DISKUZE K ČLÁNKU 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší

Formule 1 se poprvé od roku 2019 vrací do Melbourne. Městská trať prošla rozsáhlými úpravami, do sezóny konečně nastoupí s Aston Martinem i Sebastian Vettel, očekává se napínavý duel mezi Ferrari a Red Bullem, který FIA okoření rekordními 4 DRS zónami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 10.04.2022 13:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 05.04.2022 12:20
Na jedno mínus nepotřebuješ 10 nicků. Dělat… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 05.04.2022 13:30
Sorry, jak se manipuluje, jsi názorně předvedl. … »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 05.04.2022 17:01
Kdyby jste furt neřešili nic neříkající plusy a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Když je každý večer jiná, tak i více. 12 Monotón přece lidem vůbec nesvědčí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Když je s holkou sranda, může mít o 5kg navíc. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Rosolu říkáš svaly? 12
Už v 2018 byla celková tonáž 850 Kg. Dnes už je to skutečně něco kolem 900 Kg.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jednak je to 60 proti 80 a jednak je ta s těmi 80 vyšší a víc svalnatá. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Představ si vedle sebe dvě holky. Jedna váží 60 kilo a druhá 90. Stejně krásné, hodné i chytré.
A přesně takový je rozdíl i mezi těmi formulemi. Na monstra mě prostě neužije.
Nevím jak Ty, ale já bych si vybral tu lehčí.
Ještě si s nimi můžeš dát sprint, ať je vidíš i v pohybu. Podle Tebe ale nebude nic lepšího, než si zvolit tu devadesátikilovou sprinterku, že? 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No vidíš. Když se podíváš do té historie, tak zjistíš, že jsem nekecal. 200kg za 50 let.
Ano, za poslední dekádu je to přibírání největší. A tky je tam napsáno proč. Bezpečnost, KERS, hybridy a teď větší auta s většími koly.
Taky je tam napsáno, že paliva je max 105kg, takže se sotva dostaneš lehce přes 900kg.
Za mne jsou důležité výkony ny trati. Rychlost klesla minimálně a mnohem víc se závodí. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Tak jsem začal hledat a našel jsem toho docela dost. Doba byla docela pestrá a proto Ti tady dám pouze pár okopírovaných vět z různých zdrojů i období.

Formule 1 přibrala a přibírá. A to tak, že by se kdejaký dietolog křižoval a zdvihal varovně prst. Vždyť za poslední dekádu se monopost ze 640 kilogramů (na konci roku 2013) dostane až na 790 kilogramů (v sezoně 2022), což je nárůst hmotnosti o téměř 25(!) procent.

Moderní vozy F1 jsou monoposty s motorem uloženým uprostřed. Skořepina celého monopostu je konstruována z kompozitu uhlíkových vláken, aby se docílilo nejnižší hmotnosti a bylo možné vůz vyvažovat posouváním těžiště a vyvažovacích závaží. Celková hmotnost vozu, a to i s pilotem a palivem, nesmí být po závodě méně než 620 kg. Tohle bude asi z roku 2010.


1995: 595 kg
1996-97: 600 kg
1998-2009: 605 kg
2010: 620 kg
2011-2012: 640 kg
2013: 642 kg
2014: 691 kg
2015-2016: 702 kg
2017: 728 kg
2018: 733 kg
2019: 743 kg

Reálná hmotnost vozu na startu bude samozřejmě větší. Připočítat musíme případná závaží pro zlepšení vyvážení a zejména palivo, kterého může být maximálně 105 kg na závod, ale týmy teoreticky natankují více – aby po závodě zbylo nějaké palivo pro případné kontroly ze strany FIA. Hmotnost vozu s jezdcem tak může být klidně přes 850 kg. Tahle část je z roku 2018.

Mezitím šla váha vozu díky novým vozům, jiným kolům a dodatečnému zesílení podlah znovu nahoru takže současná tonáž bude něco kolem 900 kilo a to je už rozdíl téměř 300 kilo. Cca 30% nárust tonáže.




+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Znovu. Dnes je limit necelých 800kg. S pilotem a bez paliva. Natankované se může blížit tuně. Před 50 lety vážil 530kg vůz + zhruba 70kg pilot a natankované vážilo k 800kg. Tenkrát se fakt netankovalo v průběhu závodu a pochybuju, že byly tehdy úspornější vozy. Ať děláš co děláš, rozdíl je +-200kg.
Max v Džiddě neprobrzdil proto, že by nedokázal zatočit. Zatočil zcela normálně. probrzdil proto, že se s Charlesem přetahovali kdo později projede detekcí DRS. Zatáčet ty vozy evidentně umí. Kdyby neuměly, nejezdily by takové časy. Na rovinkách nějak moc rychlejší než vloni nejsou. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
100 kg paliva na startu nepočítáš? Hmmm, když se ještě tankovalo, tak i rozdíl paliva o pouhé jedno kolo dělalo velký rozdíl.
Nejsem si jistý, ale myslím, že dnes se vůz, palivo a kapaliny a váha jezdce počítá zvlášť a pokud ano, tak na startu skutečně stojí tunový vůz.
Zrovna v minulém závodě jsme viděli jak Emil 2x po sobě díky ERS předjel Leclerca, ale pokaždé jel rovně a nedokázal zatočit vůz do správného směru. Prostě obratnost těchto vozů stojí za psí výkal. Závodní vůz by měl být rychlý, mrštný a obratný.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Podceňuješ mně. Před 50 lety vážil vůz 530kg. Správně, bez jezdce a paliva. Dnes 800kg i se zhruba 70kg jezdcem. Kolik je rozdíl? 800-(530+70)=200kg. Palivo bych neřešil. Na konci závodu, kdy se vozy váží, je tam kilo až tři.
K ježdění v závěsu se vyjádřilo několik pilotů. Všichni do jednoho řekli, že je to o dost lepší než vloni.
Gumy? No ty nechválím ani já.
Ground efekt dělá rychlost v zatáčkách. Kompenzuje tu vyšší hmotnost. Bez něj by byly ještě více neohrabané a to přece nechceš.
Nějak jsem si nevšiml většího počtu probrždění. A pokud to bude, tak je to snad dobře, že se ukáže kdo je na tom jezdecky líp. Nebo ne? Prostě soubojů je víc a jsou zajímavější. Sám jsi nedokázal napsal nějaký souboj, ke kterému se ty dva prozatímní dají přirovnat. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Kdysi se počítala váha vozu s jezdcem i palivem, ale dnes se váží holý vůz a jezdec i palivo se počítá zvlášť, takže dvěstěkilový rozdíl je nesmysl. Navíc byla možnost tankování během závodu, tak je rozdíl mezi závodními vozy a dnešními dinosaury ještě větší.

Nevšim jsem si, že by si některý jezdec na současných vozech kromě možnosti jízdy v závěsu něčemu pochvaloval.
Gumy? No nevím, žádnou chválu jsem na ně ještě neslyšel.
Ground efekt? Zatím více problémů než radosti z jízdy.
Předjíždění. Možná je skutečně letos objetí více, ale ruku na srdce, proč? Taky je více DRS zón a taky se stále prodlužují.
A co se stane když se zadní vůz dostane předjížděného? Díky giga tonáži vozu se sice zadní jezdec dostane dopředu, ale pak probrzdí a nedokáže zatočit, takže se předjetí pouze dostalo do statistik, ale k žádnému předjetí nedošlo.
A to jsou odjety teprve dva závody s novými a hodně nevyladěnými vozy. Časem se výkonu vozů srovnají a bude po ptákách, jen zbydou slzy pro pláč.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To je buřt. Nárůst je 200kg za posledních 50 let. Když se podívá člověk na nárůt u osobních aut...
Prostě ty moderní srandy něco váží. Do monopostů bez baterií už dnes nebude ivestovat asi žádná automobilka.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Problém je v tom, že samotní jezdci s tebou nesouhlasí. A nejen to. I počet předjíždění mluví proti tobě.
Důležité je, že vůz neztrácí přítlak v zatáčkách. Takže jezdci jezdí v zatáčkách blíž k sobě. To potvrzují doslova všichni piloti a je to viditelné. Je možné, že všichni kecají a jde jim jen o pohodlí, já bych jim celkem věřil.
A ano, na rovinkách dochází k tomu, že vzdušné víry už auto vzadu tolik neurychlují. Tedy poskytují tomu vzadu menší DRS efekt, než vloni. Ale ten je jednak jen o málo slabší a jednak jsi sám tvrdil, že ten efekt je na h... a slouží jen k objíždění. Tak nevím, co ti vlastně vadí.
Oba závody byly mnohem atraktivnější, než v loňském roce. Sám jsi nedokázal říct, kdy naposledy jsi viděl tak dlouhé souboje o vedení. Za mne je pozitivní efekt krásně viditelný a nemůžu se dočkat dalších závodů. Když si vzpomenu na poslední závody před DRS... Člověk umíral nudou, protože ani na trati jako je Abu nedokázal pilot bojující o titul celý závod předjet podprůměrného pilota na průměrném voze. Tohle mi fakt nechybí. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
grol2

grol2

193.8.87.XXX
Ne všem, všude. Pravidlo pod 1s zachovat. Zóna přes celý kolo a detekční zóna na cílové čáře.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
OPRAVA:
Né tuna sto, ale pouhá tuna.
Sorry.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ty kecy FIA o ježdění v závěsu jsou pouze pindy o pohodlí a bezpečnosti zadního jezdce. Nic víc. Naopak předjíždění spíše současné krámy v ničem nepomůžou. Jen si vzpomeň co se dělo u minulých vozů v závěsu. Když se jezdec dostal moc blízko, tak vůz ztratil přítlak. To znamená že zrychlil, protože ho nic nebrzdilo. A co se děje dnes? Dnes se na zadní vůz díky giga difurorům žene takové množství luftu, že zadní vůz neztrácí přítlak na přední nápravě, ale to ho samozřejmě i brzdí. Takže o nějakém zrychlení zadního vozu nemůže být ani řeči.
Prostě FIA v čele s Rossem vymyslela další paskvil který je na guvno.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Až to týmy vyladí, vozy budou rychlejší, než ty loňské. Pořád budou mít podobné vlastnosti a ježdění v závěsu bude mnohem snadnější, než u těch loňských. Váha v tom nebude hrát vůbec žádnou roli.
A ano, politická rozhodnutí se můžou změnit. Osobně bych si přál, aby benzínové motory vydržely do mé smrti. S vrtačkou jezdit nechci. Ale tohle není jen o politice. Ropa prostě dojde. To je 100% jistota. Čím se nahradí jisté není, ale až budou efektivnější baterie, těžko budou jezdit auta na něco jiného, minimáně částečně. Kromě toho vzduch ve městech to fakt pročistí. Ne každého baví mít astmatické děti, nebo rakovinu. Prostě to bude trend a ne politický. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Máme velkou změnu pravidel a všechny tými ještě hodně tápou. Dokonce i Ferrari. Až týmy své vozy alespoň trochu vyladí, tak skutečně nastane období temna. Nechci strašit, ale kochej se dokud se dá.
Ke kyselinám. Naší pajduláci letošním stavebním zákonem propagovali plynové kotle, protože současné kondenzáky mají účinnost 99,9%. Stejný stavební zákon pro rok 2022 odrazuje od tepelných čerpadel protože naše elektrárny mají účinnost pouhých 31% a každý elektrospotřebič je proto malou ekologickou katastrofou.

A ejhle najednou se celá ekologická propagace zcela změnila. Nejmodernější a nejúčinnější plynové spotřebiče jaké dnešní technologie dokážou dosáhnout se obratem politických rozhodnutí přeměnily v nežádoucí a do popředí se protlačují tepelná čerpadla a dokonce se na ně mají dostávat dotace když spácháš ekologický zločin a zrušíš nejekologičtější technologii za ekologickou katastrofu.

A tohle je jen drobný příklad jak naší mocní uvažují a hlavně rozhodují o nás a bez nás.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
To asi neklapne. Kdyby povolili DRS všem a kdykoliv, tak se jeden vůz k druhému už ani nepřiblížil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama