DISKUZE K ČLÁNKU 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší

Formule 1 se poprvé od roku 2019 vrací do Melbourne. Městská trať prošla rozsáhlými úpravami, do sezóny konečně nastoupí s Aston Martinem i Sebastian Vettel, očekává se napínavý duel mezi Ferrari a Red Bullem, který FIA okoření rekordními 4 DRS zónami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: 4 DRS zóny: F1 se po 3 letech vrací do Austrálie i s Vettelem, trať bude po zrušení šikany rychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 10.04.2022 13:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 05.04.2022 12:20
Na jedno mínus nepotřebuješ 10 nicků. Dělat… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 05.04.2022 13:30
Sorry, jak se manipuluje, jsi názorně předvedl. … »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 05.04.2022 17:01
Kdyby jste furt neřešili nic neříkající plusy a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Petr Hloušek

        Petr Hloušek

        194.79.55.XXX
        to je čas v pohodě, vzpomínám si, jak jsem před lety vstával kvuli tréninkům v Malajsii o mnohem dříve, 7.00 je cajk 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.150.XXX
          Mě ranní vstávání nevadí, vstávám podle slunka, v zimě kolem půl osmé abych vyhodil děti do školy, a v létě klidně kolem páté a jdu si na hoďku zaběhat, dám sprchu a mohu začít pracovat. Ta malajsie byla na jaro ještě brz,o ale 7:00 je v pohodě. Osobně mě čas brzo ráno, nebo večer vyhovuje víc, než 14:00 odpoledne.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      Já bych to posunul na 8:00, ale pro jednou to přežiju 04

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        Já na 9:00. 12

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          37.188.242.XXX
          Taková desátá, závod akorát do oběda, to by taky nebylo špatné 14

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Mi by nevadil start ani v pět hodin ráno. Stejně nebudu moct dospat jak se na Austrálii po dvou létech těším. 04 Oproti jiným tenhle okruh vždy patřil k mnou velice oblíbeným.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              37.188.242.XXX
              No co jsem i pochytil z diskuze, tak jsi jeden z mála kdo se na Austrálii vyloženě těší. 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.128.XXX
                Vždycky to byla krutá nuda. Ale třeba úpravy s novými auty z toho udělají pěknou podívanou. Po těch prvních dvou závodech se dost těším taky. 04

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Austrálie je-byla nádherná trať. Bohužel jak vozy rostly do délky a břibývaly na váze, tak ty nové obrlemry se na téhle trati chovaly jak Dagmar Havlová-Veškrnová v porcelánu. Přitom je Austrálie trochu podobný okruh jako Kanada.

                  A tím že Austrálie byl první závod v sezóně, tak tam docházelo k hodně poruchám a to mohlo mnohé fanoušky dost naštvat. Ale okruh za to nemohl.
                  Taky tam občas sprchlo a tím závod nabýval na zajímavosti. Někdy až moc.
                  Každý jsme jiný, ale já Austrálii nikdy nezavrhnu. Mnohem horší byla Valencie a dokonce i Barcelona. Tam bývá ještě větší nuda.

                  Úprava tratě a 4 DRS zóny možná závodění vylepší, ale tunové monstra které by se nejlíp cítily na oválech se určitě budou více hodit na Monzu nebo Mexiko.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.128.XXX
                    Ale předjíždění není přece ani trochu o hmotnosti. V Austrálii se předjíždění zhoršovalo stejně, jako v jiných destinacích. Souvisí to s aerodynamikou a ne hmotností.
                    Na rozdíl od Kanady tam není ani jediná dlouhá rovinka. V kanadě se dalo předjet aspoň na té jedné, v Austrálii vůbec. Jen když někdo udělal chybu, nebo když zapršelo.
                    Souhlasím s tím, že oba Španělské okruhy jsou horší. A ty tunová monstra jsou letos pomalejší o 0,7-1,5s. Dávám jim max rok nebo dva, než to doženou. Pro mne je hlavní, že co do předjíždění jsou to nejlepší vozy tohoto století. Ikdyž možná soudím trochu moc rychle. 03

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Předjíždění je s váhou vozu spjatá mnohem více než se snažíš svým příspěvkem příjmout.
                      A může za to taková jedna maličkost a tu chytré hlavy pojmenovali setrvačnost. Čím je vůz těžší, tím více na něj setrvačnost působí. U vozů F1 se jedná především o tři docela jednoduché body.
                      1/ Akcelerace. Čím je vůz těžší, tím pomaleji se dostává do pohybu.
                      2/ Brždění. Čím je vůz těžší, tím hůře se vůz díky setrvačností brzdí.
                      3/ Setrvačnost vozu v zatáčce. Čím je vůz těžší, tím hůř se uvádí do nového směru.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.128.XXX
                        Jo, to je fajn.
                        1. Na akceleraci to má vliv. Ale oba ty vozy jsou těžké stejně, takže akceleraci mají také oba podobnou, stejně jako dřív. Navíc mají současné monoposty zrychlení podobné, díky vyššímu výkonu.
                        2. Jasně. Takže je to vlastně jako bys brzdil z vyšší rychlosti. Tedy na předjíždění plus, když se nejvíc předjíždí z dlouhých rovinek do pomalých zatáček. 03
                        3. Myslíš odstředivou sílu? Opět mají oba podobnou, stejně jako dřív.

                        Tyhle vozy evidentně předjíždí mnohem líp, než předchozí. Přestože jsou těžší. Důvody byly popsány mnohokrát. 03

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Zase všechno špatně.
                          Vozy jsou za celou existenci F1 nejvíce neohrabané a jestli máš pocit, že se s nimi lépe předjíždí, tak to ani náhodou kvůli fyzikálním zákonům které jsem Ti popsal v minulém příspěvku.
                          Jedinou výhodu kterou letos mají je pohodlnější jízda v závěsu, ale toť vše. Bez berličky DRS by se tyhle vozy na současných tratích pojmenovat jako závodní vůbec nedaly.
                          Ani díky DRS se nedá současné auta pojmenovávat jako závodní není docela přesné. Více by se hodilo je pojmenovat jako objíždějící vozy. A bez dlouhých rovinek by se těmhle lemrám muselo i s DRS říkat vláčkoídní vozítka.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.128.XXX
                            Ano, vozy jsou za celou dobu nejtěžší. Když pomineme jiné aspekty vozu, dá se to nazvat neohrabaností. Jen bych upozornil na to, že ty "neohrabané" vozy jsou téměř stejně rychlé jako ty loňské a rychlejší, než vozy před pár lety. Stačí se podívat na časy.
                            Popsal jsi fyzikální zákony, které způsobuje hmotnost. Jen ty závěry z nich jsou trochu mimo. Protože ty zákony mluví něco o rychlostech průjezdu zatáček a délce brdné dráhy, ale úplně pomíjí fakt, že se týkají stejně předjížděného i předjíždějícího auta. Hmotnost má na počet předjetí naprosto minimální vliv a pokud nějaký má, má vyšší hmotnost vliv spíše pozitivní. Jestliže máš delší brzdnou dráhu a auta zatáčky více vynáší, je to více příležitostí k předjetí. V extrému je to samé vidět na vodě. A asi mi nebudeš tvrdit, že na vodě dochází k úbytku předjíždění. Nebo se stačí podívat na závody tahačů. Podle tvé teorie, by neměl mít nikdo šanci k předjetí. Váží násobky vozů F1 a dokonce ani nemají DRS. 03
                            Pokud jde o DRS, obávám se, že se ho nezbavíme už nikdy. I kdyby vozy vážily 100kg, stejně by ho museli mít. To, že ho před "100 lety" mít nemuseli není tím, že byli tenkrát lehčí, ale že tehdejší aerodynamika byla natolik tragická, že způsobovala v podstatě DRS pro vůz za nimi sama. DRS vlastně nedělá nic jiného, než vozy z té doby dělaly samy. Dej dnešním vozům tehdejší aerodynamiku a nebudou potřebovat DRS. Pravěk měl své kouzlo, ale vracet se do něj nikdo nechce. 03

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Ferda

                              Ferda

                              46.47.176.XXX
                              Žes to s tou výhodou těžšího vozu nemyslel vážně? Tos pochytil někde na sáňkařské dráze kde Emil trénoval předjíždění Hamíka. 12
                              Všichni inženýři celého světa si lámou kde ušetřit na voze každý gram a Ty napíšeš takovou hloupost.

                              Až se pojede na vodě, tak jasně uvidíme že piloti budou jezdit jak v dlouho nepřebalených plenkách. Bude stačit malé probrždění a něšťastník si bude připadat jako Petr Urban na saních. A bude jedno jestli to bude jezdec na čele, nebo v závěsu.
                              Co uděla voda s ground efektem ještě nevíme, ale odhaduji, že se jezdci budou připadat jako já na dovolené při kormidlování.

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Myslel, jenže ty mícháš 2 věci dohromady. Rychlost a schopnost se předjíždět. Všichni inženýři si lámou hlavy nad tím, jak postavit co nejlehčí auto, aby bylo co nejrychlejší. Proto se snaží ušetřit každý gram. Ale ta snaha jde trochu proti tomu, aby se auta navzájem lehce předjížděla. Konstruktéři fakt nepotřebují, aby bylo jejich auto snáz předjeto.
                                A přesně. Až naprší, budou to mít piloti zase o něco těžší ty saně uřídit. A to způsobí co? No že každá sebemenší chybička bude potrestána předjetím. Ty vozy budou víc plavat a tím bude předjetí snazší. A o tom se bavím já. Tobě vadí, že jsou vozy pomalejší. OK. Mně je to jedno. Tu vteřinu člověk ani nepozná a navíc to rychle doženou. Vsadím se, že nejpozději příští sezonu budou tyto vozy rychlejší, než byly ty loňské. Můj názor. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Já o rychlosti nenapsal ani slovo, ani by se do téhle diskuze zrovna moc nehodilo.
                                  Jedná se o váhu a v případě F1 by se mělo spíše psát tonáž, když vůz s jezdcem a plnou nádrží váží bez pár kil 1 100 kilo. Je to hnus.
                                  Závodní vůz by měl být samozřejmě rychlý a to jsou F1 už od vzniku téhle kategorie, ale taky dostatečně obratný, aby se s ním dalo i závodit.
                                  A kvalita-zajímavost předjíždění? Pardón, díky DRS objíždění je téměř na nule. A když trochu zapátrám v paměti kolik existuje závodních sérií které používají berle DRS či jiný Power Boost, tak jich zrovna moc není a dá se říci, že pomalu zanikají. Pouze v pohlupavé F1 se kvůli nepoužítelným formulím se DRS zóny množí ze dvou na čtyři. A za všechno bohužel může pouze tonáž vozů která se stále pouze navyšuje. 17

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Moc ti nerozumím. O rychlosti nepíšeš ani slovo, ale házíš tu fyzikální zákony, jak tu rychlost na okruhu ovlivňují. Předjíždění, o kterém by měla být řeč, ty fyzikální zákony ovlivňují zcela minimálně a spíš pozitivně.
                                    Jo, vozy jsou nejtěžší za celou historii. Za posledních 50 let přibraly asi 200 kg. Nutno dodat, že za tu dobu se dost změnily a vypadají úplně jinak, než tehdy. Nejen na pohled, ale konstrukčně jsou jinde.
                                    Nejsem rozhodně fanda elektromobilů, ale nějak se smiřuju s tím, že auta čistě na benzín pomalu končí. Držím se jich zuby nehty ještě s atmosferickým motorem, ale za pár let už nebudu mít volbu. Logicky touto cestou jde i F1. Navíc od roku 2014 se motory neměnily.
                                    A kvalita předjíždění? Nijak se za poslední dobu nezměnila. DRS tu je přes 10 let. Bez něj by se nepředjíždělo téměř vůbec, protože by se jezdec nedostal vůbec vedle předjížděného. A v zatáčce nikdo nikoho dnes nepředjede. Maximálně může dokončit předjetí začnuté na konci rovinky. Tyhle auta sice vypadají poněkud neohrabaně, ale předjíždění bylo vidět nejlepší za posledních spoustu let. A nejen ve středu pole, ale i o vítězství. Nevím, kdy naposledy jsem viděl, že by si první dva tolikrát prohodili pozici. Tipnu: Majasie 2013? Nebo si vzpomeneš na něco pozdějšího?
                                    Za mne super začátek sezony. Ty auta jsou si o pár kg těžší než loňské, ale podívanou přinášejí mnohem lepší.

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Ferda

                                      Ferda

                                      46.47.176.XXX
                                      Máme velkou změnu pravidel a všechny tými ještě hodně tápou. Dokonce i Ferrari. Až týmy své vozy alespoň trochu vyladí, tak skutečně nastane období temna. Nechci strašit, ale kochej se dokud se dá.
                                      Ke kyselinám. Naší pajduláci letošním stavebním zákonem propagovali plynové kotle, protože současné kondenzáky mají účinnost 99,9%. Stejný stavební zákon pro rok 2022 odrazuje od tepelných čerpadel protože naše elektrárny mají účinnost pouhých 31% a každý elektrospotřebič je proto malou ekologickou katastrofou.

                                      A ejhle najednou se celá ekologická propagace zcela změnila. Nejmodernější a nejúčinnější plynové spotřebiče jaké dnešní technologie dokážou dosáhnout se obratem politických rozhodnutí přeměnily v nežádoucí a do popředí se protlačují tepelná čerpadla a dokonce se na ně mají dostávat dotace když spácháš ekologický zločin a zrušíš nejekologičtější technologii za ekologickou katastrofu.

                                      A tohle je jen drobný příklad jak naší mocní uvažují a hlavně rozhodují o nás a bez nás.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        185.149.130.XXX
                                        Až to týmy vyladí, vozy budou rychlejší, než ty loňské. Pořád budou mít podobné vlastnosti a ježdění v závěsu bude mnohem snadnější, než u těch loňských. Váha v tom nebude hrát vůbec žádnou roli.
                                        A ano, politická rozhodnutí se můžou změnit. Osobně bych si přál, aby benzínové motory vydržely do mé smrti. S vrtačkou jezdit nechci. Ale tohle není jen o politice. Ropa prostě dojde. To je 100% jistota. Čím se nahradí jisté není, ale až budou efektivnější baterie, těžko budou jezdit auta na něco jiného, minimáně částečně. Kromě toho vzduch ve městech to fakt pročistí. Ne každého baví mít astmatické děti, nebo rakovinu. Prostě to bude trend a ne politický. 03

                                        + 1 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama