DISKUZE K ČLÁNKU Alonso: Předjíždění s novými vozy stále není lehké. O moc se nezlepšily ani pneumatiky
Piloti potvrzují snadnější jízdu za druhým vozem v zatáčkách, kvůli slabšímu efektu aerodynamického stínu na rovinkách ale předjíždění není o tolik snazší. A moc tomu nepřidávají ani nové nízkoprofilové pneumatiky Pirelli na 18" ráfcích.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso: Předjíždění s novými vozy stále není lehké. O moc se nezlepšily ani pneumatiky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
19:27 23.03.2022 194.212.104.XXXPokud by předjíždění bylo snadné, už by to nebylo předjíždění, ale objíždění. A to asi nechceme, že.
To, že to jde a při obdobné rychlosti obou aut, to jde oboustranně, nám názorně předvedli Charles s Maxem.
Alonsův pláč moc nechápu. Obzvláště při tom, ze které pozice startoval a na které pozici dojel, si předjížděcí manévry moc nevyzkoušel. Tedy z pozice předjíždějícího. Z pozice předjížděného naopak nějaké ty zkušenosti asi nasbíral. Ale pokud se špatně předjíždí a přesto se takto propadnul, není to pro něj úplně dobrá vizitka.-
Fanda.LH
07:20 24.03.2022 83.240.61.XXXAlonso ale nebrečí, jen se vyjadřuje k tomu, nakolik změna pravidel pomohla... V 60tých letech se rozhodně neobjíždělo a bylo možné se v Monaku dostat z chvostu pole do jeho čela... Dnes je tam problém předjet byť jen jediný vůz... Tehdy byly vozy pomalejší, aerodynamicky primitivní (Z dnešního pohledu) atd. Naopak od té doby co jsou propracovanější a propracovanější, tak je to těžší a těžší... Nějaká změna k lepšímu se pak slibuje téměř každý rok...-
Ferda
07:36 24.03.2022 46.47.176.XXXA pokaždé je to pouze horší a horší. Proto se vymyslí nějaká berlička. Nejdříve to byl ERS a dnes předjíždění pomáhá DRS.
Bez berliček by měla F1 tuhle znělku.
[odkaz na stránku] -
odin
17:12 24.03.2022 90.182.210.XXXFandoLH, bylo by dobré, nepsat pitomosti a alespoň si svá tvrzení někde ověřit. Nějak se mi nezdálo, že by v 60-tých letech bylo možné v Monaku z chvostu pole zvítězit. Tak jsem se na to mrknul a věz, že z období 1960-1969 vítěz v Monaku startoval nejhůře na 4. pozici (slovy ze čtvrtého místa). A druhý pohled. Z posledního místa na startu se dostal nejvýše Bondurant na 4. místo. Ale tady zase musíme zohlednit PROČ. Proto že mu soupeři odpadli a on dojel s několika kolovou ztrátou na vítěze.
Prosím, nepiš blbosti. Děkuji-
Fanda.LH
19:39 24.03.2022 37.188.255.XXXZkusím se dohledat ročník... Mám za to, že jsem četl, že Graham Hill se po chybě propadl na chvost a popředjížděl se zpátky na čelo... Ale to z tabulek nevyčteš... Ostatně dle tabulek se 50, 60, 70 léta téměř nedají hodnotit... Že se o to pokoušíš mi nevadí, ale aroganci by sis mohl odpustit...-
-
odin
22:39 24.03.2022 90.182.210.XXXPokud ti to vyznělo arogantně, tak to se omlouvám, proto že to arogantně myšleno vůbec nebylo. Mně jenom vadí zkreslování faktů a umělé vytváření jakési iluze. Můžeme se tu spolu "do krve" pohádat o různých pohledech na věc a klidně v naprosté zaujatosti pro jedno, či druhé. (Což v tvém případě nehrozí, míváš střízlivé názory). Ale na zkreslování faktů jsem od dob glorifikace Schumachera fakt alergický.
Ačkoliv jsem 60tá léta nezažil, respektive zažil, ale ne jako fanda F1, tak mám celkem slušný archiv a jsou tam i závody z tohoto období. Tak že vím, jak ty závody probíhaly. Proto mě to hned praštilo do očí, když jsem si tvé tvrzení přečetl. V těchto letech v Monaku startovávalo většinou jen 16 aut. Tak že těch předjížděcích manévrů by nebylo potřeba tolik, navíc auta na trati kolabovala mnohem častěji. A přesto tvé tvrzení je na hony daleko od skutečnosti.
Hill předjel v 65 čtyry auta, tak bych tě rád upozornil např na rok 2010 a výkon Alonsa. A srovnávej. Pravda, je to už 12 let zpátky, ale aerodynamika byla v té době mnohem sofistikovanější oproti těm tvým šedesátkám. A to je oč jste se tu přeci přeli, ne?-
Fanda.LH
05:56 25.03.2022 83.240.61.XXXOk v pohodě. Mně ani tak nešlo o konkrétní příklad, jako o ten kontrast a hlavně jsem se chtěl zastat Alonsa, přičemž jsem šel zbytečně daleko do minulosti. Alonso dle mého chtěl jenom vysvětlit, že i když je předjíždění lehčí než např. v loňském roce, tak pořád je hodně těžké... A já k tomu chtěl dodat, že v minulosti to bylo mnohem dostupnější (Nesedí mi slovo snazší, které evokuje snadné)... Souboj Charles vs Max byl super, ale vlastně skončil po několika pokusech, když si Max probrzdil pneu... Srovnejme to s Gilles vs Arnoux v 79...-
odin
08:51 25.03.2022 77.240.96.XXXJsem rád, že jsme si to vyjasnili. Asi jsem byl v první chvíli příliš radikální ze zklamání nad tvým tvrzením, což mě pěkně naštvalo. (Viděl jsem v tom úmysl měnit fakta).
Zastání se Alonsa beru. I když si myslím, že se z Alonsa už stává spíše mluvka, než závodník. (Dříve, když mu to jezdilo, tak jsme zdaleka tolik jeho názorů na všechno okolo F1 nečetli, jako teď když se vrátil a jeho boj o posty nejvyšší jsou spíše v teoretické rovině).
Podle mého je dán směr vývoje F1, kde má pilot stále menší a menší vliv na svůj výsledek. Vše je záležitost technických řešení aut, kdy jde vývoj obrovsky dopředu a pak se to řeší dalšími technickými berličkami, aby nějaké závodění vůbec bylo. (Možná jsem to napsal hodně kostrbatě, ale snad to pochopíš, co mám na mysli). Srovnávat s Dijonem 1979, což byl podle mne snad nejhezčí souboj v dějinách F1, se dnes vůbec nedá.
Víš co, ono srovnávat starší, staré a nejstarší časy s novými novějšími a nejnovějšími moc nejde. Respektive jde, ale je to dost nekorektní, vzhledem k naprosto rozdílným podmínkám. Ale to kouzlo starých časů v nás, kdo jsme je zažili, zůstává.
Ano chápu, co jsi chtěl původně říci a ještě jednou se omlouvám za mé nepochopení a tvrdou odpověď.
-
-
-
-
-
-
-
Mansell_fan
23:31 24.03.2022 86.49.231.XXXA byl rychlejší než Senna, kterého dojížděl. Jak se říká že kdyby nestopli závod, tak Senna vyhrál, tak on by si ve skutečnosti Ayrton musel dávat velkého majzla na Stefana. No ale je fakt že jak Ferda správně napsal klasifikováno bylo 8 legálních vozů a to Tyrrell nebyl, jak se později ukázalo-
Ferda
23:38 24.03.2022 46.47.176.XXXHistorii už nezměníme a Balestre se už taky nemůže bránit.
V každém případě to byl závod který mě zvedl ze židle a řadím ho na první místo v napínavosti.
Ještě bych mohl k tomu Monaku dodat, že zrovna v takových podmínkách se o nějaké deko nejednalo. Tam ocelové srdce mělo mnohem větší váhu.
Na druhé pořadí dávám Kanadu 2011.
Prostě závody snů.-
Mansell_fan
23:41 24.03.2022 86.49.231.XXXPro mě je to ta nešťastná Brazílie 2008. S infarktem v závěru-
-
odin
00:13 25.03.2022 90.182.210.XXXTrochu jsem tě poštenkroval s tím Bellofem. Pro mě je Senna, nebo Schumacher stejná pakáž. Díky tomu, co předvedli za prasárny. Ale je fakt, že oba měli svým způsobem vstup do F1 impozantní. To uznávám.
Ale proč Kanada 2011? Závod, kde se každých pět kol přerušovalo a stavěly se stany? Vždyť to tam vypadalo spíše, jako na nějakém trampském táboře, než na závodech F1. A to tam pršelo zhruba stejně, jako v tom čtyřiaosmdesátém v Monaku. Jenže tehdá se v Monaku jelo. A Prostovi fans Senny dodnes vyčítají, že mával na komisaře, aby ukončili závod. Tak mě překvapuje, že ty, jako Sennovec obdivuješ sterilní nezávodění v Kanadě 2011. Trochu nekonzistentní přístup, Ferdo. Pro mne to je nebe a dudy.-
Ferda
07:31 25.03.2022 46.47.176.XXXJaképak štenkrování? Aspoň si člověk připomene krásu starých časů. Bellofa je věčná škoda, byl to hodně nadějný klučina a šikovný vodník jaké jsem měl vžy hodně rád.
Tímto vysvětluji svůj obdiv k jezdcům kteří byli či jsou na vodě hodně dobří. Senna, Button a v současnosti Gasly.
Souhlasím, že Kanada 11 byla hodně dlouhá a utahaná, ale hodně pestrá s mnoha zvraty a strhujícím závěrem. Alespoň pro mne. Příznívci Vettela nejspíše budou jiného názoru.
Se současnými vozy se obávám, že když sprchne,tak se bude opakovat loňský závod ve SPA. Tyhle tunové křápy asi budou nepoužítelné i za drobného deštíku. Hlavně na hodně točitých tratích.-
odin
08:29 25.03.2022 77.240.96.XXXTo máš pravdu. Vývoj F1 spěje k čím dál větší sterilitě a nemožnosti závodit za zhoršených klimatických podmínek. To, co kdysi dělalo závody zajímavějšími a nepředvídatelnějšími (déšť), se díky současnému směru vývoje aut stává nežádoucí, protože za těchto podmínek ta auta nefungují.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek