DISKUZE K ČLÁNKU Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Historie má své půvaby a kdo se jí dobrovolně vzdává, přichází o hodně. To není nic nového pod sluncem. Můžeme proto porovnávat a argumentovat, což mnohým z těch, pro něž je minulost zbytečná a historie končí právě uplynulou hodinou, logicky musí chybět.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 17.08.2022 21:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SergioPÉREZ (Hlasovali 5 lidé) 16.08.2022 16:21
Dnešní F1 se už vůbec nedá srovnávat s nedávnou… »
» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 16.08.2022 17:49
Tomu se říká demokracie. Ten si stěžuje na tohle,… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 17.08.2022 09:17
A co dorazit někdy na sraz? 03 03 03 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Dnešní F1 se už vůbec nedá srovnávat s nedávnou dobu minulou. Digitalizace a z ní odvozené finance úplně vytěsnily "vzájemné" závodění, proto je už zbytečné navýšením počtu týmů nějak do současné F1 ještě více zasahovat. Úplně by stačilo 18 vozů a 20 GP. Taky se mi změnil vjem sledování závodů. Dříve jsem závody F1 z TV obrazovky přímo hltal 01, ale dnes se vůbec nemohu odpoutat z levého tmavého sloupku zkratek jmen s časomírou + nasazené pneu a zastávky. Hlavně kvalifikace mě nutí čumět jenom na časomíru (100%) a v závodě tak 90% 02 02. S Checem už to fandovství doklepu a pokud v F1 nebude jezdit Pietro Fittipaldi, nebo Colton Herta, tak už s tím definitivně seknu, tak jako s Moto gp když odcházi Valentino Rossi.
    Samé desetiny, setiny, tisíciny, ještě bez svého oblíbence v poli, neboli doba temna pro fandu to už fakt není pro mne 05 Ještě že byly zlaté 70´ky, stříbrné 80´ a bronzové 90´ 01 01 01 Po roku 2000 už šla F1 tak nějak do kopru. Teď ještě končí tradiční okruhy, samé městské, do toho pořád žluté a červená vlajka, samé tresty za překročení limitu tratí, tresty za výměnu komponent a samé penalizace a pořád VSC, výjezdy SC..... 02 kdepak! i ty Dragstery jsou zajímavější.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Tomu se říká demokracie. Ten si stěžuje na tohle, tamten na něco jiného a nějak se zapomíná na klasické rčení "Není na světě člověk ten, kdo by se zalíbil lidem všem." Vždycky se najde někdo s pocitem ukřivděného, že jiný má výhodu. F1 je bohužel mašina na peníze a tomu se spousta věcí podřizuje. Moji favoriti už dávno skončili, zemřeli nebo se vytratili, ale pořád ještě je třeba aspoň částečně prokazovat nějaké umění a rozhodovat se v mnohem kratších intervalech než na běžné silnici. Až tohle zmizí, pak už opravdu nemá smysl se o F1 dál zajímat. A přehnaná bezpečnost? Na nich je vidět, že fanoušky F1 pomalu přestává zajímat. Pořád je na planetě dost lidí, kteří se nechají lapnout, ale na jak dlouho? Dle mého názoru ono strašně rychlé střídání tratí zanedlouho skončí, protože zájem opadne a noví zájemci nebudou. Bernie to má vymyšlené dobře, toho už se nedožije...

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Souhlas pane RoBertino 01 Formuli jedna a hlavně oblíbenému jezdci fandím i přes delší doby temna 50let a aktivně sledují TV přenosy od 1.GP Monaca 1974 vysílané na ČT, (48let) Mnoho mých i mladších vrstevníků (Fandů) už to dávno vzdali a zabalili 12 12 12 Uznávám ale, že dnešní mladá generace Pilotů F1 odkojená na simulátorech je neuvěřitelně bystrá a mají úžasné reflexy. Celkem je lituji, že jsou jako roboti a hodně riskuji na stále se zvětšujícím počtu městských svodidlových okruzích a přitom vůbec nesmí dělat chyby. Dále je lituji, že se nemohou stát Mistry světa F1, protože už to je hodně průhledné a předvídatelné. Tohle desetileti je už zamluveno jen pro vyvolené: (Verstappen, Leclérk, Russell, Noris), možná ještě Sainz a Hamilton....Poslední věc co na F1 uznávám a obdivuji jsou celkem dramatické starty a její konstrukční různorodost. Ta ale až časem vymizí,tak to bude pro skalní Fandy F1 teprve průšvich!! Kvůli tomu už nesledují ostatní série (nuda jak hrom) i včetně legendární Indycar. 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          193.165.96.XXX
          Už na Tebe padá prašivina dědku. 12Vysílání ČT GP Monaka se událo léta páně 1973. 01

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Tak tak, díky jistému Lubomíru Štrougalovi, jenž chtěl mít F1 v televizi a Francouzům, kteří poskytli přenos zadarmo. Kdo by to nebral? Někde mám ještě foto Luboše Pecháčka ve studiu, když to v tom 1973 roce komentoval.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              193.165.96.XXX
              Já byl tehdy nahnán ke kamarádovi jehož otec se chtěl pochlubit čerstvou barevnou televizi světoznámého názvu Rubín. Asi to byla první barevná na dědině a skutečně dělala barevné obrázky. Bylo to krásné, doma jsme měli ještě honosný aparát značky Lotos. Barevnou jsme si pořídili ještě asi o deset roků později a přesto se mi F1 neomrzela.

              Omlovám se všem dětem za epilog cesty do pravěku. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                194.212.104.XXX
                tak Lotosky se ti zachtělo? to my měli Lilii 18 krásná černobílá lampovka v leštěné světlé dýze 01

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  193.165.96.XXX
                  Lilie už byla moderna. Lotos měl před monitorem ještě sklo. Raději jsme měli dvě. Co kdyby se jedna náhodou rozhodla stávkovat. 12
                  Co si pamatuji, tak jsme ji měli přes 15 roků.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • tom11

                    tom11

                    194.212.104.XXX
                    no, my li měnili za barevku až někdy ve druhé polovině osomdesátek 11 ale ten rozdíl potom!!!

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      193.165.96.XXX
                      První barevnou 416 jsme domů koupili až někde v roku 1983 a 419 s dálkáčem jsme koupili z novomanželské půjčky 1987.
                      Jak dlouho mám tu současnou si už ani nepamatuji, ale bude to něco kolem roku, nebo možná i dvou. 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
              • SergioPÉREZ

                SergioPÉREZ

                78.108.157.XXX
                Tak až dnes se Ferdo dovídám, že mi teda ta 1.vysílaná GP vlastně z ČST v tom 73ˇúplně unikla. Dnes není problém provětrat youtube. Ale kdysi ještě jako děcko, kdybych se to dověděl, že mi to uniklo, tak bych to nerozchodil a z myšlenek asi zešílel. Tak jsem byl do toho zažraný,tehdy neuvěřitelný kontrast mezi světem F1 a východním blokem. V 1975" otec z hospody nějak přebral a bezdůvodně,(no z dnešního pohledu by se nějaký důvod našel 12)... mi vypnul sledovanou GP! To neměl dělat! Na zlost jsem zdrhl z baráku, noc probrečel, ještě že jsem v pondělí musel do školy, takže ráno do baráku šup pro věci , jinak nevím jak by to mohlo na truc otci ještě dopadnout 12 12 12. Ale i v tehdejším východním bloku bez Formule 1 byla magická vůně benzínu. Sledovat závody do vrchu a okruhy přímo z příkopy cesty jak se za řevu motorů kolem tebe míhají Auta a hlavně metalex monoposty a formule škoda neskutečnou rychlostí by asi nenahradilo sledovat F1 někde zpovzdálí Tilkedromů a navíc za zvuku přetechnizovaného hybrida. 12 12 12 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  193.165.96.XXX
                  Jj sportovní neděle byly moje. Samozřejmě ob týden, kdy byl motosport. Počátky autocrossu byly nádherné. Vzpomínám jak začínal Václav Král s šestsetrojkou. Okna ven, do dveří pár desek místo výstuhy a ochranný rám. Jinak klasický plecháč. Tak se tehdy začínalo. Na motocrossu jsem byl aspoň 4x ročně a do toho plochá dráha a pár okruhových závodů v okolí. Do Brna jsem se vydal až mi bylo 14. Se stokorunou a řízkem v kapse.
                  Metalexy jsou jasné, ale moc a moc se mi líbil Melkus.
                  V rallye mě chytily Saaby 96. Možná to byl první závodní vůz kterého jsem jsem si v televizi všiml.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • SergioPÉREZ

                    SergioPÉREZ

                    78.108.157.XXX
                    Přesně tak !!! 01 taky jsem toho dost pochytil jak uvádíš, dnes už stačí občas připomenout, než jít do detailů, to bychom jenom vzpomínali a pořád psali 12 12 12 Přesto ještě uvedu zajímavý zážitek. V reálu Plochá dráha! Na rovince strašná rychlost a v zatáčce ještě strašnější odletující gejzír od zadních kol! 12 12 12 Hmm 05 tak v telce jsem F1 začal sledovat od toho Monaca 1974, to znamená, že těch přenosů z toho 73" bylo asi více co mi unikly. I tak se ukazovaly jen evropské a potom většinou večer zkrácený záznam. Vše doprovázeno legendárním hlasem Luboše Pecháčka. Německý nebo spíše Rakouský komentátor celkem hrozně výškově ječel. Tak to si za domácí úkol ještě projedu tu uniklou sezonu F1 1973" než to zase ve SPA Belgii vypukne . 12 12 12 12 12 12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • RoBertino

                      RoBertino

                      185.63.97.XXX
                      V roce 1973 - paměť už přeci jenom občas vynechává - se nejspíš vysílala ještě GP Rakouska. Alespoň si to myslím, protože jsem ji viděl na pionýrském táboře - JENŽE, byli jsme v Jivně u Českých Budějovic a není vyloučeno, že tam byl přesah z Rakouska. Takže nevím. Ale to Monaco je jisté - dodnes slyším Luboše, jak svým typickým projevem oznamuje: "Na třetím místě jezdí Žampijé Žarijé." A to prý věděli jen pět startovních čísel, zbytek museli pochytat během přenosu. Dokonce padla sázka, že v tom Monte Carlu opravdu byli, ale komentovalo se skutečně ze studia u nás.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    já jsem rozhodně pro rozšíření startovního pole. a klidně nejen o tým Andretti. klidně o další týmy, které si na to troufnou. jak píše Fanda.LH, klidně další tři mančafty. nebál bych se ani těch SC a VSC, i když souhlasím, že nyní jsou nadužívány i ve zcela zbytečných momentech. ale bezpečnost je dnes mantrou, která vládne F1 společně s penězi. a ty jsou, podle mě, hlavním a jediným problémem v rozšíření. týmy ze zadních pozic se bojí o své části koláče. to je celé. ale říkám si, že když je F1 v rukou Američanů, tak minimálně ten další Americký tým by si měli umět prosadit, ne? rád bych se opět dožil časů, kdy nebude mít polovina startovního pole jisté body, jako je to dneska.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Já bych přivítal 13 týmů na roštu, ale hrubě nesouhlasím se současnou situací ohledně SC a VSC... Vyhlašují se neustále, bez ohledu na to, jak velké riziko reálně hrozí... Čím více vozů bude na roštu, tím větší riziko nehody nebo odstoupení a za mě tedy i vyšší riziko znehodnocení průběhu závodu...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Proč by nešlo mít 13 týmů ve startovním poli a na start jich pustit třeba jen 20 nebo 22? Ano, nikdo se do F1 nepohrne, aby se nekvalifikoval, ale z letošních výsledků víme, že by to nebylo natolik jednoznačné. Problém je spíš v tom, že se vymýšlejí různé varianty a na jejich základě se dostáváme do slepých uliček. Ono riziko SC a VSC tu samozřejmě je, proto by opravdu bylo zajímavé přenést část takového souboje do tréninkové oblasti.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        Říká se, že většina tratí má průchodnost 24 vozů F1. V jiných sériích je to klidně 30 vozů. Ale zůstaňme u F1. Více než 12 týmů by znamenalo jezdit předkvalifikace a to neklapne. Vím, dalo by se to řešit i kvaldou po které by nejslabší vozy nebyly vpuštěny na startovní čáru, ale v takovém případě by ostatní týmy brblaly, že někdo vypadl jen kvůli chaosu. A jak znám FIA, tak by ti ajťáci okamžitě začali vymýšlet opravné jízdy a kdovíco ještě a nakonec by nic lepšího než další paskvil stejně nevymysleli.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell v 2. tréninku v Suzuce

Odpoledne za deště nejrychlejší Mercedesy, Magnussen před oběma Ferrari

Fernando Alonso v závodě v Singapuru

Propršený první trénink v Suzuce patřil Alonsovi, Schumacher boural

Lewis Hamilton naráží do Maxe Verstappena v závodě v Saúdské Arábii

Jestli porušili pravidla, měl by přijít trest, říká Hamilton na adresu Red Bullu

Logo Hondy je na Red Bullu zpět

Honda posiluje svůj vztah s Red Bullem, její logo se vrací na vozy F1

Fernando Alonso s Alpine A522 v Singapuru

"Nespolehlivost mého vozu je nepřijatelná, mohl jsem mít o 60 bodů více," zlobí se Alonso

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Williams rozhodne o 2. jezdci až po sezóně, mluví se o Schumacherovi či Sargeantovi

Daniel Ricciardo v Singapuru jel se starší konfiguraci vozu MCL36, nové díly dostane až v Suzuce

"Bude to těsné až do konce," věstí spokojený McLaren po obratu v bitvě s Alpine. Novinky fungují

George Russell s Mercedesem W13

Russell zajel nejrychlejší kolo GP Singapuru, bod za něj ale nedostal + STRATEGIE

Sergio Pérez předvedl v Singapuru bezchybný výkon

GP SINGAPURU: Vítězí Red Bull i přes potrestání, ale Verstappen na titul ještě čeká

Sergio Pérez se svou trofejí za druhé místo po závodě v Ázerbájdžánu

PROHLÁŠENÍ po závodě: Pérez do toho dal vše

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama