 % je zkrátka zbytečně moc a dokonce i tak se to ojebává různými výjimkami) a kvalifikace by pak měla za účel protřídit uchazeče o závod. Pořadí na roštu by bylo dané (otočeným) pořadím v šampionátu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jistě chápu. Pokud se budeme držet striktního výkladu toho slova, máš jistě pravdu. V reálu dnes, kromě vyjímečných okolností, nekvalifikování nehrozí. A na vyjímečné okolnosti se vždy daly vyjímky. Nepamatuji si v tomto století, že by se někdo nekvalifikoval.
            A ano, dá se 107% upravit na třeba 103%, aby se to někdy stalo. Ale otázka je: proč? Těch 107% tam bylo jen proto, aby nedostávali někteří v závodě třeba 5 kol a jen nezavazeli ostatním. Dostat jedno nebo dvě kola je v pohodě.A pak je otázka, jestli si chceme úmyslně snižovat už tak nízký počet závodníků. V dobách, kdy do kvalifikací nastupovalo 30 jezdců, to smysl mělo. Teď už není třeba někoho protřídit. Budeme rádi, když vydrží aspoň těch 20.
            Mimochodem důsledkem by třeba bylo, že GP Monaka už by nikdy nevyhrál žádný mistr světa. Protože uchazeči o něj by nastupovali do závodu z posledních 2 řad. Z toho se dá těžko vytřískat bod, bedna ani omylem.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu