Tak vždycky bude nějaký prvek náhody. tady se každý snaží vyjet co nejpozději, protože je nejrychlejší trať (téměř vždy). Ale když vyjede v hustém provozu jako poslední, je slušné riziko, že se stane někomu to samé, co Pérezovi a ovlivní to ty za ním. Ale pořád ti zůstane první čas z Q3. Který je sice většinou pomalejší, ale na zase zásadně. Někdy tě to posune roštem o několik míst, někdy se nezmění nic (troufám si říct, že v tomto případě B je správně). Pérez byl potrestán už tím, že se sám nezlepšil.
Když si vezmu předchozí formát s jedním rychlým kolem, je predikce týmům na nic. Je sice fakt, že se předpověď počasí zlepšila, ale je ti to na h..., když si nemůžeš čas sám vybrat. Tehdy se jelo v určeném pořadí. Pilot byl přímo závislý na tom kdy pojede a jaké jsou podmínky na trati. Nemohl si je vybrat. prostě jel v danou dobu. A když pršelo, mohl i ten nejlepší skončit poslední. Za sucha měl téměř vždy výhodu ten poslední a první nejhorší podmínky. Když začalo pršet, mohl ten poslední zajet i o 20s horší čas, než ten první. A nenadělal s tím nic. Poslední flek a nemáš šanci to ovlivnit. teď máš šanci to ovlivnit. Můžeš obětovat pár setin za menší riziko.