DISKUZE K ČLÁNKU Těžká nehoda Micka Schumachera, o zítřejším závodě je jasno +VIDEO
Mick Schumacher má za sebou jednu z těch méně příjemných premiér - zaznamenal v letošním ročníku masivní karambol, po kterém se chvíli nevědělo, zda syn sedminásobného mistra světa není vážně zraněn. I proto televize po nějakou dobu nevysílala záběry z místa nehody.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Těžká nehoda Micka Schumachera, o zítřejším závodě je jasno +VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ferda
13:34 27.03.2022 46.47.176.XXXAbych do mlaďocha pouze nešil. Třeba se stane průkopníkem ke změně přístupů k salámovým obrubníkům když už máme vozy s ground efektem.
Pravda, oproti loňsku sice obrubníky snížili, ale pro fyzikální zákony současných vozů jsou i ty nízké hodně nebezpečné.-
odin
14:21 27.03.2022 90.182.210.XXXNevím, zda chci, aby se upravovaly obrubníky. Dám sem svůj pohled na věc. Obrubník je ohraničení tratě. Jezdit se má po trati, čili nikoliv za obrubníky. A i když se přejetí obrub částí vozu toleruje, nikdo nenutí piloty jezdit za limity tratí. Pokud to dělají a ublíží si, je to jen jejich problém.
Já jsem po minulé sezóně tak zhnusen posuzováním co je a co není unfair, že bych ty obrubníky ještě zvýšil, aby každé netrefení brzdného bodu vedlo k rozbití auta a odstoupení jezdece.-
Ferda
14:38 27.03.2022 46.47.176.XXXJá sleduji i emerické série a tam se na nějaké limity nehraje vůbec. Čára nečára, když to jde, tak nikomu vyjetí z tratě nevadí. Samozřejmě všechno má své meze a zkracovat trať se nesmí.
Jezdci se tak můžou věnovat závodění a nemusí listovat v poznámkovém bloku jestli se nesmí čára přejet v sedmé zatáčce nebo v osmé.
V F1 to kdysi bylo úplně stejné a nikomu to nevadilo.-
odin
14:59 27.03.2022 90.182.210.XXXJenže kdy to bylo v F1 stejně a nikomu to nevadilo?
A doplňující otázka: Co bylo v té době (jaký povrch) za limity tratě?
Já bych neřekl, že si Max loni zkracoval trať svými výlety mimo. Spíše zneužíval posuzování komisařů ve svůj prospěch. Úmyslně netrefil brzdný bod, tak že věděl, že z tratě vyjede. Ale do zatáčky se dostal před Lewise. A pak ubulenci Horner s Markem tvrdili, že měl na zatáčku právo.
Já také chci vidět závodění, ale odmítám se koukat na úmyslné a taktické fauly.
A ještě jeden postřeh: V dobách, o kterých jsi psal, kdy se přejížděla čára, se také v F1 běžně umíralo, běžně dojížděla půlka starovního pole a také to nikomu nevadilo (i když s tím umíráním jsem to pravda, přehnal). V dnešní korektní a sterilní době formule 1 si holt musíme zvyknout na jiná pravidla.-
tom11
15:15 27.03.2022 194.212.104.XXXPřesně o tomhle byla včera debata na FB a ty názory byly přesně tyhle dva. Řekněme Americký a ten s povinností dodržovat pravidla, mezi které patří i jízda po trati. Osobně si myslím, a dlouhodobě to tu i píšu, že limity trati se mají dodržovat a že nejlepším vynucovačem jsou samotné tratě a jejich provedení. U trati, která je bílou čárou nakreslená na nekonečné asfaltové ploše je to těžké. Proto mám podstatně raději tratě jasně vymezené vysokými obrubami, barierami, zdmi... Pokud chce někdo jezdit přes obruby, ať si zvedne auto a jezdí tak. Holt bude pomalý na rovinách, ale může na obruby. Pokud nechají auto nízko, musí jezdit po trati a ne po obrubách. Podle mě to není složité, jen to chce jezdit podle toho, kudy vede trať.-
odin
15:26 27.03.2022 90.182.210.XXXZa ta léta, co tu píšeš, se mi snad nikdy nestalo, že bych měl s tvým názorem, byť malý, problém. Já to vidím naprosto přesně tak.
Pravidla se mají dodržovat. A názory lidí na tuto jednoduchou větu vycházejí z jejich výchovy, životních zkušeností, přesvědčení. Čili z nějakého morálního kodexu. A pak je tu ještě jakýsi "demokratický" pohled. Když nechci limity dodržovat, zvednu auto, (mohu být pomalejší) a jezdím přes obruby. A teď je to o tom, zda přejížděním obrub eliminuji svoji nižší rychlost jinde. Podobný problém, jako kdysi, když Brabham začal jezdit s menším množstvím paliva a dotankovával.
-
-
Ferda
16:09 27.03.2022 46.47.176.XXXJá neukazoval na jezdce, ale na úzkoprsé pravidla kterými si komisaři začali rozmazlovat své vlastní EGA. Když budou komisaři hlídat bílou čáru u výjezdu z boxů, tak je to v pořádku. Tam se jedná o bezpečnost, ale někde hlídat milimetry jen aby si komisaři mohli splnit svůj sen a trestem se nad někým zbytečně povýšit?
Jasně, když někdo někoho vytlačí z tratě aby pro sebe získal výhodu v pořádku není a tam trest padnou má. A je jedno kdo se provinil. Samozřejmě i v těchto případech by se mělo jednat s citem a né jednoho trestat a druhého za stejný delikt tolerovat jen proto, že ještě žádný titul nezískal. A opačně mi to taky vadí když někoho nepotrestají jen proto, že má zvučné jméno.
Ke klobásám. Nesnáším je. Né vždy se jedná o chybu jezdce který na klobásu najede, ale může se stát, že jezdec nemá jinou možnost než na tu klobásu najet. V nějaké sérii v Emerice se pilotka vyhýbala kolizi v zatáčce a najela na klobásu která ji vykopla až na lešení pro kameramany. Děsivá situace to byla a jezdkyni se skutečně jednalo o život. A nebyl to pouze ojedinělý případ, ale podobné se stávají zcela běžně jak jsme mohli včera vidět u mladého Schumiho.
Z jedné strany se FIA stará o bezpečnost jezdců zábradlím nad hlavou a jindy staví na trať katapulty.-
odin
16:42 27.03.2022 90.182.210.XXXTak je třeba popsat podstatu. Jde ti o hlídání bílé čáry komisaři a o jejich nekonzistentní výroky. A o klobásy, které jsou pro piloty nebezpečné, plus o vybírání míst, kde se přejezd čáry netoleruje.
Prakticky mi jde o totéž. Ale zároveň mi jde o spravedlivé a korektní rozhodování a tresty. Tak ať vybaví všechny tratě elektronickým "jestřábím okem" a to ať hlásí auty při přejetí čáry. Za aut ať je 5 sec. pentle, která se musí odpykat mimo řádný Pitstop (čili žádné práce na autě) a nebudeme se tu handrkovat. Nebo za čárou štěrk, písek, tráva, či cokoliv pomalého, aby výjezdem nikdo nezískával výhodu. A opět se tu nebudeme handrkovat. Trať každého potrestá dle zásluhy.
A komisaři ať posoudí, zda byl jezdec do autu natlačen, nebo ne. A pak trestají. Jenže to je zase odsunutí problémů na nekonzistentní rozhodování komisařů...-
Ferda
17:20 27.03.2022 46.47.176.XXXZačal bych tím, že trať má každého jezdce potrestat sama bez zásahu lidského faktoru zvenčí. Jezdci by sami měli okamžitě poznat, že udělali chybu a trest by měl být přiměřený. Žádná katapultáž do betonových zdí, nebo do svodidel. To už je rovnou může FIA posílat na Ukrajinu.
Hlídání limitů pomoci elektroniky. No nevím. Určitě by to bylo spravedlnější řešení než od zeleného stolu, ale... . Kde jsme nechali svobodu, když jsme šmírování na každém kroku?
Sekundové pencle určitě ano, ale né za každou kravinu. A zase jsme u lidského faktoru.
A nějaké rozhřešení? Nevím, ale v tomhle syntetickém světě se cítím v jiné dimenzi ve které se začínám ztrácet.
Jak krásné to bylo, když si jezdci sami říkali, že todlencto a tohle by už bylo za hranou, protože by ohrozili nejen život svůl, ale i svého soupeře.
-
odin
18:15 27.03.2022 90.182.210.XXXAno, katapultáže do betonových zdí je jeden extrém a úmyslné výjezdy mimo trať a následné vynucování údajně ztracených pozic je druhý extrém. A jak z toho ven? Když se ti jeví hlídání limitů elektronikou, jako ztráta svobody... Možná by stačilo méně politikaření a hledat v sobě více cti a fair-play. Jenže toho není jen tak někdo schopen. A obávám se, že komisaři z FIA už vůbec ne. Protože oni mají jiná zadání, než čest a fair-play...
-
-
-
-
-
-
Situs
14:50 27.03.2022 88.101.227.XXXJá mám podobné pocity, ono ten krkolomný obrubník je tam proto aby se jezdec náležitě vytočil a nezkrátil si trať, je to vlastně bezpečnější forma ohraničení tratě než zeď kterou to vlastně nahrazuje. Teoreticky tam může zůstat jen výstražně namalované ohraničení a kdo na to vjede jakoukoli části pneu tak je vyřazen, pak se ale nadává taky a že to není ono protože to chce přirozené limity tratě. Začíná se to točit v kruhu.
Rozhodně nechci aby se na tom něco někomu stalo a na daném obrubníku už tancovalo více aut, ale pokud jen nechceme mít nudné namalované letiště je třeba občas brát ohraničení tratě vážněji.
-
-
-
-
odin
13:13 27.03.2022 90.182.210.XXXDaaviide23 upravil jsi si původní konext sporu. Dovol, abych ti připomněl o co se jednalo. Šlo o to, že Fanda.LH prezentoval názor, že se Mazepin dostal do F1 díky penězům svého táty a Mick Schumacher díky jménu svého táty.
Tedy nešlo o žádnou porážku Mazepina díky protěžování. Tam jste diskuzi zavedli vy, jeho uctívači.
Já jsem porovnával bodové zisky obou, kde nebylo co srovnávat a pak jsem psal, že rozbíjeli auta oba.
Tak že zpátky na stromy a začněte si třídit názory znovu...-
daaviid23
14:47 27.03.2022 91.245.26.XXXJá jsem taky necitoval jenom tvůj názor. To o protěžování tu jede hlavně Ferda.
Co se týká tebe, tak ano to tvrzení mělo nějaký kontext, nicméně pořád jsi napsal, že Junior jezdil zhruba stejně jak Mazepin, což prostě není pravda v žádném kontextu-
odin
15:15 27.03.2022 90.182.210.XXXNo, tak já bych nějaký ten pravdivý konext našel. Třeba (znovu zopakuji bodové zisky obou, nebo jejich crashe a mám na mysli v tréniních, kvaldách i v závodech). Tam moc rozdílů nebylo. Že Schumi dojížděl před Mazepinem je neoddiskutovatelný fakt. Ale pořád to nevyvrací názor na jistou protekci obou.
-
Aktuálně
Poslední závod 8.12.2024
GP Abú Zabí58 kol (306,183 km)
Abú Zabí
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí