DISKUZE K ČLÁNKU Alonso: Předjíždění s novými vozy stále není lehké. O moc se nezlepšily ani pneumatiky

Piloti potvrzují snadnější jízdu za druhým vozem v zatáčkách, kvůli slabšímu efektu aerodynamického stínu na rovinkách ale předjíždění není o tolik snazší. A moc tomu nepřidávají ani nové nízkoprofilové pneumatiky Pirelli na 18" ráfcích.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso: Předjíždění s novými vozy stále není lehké. O moc se nezlepšily ani pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 25.03.2022 14:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 23.03.2022 18:49
Ten pohled ber v módu že všichni tyto státy… »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 23.03.2022 19:27
Pokud by předjíždění bylo snadné, už by to nebylo… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 25.03.2022 08:51
Jsem rád, že jsme si to vyjasnili. Asi jsem byl v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Pokud by předjíždění bylo snadné, už by to nebylo předjíždění, ale objíždění. A to asi nechceme, že.
    To, že to jde a při obdobné rychlosti obou aut, to jde oboustranně, nám názorně předvedli Charles s Maxem.
    Alonsův pláč moc nechápu. Obzvláště při tom, ze které pozice startoval a na které pozici dojel, si předjížděcí manévry moc nevyzkoušel. Tedy z pozice předjíždějícího. Z pozice předjížděného naopak nějaké ty zkušenosti asi nasbíral. Ale pokud se špatně předjíždí a přesto se takto propadnul, není to pro něj úplně dobrá vizitka.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Alonso ale nebrečí, jen se vyjadřuje k tomu, nakolik změna pravidel pomohla... V 60tých letech se rozhodně neobjíždělo a bylo možné se v Monaku dostat z chvostu pole do jeho čela... Dnes je tam problém předjet byť jen jediný vůz... Tehdy byly vozy pomalejší, aerodynamicky primitivní (Z dnešního pohledu) atd. Naopak od té doby co jsou propracovanější a propracovanější, tak je to těžší a těžší... Nějaká změna k lepšímu se pak slibuje téměř každý rok...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        A pokaždé je to pouze horší a horší. Proto se vymyslí nějaká berlička. Nejdříve to byl ERS a dnes předjíždění pomáhá DRS.
        Bez berliček by měla F1 tuhle znělku.
        [odkaz na stránku]

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        90.182.210.XXX
        FandoLH, bylo by dobré, nepsat pitomosti a alespoň si svá tvrzení někde ověřit. Nějak se mi nezdálo, že by v 60-tých letech bylo možné v Monaku z chvostu pole zvítězit. Tak jsem se na to mrknul a věz, že z období 1960-1969 vítěz v Monaku startoval nejhůře na 4. pozici (slovy ze čtvrtého místa). A druhý pohled. Z posledního místa na startu se dostal nejvýše Bondurant na 4. místo. Ale tady zase musíme zohlednit PROČ. Proto že mu soupeři odpadli a on dojel s několika kolovou ztrátou na vítěze.
        Prosím, nepiš blbosti. Děkuji 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          37.188.255.XXX
          Zkusím se dohledat ročník... Mám za to, že jsem četl, že Graham Hill se po chybě propadl na chvost a popředjížděl se zpátky na čelo... Ale to z tabulek nevyčteš... Ostatně dle tabulek se 50, 60, 70 léta téměř nedají hodnotit... Že se o to pokoušíš mi nevadí, ale aroganci by sis mohl odpustit...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Tak měl jsem na mysli Monako 65, kde se Hill propadl na 5. místo a nakonec vyhrál, což pravda není chvost... Ale je jasné, že něco takového je dnes absolutně nepředstavitelné...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              90.182.210.XXX
              Pokud ti to vyznělo arogantně, tak to se omlouvám, proto že to arogantně myšleno vůbec nebylo. Mně jenom vadí zkreslování faktů a umělé vytváření jakési iluze. Můžeme se tu spolu "do krve" pohádat o různých pohledech na věc a klidně v naprosté zaujatosti pro jedno, či druhé. (Což v tvém případě nehrozí, míváš střízlivé názory). Ale na zkreslování faktů jsem od dob glorifikace Schumachera fakt alergický.

              Ačkoliv jsem 60tá léta nezažil, respektive zažil, ale ne jako fanda F1, tak mám celkem slušný archiv a jsou tam i závody z tohoto období. Tak že vím, jak ty závody probíhaly. Proto mě to hned praštilo do očí, když jsem si tvé tvrzení přečetl. V těchto letech v Monaku startovávalo většinou jen 16 aut. Tak že těch předjížděcích manévrů by nebylo potřeba tolik, navíc auta na trati kolabovala mnohem častěji. A přesto tvé tvrzení je na hony daleko od skutečnosti.
              Hill předjel v 65 čtyry auta, tak bych tě rád upozornil např na rok 2010 a výkon Alonsa. A srovnávej. Pravda, je to už 12 let zpátky, ale aerodynamika byla v té době mnohem sofistikovanější oproti těm tvým šedesátkám. A to je oč jste se tu přeci přeli, ne? 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.61.XXX
                Ok v pohodě. Mně ani tak nešlo o konkrétní příklad, jako o ten kontrast a hlavně jsem se chtěl zastat Alonsa, přičemž jsem šel zbytečně daleko do minulosti. Alonso dle mého chtěl jenom vysvětlit, že i když je předjíždění lehčí než např. v loňském roce, tak pořád je hodně těžké... A já k tomu chtěl dodat, že v minulosti to bylo mnohem dostupnější (Nesedí mi slovo snazší, které evokuje snadné)... Souboj Charles vs Max byl super, ale vlastně skončil po několika pokusech, když si Max probrzdil pneu... Srovnejme to s Gilles vs Arnoux v 79...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Jsem rád, že jsme si to vyjasnili. Asi jsem byl v první chvíli příliš radikální ze zklamání nad tvým tvrzením, což mě pěkně naštvalo. (Viděl jsem v tom úmysl měnit fakta). 03
                  Zastání se Alonsa beru. I když si myslím, že se z Alonsa už stává spíše mluvka, než závodník. (Dříve, když mu to jezdilo, tak jsme zdaleka tolik jeho názorů na všechno okolo F1 nečetli, jako teď když se vrátil a jeho boj o posty nejvyšší jsou spíše v teoretické rovině).
                  Podle mého je dán směr vývoje F1, kde má pilot stále menší a menší vliv na svůj výsledek. Vše je záležitost technických řešení aut, kdy jde vývoj obrovsky dopředu a pak se to řeší dalšími technickými berličkami, aby nějaké závodění vůbec bylo. (Možná jsem to napsal hodně kostrbatě, ale snad to pochopíš, co mám na mysli). Srovnávat s Dijonem 1979, což byl podle mne snad nejhezčí souboj v dějinách F1, se dnes vůbec nedá.
                  Víš co, ono srovnávat starší, staré a nejstarší časy s novými novějšími a nejnovějšími moc nejde. Respektive jde, ale je to dost nekorektní, vzhledem k naprosto rozdílným podmínkám. Ale to kouzlo starých časů v nás, kdo jsme je zažili, zůstává.
                  Ano chápu, co jsi chtěl původně říci a ještě jednou se omlouvám za mé nepochopení a tvrdou odpověď. 03

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Když už jsme spadli tak hluboko, dovolil bych si připomenout Monako 1984 ve kterém jeden nováček málem vyhrál závod za třináctého místa na startu. I když do cíle dojelo pouze osum legálních vozů. 04
          A zaslouženě, žádná náhoda. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            90.182.210.XXX
            Ano máš pravdu. Bellof z posledního místa dojel až na třetí flek. 03 18
            Obdivuhodný výkon... 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Poslední opravdu vyjel, ale dostal DSQ za přílišnou dietu jeho vozu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              86.49.231.XXX
              A byl rychlejší než Senna, kterého dojížděl. Jak se říká že kdyby nestopli závod, tak Senna vyhrál, tak on by si ve skutečnosti Ayrton musel dávat velkého majzla na Stefana. No ale je fakt že jak Ferda správně napsal klasifikováno bylo 8 legálních vozů a to Tyrrell nebyl, jak se později ukázalo

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Historii už nezměníme a Balestre se už taky nemůže bránit.
                V každém případě to byl závod který mě zvedl ze židle a řadím ho na první místo v napínavosti.
                Ještě bych mohl k tomu Monaku dodat, že zrovna v takových podmínkách se o nějaké deko nejednalo. Tam ocelové srdce mělo mnohem větší váhu.
                Na druhé pořadí dávám Kanadu 2011.
                Prostě závody snů. 01

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mansell_fan

                  Mansell_fan

                  86.49.231.XXX
                  Pro mě je to ta nešťastná Brazílie 2008. S infarktem v závěru 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Tak 08 byla nádhera a Massův výkon za celý rok řadím na mnohem vyšší úroveň, než toho loňského.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      90.182.210.XXX
                      Trochu jsem tě poštenkroval s tím Bellofem. Pro mě je Senna, nebo Schumacher stejná pakáž. Díky tomu, co předvedli za prasárny. Ale je fakt, že oba měli svým způsobem vstup do F1 impozantní. To uznávám.

                      Ale proč Kanada 2011? Závod, kde se každých pět kol přerušovalo a stavěly se stany? Vždyť to tam vypadalo spíše, jako na nějakém trampském táboře, než na závodech F1. A to tam pršelo zhruba stejně, jako v tom čtyřiaosmdesátém v Monaku. Jenže tehdá se v Monaku jelo. A Prostovi fans Senny dodnes vyčítají, že mával na komisaře, aby ukončili závod. Tak mě překvapuje, že ty, jako Sennovec obdivuješ sterilní nezávodění v Kanadě 2011. Trochu nekonzistentní přístup, Ferdo. Pro mne to je nebe a dudy. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Jaképak štenkrování? Aspoň si člověk připomene krásu starých časů. Bellofa je věčná škoda, byl to hodně nadějný klučina a šikovný vodník jaké jsem měl vžy hodně rád.
                        Tímto vysvětluji svůj obdiv k jezdcům kteří byli či jsou na vodě hodně dobří. Senna, Button a v současnosti Gasly.
                        Souhlasím, že Kanada 11 byla hodně dlouhá a utahaná, ale hodně pestrá s mnoha zvraty a strhujícím závěrem. Alespoň pro mne. Příznívci Vettela nejspíše budou jiného názoru.
                        Se současnými vozy se obávám, že když sprchne,tak se bude opakovat loňský závod ve SPA. Tyhle tunové křápy asi budou nepoužítelné i za drobného deštíku. Hlavně na hodně točitých tratích.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          To máš pravdu. Vývoj F1 spěje k čím dál větší sterilitě a nemožnosti závodit za zhoršených klimatických podmínek. To, co kdysi dělalo závody zajímavějšími a nepředvídatelnějšími (déšť), se díky současnému směru vývoje aut stává nežádoucí, protože za těchto podmínek ta auta nefungují.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Ferda

                            Ferda

                            46.47.176.XXX
                            Už teď mají vozy problém do ostřejší zatáčky zatočit. Na vodě to může být velký problém.
                            Je to ale pouze můj odhad, né tvrzení.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama