DISKUZE K ČLÁNKU PROHLÁŠENÍ po závodě: "Nakopli jsme sezónu," raduje se Verstappen

Prohlášení po závodě v Džiddě, kde se o první místo přetahoval Verstappen s Leclercem. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Nakopli jsme sezónu," raduje se Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 29.03.2022 14:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2022 21:57
Kdo by si vloni dokázal představit, že Mercedes… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2022 21:41
Jsem rád, že z LH cítím chuť bojovat a nevzdávat… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2022 16:15
Jumpman Já neříkám, že nemají naději... Dokud… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Jumpman

    Já neříkám, že nemají naději... Dokud existuje matematická šance, tak naději mají... Jen říkám, že dle zkušenosti z minulosti se to na 99% nestane... Nově máme také rozpočtový strop, který neumožní celé auto přebudovat od základů...

    Hrozně mě baví, jak jste mnozí dle mého uvězněni v představě... Že Mercedes prostě musí být na špičce... Testy dopadly špatně = Blafují... Závody dopadly špatně = Pohoda, jen to trochu poladí a zase tam budou... V historii byla celá řada týmů, která dominovala / min. získávala opakovaně tituly... Pak se to zlomilo a už tu ani nejsou nebo tu jsou, ale nikoho nepřekvapí, že nebojují o titul / vítězství... Proč podobné nadšení nemáte z Williamsu ? Otočí pár šroubů a Albon je MS... Z Mclarenu co takhle Lando MS ? Všichni jsme nadšeni z Ferrari, ale Ferrari je tu celou dobu a krom neuvěřitelných úspěchů zaznamenali neuvěřitelná selhání, ale i neuvěřitelné propady... Ostatně na titul mezi jezdci čekají už cca 15 let... Před Schumacherem čekali 20 let... A tady se vede diskuze, kde se téměř nepřipouští, že by snad Mercedes mohl mít špatnou sezónu...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      problém je v tom, že v historii bylo velice těžké udržet technologickou převahu. Byla mnohem větší fluktuace lidí a nápady si nosili v hlavách. Dnes je úroveň zabezpeční na diametrálně odlišné úrovni. Současný mercedes je materiálně nejlépe zabezpečeným týmem v historii, změna pravidel nebyla mířena přímo proti jeho silným stránkám, jak to FIA v minulosti udělala ať už williamsu, ferrari nebo red bullu. Další věcí je to, že mercedes je ohromná firma, kde se bude těžko dohledávat, co které oddělení pro koho dělá, protože se mercedes účastní značné spousty motoristických odvětví a to skýtá značný potenciál pro obejití toho rozpočtového stropu. Navíc současný projekt mercedesu je za mě skutečně velice promyšlený a i když by nebyl naprosto dominantní (a myslím si, že to nebude dlouho trvat a bude) tak bude určitě schopný vítězit na určitých typech okruhů. Haas tvrdí, že tento projekt měli v tunelu, a ustoupili od něj, ovšem jedním dechcem dodali, že to přinášelo velké výhody v pomalých zatáčkách a minimálně tohle bude silnou stránkou mercedesu, takže v monaku čekej double 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Ok, čas ukáže...

        Co se týče rozpočtového stropu... 100% se to bude obcházet, ale nebude možné obelhávat tím co je na první pohled zřejmé... Umím si představit, že pro Mercedes budou pracovat různí externí dodavatelé, kteří budou naoko fakturovat min. možného, protože se jim vše podařilo vyvinout na 1. pokus v nejkratším možném čase... A současně budou mít kšefty v rámci nějakého řetězce spřátelených firem, které jim to bohatě vynahradí, ale tyto náklady se již neprojeví do rozpočtového stropu týmu F1... Umím si představit, že i klíčoví zaměstnanci co berou miliony ročně přejdou na nižší mzdu a k tomu dostanou vedlejšák...

        Nebude však možné, aby tým přivezl na VC nový díl a snažil se komisaře popř. konkurenci obelhat, že stál méně než stál... Zkrátka rozpočtový strop neomezí úplně rozpočet, ale omezí počet upgradů na sezónu... A pokud bude mít auto fundamentální problém, tak již ho nebude možné zvrátit, protože nikdo si neobhájí kompletní přestavbu, že se vešla do rozpočtového stropu... Zrovna tak nemůžeme očekávat, že každou VC přivezou novou podlahu, aby se postupnými kroky zlepšili... Naopak přivezou až tu, u které budou přesvědčeni, že je finální nebo skoro finální... Což zase zpomalí progres při dohánění konkurence...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          souhlasím s tebou, jakým způsobem to můžou obcházet a čím větší je firma, kam mateřský tým patří, tím to bude hůř kontrolovatelné a zároveň snažší obejít...
          A nemyslím, že musí vozit na každou VC novou podlahu. Podle mě ví v čem je zakopaný pes a jen byl moc krátký časový úsek mezi koncem testů a začátkem sezony aby vyvinuli a vyrobili fungující díl...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.238.XXX
            Ferrari už to ve svém areálu s Haasem svým způsobem obchází.Vím že to není proti pravidlům.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Možná není proti pravidlům, že tam Haas je... Ale rozhodně je protipravidlům to využívat k obcházení RS... Nicméně je to pochopitelné a proto mě šokuje, že žádný zákaznický tým Mercedesu není zapojen podobným způsobem... Ferrari má Haas a Alfu... Všechny 3 týmy z toho těží... Mercedes má Mclaren, Aston a Williams... Všichni 4 ztrácí... Nepochopíš...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Dokugan

                Dokugan

                146.102.217.XXX
                No spojení mezi Mercedesem a minimálně AM jednoznačně existuje, což je zřejmé z jejich kopírování v posledních dvou letech. My si to možná neuvědomujeme, ale Mercedes byl skutečně dominantní většinu času. Byl zpočátku o 2, někde 3 sekundy na kolo rychlejší, než druhý v pořadí. Postupně to klesalo až na pár desetin. Mercedes jen svoji rychlost nikdy neukazoval, aby jim to nezatrhli, a tak to vypadalo, že s někým trochu bojují vepředu a zákazníci z toho těžili. Jejich rychlost v prvním kole po startech a restartech, kdy vždy ujeli o 3 sekundy, ale mluví za vše. To, že reálně vždy měli obrovský náskok ukazuje loňský rok, jak extrémně začali být nervózní, mraky chyb ve strategii, chyby jezdců, změna rétoriky, a tak dále, když s někým skutečně museli bojovat. Jenže když v roce 2014 byl Williams o 2 sekundy na kolo pomalejší než Mercedes, stačilo jim to s přehledem na 3. místo mezi týmy. Aston Martin poslední dva roky to samé, okopírované auto, o necelou vteřinu pomalejší než Mercedes, ale stačilo jim to 2020 na 4. místo, 2021 už jen na 7. místo. A letos, když Mercedes zatím ztrácí 7 desetin na prvního, tak ta ztráta AM a Williamsu je pořád stejná, jen jim to stačí na poslední dvě místa. Kopírují všichni a pořád stejně, jen to teď nestačí.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  88.103.238.XXX
                  Počkat, kopirovaní je jedna věc, ale druhá je ta, že ty můžeš využít k vývoji tu spřátelenou stáj. Ferrari může "vy-zne-užít" Haas, to samé Mercedes. Tam je zakopaný pes.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  Já těmhle pohádkám o náskoku 2sec apod nevěřím... Určitě tam měli rezervu, ale to měly všechny týmy... Současná F1 je zkrátka vytrvalostní série... Že po startu ujeli, si myslím bylo dáno hlavně strategicky a to jak z jejich strany, tak ze strany jejich soupeřů... Současná F1 je jeden velký kalkul, nedává smysl pronásledovat rychlejší tým, když ho nejsi schopný předjet... Raději se šetří technika a krouží v čistém vzduchu... Když se objeví příležitost, tak až pak se následně udeří = Na pár kol se přejde do ostřejšího módu, ale po většinu závodu se jede údržba...

                  Každopádně, že Aston v minulých letech přivezl kopii Mercedesu, jsem si samozřejmě všiml... Co mě překvapuje, že se to nestalo i v této sezóně a popř. že se do toho nezapojily další týmy... Haas i Alfa mají podobnou koncepci Ferrari a nevěřím, že je to náhoda... Stejně jako nevěřím, že Haas měl v tunelu řešení Mercedesu a následně ho odmítl... Resp. umím si představit, že se jím zabýval v rámci spolupráce s Ferrari, aby následně oba týmy šly tou lepší cestou... Nevěřím, že sami měli prostor zkoumat oba koncepty...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Kdo by si vloni dokázal představit, že Mercedes bude soupeřit o pozici na trati s HAASem.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Není to nic neobvyklého... Každá změna pravidel dává prostor pro podobné změny v rozložení sil...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        to rozhodně může být. ale až takové, že první z minulé sezony rovnocenně soupeří s posledním? tak to je poměrně unikum. ale je to super, a já si to užívám. vždycky jsem fandil těm vzadu a z každého, byť dílčího, úspěchu "outsiderů" se upřímně raduji. obzvláště v Bottasově případě, který si odchodem od Mercedesu vlastně ani nepohoršil. zatím. protože Mercedes a obecně auta s motorem od něj, ještě zdaleka neřekli poslední slovo. už se těším, až na čele budou bojovat tři vyrovnané týmy. jen doufám, že forma vydrží celou sezonu i Ferkám 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Zas takové unikum to není... Samozřejmě, že každý případ je vyjimečný a těžko srovnávat s minulostí... Ale např. RB 2008 nic moc a od 2009 špička... Naopak top týmy Ferrari a Mclaren se 2009 propadly na chvost a RB doháněly celou sezónu...

          Každá velká změna je prostor pro vzestup a pád... Haas je na vzestupu, Mercedes padnul...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Jsem rád, že z LH cítím chuť bojovat a nevzdávat se... Sice se obávám, že letos reálně hrozí, že to bude jeho první sezóna bez vítězství... Na druhou stranu nevzdávat se, je první předpoklad proto, aby to byli schopni otočit ve svůj prospěch. 01

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr Hloušek

      Petr Hloušek

      194.79.55.XXX
      on se rozhodně jen tak nevzdá

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Pokud se Mercedes razantně nezlepší během 2-3 závodu, tak bude muset začít cilit na příští sezónu, ale i tak se dá dosáhnout dílčích úspěchů, a třeba i na vítězství, viz. sezóna 2013.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        2013 na tom byli mnohem lépe... To byli silným týmem, který měl slabinu v práci s pneu, která se neprojevovala úplně všude a do toho měli x silných stránek... Neměli problém např. vyhrát kvaldu... Teď jsou v pozici 3. týmu s velkým odstupem na první dva... A pokud se nevyřadí všichni 4 piloti před nimi, tak nemají šanci na vítězství...

        Celé to bude o tom, jestli v téhle koncepci bude potenciál... Pokud ano, tak vývoj letošního auta => vývoj auta na příští rok... Pokud ne, tak bude muset dojít k přeskupení zdrojů a odpískání zbytku sezóny s tím, že občas nějaká maličkost, kterou bude možné využít do další sezóny, tak se objeví...

        Ale znovu opakuji, uklidňujeme mě jak to LH snáší... Evidentně mají problém, ale není to ještě 100% ztraceno...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.150.XXX
          Vím jak vypadala sezona 2013, ano Mercedes byl silný v kvalifikacích, ale rychle opotřebovával pneu a v závodech se propadal. Letos mají těch problémů víc, ale mohou je vyřešit, a pokud je vyřeší, mohou přijít podobně jako v roce 2013 vítězství, ale na boj o titul to už asi nebude, pokud tedy nezačně vyhrávat už za 14 dní v Melbourne.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Pokud je vyřeší... Aneb jak se říká na kdyby se nehraje... Mercedes má v tuto chvíli velkou ztrátu a bude velký úspěch ji vůbec snížit... RB, Ferrari jedou o titul tak 100% budou své vozy zlepšovat / ladit... Tohle je extrémně profesionální soutěž a i když je šampionát dlouhý, tak velice často se MS stává ten, kdo vyhraje už první VC...

            Může se stát nějaká haluz alá loňské Maďarsko... Nicméně i konkurence čekající na podobnou příležitost není úplně malá... Já doufám, že Mercedes něco v rukávu má, uklidňuje mě Lewisovo odhodlání... Ale nepočítám s tím...

            Spíše bych jejich pozici přirovnal k loňskému Mclarenu, ale i ten měl větší předpoklady zvítězit, protože měl alespoň 1 silnou stránku...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama