DISKUZE K ČLÁNKU 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší

Formule 1 se poprvé od roku 2019 vrací do Melbourne. Městská trať prošla rozsáhlými úpravami, do sezóny konečně nastoupí s Aston Martinem i Sebastian Vettel, očekává se napínavý duel mezi Ferrari a Red Bullem, který FIA okoření rekordními 4 DRS zónami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 10.04.2022 13:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 05.04.2022 12:20
Na jedno mínus nepotřebuješ 10 nicků. Dělat… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 05.04.2022 13:30
Sorry, jak se manipuluje, jsi názorně předvedl. … »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 05.04.2022 17:01
Kdyby jste furt neřešili nic neříkající plusy a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                        • Ferda

                                          Ferda

                                          46.47.176.XXX
                                          Ty kecy FIA o ježdění v závěsu jsou pouze pindy o pohodlí a bezpečnosti zadního jezdce. Nic víc. Naopak předjíždění spíše současné krámy v ničem nepomůžou. Jen si vzpomeň co se dělo u minulých vozů v závěsu. Když se jezdec dostal moc blízko, tak vůz ztratil přítlak. To znamená že zrychlil, protože ho nic nebrzdilo. A co se děje dnes? Dnes se na zadní vůz díky giga difurorům žene takové množství luftu, že zadní vůz neztrácí přítlak na přední nápravě, ale to ho samozřejmě i brzdí. Takže o nějakém zrychlení zadního vozu nemůže být ani řeči.
                                          Prostě FIA v čele s Rossem vymyslela další paskvil který je na guvno.

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            185.149.130.XXX
                                            Problém je v tom, že samotní jezdci s tebou nesouhlasí. A nejen to. I počet předjíždění mluví proti tobě.
                                            Důležité je, že vůz neztrácí přítlak v zatáčkách. Takže jezdci jezdí v zatáčkách blíž k sobě. To potvrzují doslova všichni piloti a je to viditelné. Je možné, že všichni kecají a jde jim jen o pohodlí, já bych jim celkem věřil.
                                            A ano, na rovinkách dochází k tomu, že vzdušné víry už auto vzadu tolik neurychlují. Tedy poskytují tomu vzadu menší DRS efekt, než vloni. Ale ten je jednak jen o málo slabší a jednak jsi sám tvrdil, že ten efekt je na h... a slouží jen k objíždění. Tak nevím, co ti vlastně vadí.
                                            Oba závody byly mnohem atraktivnější, než v loňském roce. Sám jsi nedokázal říct, kdy naposledy jsi viděl tak dlouhé souboje o vedení. Za mne je pozitivní efekt krásně viditelný a nemůžu se dočkat dalších závodů. Když si vzpomenu na poslední závody před DRS... Člověk umíral nudou, protože ani na trati jako je Abu nedokázal pilot bojující o titul celý závod předjet podprůměrného pilota na průměrném voze. Tohle mi fakt nechybí. 03

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                  • Ferda

                                    Ferda

                                    46.47.176.XXX
                                    OPRAVA:
                                    Né tuna sto, ale pouhá tuna.
                                    Sorry.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      To je buřt. Nárůst je 200kg za posledních 50 let. Když se podívá člověk na nárůt u osobních aut...
                                      Prostě ty moderní srandy něco váží. Do monopostů bez baterií už dnes nebude ivestovat asi žádná automobilka.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Ferda

                                        Ferda

                                        46.47.176.XXX
                                        Kdysi se počítala váha vozu s jezdcem i palivem, ale dnes se váží holý vůz a jezdec i palivo se počítá zvlášť, takže dvěstěkilový rozdíl je nesmysl. Navíc byla možnost tankování během závodu, tak je rozdíl mezi závodními vozy a dnešními dinosaury ještě větší.

                                        Nevšim jsem si, že by si některý jezdec na současných vozech kromě možnosti jízdy v závěsu něčemu pochvaloval.
                                        Gumy? No nevím, žádnou chválu jsem na ně ještě neslyšel.
                                        Ground efekt? Zatím více problémů než radosti z jízdy.
                                        Předjíždění. Možná je skutečně letos objetí více, ale ruku na srdce, proč? Taky je více DRS zón a taky se stále prodlužují.
                                        A co se stane když se zadní vůz dostane předjížděného? Díky giga tonáži vozu se sice zadní jezdec dostane dopředu, ale pak probrzdí a nedokáže zatočit, takže se předjetí pouze dostalo do statistik, ale k žádnému předjetí nedošlo.
                                        A to jsou odjety teprve dva závody s novými a hodně nevyladěnými vozy. Časem se výkonu vozů srovnají a bude po ptákách, jen zbydou slzy pro pláč.

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          185.149.130.XXX
                                          Podceňuješ mně. Před 50 lety vážil vůz 530kg. Správně, bez jezdce a paliva. Dnes 800kg i se zhruba 70kg jezdcem. Kolik je rozdíl? 800-(530+70)=200kg. Palivo bych neřešil. Na konci závodu, kdy se vozy váží, je tam kilo až tři.
                                          K ježdění v závěsu se vyjádřilo několik pilotů. Všichni do jednoho řekli, že je to o dost lepší než vloni.
                                          Gumy? No ty nechválím ani já.
                                          Ground efekt dělá rychlost v zatáčkách. Kompenzuje tu vyšší hmotnost. Bez něj by byly ještě více neohrabané a to přece nechceš.
                                          Nějak jsem si nevšiml většího počtu probrždění. A pokud to bude, tak je to snad dobře, že se ukáže kdo je na tom jezdecky líp. Nebo ne? Prostě soubojů je víc a jsou zajímavější. Sám jsi nedokázal napsal nějaký souboj, ke kterému se ty dva prozatímní dají přirovnat. 03

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Ferda

                                            Ferda

                                            46.47.176.XXX
                                            100 kg paliva na startu nepočítáš? Hmmm, když se ještě tankovalo, tak i rozdíl paliva o pouhé jedno kolo dělalo velký rozdíl.
                                            Nejsem si jistý, ale myslím, že dnes se vůz, palivo a kapaliny a váha jezdce počítá zvlášť a pokud ano, tak na startu skutečně stojí tunový vůz.
                                            Zrovna v minulém závodě jsme viděli jak Emil 2x po sobě díky ERS předjel Leclerca, ale pokaždé jel rovně a nedokázal zatočit vůz do správného směru. Prostě obratnost těchto vozů stojí za psí výkal. Závodní vůz by měl být rychlý, mrštný a obratný.

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Mike17

                                              Mike17

                                              185.149.130.XXX
                                              Znovu. Dnes je limit necelých 800kg. S pilotem a bez paliva. Natankované se může blížit tuně. Před 50 lety vážil 530kg vůz + zhruba 70kg pilot a natankované vážilo k 800kg. Tenkrát se fakt netankovalo v průběhu závodu a pochybuju, že byly tehdy úspornější vozy. Ať děláš co děláš, rozdíl je +-200kg.
                                              Max v Džiddě neprobrzdil proto, že by nedokázal zatočit. Zatočil zcela normálně. probrzdil proto, že se s Charlesem přetahovali kdo později projede detekcí DRS. Zatáčet ty vozy evidentně umí. Kdyby neuměly, nejezdily by takové časy. Na rovinkách nějak moc rychlejší než vloni nejsou. 03

                                              + 0 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Ferda

                                                Ferda

                                                46.47.176.XXX
                                                Tak jsem začal hledat a našel jsem toho docela dost. Doba byla docela pestrá a proto Ti tady dám pouze pár okopírovaných vět z různých zdrojů i období.

                                                Formule 1 přibrala a přibírá. A to tak, že by se kdejaký dietolog křižoval a zdvihal varovně prst. Vždyť za poslední dekádu se monopost ze 640 kilogramů (na konci roku 2013) dostane až na 790 kilogramů (v sezoně 2022), což je nárůst hmotnosti o téměř 25(!) procent.

                                                Moderní vozy F1 jsou monoposty s motorem uloženým uprostřed. Skořepina celého monopostu je konstruována z kompozitu uhlíkových vláken, aby se docílilo nejnižší hmotnosti a bylo možné vůz vyvažovat posouváním těžiště a vyvažovacích závaží. Celková hmotnost vozu, a to i s pilotem a palivem, nesmí být po závodě méně než 620 kg. Tohle bude asi z roku 2010.


                                                1995: 595 kg
                                                1996-97: 600 kg
                                                1998-2009: 605 kg
                                                2010: 620 kg
                                                2011-2012: 640 kg
                                                2013: 642 kg
                                                2014: 691 kg
                                                2015-2016: 702 kg
                                                2017: 728 kg
                                                2018: 733 kg
                                                2019: 743 kg

                                                Reálná hmotnost vozu na startu bude samozřejmě větší. Připočítat musíme případná závaží pro zlepšení vyvážení a zejména palivo, kterého může být maximálně 105 kg na závod, ale týmy teoreticky natankují více – aby po závodě zbylo nějaké palivo pro případné kontroly ze strany FIA. Hmotnost vozu s jezdcem tak může být klidně přes 850 kg. Tahle část je z roku 2018.

                                                Mezitím šla váha vozu díky novým vozům, jiným kolům a dodatečnému zesílení podlah znovu nahoru takže současná tonáž bude něco kolem 900 kilo a to je už rozdíl téměř 300 kilo. Cca 30% nárust tonáže.




                                                + 0 / − 0

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • Mike17

                                                  Mike17

                                                  185.149.130.XXX
                                                  No vidíš. Když se podíváš do té historie, tak zjistíš, že jsem nekecal. 200kg za 50 let.
                                                  Ano, za poslední dekádu je to přibírání největší. A tky je tam napsáno proč. Bezpečnost, KERS, hybridy a teď větší auta s většími koly.
                                                  Taky je tam napsáno, že paliva je max 105kg, takže se sotva dostaneš lehce přes 900kg.
                                                  Za mne jsou důležité výkony ny trati. Rychlost klesla minimálně a mnohem víc se závodí. 03

                                                  + 0 / − 0

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                  • Ferda

                                                    Ferda

                                                    46.47.176.XXX
                                                    Představ si vedle sebe dvě holky. Jedna váží 60 kilo a druhá 90. Stejně krásné, hodné i chytré.
                                                    A přesně takový je rozdíl i mezi těmi formulemi. Na monstra mě prostě neužije.
                                                    Nevím jak Ty, ale já bych si vybral tu lehčí.
                                                    Ještě si s nimi můžeš dát sprint, ať je vidíš i v pohybu. Podle Tebe ale nebude nic lepšího, než si zvolit tu devadesátikilovou sprinterku, že? 14

                                                    + 0 / − 0

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.238.XXX
    V továrnách se maká. 11 No dohnat to bude těžké, pokud se rychlejší soupeř bude stejně rychle zlepšovat. Bude to boj v módu že někteří budou bojovat sami se sebou.

    Jsem zvědav jak budou držet motory až přijde 4tý, 5-tý závod. Četl jsem že je skoro jisté, že každý to konzervativní nastavení má dost jinak. V módu že nekdo je konzervativní až moc. Ne že by někdo tlačil, ale kdo tlumí nejvíce....a kdo to je nevím.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      85.158.196.XXX
      Pokud máš zjevnou chybu, a víš kde je, tak se zlepšuje rychleji.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.238.XXX
        To je jasné, to jsem tam nezahrnul.U většiny to je komplexnější záležitost. Všude je něco.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      89.111.77.XXX
      Osobně nepočítám, že by někdo moc tlumil, není důvod. Buď to pojede a nebo chceš vychytat mouchy hned na začátku, když ladíš i auto. Nemá moc cenu tlumit a oddalovat falmbování. Určitě je lepší to vychytat co nejdříve a nekazit si tak sezonu nebo i další. Zatím to vypadá, že všichni jedou v pohodě a problémy se týkají spíše příslušesntví, připojení motorů na rozvody. Vodní pumpa u Renaultu neberu jako problém motoru stejně tak hydraulický problém u AT a následný požár.
      Spíše než tlumení jsem čekal, že to bude tlačit na krev, buď dohánět výkon nebo odhalit nespolehlivé části. Tak uvidíme, co přinese cca ten 5. závod. upřímně jsem čekal více kouře, když bude vývoj zmražen, ale ono asi není kam bezhlavě motor tlačit, aby přitom i rozumně fungoval

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama