DISKUZE K ČLÁNKU 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší
Formule 1 se poprvé od roku 2019 vrací do Melbourne. Městská trať prošla rozsáhlými úpravami, do sezóny konečně nastoupí s Aston Martinem i Sebastian Vettel, očekává se napínavý duel mezi Ferrari a Red Bullem, který FIA okoření rekordními 4 DRS zónami.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
17:30 07.04.2022 185.149.130.XXX
Moc ti nerozumím. O rychlosti nepíšeš ani slovo, ale házíš tu fyzikální zákony, jak tu rychlost na okruhu ovlivňují. Předjíždění, o kterém by měla být řeč, ty fyzikální zákony ovlivňují zcela minimálně a spíš pozitivně.
Jo, vozy jsou nejtěžší za celou historii. Za posledních 50 let přibraly asi 200 kg. Nutno dodat, že za tu dobu se dost změnily a vypadají úplně jinak, než tehdy. Nejen na pohled, ale konstrukčně jsou jinde.
Nejsem rozhodně fanda elektromobilů, ale nějak se smiřuju s tím, že auta čistě na benzín pomalu končí. Držím se jich zuby nehty ještě s atmosferickým motorem, ale za pár let už nebudu mít volbu. Logicky touto cestou jde i F1. Navíc od roku 2014 se motory neměnily.
A kvalita předjíždění? Nijak se za poslední dobu nezměnila. DRS tu je přes 10 let. Bez něj by se nepředjíždělo téměř vůbec, protože by se jezdec nedostal vůbec vedle předjížděného. A v zatáčce nikdo nikoho dnes nepředjede. Maximálně může dokončit předjetí začnuté na konci rovinky. Tyhle auta sice vypadají poněkud neohrabaně, ale předjíždění bylo vidět nejlepší za posledních spoustu let. A nejen ve středu pole, ale i o vítězství. Nevím, kdy naposledy jsem viděl, že by si první dva tolikrát prohodili pozici. Tipnu: Majasie 2013? Nebo si vzpomeneš na něco pozdějšího?
Za mne super začátek sezony. Ty auta jsou si o pár kg těžší než loňské, ale podívanou přinášejí mnohem lepší.
Jo, vozy jsou nejtěžší za celou historii. Za posledních 50 let přibraly asi 200 kg. Nutno dodat, že za tu dobu se dost změnily a vypadají úplně jinak, než tehdy. Nejen na pohled, ale konstrukčně jsou jinde.
Nejsem rozhodně fanda elektromobilů, ale nějak se smiřuju s tím, že auta čistě na benzín pomalu končí. Držím se jich zuby nehty ještě s atmosferickým motorem, ale za pár let už nebudu mít volbu. Logicky touto cestou jde i F1. Navíc od roku 2014 se motory neměnily.
A kvalita předjíždění? Nijak se za poslední dobu nezměnila. DRS tu je přes 10 let. Bez něj by se nepředjíždělo téměř vůbec, protože by se jezdec nedostal vůbec vedle předjížděného. A v zatáčce nikdo nikoho dnes nepředjede. Maximálně může dokončit předjetí začnuté na konci rovinky. Tyhle auta sice vypadají poněkud neohrabaně, ale předjíždění bylo vidět nejlepší za posledních spoustu let. A nejen ve středu pole, ale i o vítězství. Nevím, kdy naposledy jsem viděl, že by si první dva tolikrát prohodili pozici. Tipnu: Majasie 2013? Nebo si vzpomeneš na něco pozdějšího?
Za mne super začátek sezony. Ty auta jsou si o pár kg těžší než loňské, ale podívanou přinášejí mnohem lepší.
Ferda
17:00 07.04.2022 46.47.176.XXX
Já o rychlosti nenapsal ani slovo, ani by se do téhle diskuze zrovna moc nehodilo.
Jedná se o váhu a v případě F1 by se mělo spíše psát tonáž, když vůz s jezdcem a plnou nádrží váží bez pár kil 1 100 kilo. Je to hnus.
Závodní vůz by měl být samozřejmě rychlý a to jsou F1 už od vzniku téhle kategorie, ale taky dostatečně obratný, aby se s ním dalo i závodit.
A kvalita-zajímavost předjíždění? Pardón, díky DRS objíždění je téměř na nule. A když trochu zapátrám v paměti kolik existuje závodních sérií které používají berle DRS či jiný Power Boost, tak jich zrovna moc není a dá se říci, že pomalu zanikají. Pouze v pohlupavé F1 se kvůli nepoužítelným formulím se DRS zóny množí ze dvou na čtyři. A za všechno bohužel může pouze tonáž vozů která se stále pouze navyšuje.
Jedná se o váhu a v případě F1 by se mělo spíše psát tonáž, když vůz s jezdcem a plnou nádrží váží bez pár kil 1 100 kilo. Je to hnus.
Závodní vůz by měl být samozřejmě rychlý a to jsou F1 už od vzniku téhle kategorie, ale taky dostatečně obratný, aby se s ním dalo i závodit.
A kvalita-zajímavost předjíždění? Pardón, díky DRS objíždění je téměř na nule. A když trochu zapátrám v paměti kolik existuje závodních sérií které používají berle DRS či jiný Power Boost, tak jich zrovna moc není a dá se říci, že pomalu zanikají. Pouze v pohlupavé F1 se kvůli nepoužítelným formulím se DRS zóny množí ze dvou na čtyři. A za všechno bohužel může pouze tonáž vozů která se stále pouze navyšuje.
Mike17
09:36 07.04.2022 185.149.130.XXX
Myslel, jenže ty mícháš 2 věci dohromady. Rychlost a schopnost se předjíždět. Všichni inženýři si lámou hlavy nad tím, jak postavit co nejlehčí auto, aby bylo co nejrychlejší. Proto se snaží ušetřit každý gram. Ale ta snaha jde trochu proti tomu, aby se auta navzájem lehce předjížděla. Konstruktéři fakt nepotřebují, aby bylo jejich auto snáz předjeto.
A přesně. Až naprší, budou to mít piloti zase o něco těžší ty saně uřídit. A to způsobí co? No že každá sebemenší chybička bude potrestána předjetím. Ty vozy budou víc plavat a tím bude předjetí snazší. A o tom se bavím já. Tobě vadí, že jsou vozy pomalejší. OK. Mně je to jedno. Tu vteřinu člověk ani nepozná a navíc to rychle doženou. Vsadím se, že nejpozději příští sezonu budou tyto vozy rychlejší, než byly ty loňské. Můj názor.
A přesně. Až naprší, budou to mít piloti zase o něco těžší ty saně uřídit. A to způsobí co? No že každá sebemenší chybička bude potrestána předjetím. Ty vozy budou víc plavat a tím bude předjetí snazší. A o tom se bavím já. Tobě vadí, že jsou vozy pomalejší. OK. Mně je to jedno. Tu vteřinu člověk ani nepozná a navíc to rychle doženou. Vsadím se, že nejpozději příští sezonu budou tyto vozy rychlejší, než byly ty loňské. Můj názor.
Ferda
18:47 06.04.2022 46.47.176.XXX
Žes to s tou výhodou těžšího vozu nemyslel vážně? Tos pochytil někde na sáňkařské dráze kde Emil trénoval předjíždění Hamíka.
Všichni inženýři celého světa si lámou kde ušetřit na voze každý gram a Ty napíšeš takovou hloupost.
Až se pojede na vodě, tak jasně uvidíme že piloti budou jezdit jak v dlouho nepřebalených plenkách. Bude stačit malé probrždění a něšťastník si bude připadat jako Petr Urban na saních. A bude jedno jestli to bude jezdec na čele, nebo v závěsu.
Co uděla voda s ground efektem ještě nevíme, ale odhaduji, že se jezdci budou připadat jako já na dovolené při kormidlování.
Všichni inženýři celého světa si lámou kde ušetřit na voze každý gram a Ty napíšeš takovou hloupost.
Až se pojede na vodě, tak jasně uvidíme že piloti budou jezdit jak v dlouho nepřebalených plenkách. Bude stačit malé probrždění a něšťastník si bude připadat jako Petr Urban na saních. A bude jedno jestli to bude jezdec na čele, nebo v závěsu.
Co uděla voda s ground efektem ještě nevíme, ale odhaduji, že se jezdci budou připadat jako já na dovolené při kormidlování.
airwar1939
17:41 06.04.2022 176.74.150.XXX
Mě ranní vstávání nevadí, vstávám podle slunka, v zimě kolem půl osmé abych vyhodil děti do školy, a v létě klidně kolem páté a jdu si na hoďku zaběhat, dám sprchu a mohu začít pracovat. Ta malajsie byla na jaro ještě brz,o ale 7:00 je v pohodě. Osobně mě čas brzo ráno, nebo večer vyhovuje víc, než 14:00 odpoledne.
Fanda.LH
15:43 06.04.2022 83.240.60.XXX
Ale na tom se nic změnit ani nemohlo... Tady jde o to, že díky nové aerodynamice má jezdec větší šanci se do zóny drs vůbec dostat...
Aby bylo možné předjíždět bez DRS, tak by museli vozy zásadně zpomalit, přijít o výkon, přítlak... Což zřejmě nereálné... Popř. by se muselo přejít na nové tratě s mnohem delšími rovinkami... Což je ještě nereálnější...
Aby bylo možné předjíždět bez DRS, tak by museli vozy zásadně zpomalit, přijít o výkon, přítlak... Což zřejmě nereálné... Popř. by se muselo přejít na nové tratě s mnohem delšími rovinkami... Což je ještě nereálnější...
Mike17
09:27 06.04.2022 185.149.128.XXX
Ano, vozy jsou za celou dobu nejtěžší. Když pomineme jiné aspekty vozu, dá se to nazvat neohrabaností. Jen bych upozornil na to, že ty "neohrabané" vozy jsou téměř stejně rychlé jako ty loňské a rychlejší, než vozy před pár lety. Stačí se podívat na časy.
Popsal jsi fyzikální zákony, které způsobuje hmotnost. Jen ty závěry z nich jsou trochu mimo. Protože ty zákony mluví něco o rychlostech průjezdu zatáček a délce brdné dráhy, ale úplně pomíjí fakt, že se týkají stejně předjížděného i předjíždějícího auta. Hmotnost má na počet předjetí naprosto minimální vliv a pokud nějaký má, má vyšší hmotnost vliv spíše pozitivní. Jestliže máš delší brzdnou dráhu a auta zatáčky více vynáší, je to více příležitostí k předjetí. V extrému je to samé vidět na vodě. A asi mi nebudeš tvrdit, že na vodě dochází k úbytku předjíždění. Nebo se stačí podívat na závody tahačů. Podle tvé teorie, by neměl mít nikdo šanci k předjetí. Váží násobky vozů F1 a dokonce ani nemají DRS.
Pokud jde o DRS, obávám se, že se ho nezbavíme už nikdy. I kdyby vozy vážily 100kg, stejně by ho museli mít. To, že ho před "100 lety" mít nemuseli není tím, že byli tenkrát lehčí, ale že tehdejší aerodynamika byla natolik tragická, že způsobovala v podstatě DRS pro vůz za nimi sama. DRS vlastně nedělá nic jiného, než vozy z té doby dělaly samy. Dej dnešním vozům tehdejší aerodynamiku a nebudou potřebovat DRS. Pravěk měl své kouzlo, ale vracet se do něj nikdo nechce.
Popsal jsi fyzikální zákony, které způsobuje hmotnost. Jen ty závěry z nich jsou trochu mimo. Protože ty zákony mluví něco o rychlostech průjezdu zatáček a délce brdné dráhy, ale úplně pomíjí fakt, že se týkají stejně předjížděného i předjíždějícího auta. Hmotnost má na počet předjetí naprosto minimální vliv a pokud nějaký má, má vyšší hmotnost vliv spíše pozitivní. Jestliže máš delší brzdnou dráhu a auta zatáčky více vynáší, je to více příležitostí k předjetí. V extrému je to samé vidět na vodě. A asi mi nebudeš tvrdit, že na vodě dochází k úbytku předjíždění. Nebo se stačí podívat na závody tahačů. Podle tvé teorie, by neměl mít nikdo šanci k předjetí. Váží násobky vozů F1 a dokonce ani nemají DRS.
Pokud jde o DRS, obávám se, že se ho nezbavíme už nikdy. I kdyby vozy vážily 100kg, stejně by ho museli mít. To, že ho před "100 lety" mít nemuseli není tím, že byli tenkrát lehčí, ale že tehdejší aerodynamika byla natolik tragická, že způsobovala v podstatě DRS pro vůz za nimi sama. DRS vlastně nedělá nic jiného, než vozy z té doby dělaly samy. Dej dnešním vozům tehdejší aerodynamiku a nebudou potřebovat DRS. Pravěk měl své kouzlo, ale vracet se do něj nikdo nechce.
Ferda
20:34 05.04.2022 46.47.176.XXX
Zase všechno špatně.
Vozy jsou za celou existenci F1 nejvíce neohrabané a jestli máš pocit, že se s nimi lépe předjíždí, tak to ani náhodou kvůli fyzikálním zákonům které jsem Ti popsal v minulém příspěvku.
Jedinou výhodu kterou letos mají je pohodlnější jízda v závěsu, ale toť vše. Bez berličky DRS by se tyhle vozy na současných tratích pojmenovat jako závodní vůbec nedaly.
Ani díky DRS se nedá současné auta pojmenovávat jako závodní není docela přesné. Více by se hodilo je pojmenovat jako objíždějící vozy. A bez dlouhých rovinek by se těmhle lemrám muselo i s DRS říkat vláčkoídní vozítka.
Vozy jsou za celou existenci F1 nejvíce neohrabané a jestli máš pocit, že se s nimi lépe předjíždí, tak to ani náhodou kvůli fyzikálním zákonům které jsem Ti popsal v minulém příspěvku.
Jedinou výhodu kterou letos mají je pohodlnější jízda v závěsu, ale toť vše. Bez berličky DRS by se tyhle vozy na současných tratích pojmenovat jako závodní vůbec nedaly.
Ani díky DRS se nedá současné auta pojmenovávat jako závodní není docela přesné. Více by se hodilo je pojmenovat jako objíždějící vozy. A bez dlouhých rovinek by se těmhle lemrám muselo i s DRS říkat vláčkoídní vozítka.
Mike17
20:09 05.04.2022 185.149.128.XXX
Jo, to je fajn.
1. Na akceleraci to má vliv. Ale oba ty vozy jsou těžké stejně, takže akceleraci mají také oba podobnou, stejně jako dřív. Navíc mají současné monoposty zrychlení podobné, díky vyššímu výkonu.
2. Jasně. Takže je to vlastně jako bys brzdil z vyšší rychlosti. Tedy na předjíždění plus, když se nejvíc předjíždí z dlouhých rovinek do pomalých zatáček.
3. Myslíš odstředivou sílu? Opět mají oba podobnou, stejně jako dřív.
Tyhle vozy evidentně předjíždí mnohem líp, než předchozí. Přestože jsou těžší. Důvody byly popsány mnohokrát.
1. Na akceleraci to má vliv. Ale oba ty vozy jsou těžké stejně, takže akceleraci mají také oba podobnou, stejně jako dřív. Navíc mají současné monoposty zrychlení podobné, díky vyššímu výkonu.
2. Jasně. Takže je to vlastně jako bys brzdil z vyšší rychlosti. Tedy na předjíždění plus, když se nejvíc předjíždí z dlouhých rovinek do pomalých zatáček.
3. Myslíš odstředivou sílu? Opět mají oba podobnou, stejně jako dřív.
Tyhle vozy evidentně předjíždí mnohem líp, než předchozí. Přestože jsou těžší. Důvody byly popsány mnohokrát.
Ferda
19:26 05.04.2022 46.47.176.XXX
Předjíždění je s váhou vozu spjatá mnohem více než se snažíš svým příspěvkem příjmout.
A může za to taková jedna maličkost a tu chytré hlavy pojmenovali setrvačnost. Čím je vůz těžší, tím více na něj setrvačnost působí. U vozů F1 se jedná především o tři docela jednoduché body.
1/ Akcelerace. Čím je vůz těžší, tím pomaleji se dostává do pohybu.
2/ Brždění. Čím je vůz těžší, tím hůře se vůz díky setrvačností brzdí.
3/ Setrvačnost vozu v zatáčce. Čím je vůz těžší, tím hůř se uvádí do nového směru.
A může za to taková jedna maličkost a tu chytré hlavy pojmenovali setrvačnost. Čím je vůz těžší, tím více na něj setrvačnost působí. U vozů F1 se jedná především o tři docela jednoduché body.
1/ Akcelerace. Čím je vůz těžší, tím pomaleji se dostává do pohybu.
2/ Brždění. Čím je vůz těžší, tím hůře se vůz díky setrvačností brzdí.
3/ Setrvačnost vozu v zatáčce. Čím je vůz těžší, tím hůř se uvádí do nového směru.
Mike17
18:30 05.04.2022 185.149.128.XXX
Ale předjíždění není přece ani trochu o hmotnosti. V Austrálii se předjíždění zhoršovalo stejně, jako v jiných destinacích. Souvisí to s aerodynamikou a ne hmotností.
Na rozdíl od Kanady tam není ani jediná dlouhá rovinka. V kanadě se dalo předjet aspoň na té jedné, v Austrálii vůbec. Jen když někdo udělal chybu, nebo když zapršelo.
Souhlasím s tím, že oba Španělské okruhy jsou horší. A ty tunová monstra jsou letos pomalejší o 0,7-1,5s. Dávám jim max rok nebo dva, než to doženou. Pro mne je hlavní, že co do předjíždění jsou to nejlepší vozy tohoto století. Ikdyž možná soudím trochu moc rychle.
Na rozdíl od Kanady tam není ani jediná dlouhá rovinka. V kanadě se dalo předjet aspoň na té jedné, v Austrálii vůbec. Jen když někdo udělal chybu, nebo když zapršelo.
Souhlasím s tím, že oba Španělské okruhy jsou horší. A ty tunová monstra jsou letos pomalejší o 0,7-1,5s. Dávám jim max rok nebo dva, než to doženou. Pro mne je hlavní, že co do předjíždění jsou to nejlepší vozy tohoto století. Ikdyž možná soudím trochu moc rychle.
Petr Hloušek
17:52 05.04.2022 194.79.55.XXX
to je čas v pohodě, vzpomínám si, jak jsem před lety vstával kvuli tréninkům v Malajsii o mnohem dříve, 7.00 je cajk
Ferda
17:45 05.04.2022 46.47.176.XXX
Austrálie je-byla nádherná trať. Bohužel jak vozy rostly do délky a břibývaly na váze, tak ty nové obrlemry se na téhle trati chovaly jak Dagmar Havlová-Veškrnová v porcelánu. Přitom je Austrálie trochu podobný okruh jako Kanada.
A tím že Austrálie byl první závod v sezóně, tak tam docházelo k hodně poruchám a to mohlo mnohé fanoušky dost naštvat. Ale okruh za to nemohl.
Taky tam občas sprchlo a tím závod nabýval na zajímavosti. Někdy až moc.
Každý jsme jiný, ale já Austrálii nikdy nezavrhnu. Mnohem horší byla Valencie a dokonce i Barcelona. Tam bývá ještě větší nuda.
Úprava tratě a 4 DRS zóny možná závodění vylepší, ale tunové monstra které by se nejlíp cítily na oválech se určitě budou více hodit na Monzu nebo Mexiko.
A tím že Austrálie byl první závod v sezóně, tak tam docházelo k hodně poruchám a to mohlo mnohé fanoušky dost naštvat. Ale okruh za to nemohl.
Taky tam občas sprchlo a tím závod nabýval na zajímavosti. Někdy až moc.
Každý jsme jiný, ale já Austrálii nikdy nezavrhnu. Mnohem horší byla Valencie a dokonce i Barcelona. Tam bývá ještě větší nuda.
Úprava tratě a 4 DRS zóny možná závodění vylepší, ale tunové monstra které by se nejlíp cítily na oválech se určitě budou více hodit na Monzu nebo Mexiko.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink ()
- Kvalifikace ()
-
Sobota
- Trénink ()
- Závod ()
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek