DISKUZE K ČLÁNKU Těžká nehoda Micka Schumachera, o zítřejším závodě je jasno +VIDEO

Mick Schumacher má za sebou jednu z těch méně příjemných premiér - zaznamenal v letošním ročníku masivní karambol, po kterém se chvíli nevědělo, zda syn sedminásobného mistra světa není vážně zraněn. I proto televize po nějakou dobu nevysílala záběry z místa nehody.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Těžká nehoda Micka Schumachera, o zítřejším závodě je jasno +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 28.03.2022 17:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 27.03.2022 09:56
Podle zpráv by měl být Mick Schumacher vpořádku,… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2022 17:13
Anpfiff jsem nečetl, tak to až v Hřiměždicích.… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2022 10:23
Jen počkej až Ti Schumiboys na tenhle příspěvek… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Abych do mlaďocha pouze nešil. Třeba se stane průkopníkem ke změně přístupů k salámovým obrubníkům když už máme vozy s ground efektem.
    Pravda, oproti loňsku sice obrubníky snížili, ale pro fyzikální zákony současných vozů jsou i ty nízké hodně nebezpečné.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      90.182.210.XXX
      Nevím, zda chci, aby se upravovaly obrubníky. Dám sem svůj pohled na věc. Obrubník je ohraničení tratě. Jezdit se má po trati, čili nikoliv za obrubníky. A i když se přejetí obrub částí vozu toleruje, nikdo nenutí piloty jezdit za limity tratí. Pokud to dělají a ublíží si, je to jen jejich problém.
      Já jsem po minulé sezóně tak zhnusen posuzováním co je a co není unfair, že bych ty obrubníky ještě zvýšil, aby každé netrefení brzdného bodu vedlo k rozbití auta a odstoupení jezdece. 03

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Já sleduji i emerické série a tam se na nějaké limity nehraje vůbec. Čára nečára, když to jde, tak nikomu vyjetí z tratě nevadí. Samozřejmě všechno má své meze a zkracovat trať se nesmí.
        Jezdci se tak můžou věnovat závodění a nemusí listovat v poznámkovém bloku jestli se nesmí čára přejet v sedmé zatáčce nebo v osmé.
        V F1 to kdysi bylo úplně stejné a nikomu to nevadilo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          90.182.210.XXX
          Jenže kdy to bylo v F1 stejně a nikomu to nevadilo?
          A doplňující otázka: Co bylo v té době (jaký povrch) za limity tratě?
          Já bych neřekl, že si Max loni zkracoval trať svými výlety mimo. Spíše zneužíval posuzování komisařů ve svůj prospěch. Úmyslně netrefil brzdný bod, tak že věděl, že z tratě vyjede. Ale do zatáčky se dostal před Lewise. A pak ubulenci Horner s Markem tvrdili, že měl na zatáčku právo.
          Já také chci vidět závodění, ale odmítám se koukat na úmyslné a taktické fauly.
          A ještě jeden postřeh: V dobách, o kterých jsi psal, kdy se přejížděla čára, se také v F1 běžně umíralo, běžně dojížděla půlka starovního pole a také to nikomu nevadilo (i když s tím umíráním jsem to pravda, přehnal). V dnešní korektní a sterilní době formule 1 si holt musíme zvyknout na jiná pravidla. 03 05

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Přesně o tomhle byla včera debata na FB a ty názory byly přesně tyhle dva. Řekněme Americký a ten s povinností dodržovat pravidla, mezi které patří i jízda po trati. Osobně si myslím, a dlouhodobě to tu i píšu, že limity trati se mají dodržovat a že nejlepším vynucovačem jsou samotné tratě a jejich provedení. U trati, která je bílou čárou nakreslená na nekonečné asfaltové ploše je to těžké. Proto mám podstatně raději tratě jasně vymezené vysokými obrubami, barierami, zdmi... Pokud chce někdo jezdit přes obruby, ať si zvedne auto a jezdí tak. Holt bude pomalý na rovinách, ale může na obruby. Pokud nechají auto nízko, musí jezdit po trati a ne po obrubách. Podle mě to není složité, jen to chce jezdit podle toho, kudy vede trať.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              90.182.210.XXX
              Za ta léta, co tu píšeš, se mi snad nikdy nestalo, že bych měl s tvým názorem, byť malý, problém. Já to vidím naprosto přesně tak.
              Pravidla se mají dodržovat. A názory lidí na tuto jednoduchou větu vycházejí z jejich výchovy, životních zkušeností, přesvědčení. Čili z nějakého morálního kodexu. A pak je tu ještě jakýsi "demokratický" pohled. Když nechci limity dodržovat, zvednu auto, (mohu být pomalejší) a jezdím přes obruby. A teď je to o tom, zda přejížděním obrub eliminuji svoji nižší rychlost jinde. Podobný problém, jako kdysi, když Brabham začal jezdit s menším množstvím paliva a dotankovával. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Já neukazoval na jezdce, ale na úzkoprsé pravidla kterými si komisaři začali rozmazlovat své vlastní EGA. Když budou komisaři hlídat bílou čáru u výjezdu z boxů, tak je to v pořádku. Tam se jedná o bezpečnost, ale někde hlídat milimetry jen aby si komisaři mohli splnit svůj sen a trestem se nad někým zbytečně povýšit?

            Jasně, když někdo někoho vytlačí z tratě aby pro sebe získal výhodu v pořádku není a tam trest padnou má. A je jedno kdo se provinil. Samozřejmě i v těchto případech by se mělo jednat s citem a né jednoho trestat a druhého za stejný delikt tolerovat jen proto, že ještě žádný titul nezískal. A opačně mi to taky vadí když někoho nepotrestají jen proto, že má zvučné jméno.

            Ke klobásám. Nesnáším je. Né vždy se jedná o chybu jezdce který na klobásu najede, ale může se stát, že jezdec nemá jinou možnost než na tu klobásu najet. V nějaké sérii v Emerice se pilotka vyhýbala kolizi v zatáčce a najela na klobásu která ji vykopla až na lešení pro kameramany. Děsivá situace to byla a jezdkyni se skutečně jednalo o život. A nebyl to pouze ojedinělý případ, ale podobné se stávají zcela běžně jak jsme mohli včera vidět u mladého Schumiho.
            Z jedné strany se FIA stará o bezpečnost jezdců zábradlím nad hlavou a jindy staví na trať katapulty.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              90.182.210.XXX
              Tak je třeba popsat podstatu. Jde ti o hlídání bílé čáry komisaři a o jejich nekonzistentní výroky. A o klobásy, které jsou pro piloty nebezpečné, plus o vybírání míst, kde se přejezd čáry netoleruje.
              Prakticky mi jde o totéž. Ale zároveň mi jde o spravedlivé a korektní rozhodování a tresty. Tak ať vybaví všechny tratě elektronickým "jestřábím okem" a to ať hlásí auty při přejetí čáry. Za aut ať je 5 sec. pentle, která se musí odpykat mimo řádný Pitstop (čili žádné práce na autě) a nebudeme se tu handrkovat. Nebo za čárou štěrk, písek, tráva, či cokoliv pomalého, aby výjezdem nikdo nezískával výhodu. A opět se tu nebudeme handrkovat. Trať každého potrestá dle zásluhy.
              A komisaři ať posoudí, zda byl jezdec do autu natlačen, nebo ne. A pak trestají. Jenže to je zase odsunutí problémů na nekonzistentní rozhodování komisařů...03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Začal bych tím, že trať má každého jezdce potrestat sama bez zásahu lidského faktoru zvenčí. Jezdci by sami měli okamžitě poznat, že udělali chybu a trest by měl být přiměřený. Žádná katapultáž do betonových zdí, nebo do svodidel. To už je rovnou může FIA posílat na Ukrajinu.
                Hlídání limitů pomoci elektroniky. No nevím. Určitě by to bylo spravedlnější řešení než od zeleného stolu, ale... . Kde jsme nechali svobodu, když jsme šmírování na každém kroku?
                Sekundové pencle určitě ano, ale né za každou kravinu. A zase jsme u lidského faktoru.
                A nějaké rozhřešení? Nevím, ale v tomhle syntetickém světě se cítím v jiné dimenzi ve které se začínám ztrácet.
                Jak krásné to bylo, když si jezdci sami říkali, že todlencto a tohle by už bylo za hranou, protože by ohrozili nejen život svůl, ale i svého soupeře.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  90.182.210.XXX
                  Ano, katapultáže do betonových zdí je jeden extrém a úmyslné výjezdy mimo trať a následné vynucování údajně ztracených pozic je druhý extrém. A jak z toho ven? Když se ti jeví hlídání limitů elektronikou, jako ztráta svobody... Možná by stačilo méně politikaření a hledat v sobě více cti a fair-play. Jenže toho není jen tak někdo schopen. A obávám se, že komisaři z FIA už vůbec ne. Protože oni mají jiná zadání, než čest a fair-play...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Pojmenoval jsi to velice přesně. Na fair-play se už dneska nehraje a to je ten největší problém. A nejen ve společnosti, ale už ani ve sportu a to je hodně smutné.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.101.227.XXX
        Já mám podobné pocity, ono ten krkolomný obrubník je tam proto aby se jezdec náležitě vytočil a nezkrátil si trať, je to vlastně bezpečnější forma ohraničení tratě než zeď kterou to vlastně nahrazuje. Teoreticky tam může zůstat jen výstražně namalované ohraničení a kdo na to vjede jakoukoli části pneu tak je vyřazen, pak se ale nadává taky a že to není ono protože to chce přirozené limity tratě. Začíná se to točit v kruhu.

        Rozhodně nechci aby se na tom něco někomu stalo a na daném obrubníku už tancovalo více aut, ale pokud jen nechceme mít nudné namalované letiště je třeba občas brát ohraničení tratě vážněji.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Můj názor se nemění. Junior musí v F1 něco ukázat a zatím jeho výkony v top třídě nebyly.

    Na druhou stranu ho bude bránit proti názoru, že jezdil podobně jako Mazepin a porazil ho jenom kvůli protěžování. Tohle je nesmysl 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      90.182.210.XXX
      Daaviide23 upravil jsi si původní konext sporu. Dovol, abych ti připomněl o co se jednalo. Šlo o to, že Fanda.LH prezentoval názor, že se Mazepin dostal do F1 díky penězům svého táty a Mick Schumacher díky jménu svého táty.
      Tedy nešlo o žádnou porážku Mazepina díky protěžování. Tam jste diskuzi zavedli vy, jeho uctívači.
      Já jsem porovnával bodové zisky obou, kde nebylo co srovnávat a pak jsem psal, že rozbíjeli auta oba.
      Tak že zpátky na stromy a začněte si třídit názory znovu... 03

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        Já jsem taky necitoval jenom tvůj názor. To o protěžování tu jede hlavně Ferda.

        Co se týká tebe, tak ano to tvrzení mělo nějaký kontext, nicméně pořád jsi napsal, že Junior jezdil zhruba stejně jak Mazepin, což prostě není pravda v žádném kontextu 13

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Co je špatného na tom ukázat prstem na rozdílné podmínky které se jezdcům jednoho týmu dostávají?
          Jó aha, když se jedná o mazánka mladého Schumiho, tak se to nesmí.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.101.227.XXX
          Jen v tom bodovém a co po nich museli posbírat po trati 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          90.182.210.XXX
          No, tak já bych nějaký ten pravdivý konext našel. 03 Třeba (znovu zopakuji bodové zisky obou, nebo jejich crashe a mám na mysli v tréniních, kvaldách i v závodech). Tam moc rozdílů nebylo. Že Schumi dojížděl před Mazepinem je neoddiskutovatelný fakt. Ale pořád to nevyvrací názor na jistou protekci obou. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Charles Leclerc si v kvalifikaci musel připadat jako oběť nějakého „spiknut“ (ilustrační foto)í

Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední

Připravil si Piastri výkonem ve třetím tréninku půdu pro své první pole-position v Grand Prix? (ilustrační foto)

Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama