DISKUZE K ČLÁNKU 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší
Formule 1 se poprvé od roku 2019 vrací do Melbourne. Městská trať prošla rozsáhlými úpravami, do sezóny konečně nastoupí s Aston Martinem i Sebastian Vettel, očekává se napínavý duel mezi Ferrari a Red Bullem, který FIA okoření rekordními 4 DRS zónami.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
20:19 07.04.2022 46.47.176.XXXTy kecy FIA o ježdění v závěsu jsou pouze pindy o pohodlí a bezpečnosti zadního jezdce. Nic víc. Naopak předjíždění spíše současné krámy v ničem nepomůžou. Jen si vzpomeň co se dělo u minulých vozů v závěsu. Když se jezdec dostal moc blízko, tak vůz ztratil přítlak. To znamená že zrychlil, protože ho nic nebrzdilo. A co se děje dnes? Dnes se na zadní vůz díky giga difurorům žene takové množství luftu, že zadní vůz neztrácí přítlak na přední nápravě, ale to ho samozřejmě i brzdí. Takže o nějakém zrychlení zadního vozu nemůže být ani řeči.
Prostě FIA v čele s Rossem vymyslela další paskvil který je na guvno.-
Mike17
13:59 08.04.2022 185.149.130.XXXProblém je v tom, že samotní jezdci s tebou nesouhlasí. A nejen to. I počet předjíždění mluví proti tobě.
Důležité je, že vůz neztrácí přítlak v zatáčkách. Takže jezdci jezdí v zatáčkách blíž k sobě. To potvrzují doslova všichni piloti a je to viditelné. Je možné, že všichni kecají a jde jim jen o pohodlí, já bych jim celkem věřil.
A ano, na rovinkách dochází k tomu, že vzdušné víry už auto vzadu tolik neurychlují. Tedy poskytují tomu vzadu menší DRS efekt, než vloni. Ale ten je jednak jen o málo slabší a jednak jsi sám tvrdil, že ten efekt je na h... a slouží jen k objíždění. Tak nevím, co ti vlastně vadí.
Oba závody byly mnohem atraktivnější, než v loňském roce. Sám jsi nedokázal říct, kdy naposledy jsi viděl tak dlouhé souboje o vedení. Za mne je pozitivní efekt krásně viditelný a nemůžu se dočkat dalších závodů. Když si vzpomenu na poslední závody před DRS... Člověk umíral nudou, protože ani na trati jako je Abu nedokázal pilot bojující o titul celý závod předjet podprůměrného pilota na průměrném voze. Tohle mi fakt nechybí.
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
19:23 09.04.2022 46.47.176.XXXKdysi se počítala váha vozu s jezdcem i palivem, ale dnes se váží holý vůz a jezdec i palivo se počítá zvlášť, takže dvěstěkilový rozdíl je nesmysl. Navíc byla možnost tankování během závodu, tak je rozdíl mezi závodními vozy a dnešními dinosaury ještě větší.
Nevšim jsem si, že by si některý jezdec na současných vozech kromě možnosti jízdy v závěsu něčemu pochvaloval.
Gumy? No nevím, žádnou chválu jsem na ně ještě neslyšel.
Ground efekt? Zatím více problémů než radosti z jízdy.
Předjíždění. Možná je skutečně letos objetí více, ale ruku na srdce, proč? Taky je více DRS zón a taky se stále prodlužují.
A co se stane když se zadní vůz dostane předjížděného? Díky giga tonáži vozu se sice zadní jezdec dostane dopředu, ale pak probrzdí a nedokáže zatočit, takže se předjetí pouze dostalo do statistik, ale k žádnému předjetí nedošlo.
A to jsou odjety teprve dva závody s novými a hodně nevyladěnými vozy. Časem se výkonu vozů srovnají a bude po ptákách, jen zbydou slzy pro pláč.
-
Mike17
19:44 09.04.2022 185.149.130.XXXPodceňuješ mně. Před 50 lety vážil vůz 530kg. Správně, bez jezdce a paliva. Dnes 800kg i se zhruba 70kg jezdcem. Kolik je rozdíl? 800-(530+70)=200kg. Palivo bych neřešil. Na konci závodu, kdy se vozy váží, je tam kilo až tři.
K ježdění v závěsu se vyjádřilo několik pilotů. Všichni do jednoho řekli, že je to o dost lepší než vloni.
Gumy? No ty nechválím ani já.
Ground efekt dělá rychlost v zatáčkách. Kompenzuje tu vyšší hmotnost. Bez něj by byly ještě více neohrabané a to přece nechceš.
Nějak jsem si nevšiml většího počtu probrždění. A pokud to bude, tak je to snad dobře, že se ukáže kdo je na tom jezdecky líp. Nebo ne? Prostě soubojů je víc a jsou zajímavější. Sám jsi nedokázal napsal nějaký souboj, ke kterému se ty dva prozatímní dají přirovnat.-
Ferda
20:45 09.04.2022 46.47.176.XXX100 kg paliva na startu nepočítáš? Hmmm, když se ještě tankovalo, tak i rozdíl paliva o pouhé jedno kolo dělalo velký rozdíl.
Nejsem si jistý, ale myslím, že dnes se vůz, palivo a kapaliny a váha jezdce počítá zvlášť a pokud ano, tak na startu skutečně stojí tunový vůz.
Zrovna v minulém závodě jsme viděli jak Emil 2x po sobě díky ERS předjel Leclerca, ale pokaždé jel rovně a nedokázal zatočit vůz do správného směru. Prostě obratnost těchto vozů stojí za psí výkal. Závodní vůz by měl být rychlý, mrštný a obratný.-
Mike17
21:47 09.04.2022 185.149.130.XXXZnovu. Dnes je limit necelých 800kg. S pilotem a bez paliva. Natankované se může blížit tuně. Před 50 lety vážil 530kg vůz + zhruba 70kg pilot a natankované vážilo k 800kg. Tenkrát se fakt netankovalo v průběhu závodu a pochybuju, že byly tehdy úspornější vozy. Ať děláš co děláš, rozdíl je +-200kg.
Max v Džiddě neprobrzdil proto, že by nedokázal zatočit. Zatočil zcela normálně. probrzdil proto, že se s Charlesem přetahovali kdo později projede detekcí DRS. Zatáčet ty vozy evidentně umí. Kdyby neuměly, nejezdily by takové časy. Na rovinkách nějak moc rychlejší než vloni nejsou.-
Ferda
22:40 09.04.2022 46.47.176.XXXTak jsem začal hledat a našel jsem toho docela dost. Doba byla docela pestrá a proto Ti tady dám pouze pár okopírovaných vět z různých zdrojů i období.
Formule 1 přibrala a přibírá. A to tak, že by se kdejaký dietolog křižoval a zdvihal varovně prst. Vždyť za poslední dekádu se monopost ze 640 kilogramů (na konci roku 2013) dostane až na 790 kilogramů (v sezoně 2022), což je nárůst hmotnosti o téměř 25(!) procent.
Moderní vozy F1 jsou monoposty s motorem uloženým uprostřed. Skořepina celého monopostu je konstruována z kompozitu uhlíkových vláken, aby se docílilo nejnižší hmotnosti a bylo možné vůz vyvažovat posouváním těžiště a vyvažovacích závaží. Celková hmotnost vozu, a to i s pilotem a palivem, nesmí být po závodě méně než 620 kg. Tohle bude asi z roku 2010.
1995: 595 kg
1996-97: 600 kg
1998-2009: 605 kg
2010: 620 kg
2011-2012: 640 kg
2013: 642 kg
2014: 691 kg
2015-2016: 702 kg
2017: 728 kg
2018: 733 kg
2019: 743 kg
Reálná hmotnost vozu na startu bude samozřejmě větší. Připočítat musíme případná závaží pro zlepšení vyvážení a zejména palivo, kterého může být maximálně 105 kg na závod, ale týmy teoreticky natankují více – aby po závodě zbylo nějaké palivo pro případné kontroly ze strany FIA. Hmotnost vozu s jezdcem tak může být klidně přes 850 kg. Tahle část je z roku 2018.
Mezitím šla váha vozu díky novým vozům, jiným kolům a dodatečnému zesílení podlah znovu nahoru takže současná tonáž bude něco kolem 900 kilo a to je už rozdíl téměř 300 kilo. Cca 30% nárust tonáže.
-
Mike17
22:56 09.04.2022 185.149.130.XXXNo vidíš. Když se podíváš do té historie, tak zjistíš, že jsem nekecal. 200kg za 50 let.
Ano, za poslední dekádu je to přibírání největší. A tky je tam napsáno proč. Bezpečnost, KERS, hybridy a teď větší auta s většími koly.
Taky je tam napsáno, že paliva je max 105kg, takže se sotva dostaneš lehce přes 900kg.
Za mne jsou důležité výkony ny trati. Rychlost klesla minimálně a mnohem víc se závodí.-
Ferda
23:15 09.04.2022 46.47.176.XXXPředstav si vedle sebe dvě holky. Jedna váží 60 kilo a druhá 90. Stejně krásné, hodné i chytré.
A přesně takový je rozdíl i mezi těmi formulemi. Na monstra mě prostě neužije.
Nevím jak Ty, ale já bych si vybral tu lehčí.
Ještě si s nimi můžeš dát sprint, ať je vidíš i v pohybu. Podle Tebe ale nebude nic lepšího, než si zvolit tu devadesátikilovou sprinterku, že? -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
11:15 05.04.2022 88.103.238.XXXV továrnách se maká. No dohnat to bude těžké, pokud se rychlejší soupeř bude stejně rychle zlepšovat. Bude to boj v módu že někteří budou bojovat sami se sebou.
Jsem zvědav jak budou držet motory až přijde 4tý, 5-tý závod. Četl jsem že je skoro jisté, že každý to konzervativní nastavení má dost jinak. V módu že nekdo je konzervativní až moc. Ne že by někdo tlačil, ale kdo tlumí nejvíce....a kdo to je nevím.-
airwar1939
11:18 05.04.2022 85.158.196.XXXPokud máš zjevnou chybu, a víš kde je, tak se zlepšuje rychleji. -
Senor
13:42 05.04.2022 89.111.77.XXXOsobně nepočítám, že by někdo moc tlumil, není důvod. Buď to pojede a nebo chceš vychytat mouchy hned na začátku, když ladíš i auto. Nemá moc cenu tlumit a oddalovat falmbování. Určitě je lepší to vychytat co nejdříve a nekazit si tak sezonu nebo i další. Zatím to vypadá, že všichni jedou v pohodě a problémy se týkají spíše příslušesntví, připojení motorů na rozvody. Vodní pumpa u Renaultu neberu jako problém motoru stejně tak hydraulický problém u AT a následný požár.
Spíše než tlumení jsem čekal, že to bude tlačit na krev, buď dohánět výkon nebo odhalit nespolehlivé části. Tak uvidíme, co přinese cca ten 5. závod. upřímně jsem čekal více kouře, když bude vývoj zmražen, ale ono asi není kam bezhlavě motor tlačit, aby přitom i rozumně fungoval
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek